SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Schermafbeelding van Bobbyhs
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky

Microsoft Windows Vista wordt een principieel bedrijfssysteem

Ik heb dit verhall van deze http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx...&artikelid=365 site gehaald.
    Zijn er mensen die een idee hebben of de rest van de wereld hier op zit te wachten.

Microsoft Windows Vista wordt een principieel bedrijfssysteem

Microsoft lijkt geleerd te hebben uit het verleden. Dat blijkt niet alleen uit de wil om zich te houden aan de beperkingen die het bedrijf zijn opgelegd in het kader van Amerikaanse antikartelzaak maar ook uit het feit dat de softwaremaker een twaalftal regels heeft opgesteld die er samen voor moeten zorgen dat Windows Vista helemaal transparant wordt en concurrenten deel kunnen hebben aan de innovaties van Vista.

Met de twaalf regels lijkt Microsoft eventuele rechtszaken al voor te willen zijn. De Europese Commissie heeft nog niet zo lang geleden al gedreigd met een verbod op de verkoop van Windows Vista.

Een beknopte samenvatting van de twaalf regels? Computerfabrikanten en klanten kunnen elk programma installeren zonder dat zij hierin door Microsoft worden beperkt. Ook kunnen computerfabrikanten het bureaublad voorzien van eigen pictogrammen en kunnen zij de standaardinstellingen van Windows Vista probleemloos aanpassen. Ook zal het moeiteloos mogelijk zijn om programma's zoals de Internet Explorer of de Windows Mediaspeler te verwijderen.

Softwaremakers krijgen een breed spectrum aan diensten rondom Windows Vista ter beschikking. Daaronder ook een uitgebreide documentatie van de API's. Elke API die door programma's zoals Office en Windows Live worden gebruikt zullen ook openstaan voor andere aanbieders van software. Windows Live moet daarnaast ook nog eens zoveel mogelijk onafhankelijk van Windows Vista gaan werken. Geen enkele gebruiker moet gedwongen worden om gebruik te maken van Windows Live.

Exclusieve contracten met computerfabrikanten behoren met Windows Vista tot het verleden en ook patenten die het eigendom zijn van Microsoft zullen in principe aan iedereen in licentie worden gegeven. En last, maar zeker niet least, doet Microsoft de belofte om zoveel mogelijk industriele standaarden za gaan ondersteunen in Windows Vista.

Volgens Brad Smith, advocaat van Microsoft, zijn deze nieuwe Windowsprincipes niet star en zullen ze steeds weer opnieuw bijgesteld worden. Ze worden dan ook minstens een keer per drie jaar bekeken en elke verandering zal door Microsoft publiekelijk worden gemaakt.
    groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Iets waar ik grote vrezen voor heb is het virtuele mappen gebeuren. Dit heeft met gebruiksrecht te maken, is in mijn ogen met beheren een vervelend iets en bij problemen met je systeem een ware hel.

Stel: gebruiker X is een beperkte gebruiker. X wil graag MSN installeren. Hij mag wel installeren, maar niet in de map PROGRAM FILES schrijven. Dus wat doet Windows Vista, er wordt een map aangemaakt onder de user directory. Hierin wordt het programma geïnstalleerd en de instellingen opgeslagen.
    User X ziet in de map Program Files een man genaamd MSN Messenger. In werkelijkheid staat deze map in zijn directory. Wat als zo'n koppeling wegvalt? Wat als je de echte locatie wilt weten? Wat als er problemen zijn met toegansrechten? (ik bedoel, kan een door admin persoonlijk geïnstalleerde applicatie door iedereen geopend worden, etc. etc..).

Het zelfde gaat gebeuren met registerinstellingen. X mag niet overal in het register schrijven. Daarom worden de keys op een aparte locatie opgeslagen. Blijft er dan een duidelijk overzicht, een mooie hiërarchie? Wat als 3th party programs zich hierin gaan mensen?

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de User Account Control. Voor elk beetje administratieve handeling wordt de hele tent grijs gemaakt en om permissie gevraagd. Dit helpt mensen niet met beveiligen denk ik, maar zorgt ervoor dat mensen de melding uitschakelen. Een averrechts effect dus.

Volgens mij gaat dit uitlopen op een drama .

Ik heb nog niet genoeg kans gezien om er eens diep in te duiken maar de berichten die ik nu gelezen heb... De tijd zal het leren. Ik duik er nog wel en en het is gewoon afwachten..

Alleen:
    en kunnen zij de standaardinstellingen van Windows Vista probleemloos aanpassen
    Maak je me niet blij mee. Ik heb een hekel aan Quicktime, aan I-tunes en meer van dat soort programma's. Het past van alles aan zonder mijn toestemming, is eigenwijs als ik het terug wil halen en de support is onder de maat.
    Nu noem ik Apple's producten maar ook met bogus software is dit het geval.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeŽriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Schermafbeelding van DJ karinsky
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate 64 bits
    Antivirus
    Symantec antivirus
    Firewall
    Symantec
    Dit zie ik toch nog niet direct te gebeuren dat je zomaar IE en Media Player moeiteloos zou kunnen verwijderen

Hmmm, lijkt wel interessant maar niet echt realistisch haalbaar denk ik :/ (toch niet voor M$)

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Gaat Vista het internet breken?
    Doordat Windows Vista twee versies van het Internet Protocol ondersteunt, legt het een veel grotere druk op internet-servers. Sommige experts waarschuwen dat wanneer Vista het succes wordt dat Microsoft hoopt dat het zal zijn, het internet wel eens tot bijna complete stilstand kan komen.

Volgens Paul Mockapetris, door velen gezien als de uitvinder van het systeem van internetdomeinnamen (DNS), kan de lancering van Windows Vista een ongekende piek veroorzaken in dns-verkeer. Hierdoor kan het internet zeer traag worden doordat er lange files ontstaan voor de internetservers.

De reden voor de piek in dns-verkeer is dat Vista twee versies van het Internet Protocol ondersteunt waardoor het besturingsysteem het verkeer naar dns-servers verdubbelt. Aangezien veel dns-servers al tegen hun maximale capaciteit aanzitten, kan de lancering van Vista wel eens grote problemen opleveren voor internetgebruikers.

Maar niet alle experts delen het angstvisioen van Mockapetris. Microsoft zelf zegt in een verklaring op CNET’s News.com dat er geen rede is tot bezorgdheid en dat het effect van het dubbele dns-verkeer geen grote vertragingen zal opleveren. Verwacht wordt dat de lancering van Vista inderdaad een piek zal veroorzaken in dns-verkeer maar zonder catastrofale gevolgen.

Bron: CNET News.com

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeŽriek gesitueerde etablissement - komma -

Schermafbeelding van Geeske
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Basic 64
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

"Beveiliging Windows Vista niet compatible met mensen"

Eén van de beveiligingsmaatregelen in Windows Vista werkt niet goed samen met het menselijk brein, en zal een nieuwe generatie "zombie clickers" opleveren, zo waarschuwt Nathan Davis. Het probleem zit hem in de manier waarop de meeste mensen omgaan met dialoogvensters.

Die worden namelijk nauwelijks gelezen, en iedereen klikt "automatisch" op "Ja" omdat het brein zichzelf op deze manier heeft geprogrammeerd. Deze vorm van autopiloot zorgt ervoor dat de vervelende vensters niet in de weg van het doel van de gebruiker staan.

In Vista worden gebruikers bedolven met pop-up vensters. En ondanks het feit dat Microsoft heeft gezegd het aantal vensters te verminderen, moet er aardig wat geklikt worden. Is een gebruiker niet als administrator ingelogd, dan moet hij het admin wachtwoord invoeren om het geselecteerde programma te installeren of uit te voeren. Iets wat gebruikers alleen maar aanmoedigt om als admin in te loggen. User Account Control draagt dan ook niet bij aan het veiligheid van gebruikers, gaat Davis verder.

security.nl

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Zoals EC al meldt in dit topic:
    En dan heb ik het nog niet eens gehad over de User Account Control. Voor elk beetje administratieve handeling wordt de hele tent grijs gemaakt en om permissie gevraagd. Dit helpt mensen niet met beveiligen denk ik, maar zorgt ervoor dat mensen de melding uitschakelen. Een averrechts effect dus.

Hou er svp rekening mee dat ik slechtziende ben.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Juist.. Ik zie het bij zoveel gebruikers, systeembeheerders en beginners. Een foutmelding lees je niet, die klik je weg. Pas als de fout terugkomt ga je hem lezen.

Zo zal het in Vista ook gaan. Je geeft overal toestemming voor. Pas als je in de problemen zit ga je jezelf afvragen 'waar gaf ik nu toestemming voor?'.

Forum Rechten