SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 18 van de 18
    Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium

Alweer hoogste detectie in test.

In de mei 2009 test van PC Security Labs heeft a-squared Anti-Malware de meeste malware gedetecteerd/geblokkeerd.

Van de 3601 malware samples werden er slechts 6 samples niet gedetecteerd met de on-demand scan. Deze 6 samples werden gestart en a-squared Anti-Malware blokkeerde toen alsnog 5 van de 6 samples!

Met ander woorden; Slechts 1 van de 3601 malware samples was in staat om het systeem dat door a-squared Anti-Malware werd beschermd te infecteren.

Totale detectie score: 99,97%

Andere programma's in deze test;

ArcaVir 2009 Internet Security
    Avira Premium Security Suite 9
    BitDefender Total Security 2009
    Dr.Web® Security Space
    F-Secure Internet Security 2009
    G DATA InternetSecurity 2010
    IKARUS virus utilities T3
    Jiangmin Antivirus KV2009
    Kaspersky Internet Security 2009
    Kingsoft Internet Security 2009
    Panda Internet Security 2009
    Quick Heal Total Security 2009
    Simple Antivirus v2.1
    Spy Emergency 2009
    Trend Micro Internet Security 2009
    TrustPort PC Security 2009
    Twister Anti-TrojanVirus

De complete test kun je hier vinden.

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013
    Gefeliciteerd. Hopen dat het in de toekomst dat ook mag zijn

Schermafbeelding van Seven of Nine
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware 8.1
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsi Software Nederland Bekijk Berichten
    Totale detectie score: 99,97%

Habitué Schermafbeelding van waterboy418
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    VirusBarrier
    Firewall
    Goed zo EMSI
    Laatst gewijzigd door waterboy418; 12-06-09 om 14:07.
    PinguinRadio - indie muziek!
    Eigen website

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    G DATA en Panda scoren ook heel hoog, de tests lijken mij een beetje raar. Panda die zo hoog scoort

Ik begin wel meer en meer interesse in a-squared - en dan vooral in a-squared Anti-Malware - te krijgen. Hoe zit het eigenlijk met de systeembelasting ? Avira gebruikt hier ongeveer 30MB.

Schermafbeelding van Seven of Nine
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware 8.1
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maser00 Bekijk Berichten
    Panda die zo hoog scoort
    Waarschijnlijk te danken aan die andere Techniek.? (in the cloud...)

Habitué Schermafbeelding van RHPJS
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    Misschien dat er zo één twee drie een antwoord klaar ligt, maar toch.
    Waarom doet A-squared Anti Malware niet mee met de test van AV-Comparatives?

Tevens wilde ik weten tegen welke soorten A-squared het minst goed bescherm, zodat ik daar dan een programma naast kan laten draaien die dat soort wel goed tegenhoudt.

De zwakste schakel van een pc is de gebruiker!

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RHPJS Bekijk Berichten
    Misschien dat er zo één twee drie een antwoord klaar ligt, maar toch.
    Waarom doet A-squared Anti Malware niet mee met de test van AV-Comparatives?
    Het is niet zo makkelijk om daar zomaar even te worden opgenomen in de lijst met geteste programma's. Ook is de anti-virus engine in a-squared Anti-Malware nog niet zo lang aanwezig, die is pas in versie 4 verschenen.

Antwoord van de Emsi baas op dezelfde vraag in het Duitse Emsi forum;

"Tests sind immer interessant!

AV-Comparatives kann nicht alle Antiviren und Antispyware Produkte testen, dazu gibt es viel zu viele. Wenn der Wunsch, daß a-squared mitgetestet wird, jedoch öfter kommt, haben wir vielleicht eine Chance da reinzukommen ."

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RHPJS Bekijk Berichten
    Tevens wilde ik weten tegen welke soorten A-squared het minst goed bescherm, zodat ik daar dan een programma naast kan laten draaien die dat soort wel goed tegenhoudt.
    Met een detectie van 99,97% kan men niet zeggen of a-squared Anti-Malware nu iets minder goed is in het detecteren van trojans of virussen of een andere vorm van malware.

Natuurlijk is ook a-squared Anti-Malware niet perfect. Een perfect antivirus/anti-malware programma bestaat gewoon niet. Je kunt a-squared Anti-Malware ook gebruiken in combinatie met andere beveiligingsprogramma's als een extra bescherming van je PC. Dus het is niet zo dat je moet kiezen tussen je huidige beveiliging of a-squared Anti-Malware.

Gebruik een goede firewall en zorg voor goede én recente backups.
    Mocht er dan toch ooit eens wat fout gaan dan kun je 't zo weer verhelpen.

Wilderssecurity.com Schermafbeelding van Paul Wilders
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Firewall
    Het is niet zo makkelijk om daar zomaar even te worden opgenomen in de lijst met geteste programma's. Ook is de anti-virus engine in a-squared Anti-Malware nog niet zo lang aanwezig, die is pas in versie 4 verschenen.

Antwoord van de Emsi baas op dezelfde vraag in het Duitse Emsi forum;

"Tests sind immer interessant!

AV-Comparatives kann nicht alle Antiviren und Antispyware Produkte testen, dazu gibt es viel zu viele. Wenn der Wunsch, daß a-squared mitgetestet wird, jedoch öfter kommt, haben wir vielleicht eine Chance da reinzukommen ."
    Christian Mairoll kan "gewoon" kontakt opnemen met Andreas Clementi van AV-Comparatives (ze hebben elkaars email adres), of de geijkte weg bewandelen via tijdige aanmelding op de on line aanmeldingsmogelijkheid on de website van AV-Comparatives. Honorering van het testverzoek is niet afhankelijk van de hoeveelheid verzoeken om product X van company Y te laten testen.

cheers,

Paul

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Paul Wilders,

De quote was uit post #4 in dit draadje op het Duitstalige Emsi forum.

Kan Christian op dit moment niet bereiken voor een up-to-date reactie, hij is op vakantie in Frankrijk.

Zal om een reactie vragen zodra hij weer bereikbaar is.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Even met Christian gebabbeld en inderdaad;

Honorering van het testverzoek is niet afhankelijk van de hoeveelheid verzoeken om product X van company Y te laten testen.
    Het gaat om de absurde bedragen die je moet betalen voor de tests door av-comparatives, av-test, ICSA, VB, West Coast Labs, etc.

Christian zei dat hij dat geld liever uitgeeft aan de ontwikkeling van Emsi producten. Zo wordt er nu bijvoorbeeld ook druk gewerkt aan het a-squared Enterprise project.

Hij heeft verder niets tegen de bovengenoemde organisaties maar door de bedragen die worden gevraagd door die organisaties worden de grote spelers op de security markt wel gescheiden van de kleinere.

Misschien dat PC Security Labs binnenkort ook flinke bedragen gaat vragen voor het testen, geen idee.

In ieder geval zijn er steeds meer vendors die zich aanmelden voor deelname aan de tests die worden uitgevoerd door PC Security Labs. En PC Security Labs is sinds december 2008 officieel lid van de AMTSO, waardoor men toch mag aannemen dat de tests volgens de regels worden uitgevoerd.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Firewall
    Dat is inhoudelijk toch even anders dan oorspronkelijk door Mairoll gesteld, nietwaar?

Het gaat om de absurde bedragen die je moet betalen voor de tests door av-comparatives, av-test, ICSA, VB, West Coast Labs, etc.
    Wat VB en West Coast Labs betreft is dat zonder meer waar. Niet vanwege de kostprijs, maar vanwege de zeer beperkte en ontoereikende vorm van testen. Hetgeen overigens al jaren ook onderling reden voor discussie is (al zal Righard Zwienenberg dat blijven ontkennen, grin). Uiteindelijk heeft dat geleid tot AMTSO. Dat nog in de prille kinderschoenen staat overigens.

Christian zei dat hij dat geld liever uitgeeft aan de ontwikkeling van Emsi producten. Zo wordt er nu bijvoorbeeld ook druk gewerkt aan het a-squared Enterprise project.
    Iedere company maakt zijn eigen keuze. Kom daar dan wel voor uit, zou ik zeggen. Overigens is een paar duizend Euro voor een test algemeen aanvaard geen absurd bedrag, uitgaande van een degelijke goed uitgevoerde test. De prijs staat dan in redelijke verhouding tot de geleverde prestatie.

Hij heeft verder niets tegen de bovengenoemde organisaties maar door de bedragen die worden gevraagd door die organisaties worden de grote spelers op de security markt wel gescheiden van de kleinere.
    Dat lijkt me een grove overdrijving. Zoals gezegd kunnen in de regel ook de kleinere companies wel degelijk enige duizenden Euro's ophoesten voor testing - bijvoorbeeld bij AV-Comparatives.

Misschien dat PC Security Labs binnenkort ook flinke bedragen gaat vragen voor het testen, geen idee.

In ieder geval zijn er steeds meer vendors die zich aanmelden voor deelname aan de tests die worden uitgevoerd door PC Security Labs.
    ...er zijn er nog meer die PC Security Labs verbieden om hun producten te testen.

En PC Security Labs is sinds december 2008 officieel lid van de AMTSO, waardoor men toch mag aannemen dat de tests volgens de regels worden uitgevoerd.
    Da's vooralsnog een onjuiste conclusie. AMTSO is een zeer jonge organisatie die - onder meer - algemene teststandaarden wenst te formuleren. Die standaarden zijn er momenteel nog niet, ook niet binnen AMTSO. Voorlopig is men niet verder dan een orienterend overlegorgaan. Die mening zijn Andreas Clementi van AVC en Andreas Marx van AV-test.org eveneens toegedaan. Kortgezegd: er zijn nog geen bindende "AMTSO regels" wat testen betreft.

Enfin, wellicht wordt er komende october in Praag weer een stapje in de goede richting gezet wat dat betreft. Als ik tijd heb, ben ik daar dan ook (zei het eenmalig, om eens de sfeer te proeven).

Tenslotte: enig idee waarom EMSI geen lid is van AMTSO? Ikarus (wiens engine in A2 wordt gebruikt) is wel lid.

cheers,

Paul

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paul Wilders Bekijk Berichten
    Dat is inhoudelijk toch even anders dan oorspronkelijk door Mairoll gesteld, nietwaar?
    Correct, ik weet ook niet waarom hij dat als antwoord op het forum heeft gepost. Misschien juist om een discussie als deze te voorkomen...

Wat VB en West Coast Labs betreft is dat zonder meer waar. Niet vanwege de kostprijs, maar vanwege de zeer beperkte en ontoereikende vorm van testen. Hetgeen overigens al jaren ook onderling reden voor discussie is (al zal Righard Zwienenberg dat blijven ontkennen, grin). Uiteindelijk heeft dat geleid tot AMTSO. Dat nog in de prille kinderschoenen staat overigens.
    Ik heb inderdaad genoeg voorbeelden gezien van producten die zeer goed scoorden met de VB awards maar flink lager scoorden bij een test met ± 500.000 hedendaagse malware samples waarbij andere producten die geen VB award hadden mogen ontvangen weer véél beter scoorden.

Iedere company maakt zijn eigen keuze. Kom daar dan wel voor uit, zou ik zeggen. Overigens is een paar duizend Euro voor een test algemeen aanvaard geen absurd bedrag, uitgaande van een degelijke goed uitgevoerde test. De prijs staat dan in redelijke verhouding tot de geleverde prestatie.
    Een paar duizend euro wordt gevraagd voor een eenmalige test. Dat zal volgens mij ook niet het probleem zijn maar zo'n test verliest ook snel zijn waarde naarmate de tijd verstrijkt. Ik denk dat dat de reden is dat Christian net zo lief voor andere tests kiest. Misschien gaat hij ook wel overstag wanneer er op het Engelse en Duitse Emsi forum vaker gevraagd wordt om deel te nemen aan AV-Comparatives en AV-test.

...er zijn er nog meer die PC Security Labs verbieden om hun producten te testen.
    Ongetwijfeld zullen er bedrijven zijn die niet blij zijn met de testmethode en/of testresultaten van PC Security Labs. De reden daarvan kan ik alleen maar naar gissen, of misschien is er ergens een publieke discussie op het internet over PCSL waar ik iets wijzer van wordt?

De bedrijven die nu meedoen zijn: IKARUS, Filseclab, Kaspersky, Trend Micro, Kingsoft, Emsisoft, Panda, Jiangmin, Micropoint, Avira, Dr.Web, F-Secure, Quick Heal,TrustPort, G DATA, Arcabit and Finport, NETGATE, Bitdefender en Sunbelt. Hier zitten toch wel wat grote namen tussen die schijnbaar geen enkel bezwaar hebben tegen de testmethode van PCSL.

AMTSO is een zeer jonge organisatie die - onder meer - algemene teststandaarden wenst te formuleren. Die standaarden zijn er momenteel nog niet, ook niet binnen AMTSO. Voorlopig is men niet verder dan een orienterend overlegorgaan. Die mening zijn Andreas Clementi van AVC en Andreas Marx van AV-test.org eveneens toegedaan. Kortgezegd: er zijn nog geen bindende "AMTSO regels" wat testen betreft.
    Dat wist ik. Maar je mag toch aannemen dat iemand die lid is van de AMTSO zijn vak als tester ook uiterst serieus neemt. Dus niet zomaar een enthousiasteling die een boel (vermoedelijke) malware gaat verzamelen, daar wat scanners op loslaat en het resultaat van zijn bevindingen presenteert als zijnde een onafhankelijke en representatieve AV test.

Enfin, wellicht wordt er komende october in Praag weer een stapje in de goede richting gezet wat dat betreft. Als ik tijd heb, ben ik daar dan ook (zei het eenmalig, om eens de sfeer te proeven).
    Ik hoop dat er wat constructiefs uitkomt. Vooral over de testmethodologie van de zgn. "In The Cloud" techniek die steeds meer zal (moet) worden toegepast.

Tenslotte: enig idee waarom EMSI geen lid is van AMTSO? Ikarus (wiens engine in A2 wordt gebruikt) is wel lid.
    Tja, jaarlijks 2000 Euro betalen voor deelname aan een orienterend overleg waarbij Ikarus, zoals je al zei een onderdeel van A2, al vertegenwoordigd is.
    Misschien dat Emsi daar nog wel aan mee gaat doen wanneer het initiatief daar wat meer vorm heeft gekregen, dat weet ik verder niet.

Binnenkort verschijnt de Online-Armor firewall met A2 engine. Ik vermoed dat er na het verschijnen van die versie van OA wel meer testresultaten op het internet zullen verschijnen waarbij niet alleen de firewall zelf wordt getest maar ook de detectie van malware door de A2 engine.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Firewall
    Correct, ik weet ook niet waarom hij dat als antwoord op het forum heeft gepost. Misschien juist om een discussie als deze te voorkomen...
    Logischerwijze was een discussie voorkomen als hij direct de ware redenen had genoemd.

Ik heb inderdaad genoeg voorbeelden gezien van producten die zeer goed scoorden met de VB awards maar flink lager scoorden bij een test met ± 500.000 hedendaagse malware samples waarbij andere producten die geen VB award hadden mogen ontvangen weer véél beter scoorden.
    De testmethodologie klopt daar al jaren van geen kant. VB is verworden tot een commercieel uithangbord, goed voor reclame-doeleinden van participanten. Niet meer en niet minder.

Een paar duizend euro wordt gevraagd voor een eenmalige test. Dat zal volgens mij ook niet het probleem zijn maar zo'n test verliest ook snel zijn waarde naarmate de tijd verstrijkt. Ik denk dat dat de reden is dat Christian net zo lief voor andere tests kiest.
    De daadwerkelijke waarde zit in de continuiteit van herhaalde testen door een betrouwbaar testorgaan. Goede tot uitstekende scores die repeteren betalen zich dan eenvoudig terug door kennisname van het grote publiek. "Andere" testen doen een product eerder kwaad dan goed; Petrakis (VirusP), een Griekse tester is daar een sprekend voorbeeld van.

Ongetwijfeld zullen er bedrijven zijn die niet blij zijn met de testmethode en/of testresultaten van PC Security Labs. De reden daarvan kan ik alleen maar naar gissen...
    De testmethode daargelaten, heeft PC Security Labs een bedenkelijke naam vanwege het feit dat tot 5-9-2008 er op hun site de zogeheten "Daily Malware" sectie was, voor iedereen toegankelijk, waar de laatste malware door Jan en alleman kon (en werd) opgehaald. PCSL heeft op die datum aangekondigd daarmee te moeten stoppen vanwege "law problems" zoals de eigenaar dat zelf omschreef. Een dergelijk Black Hat verleden wordt niet zo snel door alle security software companies vergeten. Inmiddels krijgen slechts security companies die meedoen aan hun tests vrijelijk toegang tot de nog steeds bestaande en groeiende nieuwe malware aldaar verzameld. Ipso facto: "wij testen jullie product in ruil voor de nieuwste malware". 't Is een keuze. Symantec (toch nog steeds de overgrote marktleider) wenst geen publiekelijke test van hun product(en) door PCSL, om er maar eens een te noemen.

Maar je mag toch aannemen dat iemand die lid is van de AMTSO zijn vak als tester ook uiterst serieus neemt. Dus niet zomaar een enthousiasteling die een boel (vermoedelijke) malware gaat verzamelen, daar wat scanners op loslaat en het resultaat van zijn bevindingen presenteert als zijnde een onafhankelijke en representatieve AV test.
    Persoonlijk neem ik vooralsnog helemaal niets aan; ik zie graag eerst traceerbare/openbaar gemaakte feiten, testbeds, testmethodes etc. Daarna is het tijd voor conclusies.

Ik hoop dat er wat constructiefs uitkomt. Vooral over de testmethodologie van de zgn. "In The Cloud" techniek die steeds meer zal (moet) worden toegepast.
    Dat hoop ik ook. De oprichting van COAST jaren geleden (soortgelijk samenwerkingsverband tussen de toenmalige grote antispyware companies) heb ik van zeer nabij meegemaakt en zeer snel zien sneuvelen. Dat AMTSO een beter lot beschoren moge zijn.

De In The Cloud techniek is ook al wat jaartjes oud inmiddels. Pedro Bustamante van Panda heeft zich indertijd hard gemaakt voor deze techniek. Technisch is er inmiddels wel het een en ander structureel veranderd. Testmethodes voor deze techniek zie ik op korte termijn niet opduiken.

Tja, jaarlijks 2000 Euro betalen voor deelname aan een orienterend overleg waarbij Ikarus, zoals je al zei een onderdeel van A2, al vertegenwoordigd is.
    Misschien dat Emsi daar nog wel aan mee gaat doen wanneer het initiatief daar wat meer vorm heeft gekregen, dat weet ik verder niet.
    Ikarus heeft haar engine in license gegeven aan A2 en is gewoon een zelfstandige club. Als zodanig zal ze Emsi niet betrekken in de uitkomsten van AMTSO. Ik snap overigens wel dat je geen antwoord hebt op vragen die eigenlijk aan Mairoll gesteld dienen te worden.

Binnenkort verschijnt de Online-Armor firewall met A2 engine. Ik vermoed dat er na het verschijnen van die versie van OA wel meer testresultaten op het internet zullen verschijnen waarbij niet alleen de firewall zelf wordt getest maar ook de detectie van malware door de A2 engine.
    Mike Nash heeft inderdaad de Kaspersky engine verruild voor zijn OA. Tests moeten we maar even afwachten.

cheers,

Paul

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Alles is mij duidelijk.

Wat betreft de deelname van Ikarus aan AMTSO;

Ik denk dat het voor Ikarus heel belangrijk is omdat zij ook andere producten dan alleen de AV aanbieden, zoals security.proxy, content.wall, my.mailwall, en graag ook zeggenschap willen hebben in een standaard testmethode voor die security producten. Ook richten zij zich voornamelijk op de zakelijke markt waarbij certificaten veel belangrijker zijn.

Misschien dat Emsi ook meer waarde zal gaan (of moeten) hechten aan certificaten en andere "noodzakelijke" tests wanneer a-squared Enterprise op de markt verschijnt, we zullen het vanzelf wel zien.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Firewall
    OK

Terzijde: Ik ken Christian Mairoll nog van de vorige eeuw, toen hij individueel startte met zijn "Anti-Trojan" software. Nog steed redirect het oude domein http://www.anti-trojan.net naar de huidige A2 site. Tegelijkertijd was er een jongeling genaamd Andreas Haak doende met zijn soortgelijke "ANTS" programma (Another Trojan Scanner"). Beide heren besloten samen verder te gaan en Mairoll richtte daartoe Emsi op. Andreas Haak - goede programmeur, maar nogal een querelant, is na niet al te lange tijd uit het project gestapt. Niet geheel zonder problemen....

Op een oud stoffig systeem hier ergens heb ik nog steeds exemplaren van zowel Anti-Trojan als ANTS.

Afijn, einde stukje geschiedenis. Tempus fugit

cheers,

Paul

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    "Vorige eeuw", als ik dat zo lees voel ik mij wel erg oud

Heb zelf ook wel gespeeld met Anti-Trojan.

In een of andere nostalgische bui had Christian besloten dat gouden paard dat je ook in de oude Anti-Trojan interface ziet weer van stal te halen voor versie 4, of 4.5 dat ben ik alweer vergeten.

Wat betreft de querelant. Ik heb wel wat meegekregen over een niet nader bij naam genoemde voormalig medewerker die, hoe zal ik 't netjes zeggen...., niet overal vrienden maakte. Jammer genoeg wordt dan niet altijd desbetreffend persoon daar op aangekeken maar het hele product dat door dit persoon wordt vertegenwoordigd en 't kost dan erg veel tijd en moeite om de aangerichte schade weer zo goed mogelijk te herstellen. Geloof dat dat ook de reden was dat A2 een tijd niet op Virustotal aanwezig was. Maar het fijne weet ik daar niet van, misschien was 't wel heel iemand anders dan Andreas.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Firewall
    "Vorige eeuw", als ik dat zo lees voel ik mij wel erg oud
    't Is relatief. Mijn grootmoeder sprak daar ook over - en dan had ze het in de regel over 1890-1899 .

Heb zelf ook wel gespeeld met Anti-Trojan.
    Ah! Temps perdu...Da's inderdaad een van de versies. Leuk voor het plakboek van alle jongelingen die fan zijn van A2.

Wat betreft de querelant. Ik heb wel wat meegekregen over een niet nader bij naam genoemde voormalig medewerker die, hoe zal ik 't netjes zeggen...., niet overal vrienden maakte.
    Een netjes geformuleerd understatement.

Jammer genoeg wordt dan niet altijd desbetreffend persoon daar op aangekeken maar het hele product dat door dit persoon wordt vertegenwoordigd en 't kost dan erg veel tijd en moeite om de aangerichte schade weer zo goed mogelijk te herstellen.
    Op zich terecht, een dergelijke reactie naar mijn persoonlijke mening. Dat gezegd: zeer vervelend als zoiets gebeurt voor de company in kwestie. Maar: oplosbaar.

Geloof dat dat ook de reden was dat A2 een tijd niet op Virustotal aanwezig was. Maar het fijne weet ik daar niet van, misschien was 't wel heel iemand anders dan Andreas.
    Julio Canto is een Spanjaard - zuideuropees temperament is hem niet vreemd. En laten we het er maar op houden dat het wellicht een ander was dan heer Haak.

cheers,

Paul

Forum Rechten