SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 10 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 183
    Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Winamp: klein, handig en superfunctioneel!

WinAmp, een zeer uitgebreide mediaspeler

De mogelijkheden van het nieuwe WinAmp 5.5 NL gaan veel verder dan het afspelen van muziek- en videobestanden die op je computer staan. We kijken hier naar deze mogelijkheden.

AOL heeft een nieuwe versie van Winamp uitgebracht. De populaire muziekspeler bestaat al weer 10 jaar. Toen de eerste mp3-bestanden op internet verschenen was WinAmp één van de eerste mediaspelers waarmee je dit nieuwe muziekformaat kon afspelen. Inmiddels is de mediaspeler een beetje verdrongen door de Realplayer en Windows Media Player (onderdeel van Windows, en daarom standaard aanwezig op iedere Windows-PC).

Het werd tijd om de layout eens grondig aan te passen, want deze was in dat decennium nauwelijks veranderd. Versie 5.5 ziet er echter helemaal uit als een programma van deze tijd. Met meer grafische toeters en bellen. Zo kunnen er nu eindelijk ook albumhoezen getoond worden tijdens het afspelen, iets wat een concurrent als de Windows Media Player al jaren biedt. Bevalt de nieuwe layout van WinAmp je niet? Dan kun je kiezen uit talloze skins die het programma er weer heel anders uit laten zien.

Via internet luisteren vanaf een andere computer of telefoon
    Maar de echt sterke punten van WinAmp zitten verstopt onder de motorkap. Want qua mogelijkheden laat het de concurrentie ver achter zich. Het mooiste onderdeel is Winamp Remote. Deze maakt het mogelijk de muziek die op je harde schijf staat via internet te streamen en om je muziek en afspeellijsten via internet beschikbaar te stellen. Vrienden kunnen zo elders naar jouw muziek luisteren, of je luistert zelf vanaf een andere PC (of mobiele telefoon!) naar de muziek op je PC thuis.

Meer verbeteringen
    MP3 surround wordt nu ondersteund, en iPods en andere muziekspelers kunnen een stuk beter en makkelijker worden beheerd. Via een Winamp-werkbalk is het programma voortaan in je browser beschikbaar. Zo kun je de muziek besturen zonder de browser te verlaten.

Een staaltje van techniek is de mogelijkheid om te zoeken naar muziek die bij jou smaak past. Dat is niet gebaseerd op de voorkeuren van anderen, een techniek die online muziekwinkels vaak gebruiken, maar op een analyse van de audio zelf. De software analyseert tempo, ritme en andere eigenschappen van de muziek, en zoekt hier vergelijkbare muziek bij.

De mediabibliotheek
    Menig computer puilt uit van de mediabestanden. Met WinAmp kun je deze op een heel overzichtelijke manier beheren. Je geeft het programma eenvoudigweg de opdracht de harde schijf te doorzoeken naar film- en geluidsbestanden en deze neemt ze in zijn interne bibliotheek op. Hier worden ze netjes per artiest en per album in de catalogus opgenomen zodat je de muziek van je keuze snel en eenvoudig kunt vinden en afspelen. Daarbij maakt het niet in welke map of schijf de bestanden op je computer staan. WinAmp weet ze te vinden.

Zelfs de muziek en films op cd's, dvd's, externe harde schijven en netwerkdrives, en favoriete mediabestanden op internet kun je op deze manier in de catalogus opnemen en vanuit de lijst afspelen.

Afspeellijsten
    Ben je in de stemming voor opzwepende muziek, of heb je liever een deuntje op de achtergrond? Je kunt onbeperkt playlists samenstellen voor muziek bij verschillende gelegenheden en stemmingen. Een playlist kun je in willekeurige volgorde laten afspelen zodat je de muziek niet altijd in dezelfde volgorde hoort.

Videoclips
    Met WinAmp heb je je eigen MTV en TMF op de computer staan. Het programma beschikt over honderden videoclips (althans ogenschijnlijk want in werkelijkheid staan deze clips natuurlijk op internet). De lijst met videoclips bevat heel veel grote namen: van Britney Spears tot Queen, van hardrock tot klassieke muziek.

Radio en televisie via internet
    Via de keuze "Internet Radio" in de bibliotheek vind je honderden internet-radiostations die je alleen maar hoeft aan te klikken om ze te beluisteren. De stations die je het best bevallen kun je eventueel naar de bookmarks slepen zodat je ze weer terug kunt vinden. Ook "Internet televisie" vind je in de bibliotheek. Dit is echter weinig soeps, of je moet van reclame houden.

Bovenstaand artikel is gepubliceerd op Fan.TV, datum onbekend.

http://www.winamp.com/
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      36822.jpg
Bekeken:   2876
Grootte:   47,0 KB
ID:        2684   Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      winamp-video.jpg
Bekeken:   2838
Grootte:   8,2 KB
ID:        2685  
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 31-10-07 om 00:56.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeŽriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Review: Winamp 5.5 (bèta)
    Muziek en video

Over de populariteit van Winamp valt niet te twisten. We zien dat deze speler zelfs op de modernste Vista-systemen nog wordt gebruikt door de enthousiaste muziekliefhebber. Vaak is dat een stokoude versie - aangezien versie 3 door velen slecht ontvangen werd. Versie 5.5 maakt die hang naar 'de goede oude Winamp' overbodig.

We krijgen een vrachtlading nuttige features en ook nog eens een compleet nieuw uiterlijk, Bento, dat goed bij Vista aansluit. Geen interesse in een nieuwe uitstraling? U kunt nog steeds gaan voor de looks van versie 2 of 3. Versie 4 is niet in deze lijst inbegrepen omdat die niet bestaat; na versie 3 besloot ontwikkelaar Nullsoft dat 3 + 2 gelijk is aan 5 en daarom 4 maar over te slaan.

De keuze in uitstraling benadrukt de kracht van Winamp. Deze mediaspeler is de meest configureerbare speler op de markt. U kunt uw eigen skin maken of downloaden, kiezen uit een waslijst van plug-ins en zelfs in een 'ongepimpte' speler heeft u al meer opties dan de meeste gebruikers zullen zoeken. In die kracht zit meteen ook de zwakte van Winamp verborgen. De interface ziet er te druk uit en wil te graag alles vanaf de start aan ons aanbieden. Het gevolg is dat we door de bomen het bos niet meer zien.

Hoesjes
    De mediabibliotheek in Winamp domineert het venster. Op zich is de lijst met muziek en video goed overzichtelijk, maar wederom wil ook hier Winamp te veel aan ons aanbieden. We krijgen lijsten voor online media, lokale media, diensten op het web, op cd en op draagbare apparaten. Weglaten is niet de sterkste kant van de software. Wel leuk is dat er aan het tonen van hoesjes gedacht is. We kunnen eenvoudig per liedje of cd scannen op beeldjes die bij de cd's horen. De resultaten zijn vergelijkbaar met die van iTunes en Windows Media Player. Jammer is dat met het beeld weinig gedaan wordt. We zien het als onderdeel van de interface bij het afspelen op postzegelformaat langskomen, en daar moeten we het mee doen.

Het beheergedeelte wordt aangevuld met een ingebouwde webbrowser die zeer specifiek toegespitst is om uitbreidingen voor Winamp te vinden en om (legaal) op jacht te gaan naar nieuwe muziek en videobestanden. Hoewel het idee nobel is, komt er in onze praktijktest weinig van terecht. De dienst leunt erg op America Online Video's en klaarblijkelijk hebben ze daar besloten om videoverzoeken van buiten niet meer te honoreren; dus in plaats van de video van onze keuze krijgen we een filmpje dat laat weten waar we heen moeten surfen om het beeld van onze keuze te zien te krijgen.

Leuker aan Winamp is de ondersteuning voor bestandsformaten. Als we een zeer gevarieerde collectie van bestandsformaten zouden hebben, was dit de beste speler om te kiezen. We zijn echter ouderwets en doen het met mp3; zelfs WMA en AAC moeten er bij ons aan geloven, wat deze kracht wat tenietdoet.

ZDnet.nl
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 11-12-07 om 15:36.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeŽriek gesitueerde etablissement - komma -

Nucia Sagittarius Schermafbeelding van Mentos
    Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Mac OS X Firewall + Router
    Blog Berichten
    1
    Ik gebruik Winamp nu ook al meerder jaren, en het is echt een top progje
    Let er bij de install wel op dat je het "free music offer" ed. uitvinkt.

Dat je met Winamp ook je Ipod kan beheren wist ik niet, ga het zo meteen proberen, kan eindelijk Itunes eraf!
    EDIT: De verjaardags versie is echt de bom!
    Laatst gewijzigd door Mentos; 31-10-07 om 14:26.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Itunes komt mijn PC niet meer op en Windows Media Player zie ik als noodzakelijk kwaad.
    Ik vind de programma's te zwaar, ze lopen te vaak vast, te dominant (bestandstypen toeeigenen), totaal onduidelijk en niet gebruiksvriendelijk en zo kan ik nog even doorgaan..

Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid Winamp en heb zelfs twee jaar geleden Winamp Pro aangeschaft. Hiermee worden wat functies geŁnlockt zoals op volle snelheid rippen en branden.

Winamp is er vanaf een minimum pakket waarmee je alleen muziek kunt luisteren tot een maxmimum pakket welke ondersteuning heeft voor portable media devices, video's, media library, online radio/tv, winamp agent, branden, rippen en veel meer. Tevens is het mogelijk om skins en plugins te downloaden om de functionaliteit te upgraden. Met regelmaat komen er updates uit voor het programma.
    Het werkt op vrijwel alle PC's en vereist zelfs geen admin rechten om te draaien of installeren. De oude serie draait zelfs op Windows 95.

Winamp kan in je startbalk (knop), systeemvak (icoon) en beiden. Ook bestaat Winamp uit blocks dus je kunt delen weglaten of weergeven. Winamp kan ook gedockt en verborgen worden.
    Zo heb ik zelf Winamp gedocht staat bovenin mijn scherm met de optie auto-hide + systeemvak. Je ziet hem niet maar als je bovenin je scherm hovert is 'ie er wel. Via mijn systeemvak kan ik makelijk al mijn opties openen.

Veel functionaliteiten van andere programma's zijn dmv. plugins te bereiken. Zo kun je geavanceerde crossfading gebruiken, je eigen shoutcast beginnen, Winamp op je taakbalk laten verschijnen zoals Windows Media Player en het gebruiken als je een ipod hebt.

Voor de liefhebbers is hij ook volledig in het Nederlands te krijgen.

Kortom: ik kan niet meer zonder.

Ik heb zojuist de annyversary edition geÔnstalleerd en er zitten zeker verbeteringen in tov voorgaande versies. De installatie is een stuk gebruikersvriendelijker geworden, nieuwe skins en nieuwe functies .
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 11-12-07 om 15:34.

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik heb hem er net op staan, inderdaad gewoon geweldig
    Moet wel weer even de tijd nemen om alles te ontdekken.

Schermafbeelding van EotT
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik gebruik ook al jaren WinAmp. Vind dit veel pretiger en beter dan windows media player.
    Wel altijd de gratis versie gebruikt die op zichzelf al meer dan genoeg features heeft.

Habituť Schermafbeelding van metriod
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Hier ook Winamp Pro.Die verjaardags versie is zeker nice

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    winamp crasht helaas wel als ik van de playlist iets naar de (hatelijke) Ipod wil zetten

Schermafbeelding van Toni
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Ja hoor, heb hem er net op gezet
    Werkt fantastisch! Alleen een paar video's die ik heb,
    die staan op Avi die moet ik afspelen met JetAudio, maar
    dat was ervoor ook al hoor

Tot nu zeer tevreden. Kan ik Quicktime en Itunes eraf gooien?

Bedankt voor de tip
    Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
    Wordt er zelf ook door verwarmd

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toni Bekijk Berichten
    Kan ik Quicktime en Itunes eraf gooien?[/COLOR]
    Heb ik gedaan en tot zover geen problemen mee gehad.

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Nou ja zeg, hij loopt gewoon verder naar het volgende nummer, geweldig zeg.
    Vindt de skin ook fantastisch, en rechts in het beeld zie je
    af en toe een popup met de bandnaam en nummer met
    afbeelding

Zo ziet het er nu uit bij mij, heerlijk in mijn stijl

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    hij kan alleen geen mov afspelen, hoe kan je zorgen dat ie dat wel kan?
    en ik heb hem nu gedocked, masar als er een video komt undocked winamp
    hoe zorg ikdat ie dat niet doe?
    verder werkt het heerlijk!
    wat ik vooral vet vind, is dat ie nummers kan opzoeken die lijken op een ander nummer dat ik heb

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Winamp heeft ook vele sneltoetsen en werkt ook met multimediakeyboards. Als je de instellingen bekijkt van Winamp zelf maar ook van losse skins komen er nog vele 'verborgen' snufjes naar boven .

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Klein vraagje, bij gekoppelde bestandtypes kun je kiezen uit verschillende opties.
    Hebben jullie daar geselecteerd: op alles?

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Klein vraagje, bij gekoppelde bestandtypes kun je kiezen uit verschillende opties.
    Hebben jullie daar geselecteerd: op alles?
    Ik heb alle geluidsbestanden, en geen videobestanden, ik vind daar wmp namelijk prettiger voor.

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Oke, thanks
    Ik heb hem op alles gezet, vindt het wel prettig met
    de video, maar ieder zijn smaakje

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    maar ieder zijn smaakje
    Precies, iets wat Microsoft nooit heeft begrepen

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Ik wou bij 'n muziekje zoeken naar muziek die erop leek, kreeg ik meermaals kon functie niet initsialiseren oid. iemand enig idee hoe je dit verhelpen kunt?

Schermafbeelding van Internetnubje
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows Firewall
    Bestaat er ergens een gedetaileerde handleiding waar je alles kan uitspitten?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Antivirus
    Geen
    Firewall

Smile

goedenavond,

Ik ben een leek i.v.m. MP4 speler maar voor mijn zoon vraag ik mij af of het voor hem evt.voor mij beter zou zijn om van windows media player over te gaan naar winamp?
    Is de gratis versie goed?Als je een reactie hebt laat het mij gerust weten.Het zou me plezieren.

groetjes
    voetalliestje

Pagina 1 van de 10 12345 ... LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten