SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!

Bekijk Poll Resultaten: Gebruik (of wil je) mobiele antivirus / bescherming?

Stemmers
47. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja, ik heb een mobiele beveiliging/virusscanner.

4 8,51%
  • Ik heb geen mobiele beveiliging/virusscanner maar twijfel over de aanschaf. (bv. vanwege prijs)

10 21,28%
  • Nee, ik heb en wil geen mobiele beveiliging/virusscanner.

13 27,66%
  • Nee, ik heb geen smartphone

20 42,55%
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28
    Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Mobieletelefoonbescherming, gebruik jij het?

Zoals iedereen wellicht is opgevallen komen smartphones steeds meer in trek. Een smartphone is een mobiele telefoon met een scala aan extra opties, gebruikmakend van een mobiel besturingssysteem zoals Symbian OS, Google Android of Windows Mobile.

Sinds een aantal jaren is het bekend dat ook deze mobiele systemen geÔnfecteerd kunnen raken met virussen en andere malafide programma's. Los van dit feit synchroniseren gebruikers hun mobiele telefoon steeds vaker met hun pc, waardoor allerhande gevoelige informatie op zak wordt meegenomen. Waar de pc zwaar beveiligd wordt, lijkt men de mobiele telefoon vaak te vergeten. Diverse beveiligingsbedrijven, waaronder Kaspersky, ESET en Symantec, hebben mobiele beveiligingsapplicaties ontwikkeld. In sommige gevallen betreft het uitsluitend bescherming tegen mobiele virussen, maar in andere gevallen biedt men een totaaloplossing aan om mobiele veiligheid te waarborgen.

Als voorbeeld neem ik Kaspersky Mobile Security welke o.a. de volgende bescherming biedt: # Vind de GPS locatie van een verloren of gestolen toestel, # Wis alles van uw smartphone op afstand indien nodig, #Blokkeer de toegang tot uw contactgegevens, foto’s of bestanden op uw telefoon in geval van verlies of diefstal.

De vraag is: gebruik jij mobieletelefoonbescherming, of overweeg jij dit aan te schaffen?
    (Graag alleen stemmen als je ook een smartphone hebt )

Kaspersky Mobile Security

Kaspersky Mobile Security lost de problemen op waar u zelf liever niet mee bezig bent. U kunt er volledig op vertrouwen dat uw smartphone en de inhoud ervan hetzelfde hoge beveiligingsniveau hebben als uw PC. Kaspersky Mobile Security heeft meer interessante features dan elke andere smartphone security oplossing. Het biedt optimale beveiliging tegen verlies en diefstal terwijl uw privacy wordt beschermd tegen nieuwsgierige ogen en cybercriminelen.
    http://www.kaspersky.nl/nl/kaspersky_mobile_security (Nederlands)
    http://usa.kaspersky.com/products_se...e-security.php (Engels)

Kaspersky Mobile Security 8
    30 dagen gratis versie
    http://shop.kaspersky.nl/trial.php/p...le/language/nl

Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 08-08-09 om 00:09.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Ik heb een tijdje de scanner van Symantec gedraait maar het voelde meer als een fun-applicatie. Je merkte er eigenlijk weinig van.

Als de prijs niet te extreem is zou ik het product wel overwegen mocht het me meer bieden dan alleen antivirus. Een virus zie ik niet zo snel toeslaan: er zijn er simpelweg nog niet heel veel en ik download niet extreem met mijn toestel. Het op afstand kunnen blokkeren of opsporen daarentegen klinkt wel interessant. Als ik er niets meer aan heb, dan de dieven liever ook niet .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeŽriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Schermafbeelding van Cojja
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik gebruik een simpele Nokia, ik heb daar niets aan .

Schermafbeelding van d.gorkum
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Zojuist eventjes geÔnstalleerd op mijn HTC Touch Pro2 en ik moet zeggen het functioneert redelijk goed.

Je krijgt duidelijk te zien wat het programma allemaal kan.

Zeer veel functies.

hieronder post ik een aantal screenshots, ik heb de firewall moeten uitschakelen omdat ik anders mijn remote programmatuur niet meer kon draaien.

Screenshots:

Ziet er in de eerste instantie al goed uit.

Ik zal het programma helaas moeten verwijderen omdat de rest van mijn telefoon niet meer functioneert.

Cijfer in de eerste instantie: 8.5.

+ Scant ook in bestanden (.cab, .zip e.d.);
    + Werkt simpel en effectief;
    + Redelijke simpele scan opties.

- Erg weinig firewall opties;
    - Houdt geen rekening met de grafische omgeving van de telefoon;
    - Scannen is traag, maar kan ook aan de telefoon zelf liggen.
    Laatst gewijzigd door d.gorkum; 08-08-09 om 00:07. Reden: typo
    Met vriendelijke groet,
    Daan van Gorkum

Schermafbeelding van Soulkeeper
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    PC Tools Firewall Plus
    Erg belovend die virusscanner
    Bij de firewall staat exact hoe streng de firewall moet zijn. De functie block-all is in mijn ogen zeer nuttig.

Ik heb geen smartphone en reageer toch want hij kan ongeveer hetzelfde en is erg veelzijdig, maar deze; C902
    Omdat ik regelmatig in het vliegtuig zit is de functie "vliegtuigmodus" een zeer welkome optie en de C902 biedt het. Vliegtuigmodus betekend dat de telefoon zijn antenne uitschakeld en je de telefoon voor derest gewoon kunt gebruiken. Daarom kan ik via mijn telefoon muziek luisten in het vliegtuig zonder de apparatuur aan boord te verstoren. Ook is vliegtuigmodus handig als je niet gestoort wilt worden of in een ziekenhuis waar een GSM uit moet staan. De microfoon in het snoer heeft een jack ingang zodat je een andere hoofdtelefoon kunt gebruiken. Ik heb er een 4 GB M2 kaartje inzitten ter grootte van je nagel.
    In mijn vrije tijd gebruik ik een lijst van bellers die mij kunnen bereiken en derest niet. Alleen mijn baas mag dat en die staat ook op de lijst van toegestane oproepen.
    Als ik aan het werk ben gebruik ik deze restrictie niet.

Zo mooi kun je met een (smart)phone omgaan

Deze telefoon is letterlijk gedoopt (per ongeluk) en heeft dit overleeft. Kopje onder en na uitschudden 48 uur in de luchtstroom van de airco gelegt. Omdat een Airco koele droge lucht blaast verdampt het vocht beter. Na het dwijlen is de mijn houtparket in 10 minuten droog met de airco aan. het heeft 3 weken geduurt eer de camera het weer deed want derest werkte wel, maar nu doet alles het weer. Dat is geluk hebben want de verzekering vergoed dit niet

Internet doe ik via GPRS en niet via UMTS, Wi-Fi of HSDPA.
    De 3 laatsten zijn snelle G3 netwerken, maar je kunt je goed vergissen in het aantal megabytes dat je hebt gedownload. Onbeperkt ethernet bestaat nog niet echt en alleen T-mobile biedt dat aan, maar de dekking schijnt slecht te zijn. Volgens mij heeft bijna iedere GSM/Smartphone een datateller waarmee je dat precies kunt zien
    Ook leuk om te weten is dat 3G gretig omgaat met je acculading. Van 4 dagen naar 7 dagen is een heel verschil.

Omdat smartphones en mijn GSM over een Lithium/polymeer accu beschikt heb ik een tip om het maximale te halen uit je accu:
    Na aanschaf gebruiken en leeg laten lopen tot 3%. Dan overnacht laden en leeg laten lopen tot 40%. Dan weer overnacht laden en je accu presteerd optimaal. Hiermee stelt de schip in je accu zich bij want met een lege accu zitten is zeer vervelend want dan heb je niets aan je apparaat
    Doe dit ieder kwartaal. Ik hoor vaak van collega's dat hun smartphone onder de 40% al bijna leeg is. Dit ligt aan de chip en niet aan de accu.

Ik heb Telfort op een KPN netwerk en het bereik is goed.

In feite is mijn GSM dusdanig beveiligd dat ik geen mail wens te ontvangen op mijn mobiele en ook geen MMS.
    Het downloaden van leuke ringtones resulteert nog wel eens in een onbedoeld abonnement waar je een tijd aan vast zit.

Mijn telefoon draag ik in een omhulsel om mijn nek, dus verliezen of stelen wordt lastig.

Waar mijn mobiele zich uitstekend voor leent is lekker muziek luisteren en soms een foto schieten want de camera is verassend goed en kent vele opties. Deze telefoon zit tegen de grens van een echte smartphone aan en de batterij red het hier een volle week inclusief gebruik zoals muziek luisteren. MP4/AAC op 256kbps.

Fijn apparaat, loopt soms vast en daar is veel over te vinden, maar hij reset zichzelf vrij snel en het gebeurt maar soms. Ik heb hem ook geflashed naar Sonyericsson 1204-1731 R3DA028 datum versie: 08-09-'08.

De functie block all zou ik dus altijd gebruiken, tenzij ik het web opwil.
    Over 14 maanden mag ik weer een nieuwe kiezen en ik hoop dat Kaspersky het dan nog aanbied. Ik wil deze wel hebben tegen die tijd. Ik vind het er keurig verzorgt uitzien en daarom dus veelbelovend.

*Bookmarked
    Laatst gewijzigd door Soulkeeper; 10-08-09 om 21:22.

Schermafbeelding van Sjoeii
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Voor mijn iPhone en Blackberry gebruik ik niets.
    maar voor mijn Samsung met WM gebruik ik Kaspersky Mobile Security zoals hierboven beschreven. Prima app zonder dat het mijn toestel traag maakt. Vooral de antispam voor sms vind ik erg handig

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Soulkeeper,

Om je weer even te focussen: dit bericht gaat over beveiliging op smartphones. Niet over vliegtuidmodussen, MP3-spelers, in het water gedoken telefoons, houten parketvloeren, snelle 3G-netwerken, polymeer-batterijen, Telfort- of KPN-netwerken, nekomhulsels en megapixels.

Thanks .
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 11-08-09 om 08:28.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeŽriek gesitueerde etablissement - komma -

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    PC Tools Firewall Plus
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Soulkeeper,

Om je weer even te focussen: dit bericht gaat over beveiliging op smartphones. Niet over vliegtuidmodussen, MP3-spelers, in het water gedoken telefoons, houten parketvloeren, snelle 3G-netwerken, polymeer-batterijen, Telfort- of KPN-netwerken, nekomhulsels en megapixels.

Thanks .
    En toch noem je dingen die wel met de veiligheid te maken hebben.
    Bedankt voor je tip, misschien te enthousiast geweest.
    Mijn zus heeft wel eens 1300 euro mogen betalen omdat ze heel de vakantie via haar GSM vastgelegd heeft en filmpjes heeft verstuurt via een 3G netwerk (ze was niet op de hoogte). Als ze GPRS gebruikt kan zoiets niet gebeuren.

Ook steek ik in dat ik het een veelbelovende virusscanner vind voor elke smartphone.

Hoe zakelijk wil je het hebben?

Habituť Schermafbeelding van linkforsoad
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Anders
    Antivirus
    Panda
    Firewall
    Kerio
    Blog Berichten
    1
    Op m'n iPhone zit ook helemaal niets. Je zult ook wel met een heeeeeeel mooi systeem moeten komen wil je het op mijn iPhone 3Gs zien verschijnen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    PC Tools Firewall Plus
    Heb je gezocht in de alternatieve hoek?

Ook voor de iPhone is er het een en ander te downloaden. Alleen moet je nu net even uitzoeken welke applicaties gelijkwaardig is

Schermafbeelding van Sjoeii
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Vorig jaat had McAfee nog een testversie voor de iPhone maar die is verdwenen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    'Kwart meer smartphones verkocht dan vorig jaar'

Bijna de helft van de smartphones die in het tweede kwartaal van 2009 zijn verkocht, was van Nokia, claimt Gartner in een onlangs gepubliceerd onderzoek. De smartphoneverkoop steeg in het voorjaar met ruim een kwart.

In totaal zijn er in het tweede kwartaal van 2009 meer dan 40 miljoen smartphones verkocht, claimt Gartner op basis van verkoopcijfers van smartphonemakers. Dat zijn er 27 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2008. Nokia zag het aantal verkochte smartphones stijgen van 15,3 naar 18,4 miljoen exemplaren, een stijging van 20 procent.

Klik hier om het volledige nieuwsbericht te lezen.

Schermafbeelding van wynand
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    Touch Pro hier, weinig interesse in extra bescherming. Niet alsof er al vollop virussen voor in de maak zijn, misschien dat ik tegen de tijd dat dat wel het geval is mijn mening nog verander.
    Dat ding is al traag genoeg, extra apps moeten van mij niet. Bellen, SMSen op een toetsenbord, discovery channel stream bekijken via wifi, cameratje bij de hand en that's it voor mij. SMS inbox heeft nu ook niet direct grote geheimen. Niet leuk als ze verloren zouden gaan, maar staat weinig bijzonders in. Als dat ding gepikt wordt is het voor de waarde, en niet voor de inhoud.
    I dislike Macintosh

It's not the fall that kills youó it's the sudden stop at the end.

If you pay peanuts, you get monkeys..

Schermafbeelding van Mohawkje
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    Mmm, dat ga ik thuis eens proberen (zit nu in ItaliŽ). Ik gebruik een KP500 (Cookie) van LG, maar daar zit niet echt belangrijke info op, maar toch eens leuk om te testen . Update deze virusscanner zichzelf of moet dit handmatig? Kan dit ook via de pc zodat je geen kosten kwijt bent voor het internet van je telefoon?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Is het gelukt, Mohawkje?

Schermafbeelding van Mohawkje
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    Had er eerlijk gezegd niet meer aan gedacht , ik zal straks eens kijken.
    EDIT : Volgens de lijst met toestellen die dit ondersteunen blijkt dat die het niet op een Cookie werkt.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    iptables
    ik heb wel eens een trial gedraaid van f-secure mobile
    op zich geen last van gehad en toen ook geen virus

nu denk ik dat het in de toekomst wel steeds belangrijker gaat worden (vroeger had ook bijna niemand antivirussoftware op zijn pc en als je had al had dan had je definities van een jaar oud)

ik wacht tot er een goeie gratis versie uitkomt voor op me telefoon waar ik geen last van heb

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Het blijft Windows he. Voor Android zie ik zoiets nog wel verschijnen. Hoewel.. eerst de virussen .

Schermafbeelding van SuperTomas
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    Micro. Security Essentials
    Firewall
    Windows Firewall
    Simpele samsung

Hij heeft zelfs geen bluetooth

Niet echt nodig

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Onlangs een gratis licentie mogen ontvangen. Deze zal ik zeker eens installeren.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten