SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 10 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 195
    Schermafbeelding van Destroyer
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall

Het 'grote' Linux-topic

wat vinden jullie van linux? ooit geprobeerd?

Ik heb het nu ongeveer een week en het bevalt me uitstekend. Geen last van spyware/virussen. Je hoeft je pc nooit te defragmenteren en het ram geheugen blijft ook stuk lager dan bij windows.

Ik gebruik Ubuntu nu. Dit is een redelijk gebruiksvriendelijke versie van Linux.

Zijn er nog andere mensen die het gebruiken?

Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 02-11-09 om 14:01.

Nucia Sagittarius Schermafbeelding van Mentos
    Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Mac OS X Firewall + Router
    Blog Berichten
    1
    Ik heb het sinds een week ook op een ander pc'tje lopen, Fedore Core 6.

Vind het heel erg leuk om er mee te rommelen, alleen de software installeren krijg ik niet echt onder de knie, en de videokaartdriver bijv. is toch wel erg belangrijk.
    Maar het is natuurlijk wel erg leuk om met die codes te klooien etc.

Verder bevalt het mij ook uitstekend, en het heeft inderdaad echt wel grote voordelen!

Maar ik moet denk ik toch maar eens een boek over Linux kopen, de informatie op het internet is soms gewoon niet voldoende.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    als je een kaart van nvidia of ati hebt is het toch redelijk makkelijk. Ubuntu maakt gebruik van debian en ik dacht fedora core niet dus kan 't zo ook niet uitleggen.

weet ook nog niet zoveel maar als je maar genoeg op internet zoekt (en heb gelukkig paar mensen op msn die er veel van weten) went het erg snel

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Met yum schijnt het een stuk makkelijker te worden: http://www.alleslinux.com/forum/view...724506b2a4d955

Maar uitgerekend de link naar de guide voor fedora is dood.

Maar ik moet toch nog (weer) een andere hardeschijf in die pc zetten, en misschien zet ik er dan wel een andere distributie op, dan kom je ook achter de verschillen.

Andere versie van windows kost 300 euro, linux 5 cd'tjes

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Ubuntu past op 1 cd' tje nog goedkoper

dit iets?

http://ubuntuguide.org/wiki/Fedora_fc5
    Laatst gewijzigd door Destroyer; 14-01-07 om 00:15.

Schermafbeelding van william_rules
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Ubuntu
    Firewall
    firestarter
    Ik gebruik sinds kort Kubuntu Dapper Drake 6.06 LTS. In een dualboot systeem mem Windows 98SE.

Het bevalt redelijk goed. Alleen je moet er veel tijd insteken om het een en ander onder de knie te krijgen. En niet alle software wordt via de reposotory's geupdate en moet je zelf aan de slag met tar.gz, rpm en debian packages. Heel erg lastig allemaal. Het is allemaal wel héél erg goedkoop!!. En legaal!!.

Vandaag zag ik in de supermarkt een tijdschrift liggen en het heet Linux Starter.
    Hier zit (zat) een DVD bij van Fedora Core 6. Het kostte geloof ik € 10,=.
    Laatst gewijzigd door william_rules; 14-01-07 om 02:34. Reden: Iets bijgevoegd, spelfout verbeterd.
    Failure is unimportant. It take courage to make a fool of yourself. Charlie Chaplin.
    "Ik hou van varkens. Honden kijken naar ons op, katten kijken op ons neer, maar varkens beschouwen ons als hun gelijke." Winston Churchill

Verbannen
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Ik word steeds nieuwsgieriger naar Linux.
    Kan iemand in het kort uitleggen wat linux is en wat nu de voor en nadelen zijn?
    Ik heb een tijd geleden eens geprobeerd iets hierover te vinden en ik haakte al snel af omdat er allemaal "vaktermen" gebruikt werden.
    Of is dit een rare vraag?

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Ubuntu
    Firewall
    firestarter
    Of is dit een rare vraag?
    Absoluut niet!!.

Ik zal het proberen in mijn eigen woorden:

Linux is een besturingssysteem voor de computer net zoals Windows.

Voordelen zoals ik die ervaar:

1) Het is erg goedkoop
    2) Het is altijd legaal. Je kan het op net zoveel computers installeren als jezelf wilt. Je kan er ook net zoveel kopiën van maken en uitdelen als jezelf wilt. Het blijft altijd legaal.
    3) Met enige moeite vindt je altijd wel equivalenten voor programma's die je in Windows ook gebruikt. Openoffice.org is hier een goed voorbeeld van.
    4) Als je werkt in Linux kun je data op de Windows partitie inlezen en bewerken in programma's van Linux. Het moet dan wel FAT32 bestandsindeling zijn. NTFS is alleen lezen.

Verder is het besturingssysteem Open Bron. Terwijl Windows Gesloten Bron is.

Aan z.g. Open Bron programma's werken ontwikkelaars aan het meest op vrijwillige basis. En juist dit aspect heeft een stukje van mijn hart gestolen.

Nadelen zoals ik die ervaar:

1) Het is moeilijk en je moet er best veel tijd insteken.
    2) Er zijn eigenlijk teveel distributies. Als men zich zou toeleggen op twee of drie distributies met meer gebruiksgemak, dan zou Microsoft het wel eens moeilijk kunnen krijgen.
    3 Op forums waar je eventueel een hulpvraag kunt stellen, verwijst men te vaak naar moeilijke commando's in een Konsole, terwijl erook vaak een oplossing is in een grafische omgeving.

Dus als men tijd overhebt dan kan het de moeite lonen om zich er eens in te verdiepen.
    Failure is unimportant. It take courage to make a fool of yourself. Charlie Chaplin.
    "Ik hou van varkens. Honden kijken naar ons op, katten kijken op ons neer, maar varkens beschouwen ons als hun gelijke." Winston Churchill

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    En je hebt gewoon vrijwel geen last van virussen oid.
    En Linux is een stuk stabieler dan windows, een kennis van mij heeft een server die op linux draait en die heeft nu een uptime van 630 dagen!

Schermafbeelding van EotT
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    voor servers gebruik je best linux denkik. (Dat heb ik toch al veel gehoord)
    Ik werk nu ook al een half jaar op Linux (Ubuntu) , en het bevalt me wel.
    Het is wel minder gebruiksvriendelijk tov windows.
    Het goeie is wel , alles is gratis. Eerst Linux zelf + alle programma's , zoals OpenOffice etc...
    Wel een nadeel is dat niet alles op linux draait. Van veel dingen is er wel een Linux versie , maar niet van alles.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    je kan emulatieprogramma's gebruiken zoals Cedega (kost geld) en wine (gratis). Hiermee kun je toch veel windows programma's gebruiken.

En een konsole of terminal of hoe je 't ook wilt noemen gaat vaak sneller, daarom verwijzen ze ernaar. Als ik iets installeer doe ik dat meestal via de terminal, omdat dat sneller gaat.

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
    Wel een nadeel is dat niet alles op linux draait. Van veel dingen is er wel een Linux versie , maar niet van alles.
    Precies, een gamer kan een enkele pc met Linux al helemaal vergeten.

Schermafbeelding van Egeltje
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows XP Home
    Antivirus
    TrendMicro
    Firewall
    Router/TrendMicro
    Er is al eens een thread als deze geweest met de titel: Linux?
    http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?p=138779

Eigenlijk moet Nucia maar eens een Linux afdeling krijgen!

Ik heb een dual boot systeem met Mandriva 2006 en W98:

klikbaar

@Ronnieboy:
    Een live-cd is een goede manier om eens linux te bekijken. Je boot dan van cd en het verandert niks aan je windows installatie.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Niet schuin gaan vergelijken he .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destroyer Bekijk Berichten
    Geen last van spyware/virussen.
    Dat heb ik op Windows ook nooit . Heb jij er zoveel last van dat je dat nu al merkt dan ?

Je hoeft je pc nooit te defragmenteren
    Er zijn wel linuxdefrag programma's beschikbaar. Niet geheel nutteloos denk ik.

en het ram geheugen blijft ook stuk lager dan bij windows.
    Wedden dat jij Windows een stuk actiever gebruikt, en er veel meer opstart ?

Ik gebruik Ubuntu nu. Dit is een redelijk gebruiksvriendelijke versie van Linux.

Zijn er nog andere mensen die het gebruiken?
    Nuttige Ubuntu info:
    https://wiki.ubuntu.com/ <-- ubuntu wiki. Essential for everything
    http://linuxhelp.blogspot.com/2005/...-in-ubuntu.html

Zonder dollen: Het is echt niet slecht. Alleen blijf ik voor mijn desktop toch op Windows. Simpel omdat er veel voor beschikbaar is. Veel tooltjes, games, etc.. worden voor Windows gemaakt. Eigenlijk gek; want Linux is open source. Je ziet wel vaak dat Windows tools betaald zijn, en het Linuxse equivalent hardstikke gratis. Tja ach . Ik ben tevreden .

Ik heb hier nog een originele Linux Suse (inclusief Server) liggen. Gaat binnenkort weer eens op de testPC. Mocht je nou een echte DieHard zijn, installeer dan netBSD. Dat draait op alles, zelfs je broodrooster.. (mits je genoeg broodroostergeheugen en een snelle broodroosterprocessor hebt natuurlijk ). De nieuwe Linux versies lijken op Windows. Er wordt veel mee geïnstalleerd, van alles wat je niet nodig hebt. Dit is een van de grote commentaren op Windows. Allerhande services, programma's en tools draaien ongevraagd mee. Het voordeel hiervan is dat je alles bij de hand hebt. Als je alles zelf moet doen, en je bent niet te technisch of niet bekend met het systeem, kun je vele uren bezig zijn om uit te vinden wat je nodig hebt. netBSD is zo kaal als je maar kunt krijgen. (vandaar de broodrooster vergelijking ). Daar moet je écht zelf mee aan de slag.

En veel commandline natuurlijk. Dat maakt het lastig. Met een mooie GUI zoals Windows heeft, kun je gewoon klikken en je ziet wel. Heb je een command line moet je echt je commando's weten (of de help functie gebruiken). Kan veel minder aan mis gaan, is lastiger te leren.

voor servers gebruik je best linux denkik. (Dat heb ik toch al veel gehoord)
    Ligt eraan. Veel webservers werken met Linux (CentOS bijvoorbeeld), ism Apache. Ik heb ervaring met Windows 2003 Web Edition en IIS en ondanks het feit dat dit makkelijk configureert (vinkjes ipv datafiles) kan ik niet zeggen dat het een goede kwaliteit/performance opleverde (voor mijn wensen).
    Wil je een bedrijfsnetwerk, gebruiksvriendelijk, en je wilt een terminal server zou ik kiezen voor Windows 2003 ipv een Linux Terminal omgeving. Cursus en scholing kosten geld. Wat je vaak ziet is een combinatie. Deels Windows, deels Unix.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Egeltje Bekijk Berichten
    Eigenlijk moet Nucia maar eens een Linux afdeling krijgen!
    Je kunt hem al (beperkt) opgeven in je profiel.. Ach, als er nou nog eens veel animo voor komt .
    Onze primaire doelstelling blijft de beveiliging. En voorlopig heb je dat op Windows harder nodig .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Ubuntu
    Firewall
    firestarter
    Wil je een bedrijfsnetwerk, gebruiksvriendelijk, en je wilt een terminal server zou ik kiezen voor Windows 2003 ipv een Linux Terminal omgeving. Cursus en scholing kosten geld.
    Licenties voor Windows kosten ook geld. In sommige gevallen zal er ook scholing en training nodig zijn. Ik denk dat het ook een kwestie van rekenen is. Het zal van geval tot geval verschillen.

Van mij geen kwaad woord over Windows. Maar Open Source heeft een stukje van mijn hart geopend, omdat het voor een belangrijk deel door vrijwilligers wereldwijd wordt onderhouden en ontwikkelt. Zeker, achter sommige distributies staat een bedrijf b.v. Suse (Novell). Net zoals Nucia een stukje van mijn hart heeft.

Ik denk als men zich zou beperken tot 2 of 3 distributies en gebruiksvriendelijker, dan zou het wel eens een geduchte concurrent van Windows kunnen worden!.

Ben blij E.C. dat je best wel positief tegenover Linux staat. Ondanks de moeilijkheidsgraad verdient het een eerlijke kans.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Met windows had ik nauwelijks iets opgestart. Veel services nog uitgeschakeld ook die je niet nodig hebt. Bij prestaties bij systeem alles uit en toch gebruikt Ubuntu minder ram.

Als je een harde schijf defragmenteert en dan ext3 kiest hoef je nooit te defragmenteren omdat de bestanden niet gefragmenteerd kunnen raken.

En ok. Als je windows xp goed up-to-date houd heb je eigenlijk geen virus en spyware scanners nodig, maar de kans is groter om virussen/spyware op een windows pc te krijgen dan op een linux pc.

ik heb trouwens 1 gig ram in mijn pc zitten (bij xp opstarten zo'n 180 mb in gebruik, bij ubuntu 125, bij xp zitten dan wel de drivers van logitech extra bij. )

Schermafbeelding van Ellasar
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Linux overig
    Firewall
    IP Tables
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Dat heb ik op Windows ook nooit . Heb jij er zoveel last van dat je dat nu al merkt dan ?
    Het verschil is natuurlijk wel dat jij het niet hebt vanwege jou goede kennis en een linux gebruiker het niet heeft vanwege het (bijna) ontbreken van Malware

Er zijn wel linuxdefrag programma's beschikbaar. Niet geheel nutteloos denk ik.
    Nuttig bij een erg volle hardeschijf. Maar als jij je systeem niet overvol hebt staan is een defrag tool op linux niet nodig vanwege het verschil aan filesystem techniek (indien niet nodig fragmenteerd linux niet wat bij windows wel het geval is)

Wedden dat jij Windows een stuk actiever gebruikt, en er veel meer opstart ?
    Wedden van niet

Zonder dollen: Het is echt niet slecht. Alleen blijf ik voor mijn desktop toch op Windows. Simpel omdat er veel voor beschikbaar is. Veel tooltjes, games, etc.. worden voor Windows gemaakt. Eigenlijk gek; want Linux is open source. Je ziet wel vaak dat Windows tools betaald zijn, en het Linuxse equivalent hardstikke gratis. Tja ach . Ik ben tevreden .
    Zonder dollen: Linux is niet het geweldigste systeem voor iedereen op "dees aardkloot". Hoe stabiel men linux ook voorspiegeld:"Een ervaren Windows beheerder weet zijn systeem stabieler te krijgen dan een minder ervaren Linux beheerder". En op werkstation gebied heeft linux een lange weg te gaan . Maar vergis je niet, ze zijn verder als dat je denkt.... als je de fransen mag geloven (Franse parlement gaat over link)

Maar veel mensen willen kunnen Gamen: Hoe graag ik ook zou willen maar er zijn er te weinig voor linux, verschillende ID games en Warcraft 3 draaien prima maar dan heb je ook 70 % van alle games te pakken die lekker willen draaien op linux, maar ook daar zijn verschuivingen in te zien (natuurlijk ook mede omdat een Apple ook unix based is en het daardoor aantrekkelijker word om een ux variant te maken.

Onze primaire doelstelling blijft de beveiliging. En voorlopig heb je dat op Windows harder nodig .
    En niet in de laatste plaats omdat windows veel aantrekkelijker is dan linux om voor te schrijven wegens de grotere impact qua marktaandeel
    Maak linux groter en daarvoor komen ze ook.

Verder kan ik alle mensen die willen ruiken aan linux alleen maar aanmoedigen.
    geen

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Ha die Ellasar! Ik vroeg me al af waar je bleef .

Het verschil is natuurlijk wel dat jij het niet hebt vanwege jou goede kennis en een linux gebruiker het niet heeft vanwege het (bijna) ontbreken van Malware
    Dat klopt .

Nuttig bij een erg volle hardeschijf. Maar als jij je systeem niet overvol hebt staan is een defrag tool op linux niet nodig vanwege het verschil aan filesystem techniek (indien niet nodig fragmenteerd linux niet wat bij windows wel het geval is)
    Correct wederom .
    WinFS: Windows Future Storage. Deze nieuwe techniek heeft mede te maken met tegengaan van een aantal nadelen, zoals het defragmenteren. (al is dat niet alles natuurlijk). De opvolger van NTFS zou in principe in Vista hebben moeten verschijnen, maar is toch niet door gegaan.

Wedden van niet
    Ligt eraan. Ik doelde in dit geval op een testgebruiker. Mensen vergelijken vaak appels met peren (doet NOD32 trouwens ook ). Als ik mijn XP bak (die onder heavvy duty staat) ga vergelijken met een verse Linux test-installatie is het voor mij niet moeilijk te raden wie er wint. Sterker nog: qua opstarttijd haalt Windows 95 mij nog wel in. Je zou eens moeten kijken hoe systemen reageren op exact dezelfde hardware en (min of meer) dezelfde hardware en belasting. In jouw geval kan ik mij heel goed voorstellen dat 'ie het goed te verduren heeft .

Wat betreft de stabiliteit: het gras aan de overkant-verhaal he.. Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen om een verse Windows 2003 installatie binnen &#233;&#233;n uur naar de digitale jachtvelden te verhelpen door per ongeluk een verkeerde driver te installeren.. Mensen die dan meteen roepen "met linux was het niet gebeurt" moeten zich maar achter de oren krabben :-). Ik sta positief tegenover Linux, maar zie het niet als wonderkind. Ik sta niet stuiterend positief tegenover Windows maar je zal mij nooit horen zeggen dat Windows echt slecht is. Elk systeem heeft (hoe gek ik dat ook vind, maar dat is een hele andere discussie) zijn gebreken. Ik ken mensen die zweren bij een MAC. Maar: alsof een MAC nooit vast zou lopen? Neem van mij aan, MACS lopen zeker ook vast.

En niet in de laatste plaats omdat windows veel aantrekkelijker is dan linux om voor te schrijven wegens de grotere impact qua marktaandeel Maak linux groter en daarvoor komen ze ook.
    Geen woorden aan toe te voegen. Dit is wat ik zelf ook regelmatig zeg. Je ziet het met een browser als firefox. Waarom firefox exploits schrijven als er niemand is die firefox gebruikt? Nu is het wel zo dat de hele manier van benadering anders is. FireFox en Linux doen bepaalde dingen essentieel anders dan dat Internet Explorer en Windows ze doen. Maar of dit d&#233; manier is om het te doen blijkt later weer wanneer men het product massaal gaat gebruiken .

EDIT: Lekker joh die Windows-Linux discussies. Je ziet ze altijd en overal weer terugkomen .
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 15-01-07 om 22:39.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Schermafbeelding van Ellasar
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Linux overig
    Firewall
    IP Tables
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Ha die Ellasar! Ik vroeg me al af waar je bleef .
    Om met de woorden van Gandalf te spreken:
    A wizard is never late nor is he early....He arrives precisely when he means to.......

Mensen vergelijken vaak appels met peren (doet NOD32 trouwens ook ).
    Mee eens en dat doet iedereen. aan de hand van de uitslag van de test kun je zien wie hem heeft gedaan. Mooiste voorbeeld zijn testen over het al dan niet schadelijk zijn van mobiele telefoon straling in je oor.

Wat betreft de stabiliteit: het gras aan de overkant-verhaal he.. Ik heb het wel eens voor elkaar gekregen om een verse Windows 2003 installatie binnen één uur naar de digitale jachtvelden te verhelpen door per ongeluk een verkeerde driver te installeren.
    Met linux was het niet gebeurt.
    Ik heb wel eens een kernel gecompileerd die een driver niet meenam....
    lullig opstarten zonder ext3 ondersteuning..... :P

Ik sta positief tegenover Linux, maar zie het niet als wonderkind. Ik sta niet stuiterend positief tegenover Windows maar je zal mij nooit horen zeggen dat Windows echt slecht is. Elk systeem heeft (hoe gek ik dat ook vind, maar dat is een hele andere discussie) zijn gebreken. Ik ken mensen die zweren bij een MAC. Maar: alsof een MAC nooit vast zou lopen? Neem van mij aan, MACS lopen zeker ook vast.
    ....

Lekker joh die Windows-Linux discussies. Je ziet ze altijd en overal weer terugkomen .
    Zolang ze niet eindigen in LINUX is beter, nietus/wellus/nietus/wellus maar door "intelligente" mensen gevoerd worden die ook de mindere punten van hun favoriete osje durven toegeven
    geen

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Kom ik nog even tussendoor, ik heb de driver erop gekregen
    Was een hoop aankloten maar wel erg leuk en leerzaam

Snel scrollen gaat nog steeds alles behalve soepel maar ik denk eigenlijk dat dat gewoon komt doordat het zo'n verekt oude kaart is...

Pagina 1 van de 10 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten