SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 44
    † Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

ZoneAlarm Free Edition - Installatie en configuratie

ZoneAlarm Free Edition - Installatie en configuratie

Tijdelijk niet beschikbaar.
    Je kunt zolang deze handleiding raadplegen als je problemen met de installatie of configuratie van ZA ondervindt.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 29-11-06 om 12:10.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

† Erelid † Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Hoi Guus, alweer een prima uitleg van een programma, heel fijn. Blijven er toch nog wat vragen.
    In mijn program control staan maar liefst 66 programma's, waarvan bij mijn weten een heleboel helemaal geen contact gezocht hebben met internet, dus hoe komen die daar? En van veel weet ik niet eens wat het is! Er staan ook een heleboel Uninstallers in. Wat gebeurt er als ik ze Remove? Worden ze dan automatisch geblokkeerd, of komen ze dan opnieuw vragen.
    amiek

Nucia Sagittarius Schermafbeelding van Mentos
    Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Mac OS X Firewall + Router
    Blog Berichten
    1
    Ziet er goed uit Guus, maar moet er niet nog bij dat Generic Gost Process beter geen server rechten kan worden verleent?
    Daar heb ik hier al het nodige over gelezen

@Amiek dan vragen ze het gewoon opnieuw (moet je wel het progrmma herstarten of je computer even rebooten)

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Je bedoelt vast Generic Host process Die heeft bij mij idd serverrechten, moet dat niet?? Ik weet dus nooit wat ik met dat ding moet doen, en zo zijn er meer: rundll32.exe, die heeft bij mij vraagtekens, maar hoe komt ie daar tussen? drwatson staat er ook 2 keer bij, spoolsv.exe,services.exe,MRT.exe, atipptax.exe,
    3 van deze: C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\Install\Windows-KB890830-V1.19-Delta.exe
    dat zijn de updates toch?
    Ik vind het bij mij een onoverzichtelijke boel, en ik heb van al die dingen dus echt geen idee wat ik ermee aan moet. Ik kijk er liever niet naar, maar nu je erover begint....
    Laatst gewijzigd door amiek; 27-08-06 om 11:14.
    amiek

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amiek
    Je bedoelt vast Generic Host process Die heeft bij mij idd serverrechten, moet dat niet??
    Die bedoel ik inderdaad
    Ik heb hem bij alles toestemming gegeven behalve server rechten, heb ergens een keer gelezen dat hij poorten zou kunnen openzetten (met goede bedoelingen uiteraard)
    rundll32.exe, die heeft bij mij vraagtekens, maar hoe komt ie daar tussen?
    Geen idee maar je kan hem gewoon uit de lijst verwijderen, als hij weer het net op wil vraagt hij weer je toestemming.
    drwatson staat er ook 2 keer bij, spoolsv.exe,services.exe,MRT.exe, atipptax.exe,
    Ik zou het niet weten, atippax hoort bij je videokaart en die is bij mij nog nooit het net opgegaan.
    C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\Install\Windows-KB890830-V1.19-Delta.exe
    dat zijn de updates toch?
    Ja, die kan je er ook wel uithalen.
    Ik vind het bij mij een onoverzichtelijke boel, en ik heb van al die dingen dus echt geen idee wat ik ermee aan moet.
    Het is zelfs mogelijk om je hele lijst leeg te halen, alles wat het net op wil vraagt dan gewoon weer je toestemming.
    Alles met allemaal vraagtekens kan je zowieso eruit halen.

Mijn lijstje ziet er nu zo uit:
    Laatst gewijzigd door Mentos; 27-08-06 om 11:50.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    De mijne zo:
    1.
    2.
    3.
    amiek

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Flinke waslijst zeg Staan ook prgorammas in waarvan ik me afvraag hoe je ze er ooit in hebt gekregen

Je kan rustig alles met alleen vraagtekens eruit gooien, de meeste daarvan zijn gewoon veroudert.
    Veder is het ook wel handig om msn server rechten te geven anders werkt het programma niet
    Als een programma dat je kent om toegang vraagt maak je dan alltijd een regel of geef je het iedere keer weer toestemming?
    Programmas als ad-aware kan je namelijk gerust een regel voor maken.

De reden dat je alles met allemaal vraagtekens kan verwijderen is trouwens omdat er eigenlijk niets verandert behalve dat je de verouderde programmas niet meer in je lijst hebt, als ze allemaal vraagtekens hebben betekent dat dat ze steeds toestemming vragen als ze het net op willen, als je ze weer toestemming vragen behalve de programmas die al veroudert zijn en die komen dan dus niet meer terug in je lijst, -> schonere lijst

Gebruik de volgende keer bij suprFile de link waar avatars etc. achter staat, geen reclame en meteen groot, stuk handiger om naar te kijken
    Laatst gewijzigd door Mentos; 28-08-06 om 14:29.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    MSN werkt bij mij prima, ook zonder serverrechten, heeft ook nooit om serverrechten gevraagd, trouwens.
    En tja, die rest, ik heb er al een aantal verwijderd, maar bij sommige twijfel ik dus. Ik geef meestal de eerste keer eenmalig toestemming en dan laat ik het dus nog een keer vragen. En dan pas neem ik een beslissing. Heb er net een hoop weggehaald, maar heb er nog steeds teveel.
    amiek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Als je tijdens de installatie in de Configuratie Wizard de aanbevolen instelling kiest, krijgen je standaard browser en o.m. svchost.exe (Generic Host Process for Win32 Services) de juiste permissies voor een internetverbinding. Voor svchost.exe zijn dat onderstaande instellingen. Als je die wilt wijzigen, krijg je de waarschuwing dat je dat beter niet kunt doen. Die waarschuwing krijg je overigens bij elke verandering in die lijst, die je beter niet uit kunt voeren.
    Naast Generic Host Process for Win32 Services zet ZA nog een aantal processen automatisch in de lijst (pijltjes). Meestal worden die standaard op vragen gezet. Als je tijdens de installatie echter hebt aangegeven dat de internettoegang voor je browser automatisch ingesteld moet worden, geeft ZA zelfstandig toestemming aan Windows-applicaties die daarvoor nodig zijn, zoals Services and Controller app en Userinit Logon Application.
    Als de lijst onder Program Control erg lang en onoverzichtelijk wordt, kun je hem helemaal leeg maken (uiteraard krijg je geen waarschuwing als je permissies volledig intrekt). Applicaties die automatisch in de lijst waren gezet zullen er daarna weer automatisch in verschijnen. En voor de overige programma's krijg je opnieuw de vraag of ze toegang mogen krijgen.

Laatst gewijzigd door Guus abc; 29-11-06 om 12:12.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Die Userinit hebben jullie allebei, maar bij mij staat ie helemaal niet???
    amiek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Die Userinit hebben jullie allebei, maar bij mij staat ie helemaal niet???
    Dat geeft toch niet? Je let nu misschien op de verkeerde dingen. Als Userinit Logon app er niet bij staat, heeft die ook geen toestemming - dat is dus niets om je zorgen over te maken. Waaróm hij er bij jou niet staat weet ik niet. Hij heeft iets met inloggen te maken. Bij mij gebeurt dat automatisch en daar is die toestemming voor Userinit Logon app dan misschien voor nodig, terwijl dat bij handmatig inloggen misschien niet nodig is. Want wat automatisch in die lijst verschijnt is ook afhankelijk van de instellingen van je pc. (Schakel eens tijdelijk over naar automatisch aanmelden - grote kans dat hij er dan ineens bij staat. )
    Staat er in die lijst echter iets dat je NIET kent en dat WEL toestemming heeft, dan moet je het wel even controleren. Vaak gaat het dan om dingen die éénmalig om toestemming hebben gevraagd. Dat gebeurt veel bij installatie en verwijderen van programma's. Nadien staat er dan ineens Connection Checker o.i.d. in de lijst. Bij zo'n onbekend item kun je onder Entry Detail onderaan de lijst even naar File name kijken. Als het oorspronkelijke bestand niet meer bestaat, verwijder je het item uit de lijst. Meestal gaat het dan om dingen die ooit in een TEMP-map of op je bureaublad waren opgeslagen.
    Je kunt dus altijd items uit die lijst verwijderen, zonder dat dat problemen geeft - het gaat er juist om dat er in Program Control niets bijkomt wat eventueel een probleem zou kunnen vormen wanneer het toestemming krijgt.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 27-08-06 om 15:29.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Oke, gesnapt. maar waarom dat userinit er niet bij staat nog niet. Ik ben de enige gebruiker en ik hoef me helemaal nergens aan te melden, maar goed, 't zal wel goed zijn. Alleen weet ik nog niet wat ik met Media Player moet doen, die wil de hele tijd het internet op als ik iets afspeel, maar omdat ik geen keus kan maken, dus geen vinkje zet, blijft ZA dat maar vragen. Ik zie geen verschil of ik nou wel toestemming geef of niet.
    Dit is er nog over nu:
    Laatst gewijzigd door amiek; 27-08-06 om 15:35.
    amiek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik weet niet wat Userinit Logon app precies doet. Wat ik in mijn vorige bericht schreef was een mogelijke reden waarom ik hem wel heb en jij niet.
    Windows Media Player kijkt of er updates zijn. Stel dat in op één keer per maand:

In Program Control kun je deze permanente toestemming voor WMP geven:

Van WMP kan er ook nog een WMP Agent om toegang vragen. Die Agent communiceert ook met iets op internet, maar omdat ik niet weet wat dat iets is en wat er allemaal besproken wordt, blokkeer ik daar alles van. Nu ik ZA gisteren pas geïnstalleerd heb, staat hij er nog niet bij, maar dat zal binnenkort wel weer gebeuren.

Edit: SpywareBlaster staat nog niet in je lijstje en er is ook een update voor. Haal hem maar op - kun je meteen zien dat er weer toegang voor gevraagd wordt.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 27-08-06 om 16:39.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Dit is er nog over nu:
    Items waar nu allemaal vraagtekens achter staan en die niet tot de applicaties behoren die ZA er automatisch in zet (zoals Een DLL-bestand als toepassing starten en Microsoft Management Console), kun je ook weghalen: Access en Word bijvoorbeeld. Dat je vanuit die toepassingen het web op gaat komt bij mij tenminste zelden voor. Juist voor dat soort dingen is die eenmalige toestemming heel geschikt.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mentos
    Veder is het ook wel handig om msn server rechten te geven anders werkt het programma niet
    Misschien in jouw geval, maar dat hoeft voor een ander dan nog niet te gelden. Zelf gebruik ik MSN Messenger voor niets anders dan het melden van nieuwe Hotmailberichten, en daar heeft het echt geen serverrechten voor nodig.

PS: Ga je lekker snel, met je 1 GB geheugen? Wel oppassen dat je niet door de geluidsbarrière gaat, hoor - dat geeft zo'n herrie.

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc
    Misschien in jouw geval, maar dat hoeft voor een ander dan nog niet te gelden. Zelf gebruik ik MSN Messenger voor niets anders dan het melden van nieuwe Hotmailberichten, en daar heeft het echt geen serverrechten voor nodig.
    Daar heb je gelijk in, maar ik kan niet met andere chatten zonder server rechten, en daar msn toch min of meer voor bedoelt he

Ga je lekker snel, met je 1 GB geheugen? Wel oppassen dat je niet door de geluidsbarrière gaat, hoor - dat geeft zo'n herrie.
    Ik zal erop letten
    Laatst gewijzigd door Mentos; 27-08-06 om 17:06.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik chat gewoon op Msn , en zonder serverrechten. Zet er maar eens een vraagteken bij, mentos, zul je zien dat hij het niet nodig heeft
    De rest zal ik even nalopen, Guus.
    amiek

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik chat gewoon op Msn , en zonder serverrechten. Zet er maar eens een vraagteken bij, mentos, zul je zien dat hij het niet nodig heeft
    De rest zal ik even nalopen, Guus.
    Ik weet vrij zeker dat hij bij mij niet goed werkt zonder maar ik zal het zo proberen (zit nu ff op andere pc )
    Kunnen andere mensen ook een gesprek tegen jou beginnen?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ja, natuurlijk, kan gewoon 2 kanten op, alle mogelijkheden (wat zou ik zijn zonder Msn ), hij heeft voor zover ik weet nog nooit serverrechten gehad. Misschien dat je hem wel serverrechten moet geven als je een microfoon gebruikt, maar dat weet ik zo niet, dan zou ik even boven moeten kijken, op de pc van mn zoon.
    amiek

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Net even gecontroleerd en zodra ik msn opstart vraagt hij om server rechten, als ik dat dan niet toesta werkt hij wel goed.
    Apart

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten