Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Wil je zelf ook een blog kunnen starten? Word dan lid van de groep "bloggers". De instellingen daarvoor kun je hier vinden.

Bekijk RSS Feed

Emphyrio's Blog

Waar is mijn MBAM log?

Beoordeel dit Bericht
Het gebeurt dat onze leden een scan met MBAM doen en geen log kunnen plaatsen omdat deze zich niet presenteert.
Daarom is het noodzakelijk dat je de richtlijnen goed leest zodat je de gevraagde log alsnog kan posten.

Voor je met de scan begint, ga je eerst naar "Instellingen" (bovenaan en rechts van de Scan knop).
Vervolgens klik je in de linkerkolom op "Historie Instellingen".
In het rechtse gedeelte selecteer je onder "Scan logboek Opties" het item "Exporteer logboek informatie naar harde schijf".
Je kan ook het pad kiezen naar waar deze ge-exporteerd moete worden, maar ik raad aan om de default instelling te laten staan.
Als je nu scan, zal je een scanlog krijgen.

Deze kan je vinden op de volgende manier:

Klik de "Historie" knop bovenaan in het menu.
Klik vervolgens op de optie "programmalogboeken" en selecteer het Scanlogboek wat je wilt exporteren. Dit is de laatste scan die je hebt gedaan (kan je zien aan de datum en tijd).
Selecteer deze om te bekijken.
In een nieuw venster dat zal openen zal je de resultaten van je scan zien.

Onderaan, selecteer ofwel om te exporteren als tekstbestand en geef het tekstbestand een naam, bijvoorbeeld mbamlog.
Ofwel kan je selecteren om te kopieren naar het klembord, zodat de inhoud van de log naar je klembord wordt gekopieerd en je die zo in je volgende post kan plakken.

Meer info met screenshots vind je op deze website.

Bron: antimalwarehelp.be