SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 47 van de 47

Onderwerp: Avatar maken

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crash
    Je kan hoogstens in je avatar een naam over het plaatje heen zetten.

Bijvoorbeeld.
    En dan bij voorkeur als GIF opslaan en niet als JPEG.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Schermafbeelding van marcel4life
    Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Ik zal er eens over nadenken, wel leuk gedaan maar niet de juiste tekst.
    Hoe doe jij dat met die tekst er door/overheen zetten kan ik zelf wat proberen

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Dat doe je met het tekstgereedschap. In Paint Shop Pro is dat het icoontje met de hoofdletter A. In Photoshop zie je een hoofdletter T. Kies je dit gereedschap en klik je in de afbeelding, dan verschijnt in PSP een nieuw venster, waarin je kunt typen en allerlei teksteigenschappen kunt regelen: grootte, lettertype, kleuren, etc. In Photoshop komt er een cursor in je afbeelding te staan. Teksteigenschappen geef je daar aan in een werkbalk bovenin. In principe kun je alle op je pc geïnstalleerde lettertypen gebruiken. Het tekstgereedschap heeft ook weer uitgebreide mogelijkheden.
    Voor avatars en ander kleine tekst kun je in ieder geval de richtlijn aanhouden dat je geen antialias moet gebruiken. Bij grote letters zorgt dit voor mooie, vloeiende randen, maar kleine tekst wordt er vaak onscherp door. Ook is bij tekst altijd sprake van een randkleur en een vulkleur. Die worden bepaald door de ingestelde voor- en achtergrondkleuren, althans in PSP - in Photoshop stel je de randkleur in via Layer > Layer Style > Stroke. Bij grote tekst kun je beide of één van beide gebruiken. Bij kleine tekst kun je in het algemeen het best alleen de vulkleur gebruiken. Gebruik je ook een randkleur dan worden je letters onscherp. Als je in het tekstgereedschapsvenster van PSP aangeeft dat de tekst als Zwevende Selectie / Floating Selection moet worden gemaakt, kun je hem zolang hij zweeft nog verschuiven tot hij op de goede plek staat. (Beweeg de cursor over de zwevende tekst tot hij in een kruisje met vier pijltjes verandert. Druk je muisknop dan in en zet de tekst op de juiste plaats.) Dan hef je de selectie op (Selections > Select None / Selecties > Niets Selecteren) en komt hij vast te staan. In Photoshop wordt tekst altijd op een aparte laag gezet. Deze kun je op de gewenste plek zetten met het verplaatsgereedschap. In het voorbeeld hierboven zijn de drie woorden één voor één getypt en op de juiste plek gezet. En tot slot: het is soms beter plaatjes met kleine tekst als GIF op te slaan en niet als JPEG. Probeer dat als een JPEG geen scherpe tekst laat zien.

Er zijn op het web veel tutorials over tekst in beeldbewerkingsprogramma's te vinden. Hier wat zoekresultaten voor PSP en voor Photoshop.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 08-03-07 om 11:26.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Schermafbeelding van Nikethan24
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    ziet er goed uit.

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    kan iemand me vertellen hoe je die balkjes in jullie handtekeningen maakt? ik zou er graag ook een willen.

Erelid Schermafbeelding van Crash
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Kijk eens naar deze topic:
    http://www.nucia.eu/forum/showthread...hlight=userbar
    Bericht nummer 95 geeft meer uitleg.
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 8.1 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    AVG
    Adobe flash pro is mijn lievelings software om avatars te maken