Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Wil je zelf ook een blog kunnen starten? Word dan lid van de groep "bloggers". De instellingen daarvoor kun je hier vinden.

Bekijk RSS Feed

Onzin vanuit Salland

En zo ligt er een iPhone op het spoor...

Beoordeel dit Bericht
Dinsdagmiddag half 4. Pieter was hier en er waren wat problemen op Cameleon. Na wat telefonische hulp besloten we om samen even naar Zwolle te gaan en daar het probleem op te lossen... We pakken de fiets, fietsen naar station Heino en komen aan zodra de trein vertrekt. We hadden ook niet echt op de tijd gelet. Half uurtje wachten dus. Ik waardeer de anonieme chipkaart even op, zo kan Pieter ook mee in de trein en bus en geef daarna mijn locatie door aan Big Brother TLS (ook wel bekend als "inchecken"). Daarna lopen we richting de bankjes om even lekker te gaan zitten.

Sinds ik met vol verstand bij mijn dagelijkse leven ben valt het mij en mijn omstanders op dat ik alles over het hoofd kan zien, behalve kleine dingen. Terwijl we richting bankjes lopen kijk ik op het spoor. "Pieter, is dat nou een iPhone of een stukje China?!?!?". We kijken elkaar aan, en ik stel voor door te lopen. Pieter denkt daar anders over, kijkt op de klok, checkt of er geen trein komt (je kunt ver vooruit kijken) en springt het spoor op. Hij raapt het ding op en geeft het aan mij. Terwijl hij het perron weer op stapt richt ik mij op het stukje China. Zodra hij weer op het perron staat kijken we elkaar met een wel heel verontwaardigde kop aan als het apparaat start!! We waren met stomheid geslagen.

Het glas bevat een dikke barst en tussen de lagen scherm zit water, wat voor een witte rand zorgt. Het toestel geeft aan leeg te zijn. Helemaal leeg, einde oefening. Terwijl de discussie verder gaat over het wel of niet bevatten van een simkaart en of hij echt is, komt de trein er alweer aan. We besluiten hem in mijn tas te stoppen en op Cameleon verder te kijken.

Op Cameleon als eerste de simkaart eruit. Een T-Mobile abonnement! Na een gevecht met het bandje, ik had geen geldig T-Mobile nummer (gek he, pokke T-Mobile, sim had een pincode) kreeg ik een medewerker aan de telefoon. De simkaart was al geblokkeerd. Een bedankje voor het bellen sloot het gesprek af. Op mijn laptop aansluiten vond ik geen prettig idee, je weet immers niet of zo'n apparaat meteen kortsluiting gaat maken, dus met een oude adapter en kabel maar op een stopcontact. Waarrempel, na 10 minuten laden start hij op!

We begonnen met een korte inspectieronde. Twitter aangemeld op een vaag account, een e-mailadres van een buitenlandse erin en een contactenboek zonder duidelijk nummer van de eigenaar ("Papa", "Liefie" o.i.d.). Ook de foto's vertelden niet veel, maar wel een foto van een man in de 30 op de Schaarshoek. Verklaart ook meteen waarom de telefoon nou juist hier lag.

Uiteindelijk checken we ook de SMS. Nog steeds absoluut niet om eens lekker in z'n gegevens te graven, maar om achter een naam of telefoonnummer te komen. Daar staat een SMS vanaf "Jeroen (Werk)" met daarin de tekst:

Heb je deze telefoon gevonden? Hij's oud en met defecten (o.a. koptelefoon) maar we willen 'm graag terug. Bel even als je kunt, komen we wel uit. Bedankt!

Jeroen neemt de telefoon op en legt uit zijn telefoon inderdaad verloren te zijn, en deze heel graag terug te willen. De defecten waren geen probleem. Waarschijnlijk vanwege de data. Waar ik was? Zwolle. Hij dus in regio Utrecht... Aangezien ik meerdere malen per week richting Hilversum moet daar maar afgesproken. Nogmaals dank en tot vrijdag. Over en sluiten.

Ik verbaas mij er nog steeds (het is nu 11.30P) over. Een iPhone 3G die al een dag of drie langs het spoor ligt, helemaal kapot is. Pieter springt zo het spoor op en pakt hem. En dan werkt hij ook nog! Nouja, hij gaat netjes retour naar de eigenaar zodat die de gegevens eraf kan halen. Heb ik mijn goede daad voor deze week hiermee weer gedaan?

Edit vrijdag 2 september
En zo is de iPhone retour naar Jeroen. Aardige man, was heel blij met de iPhone, en gaf zelfs nog een MediaMarkt Cadeaubon als bedankje! (Had helemaal niet gehoeven). Volgende week eens een mailtje sturen of het allemaal nog gelukt is, dat aan iTunes hangen.

Origineel en foto's: http://linkforsoad.nl/iphone.html

13-01-14 om 14:46 door linkforsoad geŁpdatet

Labels: Geen Voeg Toe / Wijzig Labels
CategorieŽn
Niet-Gecategoriseerd

Reacties

1. Schermafbeelding van Eagle Creek
    Aardig van jullie, en aardig van hem dat hij nog een cadeaubon gaf .

Als hij het toestel had verzekerd krijgt hij wellicht nog een nieuwe ook.

Leuk verhaal.
  2. Schermafbeelding van Jobbes
    Leuk verhaal! Die Jeroen heeft dus wel geluk gehad dat eerlijke mensen hem terugvonden .
  3. Schermafbeelding van linkforsoad
    ( Sorry voor m'n late reactie )

Het zou inderdaad kunnen dat er nog een verzekering op zat, al was het al een ouder toestel met onder andere het kapotte scherm.

Om de situatie om te draaien, mocht het mij ooit overkomen zou ik het ook heel erg waarderen als iemand de moeite neemt hem terug te brengen ;-)