Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Wil je zelf ook een blog kunnen starten? Word dan lid van de groep "bloggers". De instellingen daarvoor kun je hier vinden.

Bekijk RSS Feed

Emphyrio's Blog

Windows 10 vereisten.

Beoordeel dit Bericht
Op 29 July zal Microsoft zijn nieuwste OS uitrollen: Windows 10.

De minimumvereisten

Start: Windows 7 SP1 of Windows 8.1

Processor: 1Gh

RAM 32 bits => 1Gb
........64 bits => 2Gb

Hardrive 32 bits: 16 Gb free space
..............64 bits: 20 Gb free space

Videokaart: DirectX9 (of later) en Windows Driver Model 1.0 (check met dxdiag)
Screen resolution: minstens 1,024 x 600 (check)

Als je zover ben geraakt, dan nog kan het zijn dat je pc Windows 10 niet kan installeren.
Je moet nl ook voldoen aan alle driver en firmware criterea die noodzakelijk zijn om W10 te runnen.

Je kan dit doen door de "Get Windows 10 app" notificatie welke MS laat zien op PC die gekwalificeerd zijn.
Nadat je deze applicatie geopent hebt gebruik je de "Check My PC" optie.

Als alles vlekkeloos is verlopen, dan pas kan je met een gerust hart de free download van Windows 10 gebruiken.

Hiervoor gebruik je de Get Windows 10 app en maak je een reservatie door rechtsklik op "Get Windows 10" en selecteer "reserveer your free upgrade".
Je kan ook je reservatie annuleren door: open app > linksbovenaan op de 3 lijntjes icon klikken > selecteer "View Confirmation" en "Cancel Reservation".
Dit moet je dan wel doen voor 29 Juli.

Zoals steeds is het een goed idee om voor 29 July een backup (image) te maken van je systeem.
Voor het geval dat....

Bron

Nog meer info: https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-faq

10-06-15 om 07:28 door Emphyrio geŁpdatet

Labels: Geen Voeg Toe / Wijzig Labels
CategorieŽn
Algemeen , Windows , Microsoft Windows , Windows algemeen

Reacties

1. Schermafbeelding van Tom Poes
    Bedankt, Patrick.
  2. Schermafbeelding van Emphyrio
    Graag gedaan
  3. Schermafbeelding van typetje
    Ik heb wel backups van mijn bestanden, maar hoe doe ik het van mijn systeem? Ik heb wel een systeemherstel cd's aangemaakt toen ik net mijn laptop had, met een programma wat hier op de laptop zit ( NeroBactitUp) als er beter manieren zijn, wil ik dat wel graag weten, want ik heb toen wel 5 cd rom's moeten insteken voor het hele proces.

En blijkbaar op de laptop van mijn zoon( die ik afgepakt hebt) waar ook w7 op staat een originele van een gekochte versie. Daar komt het icoontje niet in beeld, maar wellicht na de volgende update.

Ik zal ook mijn moeder informeren, maar ik die wil vast niet iets anders nu ze dit eindelijk een beetje begrijpt
  4. Schermafbeelding van Emphyrio
    Je moet een Image maken, typetje.
    Dit doe je met bv Acronis True Image: https://www.windowscorner.nl/windows...true_image.php
    12-06-15 om 03:11 door Emphyrio geŁpdatet
  5. Schermafbeelding van typetje
    ah die heb ik even gedeeld op mijn facebook, dan heb ik m snel bij de hand, ik ga dat even bestuderen