SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Emails kwijt.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Comodo

Emails kwijt.

Laatst een scan gedaan en in Postvak In in Thunderbird werd in een bijlage een trojan gevonden. Nagenoeg altijd zet ik eerst in quarantaine, dit keer even niet en gelijk verwijderd dus. Je raadt het al, Wet van Murphy, heel mijn Postvak In in 1 keer leeg.
    Stommiteit 2: had geen log aangemaakt. Weet dus ook niet welke trojan gevonden was.
    Een recovery-programma heeft me niets kunnen terughalen, maar dat verwachtte ik ook eigenlijk niet, want de emails stonden nog steeds in Postvak In en ik had ze nog niet als eml-bestanden opgeslagen.
    Het enige wat je onder Application Data vindt is 'Inboxl' en 'Inbox.msf', waarbij het gaat om de 'map' Inbox, die dus klaarblijkelijk geleegd is.

Is deze 'delete' nog terug te draaien?
    Alhoewel ik er nog niet vanaf gewerkt heb: is dit misschien mogelijk vanaf de commandline?

Ik werk nu (via een multiboot) vanaf de harde schijf aan de 2e IDE, dus de data op IDE1 zijn sinds de blunder nauwelijks beroerd.
    Laatst gewijzigd door John van Rhijn; 02-05-09 om 12:40.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Tja, je geeft zelf al aan dat dit niet zo slim was.
    a-squared zal ten eerste nooit iets automatisch verwijderen.
    Er wordt aangeraden om bestanden altijd eerst in quarantaine te zetten. Kiest men toch voor verwijderen dan komt er eerst nog duidelijk een waarschuwing in beeld.

Ben zelf niet bekend met Thunderbird, kan je ook geen tip geven verder.

Weet niet welke recovery software je nu al hebt gebruikt, kijk eens of je met Recuva (van de makers van CCleaner) of PC Inspector File Recovery bestanden terug kunt vinden.

Misschien heeft iemand anders al eens eerder zijn/haar Thunderbird inbox per ongeluk verwijderd en het op een of andere manier toch weer terug weten te krijgen en kan die je verder helpen.

Of misschien kun je hier meer informatie vinden/vragen.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Comodo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsi Software Nederland Bekijk Berichten
    a-squared zal ten eerste nooit iets automatisch verwijderen.
    Er wordt aangeraden om bestanden altijd eerst in quarantaine te zetten.
    Ik zei ook: net deze keer niet (omdat het altijd goed was gegaan).

Heb alle recovery-programma's geprobeerd op de UBCD4Win-livecd.
    Doordat op C:\ mijn bestandssysteem nog FAT32 was, kon ik met PC Inspector een bestand Inbox en Inbox.msf terughalen.
    Ze zijn denk ik alleen corrupt, want als ik ze in Local Folders kopieer, dan wordt er in Postvak In niets zichtbaar bij opstarten van Thunderbird.

Bedankt voor de link. Doe ik misschien nog, want er loopt ook al een thread bij mozbrowser.nl.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Ik ben dus echt niet bekend met Thunderbird. Maar een kleine Google speurtocht toonde dat bij een corrupte inbox het wel eens kon helpen om het bestand Inbox.msf te hernoemen. Dan Thunderbird starten en dan wordt er weer een nieuwe index (=Inbox.msf) gemaakt van de mail bestanden.

Maak wel eerst een backup van het Inbox (zonder extensie) bestand!!!

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Comodo
    Maar een kleine Google speurtocht toonde dat bij een corrupte inbox het wel eens kon helpen om het bestand Inbox.msf te hernoemen. Dan Thunderbird starten en dan wordt er weer een nieuwe index (=Inbox.msf) gemaakt van de mail bestanden.
    Zojuist gedaan: wel een nieuwe Inbox.msf, maar geen gewenst resultaat.
    Wellicht is bestand Inbox door de verwijder-actie van A-squared nu 'corrupt'.
    We zien wel, we zoeken verder. Bedankt.

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Van wat voor een e-mailadres ben je je mails kwijt?
    Als je e-mailadres bv. van Hotmail of Gmail is kan je die door op de site in te loggen gewoon je mails terug vinden.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Comodo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maser00 Bekijk Berichten
    Van wat voor een e-mailadres ben je je mails kwijt?
    Als je e-mailadres bv. van Hotmail of Gmail is kan je die door op de site in te loggen gewoon je mails terug vinden.
    Ja, nu wilde ik dus ook dat ik een hotmail- of gmail-account had.
    Wordt het misschien wel tijd voor, eigenlijk.
    Heb UPC al gevraagd of 'Chello' toevallig mijn emails nog een tijdje bewaart op hun servers of zo.

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik ken Chello niet, maar ik denk dat er een goede kans is dat ze die nog hebben.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Comodo
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maser00 Bekijk Berichten
    Ik ken Chello niet, maar ik denk dat er een goede kans is dat ze die nog hebben.
    xxxxxx.@chello.nl is eigenlijk tegenwoordig xxxxxx.@mijnupc.nl, maar als je al langer bij Chello zat, voor het echt geintegreerd werd in UPC, mocht je er voor kiezen je oude email-adres te houden. En aangezien 'chello' korter is en sneller 'loopt' op het toetsenbord dan 'mijnupc', heb ik nog steeds xxxxxx.@chello.nl.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door John van Rhijn Bekijk Berichten
    Zojuist gedaan: wel een nieuwe Inbox.msf, maar geen gewenst resultaat.
    Wellicht is bestand Inbox door de verwijder-actie van A-squared nu 'corrupt'.
    We zien wel, we zoeken verder. Bedankt.
    Hoe groot is het Inbox bestand?

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Comodo
    Het Inbox bestand omvat ca. 250 emails en is 46 Mb groot, tenminste: PC Inspector vindt 46 Mb, Handy Recovery vindt Inbox 12 Mb groot.
    Het eigenlijk maar om een stuk of 20 emails die ik wil bewaren, de rest is 'junk' die ik nog niet naar de Prullenbak had gezet.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Lijkt mij het beste om het Inbox bestand dat PC Inspector vindt van 46 Mb ergens op te slaan, en het Inbox bestand van 12 MB dat Handy Recovery vindt ergens anders op te slaan. Dan de bestanden openen met Kladblok, Textpad, Notepad ++ of een andere text editor zonder veel franjes.

Met een beetje geluk zie je de e-mails weer als gewone text inclusief de headers en andere informatie.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Comodo
    Lijkt mij het beste om het Inbox bestand dat PC Inspector vindt van 46 Mb ergens op te slaan, en het Inbox bestand van 12 MB dat Handy Recovery vindt ergens anders op te slaan.
    Had ik al gedaan.

Dan de bestanden openen met Kladblok
    Had hier even niet aan gedacht. Bestanden openen wel, maar zie alleen 'ASCII'-tekens.
    Bij een calamiteit 1,5 jaar geleden (MBR en FAT van partities op externe harde schijf met TestDisk moeten herstellen) lukte deze benadering wel. De tekst van gerecoverde emails kon ik toen wel extraheren met Wordpad.

Brengen geen resultaat.
    Notepad++ 'highlight' de lettergrepen tussen de ASCII-tekens, maar daar zijn geen emails uit op te maken.
    Ik heb het idee dat de verwijder-actie van A-squared inhoudt, dat alles eerst bewerkt wordt met een encryptie-code alvorens te verwijderen, om het script van de trojan voorgoed uit te schakelen.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Comodo
    Wat betreft mijn calamiteit kan dit topic op slot.
    Heb van de week met de meest recente UBCD4Win-livecd (v3.50) nog recovery geprobeerd en Recuva gaf van Inbox en Inbox.msf aan, dat ze niet recover-baar waren omdat ze deels overschreven waren.
    Hier stopt het voor mij.

Bedankt allemaal.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Denk dat het eenmaal opnieuw opstarten van Thunderbird al nieuwe Inbox bestanden aanmaakt. Ook kan de comprimeer/compact functie van Thunderbird roet in het eten hebben gegooid.

Spijtig dat het niet gelukt is de e-mails te herstellen.

Forum Rechten