SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 58
    Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Voorkom RSI, gebruik deze tips en programma's

Voorkom RSI, gebruik deze tips en programma's

De feiten
    RSI: Repetitive Strain Injury
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
    Repetitive Strain Injury (RSI) is een verzamelnaam voor allerlei klachten die te maken lijken hebben met het gedurende lange tijd herhaaldelijk uitvoeren van dezelfde (vaak kleine en op zich niet inspannende) bewegingen. Denk hierbij (onder andere) aan het gebruik van de computer.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia
    Ernstige RSI-gerelateerde klachten kunnen tot jarenlange (gedeeltelijke) invaliditeit leiden. Het is dan ook zaak om bij aanhoudende klachten (ook beginnende) in een vroeg stadium contact op te nemen met een (huis)arts. Er zijn overigens geen pilletjes voor
    De conclusie
    Ik denk dat iedereen die veel achter een computer zit er wel eens mee te maken heeft gehad. Dat ene pijntje in de schouder, dat krampje in de pols. Zolang dit sporadisch voorkomt is er niets aan de hand. Heb je deze klachten dagelijks dan wordt het tijd om het serieus te nemen. Omdat je vaak zelf niet doorhebt hoelang je achter de PC zit en in wat voor houding zijn er enkele programma's op de markt die je hierbij helpen. Eerst de volgende tips:

De tips
    • Goede houding. Bij PC gebruik: rechtop zitten, niet langdurig onderuit hangen of juist voorovergebogen naar het scherm. Een goede houding wordt mede mogelijk gemaakt door een goede inrichting van de werkplek: bij PC gebruik valt dan te denken aan de hoogte van het bureaublad, de kijkhoek naar het beeldscherm (bovenkant scherm bij voorkeur op ooghoogte), de instelling van de stoel en goede ondersteuning voor polsen en voeten.
    • Afwisseling van werkzaamheden.
    • Pauzeren door het installeren van pauzesoftware. (zie onderstaand)
    • Spieroefeningen
    • Verminder de werkdruk.
    • Speciale hulpmiddelen. Speciale (computer)hulpmiddelen kunnen bovenstaande preventiemaatregelen in de hand werken, zoals balmuis of trackball. Ook zijn er ergonomisch gevormde toetsenbord en muizen de koop, oa van Microsoft en Logitech.
    • Ontspaning. Speel af en toe met een huisdier of zet een plant op je bureau.

De tooltjes.
    Er zijn verschillende tools op de markt, waarvan ik er één in het bijzonder ga uitlichten. Dat is Workrave. Een kleine en simpele tool die op (in mijn ogen) de gebruiker waarschuwt maar toch vrijheid heeft. De reden dat ik Workrave kies is omdat de "betere" tool (de beeldschermtachograaf) een betaald programma is, en workrave gratis is.
    Ik gebruik hem al tijden en heb er baat bij.

Workrave
    Systeemeisen
    Workrave is geschikt voor 95/98/ME/NT/2000/XP/GNU/Linix/HP-UX/Solaris/FreeBSD
    Informatie
    Workrave is een OpenSource programma wat betekent dat iedereen aan de code kan meewerken om het programma beter te maken.
    Workrave is in meer dan tien talen verkrijgbaar, waaronder Nederlands.
    Functies
    Micropauze
    Rust pauze
    Dagelijkse limiet
    Oefeningen
    Gebruikersinvoer (en scherm) kunnen geblokkeerd worden tijdens de pauzes
    Pauzes kunnen worden uitgesteld
    Limieten kunnen worden ingesteld
    Ondersteuning mbv geluiden
    Ondersteuning mbv gebruikers statistieken

Workrave kan zowel in het systeemvak, de startbalk als in beeld aanwezig zijn en waarschuwt actief wanneer een pauze moet worden gehouden. Dit gebeurt mbv van visuele en audiosignalen.

Screenshots
    Het 'hoofdscherm':

Het waarschuwingsvenster:

De oefeningen:

Owja? Leuk? Waar dan!
    Workrave is HIER te downloaden. Tevens vind je daar meer informatie over het Workrave project.

Ennuh... Ik vind dat schaap niet leuk. Kan ik iets anders krijgen?
    Ja hoor.. Er zijn meerdere tools op de markt. Een snel overzicht:

Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 27-09-06 om 00:57.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Zelf gebruik ik ook polsbandjes

en een Powerball.
    http://www.powerball-europe.com/
    http://www.powerball-nederland.nl/

De bandjes helpen actief, ze geven ondersteuning en verlichten eventuele opkomende pijn.

De Powerball is een goede oefening. Het ding kan toch wel 15 KG uitoefenen. Dat lijkt niet veel maar dat houd je niet lang vol!

Als je het regelmatig doet merk je dat de belasting op je arm wegtrekt.

Verder heb ik een ergonomische muis maar ik muis toch op mijn eigen manier dus of dat nou helpt . Het is een gamers-muis, geen antirsi muis.
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 31-01-11 om 14:05.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Schermafbeelding van polopolo
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Linux
    Firewall
    Ikzelf gebruik workpace, werkt effectief tegen RSI.

maar ik zie dat er een garatis programma van is, dus ik hoef geen geld te betalen voor upgrades!

EDIT: ik denk dat ik toch maar workpace blijf gebruiken
    Laatst gewijzigd door polopolo; 27-09-06 om 17:14.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Ik zie alleen maar betaalde versie van het programma, zelfs de personal editie?

Schermafbeelding van polopolo
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Linux
    Firewall
    ik bedoelde dat workwrave gratis was. :P

Sorry!

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Anders
    Firewall
    Ik maar gebruik van zo'n mooie muismat met gelsteun

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rve123
    Ik maar gebruik van zo'n mooie muismat met gelsteun
    Doe jij dat maar .
    Ik vind het niet zo lekker gamen. Al helpt het wel..Zou beter zijn.. Ook voor mijn toetsenbord denk ik.

† Erelid † Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Polsen heb ik nooit last van, maar schouder des te meer. Al een aantal keren spuiten erin gehad, maar dat helpt maar even. Ik vraag me af of er iets is wat je speciaal voor je schouder (rechts natuurlijk) zou kunnen gebruiken, behalve links muizen.
    amiek

Nucia Sagittarius Schermafbeelding van Mentos
    Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Mac OS X Firewall + Router
    Blog Berichten
    1
    Ik heb eigenlijk noot last van dit soort dingen en maak ook geen gebruik van een gel muismat of andere pols steunen en oefeningen.
    Ook een keer een lan party gehad van drie dagen en nergens last van gehad of gekregen.

Heeft zoiets ook veel met leeftijd te maken?
    Laatst gewijzigd door Mentos; 27-09-06 om 18:27.

Schermafbeelding van Geeske
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Basic 64
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amiek
    Polsen heb ik nooit last van, maar schouder des te meer. Al een aantal keren spuiten erin gehad, maar dat helpt maar even. Ik vraag me af of er iets is wat je speciaal voor je schouder (rechts natuurlijk) zou kunnen gebruiken, behalve links muizen.
    Heb ook al sinds jaar en dag een pijnlijke rechterschouder, niks heeft permanent geholpen. Ooit de tip van huisdokter gehad met gewichtjes de arm (onderarm ook last van) te oefenen, opheffen en zo, dat bleek een ramp en is dus niet aan te bevelen. De tips van EC lijken me zeer zinvol bij beginnende RSI maar altijd nuttig als je deze sowieso nog niet hebt uitgetest. Al zou er maar één pc-gebruiker mee geholpen zijn.
    Hou er svp rekening mee dat ik slechtziende ben.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Nouja, ik heb er echt last van. Zo kan ik bijvoorbeeld mijzelf niet eens omhoog drukken met mijn rechterarm. Krijg last van mijn hand, pols, etc.. En sommige bewegingen voel ik in mijn bovenarm.

Ik probeer er echt op te letten want ik vind mijzelf nog veel te jong voor de WAO.. of WIA.. of hoe het vandaag de dag ook mag heten.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Tja, die schouder van mij geeft al veel langer last, begonnen toen het mode was om te breien, we breiden dus dag en nacht, zelfs in de klas op school. Van ellende op een gegeven moment mee gestopt, ik kon helemaal niets meer met rechts, als ik mn arm achter op mn rug moest leggen, kwam ik met links tot tussen mn schouderbladen en met rechts net boven mn billen. Toen ik stopte met breien was het na een jaar ongeveer over, in elk geval geen echt erge pijn meer. Zit nu bijna 3 jaar achter de computer en sinds ongeveer een jaar echt veel , en sinds een half jaar is het in weer terug. Er zijn alweer nachten dat ik niet weet waar ik mn arm moet laten, zo zeer doet het. Was ophangen, stofzuigen, met een doekje iets afnemen, iets tillen met rechts,dat lukt eigenlijk al niet meer. Voordeel is wel dat ik linkshandig ben, dus veel dingen kan ik zo oplossen. Helaas heb ik mezelf rechts leren muizen. En ik heb eigenlijk geen geduld om links te gaan beginnen, maar ik vrees dat dat eigenlijk nog de enige oplossing is Van zo'n gelmat werd het trouwens alleen maar erger. en de oefeningen van Geeskes huisarts zal ik ook maar niet doen) Ik wou dat iemand me kon vertellen of er zoiets als een schouderband bestaat, zodat je die pees of aanhechting of wat het dan ook is, niet belast.
    amiek

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Ikzelf dat het een vorm van een Frozen Shoulder is: http://www.xs4all.nl/~dalmolen/Related.htm#frozen Misschien toch proberen af te wisselen qua muis, links en rechts, mogelijk kan een fysiotherapeut (heeft vaak handige trucjes/tips) je daarbij helpen Amiek. Mijn onderarm is aan de betere hand, schouder blijft, maar de ene dag gaat het beter dan de andere dag, idd wat een gesukkel.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Volgens mn huisarts zit er aan de voorkant van mn schouder zo'n 3 cm boven waar je arm aan je lichaam vastzit een pees gedraaid en dit komt door breien/muizen, kortom rsi , veelvuldig dezelfde (kleine ) beweging maken. Maar ik weet het ook niet hoor. Ik weet wel dat spelletjes waarbij ik de muis gebruik (bv Zuma) heel erg slecht zijn.
    Of dit een Frozen Shoulder is weet ik niet. In de vakantie werd het trouwens erger, door veel fietsen en op mn stuur leunen, terwijl ik toen niet computerde. (wel gameboyen, trouwens)
    Laatst gewijzigd door amiek; 27-09-06 om 18:58.
    amiek

Schermafbeelding van Toni
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Nou, ik zit toch ook redelijk veel achter de computer, maar
    heb er nagenoeg nog niet echt last van.
    Wel af en toe mijn rechterschouder dat ik voel, maar dat komt
    omdat ik niet goed achter de computer zit.
    Verleden maand een tijdje volgehouden om met links te muisen, dat ging prima, aangezien ik ook links bent.
    Maar de verhalen die ik hier hoor. Misschien zou het idd
    helpen om fysiotherapy of zo te nemen, of.... een partner die
    bereidt is om een paar keer in de week een goede massage te geven.
    Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
    Wordt er zelf ook door verwarmd

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Amiek, niet schrikken hoor, ook een Frozen Shoulder kán een vorm van RSI zijn. Maar goed, veel spelletjes doen dan ietsje minderen. Ik doe alleen wat Spideren en verder loop ik om het kwartier even weg van de pc en 's middags ben ik ook bewust helemaal weg van dat ding. Misschien is een RSI-forum wat voor je?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Tja, ik weet zelf eigenlijk wel wat ik allemaal niet moet doen, niet rechts muizen, geen games, niet schrijven (doet ook zeer) niet game-boyen, niet zwaar tillen, niet fietsen, regelmatig van de comp weg, eigenlijk zo weinig mogelijk belasting van mn rechterarm, maar dat is bijna niet haalbaar. Waar het op neer komt, is dat ik dan helemaal niets meer kan doen, ik moet stoppen met werken (schoonmaakwerk), stoppen met mn opleiding (MBO-ICT), niets meer in het huishouden doen en zeker geen spelletjes, behalve ganzenbord of mens-erger-je-niet. Vandaar dus mn vraag, of er zoiets als een schouderband bestaat, zoals je ook die polsbandjes hebt, om de belasting eraf te halen.
    amiek

Schermafbeelding van elfra
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Premium 32
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    Nou, normaal ben ik rechtshandig. Op het werk gebruik ik ook constant een muis. Ik heb een muisarm: al 14 dagen pijn in mijn rechterschouder. Ik ben toen linkshandig beginnen werken met de muis. In het begin was het ff moeilijk en wat wennen, maar nu kan ik links bijna evengoed met de muis overweg als rechts. Ondertussen gaat het met mijn rechterschouder wat beter. Ik ga nog even verder met links-muizen. Als mijn schouder terug OK is, zal ik in de toekomst afwisselend links-rechts met de muis werken.
    If you can't laugh at life, it ain't worth living!

Schermafbeelding van Coby67
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Ik heb nu 2 muisarmen ,ik gebruik het tensapparaat er wel is op maar dat helpt niet echt.Het enige wat helpt is minder achter de pc zitten .En dat is zo moeilijk ,hij staat hier in kamer en ik vlieg er iedere keer weer naar toe.Ik muis ook links en rechts ,maar het helpt op het ogenblik niet echt.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Anti RSI muisje: *klik*.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten