SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 15 van de 15
    Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

AutoScan met a-squared Free

Het nadeel van a-squared Free (en ook van MBAM en mijn virusscanner trouwens) is dat ik er eigenlijk nooit mee scande. Dat vergat ik altijd, tot ik de meegeleverde command line scanner (a2cmd.exe) eens ging bekijken. Daar kan het helemaal automatisch mee. Dus voor degenen die ook altijd vergeten te scannen:

Zet eerst de a-squared Free Service op handmatig. Standaard staat die op automatisch, maar zolang je a-squared Free niet gebruikt, hoeft die service niet te draaien: ga naar Start > Uitvoeren, typ services.msc en druk op Enter. Dubbelklik op de a-squared Free Service, klik op Stoppen, en verander het Opstarttype in Handmatig. Klik dan op OK en sluit het venster.

Kopiëer vervolgens onderstaande tekst en plak hem in Kladblok. Typ de juiste gebruikersnaam in op de plaats waar {gebruikersnaam} staat, en vervang Users door Documents and Settings als je Windows XP gebruikt. Sla het bestand daarna op als a2scan.bat of iets dergelijks. Kies bij Opslaan als voor Alle bestanden.

@ECHO OFF

NET START a2free
    "C:\Program Files\a-squared Free\a2cmd" /u
    "C:\Program Files\a-squared Free\a2cmd" /deep /a /h /log="C:\Users\{gebruikersnaam}\Desktop\Scan.log"
    NET STOP a2free
    Voer je de batch uit, dan start deze de a-squared Free Service, update vervolgens de database (de parameter /u kan niet met andere parameters gecombineerd worden - vandaar de aparte regel hiervoor), en voert een diepe scan uit op alle partities/schijven (/deep). Daarbij wordt heuristisch (/h) gescand en ook binnen archieven (/a). Bij deze instellingen duurt het op mijn pc ongeveer drie uur om de 130 GB aan data te scannen. Na afloop van de scan plaatst de parameter /log het scanlog in dit geval op de desktop, maar je kunt het natuurlijk zetten waar je wilt door het pad aan te passen. Hierna wordt de a-squared Free Service weer gestopt.

Deze batchfile kun je laten starten door Taakplanner. Gebruik je de slaapstand, dan kun je de taak zo instellen dat de pc ervoor uit slaapstand gehaald wordt. Laat je de taak 's nachts uitvoeren, dan merk je er eigenlijk nooit wat van - alleen staat het scanlog bij de volgende keer inschakelen op je bureaublad.

Je kunt ook meerdere batchfiles en taken maken. Wanneer je de parameter /deep in bovenstaande batch bijvoorbeeld in /f="c:\" verandert, wordt er alleen een volledige scan van de C: schijf uitgevoerd. Met onderstaande taken wordt op deze manier één keer per maand het hele systeem gescand (3 uur), terwijl er drie keer per maand alleen een scan van de C: schijf wordt uitgevoerd (35 minuten):

Je kunt de pc ook af laten sluiten door de batch. In dat geval vervang je de laatste regel door SHUTDOWN -s -t 0. De batchfile is dan meer geschikt om af en toe handmatig te starten.

Een opsomming van alle command line parameters vind je in C:\Program Files\a-squared Free\a2cmd_readme.txt, of door een command prompt te openen en "C:\Program Files\a-squared Free\a2cmd" in te voeren (inclusief aanhalingstekens).

NB: Het is mogelijk om gevonden items direct in quarantaine te laten plaatsen of zelfs te laten verwijderen, maar dat is sterk af te raden - zie ook Belangrijke richtlijnen bij scannen met beveiligingssoftware.

Tijdens de uitvoering van de batch zul je dit venster te zien krijgen, dat je dan kunt minimaliseren; het sluit na afloop automatisch. Door het eerder te sluiten stop je de scan.

Laatst gewijzigd door Guus abc; 19-04-10 om 09:00. Reden: Aanvulling en andere indeling

Fleetwood Mac
    Guest

Autoscan met a-squared Free.

Helemaal top dat je dit hebt uitgedoktert Guus,en velen zullen dit nu ook overnemen denk ik.
    Voor mij niet weggelegd om een scanner op gezette tijden te laten draaien.

Dikwijls was ik met iets bezig als mijn scanners gingen draaien,en omdat ik geen patser van een PC heb moest ik dan lijdzaam toezien tot de scan voorbij was.

En een scan vergeten?
    Op 1 PC kan dat gebeuren omdat die enkel draait als ik naar boven moet omdat deze bezet is.

Maar het zit toch in me om in uren waar ik ergens anders mee bezig ben de scanners allemaal om de beurt te laten draaien.(ben toch in de buurt).

Dus gemiddeld komt dat neer op zeker 2 runs per week (of meer) met alle scanners die ik heb.
    Prevx laat ik uit gewoonte nog eens extra scannen dus het is een gewoonte van me.
    Maar op Auto zetten?
    Ik moet er niet aan denken.

Toch zullen andere mensen blij zijn dat het kan zoals je omschreef.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fleetwood Mac Bekijk Berichten
    Voor mij niet weggelegd om een scanner op gezette tijden te laten draaien.

Dikwijls was ik met iets bezig als mijn scanners gingen draaien,en omdat ik geen patser van een PC heb moest ik dan lijdzaam toezien tot de scan voorbij was.
    Ik heb ook geen super-pc, maar wel een met een redelijk snelle processor en 2 GB RAM. De scan van a-squared gebruikt 10 tot 20% cpu-vermogen, en als die scan loopt merk ik er tijdens het werken met de pc nauwelijks iets van. Alleen hoeft zoiets niet meer overdag. De hybride slaapstand in Vista en 7 is ideaal om zo'n scan en allerlei andere taken 's nachts te laten uitvoeren. Het energieverbruik is minimaal: op jaarbasis kost het je nog geen € 5,- als je de pc 's nachts in slaapstand zet i.p.v. hem uit te schakelen.

Mijn pc gaat 's avonds rond een uur of elf meestal uit. Om twaalf uur worden CCleaner en Windows Schijfopruiming gedraaid - die staan samen in een batch die door Taakplanner wordt uitgevoerd. Dat gebeurt dagelijks, net als het maken van een incrementele back-up, dat om vijf uur 's nachts wordt gedaan. Elke zondag wordt er om drie uur automatisch gedefragmenteerd. En op de eerste dag van elke maand voert a-squared vanaf één uur 's nachts een scan uit, waarna ik 's ochtends het log direct geopend en wel voor mijn neus krijg, als ik de pc uit de slaapstand haal. Voor al die taken wordt de pc dus even uit slaapstand gehaald. Het enige dat overdag gebeurt is het gelijkzetten van de klok, wat elke dag om twaalf uur 's middags wordt gedaan. Dit omdat de ingebouwde klok in mijn pc nogal onnauwkeurig is, maar normaal zal de standaardinstelling van eenmaal per week genoeg zijn.

Daarnaast downloadt en installeert Microsoft Update alle updates en fixes automatisch, en geeft Secunia's PSI, dat in de achtergrond draait, automatisch een melding als er beveiligingsupdates voor niet-Windowsprogramma's zijn. Ik heb op deze manier eigenlijk geen omkijken meer naar het onderhoud van de pc. Ik hoef alleen nog maar af en toe een programma-update binnen te halen.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 04-09-09 om 21:39.

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Goed systeem Guus, alleen scan ik men pc nooit

Ik heb verschillende programma's voor real-time beveiliging en genoeg preventiemaatregelen. Daarbij scan ik alleen bij een heel sterk vermoeden van malware...

Maar het kan wel heel makkelijk zijn.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maser00 Bekijk Berichten
    Ik heb verschillende programma's voor real-time beveiliging en genoeg preventiemaatregelen. Daarbij scan ik alleen bij een heel sterk vermoeden van malware...
    Dat zou op mijn pc ook wel voldoende zijn. Die scans vinden nooit wat. Maar op deze manier is het zo makkelijk, dat zo'n maandelijkse scan waar je niks van merkt omdat ie 's nachts wordt uitgevoerd er ook nog wel bij kon.

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ah je doet het maandelijks , ik dacht elke dag

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Een keer per maand lijkt me meer dan genoeg als je beveiliging verder in orde is en als je een beetje uitkijkt bij wat je doet. Drie of vier keer per jaar zou voor mij ook wel genoeg zijn, maar dat kun je in Taakplanner niet instellen.

Fleetwood Mac
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
    Een keer per maand lijkt me meer dan genoeg als je beveiliging verder in orde is en als je een beetje uitkijkt bij wat je doet. Drie of vier keer per jaar zou voor mij ook wel genoeg zijn, maar dat kun je in Taakplanner niet instellen.
    Tja dan scan ik meer dan gemiddelt,op tijden die mij schikken.
    Met 1024 MB geheugen ook minder dan die van Guus,maar is ook verre van nieuw meer met een AMD Sempron Processor.

Ook denk ik er aan om te vernieuwen,maar ik zie Vista niet zitten.
    Dus dat wordt W.7.

De eerste Vista Machiene heb ik eerst een week gehad,maar ik stond meer vast dan wat anders.
    Daarna zette ik XP Home er op en verkocht hem.

Intussen draait dit ouwetje rustig door op XP met alle Updates.
    Maar als er een scanner meedraait moet ik gewoon stoppen,of de scanner uit.
    Hij trekt het dan gewoon niet.

Verder draait ie zonder probleem zijn uurtjes en ik denk dat ik deze als reserve hou.
    Laatst gewijzigd door Fleetwood Mac; 01-09-09 om 14:40.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fleetwood Mac
    Tja dan scan ik meer dan gemiddelt
    De vraag is of dat nodig is. Vind je bij elke scan wel iets, dan zou ik eerst eens naar m'n surf- en downloadgedrag kijken. Maar vind je bijna nooit iets schokkends, dan kun je best wat minder vaak scannen.

Fleetwood Mac
    Guest

Autoscan

De vraag is of dat nodig is. Vind je bij elke scan wel iets, dan zou ik eerst eens naar m'n surf- en downloadgedrag kijken. Maar vind je bijna nooit iets schokkends, dan kun je best wat minder vaak scannen.
    Klopt wat je schrijft maar ik heb een drang in me om nogal wat programma"s uit te proberen,zoals System Utilities.
    Meer dan 20 probeerde ik uit,en bij vele schrok ik me een hoedje.
    Ineens 1400MB opruimen is dan ook wel erg veel zonder dat er details bij stonden.

Dat deed ik om op bepaalde Forums te waarschuwen om dit of dat program nooit te gebruiken.
    Na een dikke 20 had ik het wel door (eindelijk) want je sloopt je PC,en ze geven een valse voorstelling van zaken.

Wat je wint met bijv,TuneUp lever je gelijk weer in want die gebruikt ook veel geheugen.
    Toch is dat nog 1 van de betouwbaarste hoewel je soms je voorhoofd fronst.

Nu ik weet dat alle Optimizers eigenlijk bedrog zijn ben ik er mee gestopt,en ik doe het nooit weer.
    Binnen Windows is er ook veel mogelijk om heel wat op te ruimen,en daar kom je net zover mee.

Maar door dat download gedrag greep of Prevx in of a-squared AM 4.5 en het toont aan dat downloads een gevaar apart is.

Nu mijn AM 4.5 licentie verlopen is gebruik ik de free,en nog steeds vind die wat.
    Ik heb wel vergeten mijn Prevx3 licentie te verlengen,maar ik zag pas vanmorgen een waarshuwing dat ik nog 4 dagen heb.

Dus ik ben nu op een punt dat ik het wel gezien heb met veel te installeren.
    Alleen het noodzakelijke,en ik wordt er zelf ook rustiger van dat de boel weer lekker draait.

Wel dat was het wel denk ik,mijn drang om programma"s te proberen is grotendeels weg.
    En dat is al meegenomen.

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013
    Norman heeft een eigen schermbeveiliging, (Norman screensaver, genaamd)waarmee hij naar zoveel minuten je computer scant. Deze kun je dus zelf instellen.

Voor Norman-gebruikers:

rechtermuisknop op je buroblad,
    Eigenschappen,
    Schermbeveiliging,
    en kies in dat tabelletje voor Norman screensaver,
    eventueel instellen naar hoeveel minuten de Norman screensaver in actie moet komen.

Eventueel sorry Emsi, als ik reclame maak.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      Norman screensaver.JPG
Bekeken:   229
Grootte:   23,8 KB
ID:        6336  

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Het gaat hier om A-squared, wat heeft Norman daar nu mee te maken .

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013
    Als men toch om een Autoscan praat. En gebruikers die denken dat Norman geen auto-scan heeft.
    Interesse in antivirus producten en malware? Check dan deze link eens.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Dan post je dat in het topic van die gebruikers. Dit is totaal offtopic........

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Na afloop van de scan plaatst de parameter /log het scanlog in dit geval op de desktop
    Toch niet overbodig, zo'n maandelijkse scan: 4 fp's en een echte dreiging.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten