SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 53 123451151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 1049
    Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Windows 7 ervaringen-topic

Voor de liefhebbers .

=================
    The Master List of New Windows 7 Shortcuts
    http://lifehacker.com/5390086/the-ma...ws-7-shortcuts
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 14-08-10 om 20:48.

Schermafbeelding van EotT
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    leuk! Zal misschien wel een paar benchmarken doen op xp-vista-7 als ik wat tijd heb

Schermafbeelding van ikself
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Prevx 3
    Firewall
    Windows 7 Firewall Control
    Draait prima bij me! Installatie was zo gepiept. Vond gelijk alle hardware en begreep ook gelijk welke drivers daarbij hoorden. Het enige wat ik handmatig moest doen was het installeren van de geluidsdriver.

Waar ik plotseling tegenaanliep was het feit dat alle help & support verdwenen is. De functie start wel op, maar hij zegt dat ie niets kan vinden als je een zoekterm inklopt. Heb ik inmiddels al gemeld aan MS.

Verder is de sidebar verdwenen en kun je officieel ´alleen´ nog maar gadgets op je desktop laten zien. Gadgets installeren lukt helemaal niet. Dit heb ik opgelost door de mapinhoud van de geïnstalleerde gadgets onder Vista te kopieren naar W7.
    De sidebar heb ik inmiddels ook in beeld, maar dit heb ik gedaan met een ´hackje´.

IE8 draait ook goed. Sommige sites laden niet, maar dit kun je heel makkelijk oplossen met de compatibiliteitsknop.

Verder draait ook Windows Live Messenger 9 prima; mét Messenger Plus (zonder sponsor uiteraard) én gepatched door Apatch! Ik draai Messenger trouwens wel met Vista-compatibiliteit, omdat ik anders het overzicht verlies als ik meerdere Messengers open heb staan.

Zonealarm kan ik niet installeren. Nog geen andere firewall geprobeerd. Weet iemand misschien een firewall die wel draait onder W7?
    Laatst gewijzigd door ikself; 22-01-09 om 11:22.

Mijn website: Sape van der Ploeg fotografie Laatste update: vrijdag 14 maart 2014

100e WhatPulse-lid Schermafbeelding van ricardo90
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.6
    Firewall
    de installatie was inderdaad erg makkelijk, bij mij vond hij zelfs alle drivers automatisch. Verder draait het programma perfect bij mij, veel sneller dan vista.
    Wel al een paar bugs tegen te komen, maar dat is ook wel te verwachten bij een test-versie.
    - Zo werkt de "jump-list" in het startmenu bij mij niet, en hier zijn ze nog wel zo trots op :P
    - De mail van WLM wordt niet goed geopend
    - Mijn touchpad werkt niet goed, terwijl als ik overschakel naar vista alles weer gewoon werkt
    - inderdaad werkt bij mij de Help & Support ook niet.
    - De werkbalk werkt niet helemaal goed, als ik er iets opzet is het de volgende keer weer verdwenen.

Daarnaast werkt IE8 erg goed, maar gebruik meestal toch nog gewoon FF.
    En alle programma's die je onder vista kan draaien die werken ook gewoon onder windows7.

Hoop dat micro$oft een leuke korting voor vista-gebruikers doet om over te stappen (gratis?!) naar 7 maar hun kennende zullen ze er wel gewoon het volle bedrag voor vragen....

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Oei.. Wel even wennen zeg .

De snel starten werkbalk is vervangen door knoppen die je kunt 'pinnen'. Als je echter zo'n gepinde knop opent kun je de situatie krijgen:

Taakknop - Pin - Taakknoppen.

Al gaat je taakbalk scrollen (en dat gebeurt vrij snel door die zeer grote iconen) dan ben je de pinned items (en in feite je snel starten) kwijt.

KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Ook Taakbeheer is foetsie in het systeemvak als je hem minimaliseert, desktop preview werkt hier niet en wanneer je de systray customized en je klikt de geavanceerde opties aan moet je net zo vaak op OK klikken als dat je in het menu hebt rondgekeken. Maargoed, daar is het een beta voor.

Functioneel.. Het is erg wennen. Het is grafisch een opkikker en verbazingwekkend snel. Veel nieuwe functies waarbij ik mij afvraag of het de functionaliteit ten goede komt of niet. Zo is bureaublad weergeven nu een item naast de klok (terwijl het al 11 jaar een icoon is in de snel starten balk) en krijg je bij het rechtermuisknop menu op de programmaknoppen een vertraagd openend menu. Snel 'blind' sluiten is er niet meer bij. Dat laatste merkte ik al erg op bij de overgang XP-> Vista.

Verder zitten veel programmafuncties in het OS. Heb je met Paint gewerkt dan kan diens snelkoppeling direct recente documenten ophalen. Internet je met IE dan kan diens snelmenu direct de geschiedenis openen.

Wat ik tot nu toe echt goed vind is de hoeveelheid beschrijvingen en mogelijkheden die de gebruiker krijgt om 'op stap' te gaan met Windows. In het begin mogelijk verwarrend maar zeer doelgericht. Verder her en der functies die nog niet goed werken of marginaal verbeterd zijn. Opvallend is ook dat de Windows 7 CD ook Windows Vista kan herstellen. Dit is nieuw voor zover ik weet want noch Vista noch XP konden diens voorgangers repareren bij opstartproblemen.

Het voelt wel "goed".
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 24-01-09 om 20:43.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Al gaat je taakbalk scrollen (en dat gebeurt vrij snel door die zeer grote iconen) dan ben je de pinned items (en in feite je snel starten) kwijt.
    Nog geen last van gehad - alles blijft zichtbaar op de taakbalk. Het gebeurt misschien ook alleen als je die iconen zo groot laat. Maar dat ziet er echt niet uit, dus dat was een van de eerste dingen die ik gewijzigd heb:

Ook Taakbeheer is foetsie in het systeemvak als je hem minimaliseert
    Dat is aanvankelijk met alle systeemvak-items het geval - tot je het wijzigt:

desktop preview werkt hier niet
    Zo aan het uiterlijk van je Taakbalk te zien heb je aero uitgeschakeld, en dan werkt het inderdaad niet. Schakel je het in, dan werkt het prima:

Verder is 7 hier niet noemenswaardig sneller dan XP Pro. Ze gaan ongeveer gelijk op. Wel zijn geheugenbeheer en prefetching duidelijk beter geworden. XP lijkt applicaties iets sneller te "vergeten" wat dat betreft. De automatische defrag is ook een verbetering t.o.v. XP - werkt perfect.

Ook handig is de mogelijkheid om de start van services uit te stellen - kan een goed alternatief voor uitschakelen zijn als een service het opstarten van Windows vertraagt:

In Verkenner mis ik wel een paar dingen, zoals de knop 'één map omhoog', en een vermelding in de taakbalk van de grootte van alle bestanden in de betreffende map.

Dat 7 alle drivers zelf vond is mooi, maar dat deed XP ook al. Gisteren heb ik een nieuwe videokaart geplaatst en beide besturingssytemen installeerden de juiste drivers na de eerste opstart direct.

Voorlopige conclusie: een stuk prettiger dan Vista, maar t.o.v. XP niet echt een reuzensprong voorwaarts.

Edit: dat laatste vind ik na vier maanden niet meer. Er zitten heel veel verbeteringen in, en dit OS is naar mijn idee het beste dat Microsoft tot nu toe gemaakt heeft.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 26-05-09 om 21:19.

Schermafbeelding van ikself
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Prevx 3
    Firewall
    Windows 7 Firewall Control

Mijn website: Sape van der Ploeg fotografie Laatste update: vrijdag 14 maart 2014

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Nog geen last van gehad - alles blijft zichtbaar op de taakbalk. Het gebeurt misschien ook alleen als je die iconen zo groot laat. Maar dat ziet er echt niet uit, dus dat was een van de eerste dingen die ik gewijzigd heb:
    Ik wel degelijk. Als je IE start dan opent 'ie voor het tweede pinned item. Alle extra IE's openen ook voor dat pinned item. Als ik veel programma's openzet (in het geval van kleine iconen nog meer) dan gaat 'ie scrollen (=normaal gedrag).

Zo aan het uiterlijk van je Taakbalk te zien heb je aero uitgeschakeld, en dan werkt het inderdaad niet. Schakel je het in, dan werkt het prima:
    Niet op gelet maar opvallend dat ik deze optie dan wel in kan schakelen.

Dat is aanvankelijk met alle systeemvak-items het geval - tot je het wijzigt:
    Wel op gelet maar dat is dus niet zo bij mij. Alleen taakbeheer is foetsie.. Staat ook niet in dat lijstje om te kiezen.

Ook handig is de mogelijkheid om de start van services uit te stellen - kan een goed alternatief voor uitschakelen zijn als een service het opstarten van Windows vertraagt:
    Dat kan Vista ook.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Weer wat nieuws

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

Was me ook opgevallen. Dat gebeurt als je omschakelt van verborgen naar zichtbaar. Geloof niet dat dat de bedoeling van MS is, maar daarna zie je verder maar één icoontje, als het goed is.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikself Bekijk Berichten
    Leuk leesvoer zo hier en daar.

Schermafbeelding van MikeAE86
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik heb een aantal dagen geleden een dualboot met 7 gemaakt, maar ik kan helaas niet op internet. Er zijn volgens mij geen drivers voor een Sitecom Wireless Network USB Adapter 54G WL-113_002. Ik kan ook niet vanaf het bijgeleverde cd-rommetje installeren.

Voor zover ik heb gemerkt, werkt 7 wel een stukje sneller dan Vista, gelukkig.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Probeer eens de XP-drivers of Vista-drivers in compabiliteitsmodus.
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 27-03-10 om 16:35.

Schermafbeelding van MikeAE86
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Al geprobeerd. Windows 7 heeft volgens mij ook niet standaard drivers voor dat ding meegekregen.
    Ik heb het ook geprobeerd met DriverMax, iets wat werd aangeraden op Seven Forums, maar ook dat werkte niet.

EDIT:
    Het werkt nu wel. Heb toch drivers kunnen vinden!
    Laatst gewijzigd door MikeAE86; 30-01-09 om 15:51.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Wat mij trouwens erg bevalt aan 7 is dat je de knoppen op de taakbalk kunt omwisselen door ze te slepen. Ik werk zelf graag met een bepaalde volgorde en als je een programma afsluit opent 'ie altijd achteraan.

Het zijn die kleine dingetjes die het hem doen voor mij .
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 15-05-10 om 14:13.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Het zijn die kleine dingetjes die het hem doen voor mij .
    En hij heeft vrij veel van die dingetjes. Lekker besturingssysteem wel.

Maar hebben jullie ook steeds twee Internet Explorers in Taakbeheer?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Een spook-browser.

En X-Files heb ik ook al.

Habitué
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Bitdefender
    Blog Berichten
    1
    Voor de mensen die QuickLaunch toch liever willen:
    http://www.blogsdna.com/nl/2003/how-...-windows-7.htm :-)

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Je kunt hem inschakelen met een policy ja maar dan krijg je een extra werkbalk die quicklaunch heet. Ik zie duidelijk verschil.
    Ik vind dit een heel, heel slechte ontwerpkeuze.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Zeven tweaks zijn ervoor nodig, maar dan is Win7 qua prestaties ook echt superieur aan WinXP.
    En PCPitstop weet ook niets meer te melden dat beter kan.
    Ik gebruik XP ondertussen nog maar zelden.

Laatst gewijzigd door Guus abc; 26-02-09 om 21:09.

Pagina 1 van de 53 123451151 ... LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten