SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 3 van de 3
    Fleetwood Mac
    Guest

a-squared free C:\ map.

Op mijn reserve PC heb ik a-squared free staan,en in de loop van 2 maanden gebruik is de C:\ Map van 60 MB naar 79 MB gegaan.

Ik neem aan dat er steeds bij Updates nieuwe Virus Signatures bijkomen.
    Maar soms is die map ineens wat kleiner,en toch zie ik in de loop der tijd dat
    die Map blijft groeien.

Nou is de vraag,hoe groot kan die Map worden of verdwijnen er ook weer Virus signatures.

Ik vraag dat meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik er last van heb.
    Maar waar ligt de grens wat de Map grootte betreft.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Fleetwood Mac,

Er komen inderdaad steeds nieuwe virusdefinities bij waardoor de grootte van de signatures map zal toenemen. Omdat Emsi en Ikarus onafhankelijk van elkaar nieuwe definities schrijven voor nieuwe malware zullen er na verloop van tijd ook dubbele definities ontstaan voor nieuwe malware. Dus een Emsi definitie en een Ikarus definitie die exact dezelfde malware detecteren.

Geregeld wordt de hele malware collectie van Emsi gescand met alléén de Ikarus scanner en daarna kunnen de Emsi definities voor alle malware die nu ook door Ikarus wordt gedetecteerd weer verdwijnen.

Daardoor zal 't totaal aantal definities soms weer wat lager zijn en dan weer langzaam oplopen. Nu op dit moment zie je in a-squared dat het totaal aantal definities 3.164.205 is. Dat zou volgende week best wel iets onder de 3 miljoen kunnen zijn wanneer bij controle blijkt dat er 200.000 dubbele definities zijn ontstaan. Ook worden er regelmatig een aantal definities vervangen door 1 algemene definitie die bepaalde malware + alle varianten van die malware kan detecteren.

In het algemeen zal het aantal definities natuurlijk toenemen omdat er steeds nieuwe malware verschijnt. Maar 't zal niet zo zijn dat die signatures map zo snel in grootte zal toenemen dat je een extra harde schijf moet installeren, misschien dat er over 2 jaar 15 of 20 MB aan definities bij is gekomen.

Fleetwood Mac
    Guest

a-squared free C:\map

Nou dat is zeer uitvoerig uitgelegt,en ik zag dat natuurlijk al een paar keer
    schommelen.
    Maar ik dacht al dat het richting 100MB ging terwijl er de dag er op weer 5 MB af was.
    Dit antwoord is precies waar ik naar zocht.
    Bedankt.

Forum Rechten