SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 85
    Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Overzicht gratis virusscanners

Overzicht gratis virusscanners

100% Virus Bulletin rating
    Magazine en website Virus Bulletin geeft al sinds 1989 informatie over virussen en hoe virusscanners presteren. Bijna maandelijks vergelijkt het blad verschillende virusscanners op verschillende platformen. De 100% rating wordt uitgereikt als een scanner alle in het "wild" zijnde virussen kan detecteren en bij het scannen van schone bestanden geen "false positives" genereert.

ICSA Labs Certified
    Een ander partij die virusscanners beoordeelt is het ICSA Labs. Net als met Virus Bulletin wordt aan de hand van verschillende criteria gekeken hoe goed een virusscanner presteert. Als een produkt door de certificering heenkomt kan het in combinatie met andere criteria het gevaar van virussen en andere malware verminderen.

Alle onderstaande gratis virusscanners voldoen aan de ICSA Labs certificering en hebben in de laatste test van Virus Bulletin 100% gehaald.

AVG Free Edition (Download 10,6MB) De van oorsprong Tsjechische anti-virusproducent Grisoft is een van de bekendste aanbieders van gratis virusscanners. Hun "Free Edition" mag zonder kosten door thuisgebruikers gebruikt worden.

Avast antivirus (Download 8MB) Net als Grisoft komt ook Awill, de ontwikkelaar van Avast antivirus, uit Tsjechie. Hun "avast! 4 Home Edition" is gratis voorgebruikers binnen een niet-commerciele omgeving.

AntiVir Personal Edition (Download 4,6MB) AntiVir is een van de oudste virusscanners. Al in 1988 werd het programma door H+BEDV Datentechnik GmbH gepresenteerd. De "Personal Edition" is voor prive gebruik op een enkel werkstation en mag niet voor commercieel gebruik of professionele doeleinden gebruikt worden. Het bedrijf biedt zelfs voor haar gratis versie, gratis ondersteuning via dit forum.

BitDefender (Download 9MB) BitDefender, ontwikkeld door het Roemeense Softwin biedt verschillende gratis scanners voor Windows CE, PALM, Windows en Linux aan. Softwin richt zich vooral op de commericiele markt. De versie van BitDefender die gratis gebruikt mag worden is dan ook een oudere versie van haar scanner. Ook biedt de scanner geen "Auto-protection" bescherming.

Handige Links

AV-comparatives is een website, zoals de naam al doet vermoeden, waar virusscanners vergeleken worden. De laatste test dateert uit november en geeft een uitgebreid overzicht van verschillende scanners.

AV-test.org is ook een website waar virusscanners met elkaar vergeleken worden. De website voert regelmatig tests uit voor magazines.
    Gelezen op security.nl, met dank aan Gezina (helpmij.nl)
    Laatst gewijzigd door Crash; 30-07-06 om 22:03. Reden: Link ICSA Labs aangepast.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Erelid Schermafbeelding van Buffy
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    De Free Edition van Bitdefender is alleen een on-demand scanner; deze biedt geen real-time bescherming. Het is dus geen volwaardig antivirusprogramma en hoort derhalve niet in het bovenstaande rijtje thuis.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek
    De laatste test dateert uit november en geeft een uitgebreid overzicht van verschillende scanners.
    Dat was november 2004, wel te verstaan. En die link geeft nu een 404.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Hallo,
    De gratis virusscanners AVG Free Edition en Avast antivirus zijn maar voor een periode van resp. 30 en 60 dagen te gebruiken. Bij AVG was dit eerder een jaar, zodat je het programma maar een keer per jaar opnieuw hoeft te instaleren. Is er nog een andere virusscanner die wel een langere proefperiode heeft of zal ik de scanner om de maand opnieuw moeten instaleren?

gr Sander

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de sander
    De gratis virusscanners AVG Free Edition en Avast antivirus zijn maar voor een periode van resp. 30 en 60 dagen te gebruiken.
    Nee hoor.
    AVG Free Edition is gratis voor thuisgebruik: http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5
    Avast Home Edition ook: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    OK dank je wel. Welke van de twee is aan te bevelen of maak het niks uit?
    gr Sander

Schermafbeelding van wouterzzzz
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64 bits
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Dat ligt een beetje aan je smaak. Ze zijn allebei goed hoor.
    Ik gebruik Avast!, maar dat is mijn smaak

Schermafbeelding van Den Thomas
    Besturingssysteem
    Windows 98/98SE
    Firewall

ETrust

Ik zou zeker Etrust gebruiken (de enige van de gratis antivirussen die zich kan integreren in de zonealarm firewallbeveiliging.)
    http://www.my-etrust.com/microsoft/

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Thomas
    Ik zou zeker Etrust gebruiken (de enige van de gratis antivirussen die zich kan integreren in de zonealarm firewallbeveiliging.)
    http://www.my-etrust.com/microsoft/
    eTrust is niet gratis. Er is alleen een gratis trial.

En wat het betekent als een antivirusprogramma zich kan "integreren in de zonealarm firewallbeveiliging" is mij een raadsel.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Wellicht dat het dan voor ZoneAlarm antivirus speelt als je die niet hebt?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Schermafbeelding van Den Thomas
    Besturingssysteem
    Windows 98/98SE
    Firewall

ETrust

1.: ETrust is een 12-maand trial en gezien de meeste antivirussen een abonnement verlenen voor een jaar, zie ik dit als lang genoeg om over "gratis" te spreken. (je kunt het op het einde gratis weer downloaden voor 1 jaar.)
    2.: Met integratie bedoelde ik de "antivirus monitoring"-functie van ZoneAlarm. (had je toch wel kunnen raden)
    3.: Ik ben het nogal beu om na bijna iedere post weer van dat overbodige commentaar te krijgen. Iedere post is met de beste bedoelingen en naar mijn mening duidelijk en een oplossing op het probleem.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Firewall
    1: een 'trial' is nu eenmaal iets anders dan freeware. Deze thread gaat over freeware. Jij post over een trial die je, onder allerlei voorwaarden, een jaar mag gebruiken.
    2: jij schreef over 'integratie in de zonealarm firewallbeveiliging'. Een antivirusprogramma kun je niet 'integreren in een firewall' dat is onzin. Die 'monitoring' van ZA herkent bijna alle antivirusprogramma's, volgens mij. Maar doet dat ertoe?
    3: wees niet zo snel op je teentjes getrapt. Kun je niet tegen een nuttige correctie of aanvulling, post hier dan niet. Als je misleidende of onduidelijke berichten post, dan kun je een reactie verwachten. Dit omdat wij hier op dit forum graag duidelijke en correcte informatie verschaffen.

Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    BitDefender Firewall
    Clam win is ook nog een gratis antivirus (is wel open source):
    http://nl.clamwin.com/
    Belangrijkste kenmerken:

* Geplande scans.
    * Automatische Updates van de Virus Database. Het ClamAV team werkt de Virus Database regelmatig bij, en bijna altijd onmiddellijk nadat er een nieuw virus of een nieuwe variant uitkomt.
    * Zelfstandige Virus Scanner
    * Context Menu Integratie voor de Windows Verkenner
    * Add-in voor Microsoft Outlook.
    OPGELET ! Heeft momenteel nog GEEN realtime bescherming.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Realtime is dikwijls het belangrijkste..

Schermafbeelding van Cuteypants
    Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Premium
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall

antivir of avg?

Vraagje...

Op deze site;
    http://www.av-comparatives.org/ vertellen ze dat qua betaalversie Antivir beter is dan Avg. Zou dit verschil ook gelden voor de gratis versies van beiden?
    Heb al tijden Avg-free op mijn pc-tje staan en nooit problemen maar wacht liever niet tot er wel iets gebeurt... Know wot I mean?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Al die tests kunnen misleiden, maar AVG is en blijft een goede antivirus.
    Ik zou hem gewoon blijven gebruiken als ik jou was.

Schermafbeelding van Cuteypants
    Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Premium
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall

--

Okido, tanx!!

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Graag gedaan.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Na het gevecht met Panda Titanium gebruik ik nu de gratis scanner Avira AntiVir (gedownload via de link in dit forum). Ik vind het een heerlijk programma maar helaas mag ik hem maar gebruiken tot eind september, daarna moet ik hem upgraden voor 20 $ per jaar. Maar het zou me niets verbazen als ik hem dan gewoon weer opnieuw kan downloaden (al ga ik dan misschien wel op zoek naar eentje die onbeperkt houdbaar is).

Habitué Schermafbeelding van metriod
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sannevangalen
    Na het gevecht met Panda Titanium gebruik ik nu de gratis scanner Avira AntiVir (gedownload via de link in dit forum). Ik vind het een heerlijk programma maar helaas mag ik hem maar gebruiken tot eind september, daarna moet ik hem upgraden voor 20 $ per jaar. Maar het zou me niets verbazen als ik hem dan gewoon weer opnieuw kan downloaden (al ga ik dan misschien wel op zoek naar eentje die onbeperkt houdbaar is).
    ik gebruikte antivir ook,bij mij is ie al verlopen,en heb nu sinds een aantal maanden avast,die ook heel goed is

Nucia Sagittarius Schermafbeelding van Mentos
    Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Mac OS X Firewall + Router
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek
    Die link is dood, krijg een 404.

Pagina 1 van de 5 12345 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten