SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!

Bekijk Poll Resultaten: Betaal jij online?

Stemmers
27. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Nee, ik betrouw het niet...

2 7,41%
  • Nee, ik heb betere redenen om het niet te doen namelijk ...

0 0%
  • Ja, via Paypal.

8 29,63%
  • Ja, via iDEAL.

16 59,26%
  • Ja, maar alleen via overschrijving.

5 18,52%
  • Ja, op een andere manier namelijk...

4 14,81%
Dit is een Meerkeuze Poll
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: Koop jij online?

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1

Koop jij online?

Even kijken of jullie online kopen/bestellen Mijn ouders hebben zo'n schrik om online te kopen en wil even weten of sommige dat hier nog hebben .

Ik heb het wel over site's die je credit card vragen en daar dan zelf geld vanaf halen. Of over site's zoals Paypal en Ideal

Men pa koopt soms liedjes bij iTunes en verder héél soms dingen via overschrijving... Ik mag zelf zo nooit iets kopen

Ik weet niet zoveel site's om dat te doen dus sorry als de lijst wat kort is

Habitué Schermafbeelding van metriod
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Ja, ik betaal zeer regelmatig online via IDEAL.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    En nog nooit problemen gehad?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Nee. In de meeste gevallen bestel ik games of accessoires voor me consoles.
    Laatst gewijzigd door metriod; 01-08-09 om 20:51.

Schermafbeelding van EotT
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    ik heb al bij alternate nederland enkele jaren geleden een grafische kaart en ram geheugen gekocht. (en ik woon in Belgie). Geen problemen mee gehad. Netjes afgeleverd.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ok, bedankt voor je reactie

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Me nieuwe pc heb ik bij Azerty gekocht. Ook hier ging alles goed.

Habitué Schermafbeelding van Zegje Waard
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32
    Antivirus
    Avast Internet Security
    Firewall
    Blog Berichten
    5
    Geen problemen hier thuis. Maar hier zijn ook geen skimmers aan het werk.
    Ideal en een enkele keer paypal, maar die laatste vind ik te ingewikkeld werken.
    Tot 20 tellen, dat is past een kunst!

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Home
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online Armor Premium
    Het kan inderdaad gebeuren dat je ergens een product bestelt en betaalt met een creditcard en men een hoger bedrag van je creditcard afschrijft dan de bedoeling was of dat je opeens aan een abonnement vastzit en er een jaar later weer automatisch geld wordt afgeschreven. Dat stond dan ergens in de kleine lettertjes die je natuurlijk niet gelezen hebt...

Wanneer je creditcard gegevens aan een ander geeft kan die ander er eigenlijk mee doen wat 'ie maar wil. Je moet goed je afschriften in de gaten houden en aan de bel trekken wanneer er vreemde dingen gebeuren.

Dat vind ik het grote nadeel van een creditcard.
    Dan heb ik 't verder nog niet over de absurde rentetarieven die worden gehanteerd door de creditcardmaatschappijen.

En al is de verkopende partij echt heel serieus en betrouwbaar dan kan 't alsnog gebeuren dat een handige hacker daar inbreekt en de database met creditcardgegevens vindt.

Wanneer je een betaling met creditcard via een grote e-commerce site als cleverbridge of Digital River verricht is het wel een stuk veiliger, maar kun je nog wel opeens aan een abonnement vastzitten. Dus wel even opletten bij het bestellen.

Met iDEAL betaal je gewoon eenmalig via je eigen bank.
    Je wordt vanuit de webshop naar de beveiligde website van je eigen vertrouwde bank gestuurd en verricht daar de betaling. Je ziet het totaalbedrag en kiest er dan zelf voor of je daarmee akkoord gaat.
    Afhankelijk van welke bank je gebruikt moet je dan de betaling verrichten zoals je anders ook doet met internetbankieren (random reader/TANcode etc.).

PayPal is tot zover ik weet ook heel veilig.
    Gebruik ik zeer regelmatig voor betalingen en 't gaat alleen wel eens fout als ik vergeet om voor dollars te kiezen en het bedrag in euro's betaal
    Maar dat is dan mijn eigen stomme fout en als ik er om vraag krijg ik 't verschil altijd weer terug van de verkoper of wordt dat verrekend met een volgende bestelling. Wil er wel bij vermelden dat ik alleen bestel bij bedrijven.

Het leuke van PayPal is dat je weinig gegevens nodig hebt. Je kunt geld overmaken naar een e-mail adres, meer gegevens heb je niet nodig van de verkopende partij.
    Juist hierom zal er ook wel eens misbruik worden gemaakt van PayPal, maar ze hebben een zeer goede regeling bij PayPal voor de kopers.
    PayPal is vooral bekend geworden doordat het simpel werkt en veel gebruikt wordt op websites als eBay.

Betalen met PayPal gebeurt via de PayPal website, je geeft dus net als bij iDEAL geen informatie aan de verkoper die misbruikt kan worden om een ander bedrag af te schrijven dan de bedoeling was of nogmaals een bedrag af te schrijven.

PayPal kun je op verschillende manieren gebruiken.
    • Je opent een PayPal account en stort daar (regelmatig) geld op. Dan heb je een soort online spaarvarken waaruit je de betalingen verricht. Gaat er om wat voor een reden iets fout, dan kun je niet meer kwijtraken dan er in dat spaarvarken zit.
    • Koppel PayPal aan je eigen bank/giro rekening. Betalingen verricht met PayPal worden dan een paar dagen later van je rekening afgeschreven.
    Mijn advies; iDEAL of PayPal gebruiken, liever géén creditcard.

-------------

Afgelopen vrijdag kreeg ik alle onderdelen voor een nieuwe pc en betaalde gewoon aan de postbode.
    Moest een nieuwe pc bouwen voor de buren en bestelde donderdagmiddag alls wat nodig was bij Informatique. Buurvrouw vroeg of ze het geld moest overmaken naar mijn rekening. Ik zei; "Buuv, ga maar lekker pinnen en geef 't geld maar contant. De postbode staat hier morgenochtend al voor de deur met zijn pakjes".
    En inderdaad, volgende morgen de postbode met 2 grote dozen.
    Ik keek de postbode 's aan en zei; "O ja, die bestelling. Uhm.. 38 Euro toch?"
    Blijft leuk om dan de reactie van de postbode te zien

Bij een bestelling van een paar honderd Euro maakt 't mij ook niet meer uit of je dan nog € 12,50 extra moet betalen voor de rembourskosten. Had meteen nog wat extra geheugen voor mijn eigen pc's besteld en dan deel ik de rembourskosten wel met buuv.

Ben er alleen nog niet helemaal zeker van of ik alles moet uitpakken terwijl de postbode erbij staat om te controleren of ik de juiste artikelen heb ontvangen, en dan pas de postbode moet betalen.
    Ik doe dat nooit, pak 't wel later uit, die postbode heeft 't ook druk zat en ik heb altijd gekregen wat ik besteld had.
    Maar als 't nu echt helemaal volgens de regeltjes moet... moet je dan eerst de geleverde goederen controleren voordat je de postbode gaat betalen?

Wie weet dat?
    Laatst gewijzigd door ctrlaltdelete; 02-08-09 om 03:55.

Schermafbeelding van Bobbyhs
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    ik heb nog nooit betaald via internet, ik wil het zien wat ik koop.
    groetjes Bobbyhs

Een haas is geen konijn

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Het kan inderdaad gebeuren dat je ergens een product bestelt en betaalt met een creditcard en men een hoger bedrag van je creditcard afschrijft dan de bedoeling was of dat je opeens aan een abonnement vastzit en er een jaar later weer automatisch geld wordt afgeschreven. Dat stond dan ergens in de kleine lettertjes die je natuurlijk niet gelezen hebt...
    Altijd oppassen dus... Is het ook mogelijk dat je, indien je betaalt met bv. Paypal ook vastzit aan een abonnement? Of vraag Paypal altijd eerst toestemming?

Wat ook wel handig is vind ik, is dat de verkoper direct zijn geld krijgt waardoor jij ook direct je product krijgt. Als ik online zou mogen betalen, zou dat meestal ook voor consoles en games zijn,maar ook voor bv. iets special bij een online game. Nu altijd die wally cards

Schermafbeelding van Kevin.L
    Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Media Center
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik heb ook al eens wat gekocht d.m.v. PayPal of IDeal, nog nooit problemen mee gehad. Zoals cd's/dvd's bijv. en overlaatst had ik een fancontroller met fan via IDeal betaald, 2 dagen later had ik het al ontvangen dus dat was lekker snel.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Als je gaat internetbankieren moet je als eerste kijken of de pagina is beveiligd (geel slotje in adresbalk) Wij internetbankieren bij ABN en dan heb je zo'n e dentifier daar doe je dan je pasje in en vult je pincode in, op je scherm klik je op ok/volgende, nu moet je de code die op je scherm staat invullen op de dentifier, als je dat gedaan hebt geeft de e dentifier een code terug die je weer op je scherm moet invullen om verder te kunnen. Als je iets wil overmaken moet je dit ook zo doen.

Zelf heb ik nog nooit via PayPal iets betaalt. Maar ik hoor er van kennissen wel goede verhalen over.
    Laatst gewijzigd door metriod; 02-08-09 om 10:03.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metriod Bekijk Berichten
    Als je gaat internetbankieren moet je als eerste kijken of de pagina is beveiligd (geel slotje in adresbalk) Wij internetbankieren bij ABN en dan heb je zo'n e dentifier daar doe je dan je pasje in en vult je pincode in, op je scherm klik je op ok/volgende, nu moet je de code die op je scherm staat invullen op de dentifier, als je dat gedaan hebt geeft de e dentifier een code terug die je weer op je scherm moet invullen om verder te kunnen. Als je iets wil overmaken moet je dit ook zo doen.
    Bij mijn bank is het bijna hetzelfde

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Vroeger zaten wij bij de Postbank (nu ING) en daar maakte ze gebruik van tancodes, dan had je een A4'tje met allemaal codes die je moest gebruiken tijdens een overboeking. En dat was nu niet bepaald erg veilig, zoek maar es op Google en er staat genoeg over.

Schermafbeelding van MacBigfoot
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    OS X 10.10 Yosemite
    Antivirus
    Geen!
    Firewall
    Geen, zorgt router voor.
    Ik heb in het verleden regelmatig aankopen via internet gedaan.
    Het enige waar ik op let is of het bedrijf betrouwbaar overkomt, of als betrouwbaar bekend staat.
    Voorbeeld is hierbij de lijst van aanbieders bij Tweakers Pricewatch.

Ik heb van alles gedaan:
    iDeal bevalt zeer goed,
    PayPal is eveneens heel makkelijk.
    Als het mogelijk is, en het bedrijf is me onbekend, doe ik graag bestellen met een acceptgiro, meestal alleen de eerste keer.
    Ook heb ik, kort geleden nog, via een mail van een bekende fabrikant,een bestelling betaald via Credit-Card. Kwam uit USA en was binnen enkele dagen geleverd.
    Tot slot recent ook nog een bestelling gedaan van een CD. Via de website een formulier ingevuld, werkte niet, beheerder gemaild die het formulier repareerde, opnieuw formulier verzonden, achteraf betaald via een overschrijving. Helemaal geen enkele bevestiging gekregen, totdat drie dagen later de CD in de bus lag.

Nogmaals, ik let voornamelijk op de firma, het bedrijf waar ik bestel.
    ____._//////
    ___._( 0 0 )
    ---ooO-(_)-Ooo---

macOS Sierra [10.12.3] op een Mac Mini [late 2012] met 16 GB.

Schermafbeelding van Soulkeeper
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    PC Tools Firewall Plus
    Gerust, maar alleen via Rembours en die optie mis ik in de poll.
    Zodra ik de inhoud van de collie heb gezien teken ik en betaal ik het bedrag aan de koerier.

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulkeeper Bekijk Berichten
    alleen via Rembours en die optie mis ik in de poll.
    Misschien omdat die poll over online betalen gaat.
    Dat doe je niet als je onder rembours betaalt.
    Dan bestel je alleen online.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 02-08-09 om 13:03.

Schermafbeelding van Magic
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Basic 64
    Antivirus
    Prevx 3.0 en EAM
    Firewall
    OA Premium
    cd's, games, software, hardware, kleding, concertkaartjes en zelfs eten. :P

Altijd betaald via paypal/creditcard en de laatste tijd vaker Ideal. Nog nooit problemen gehad.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Betalen via credit card is in Nederland veel minder populair dan in Amerika. Wanneer je gegevens bij de andere partij liggen kunnen ze daar alles mee doen. Nederlanders lijken zich daar toch bewuster van. Aan de andere kant schijnt daar indentiteitsdiefstal veel vaker voor te komen; de overheid heeft er zelfs speciale campagnes voor en ouders waarschuwen kinderen. Dat hoor je hier nooit.

iDeal is een ideaal systeem wat mij betreft. Het is niet voor niets dat ze dit proberen uit te breiden naar het buitenland.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten