SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 5 van de 22 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 426

Onderwerp: Opera-ervaringen

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Ik heb vanmiddag bèta 2 van Opera 10 Mini eens geïnstalleerd. Een hele verbetering moet ik zeggen, en met de ingebouwde Internet Explorer een complete wereld van verschil.

Loopt erg soepel, en de bediening gaat erg natuurlijk.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Habitué Schermafbeelding van metriod
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Opera Mini lijkt me ook wel een mooi product.
    Inmiddels is er ook weer een nieuwe alpha versie van Opera 10.50 verschenen.

@Slash: Ben benieuwd wat je precies bedoelt, ik zie zo snel niets raars op die websites.
    Laatst gewijzigd door metriod; 18-01-10 om 22:30.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Draai momenteel de nieuwste alpha versie van 10.5 en ook deze is weer zeer stabiel tot nu toe. Ben benieuwd naar de volgende alpha versie:

Who knows, there might be a new feature next week too

Laat maar komen hoor.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Daarnet een nieuwe skin gevonden voor Opera 10.50.
    Deze skin zorgt ervoor dat alles een transparant effect krijgt in Opera 10.50

Let op! Deze skin werkt alleen met de nieuwste snapshots van Opera 10.50
    De skin is momenteel nog in ontwikkeling, daarom is het maken van een backup van Opera een goed idee voordat je deze skin gaat testen. Gebruik is dus op eigen risico!
    Verder werkt deze skin alleen op systemen die transparante vensters (Aero) ondersteunen ( Windows Vista / 7) In Windows XP zal dit dus niet werken.

Voor meer informatie en screenshots klik hier.

30-01-10:

Het transparante effect zou nu goed moeten werken, de positie van de tabbalk zou niets uit mogen maken. Dit omdat het volgende probleem in build 3216 is opgelost:

Fix for transparent margins when using full transparency

Nu is het alleen nog wachten op een update met verbeteringen etc.. van de skin.

Tijdens het uitbrengen van nieuwe snapshots van Opera 10.50 zal deze skin worden bijgewerkt. Voor meer informatie en de laatste updates voor deze skin, klik hier.

En hier een voorbeeld:

KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)
    Laatst gewijzigd door metriod; 14-02-10 om 19:38.

Schermafbeelding van Jeffcoboy
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Heel mooi metriod!

Schermafbeelding van tuinstoel
    Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Geen
    Ik zit eraan te denken weer Opera te installeren alleen het probleem is dat er maar heel weinig mensen zijn die het gebruiken in verhouding tot firefox en internet explorer, wordt het dan niet slechter ondersteund of past Opera zich aan?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Opera speelt al lang mee (1996), langer dan Firefox zelfs.
    Opera houdt zich al lang aan de webstandaarden, terwijl Internet Explorer dit niet deed. Nu steeds meer alternatieve browsers aan populariteit winnen, zal ook Internet Explorer zich meer aan die standaarden moeten gaan aanpassen. En dat komt Opera ten goede.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Schermafbeelding van tuinstoel
    Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    Geen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Opera speelt al lang mee (1996), langer dan Firefox zelfs.
    Opera houdt zich al lang aan de webstandaarden, terwijl Internet Explorer dit niet deed. Nu steeds meer alternatieve browsers aan populariteit winnen, zal ook Internet Explorer zich meer aan die standaarden moeten gaan aanpassen. En dat komt Opera ten goede.
    Als ik kijk naar al die functies van Opera is het moeilijk te begrijpen waarom het marktaandeel maar 1.68 procent is. Hoe kan het dat Opera zo weinig wordt gebruikt? Terwijl het nu 14 jaar bestaat en google chrome nog niet eens 1 jaar(?)

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffcoboy Bekijk Berichten
    Heel mooi metriod!
    Skin geeft hier nog wel wat problemen, maar dat is logisch. Verder bevalt de skin me wel.

Habitué Schermafbeelding van satshow
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Firewall
    Ziet er mooi uit die skin. Werkt helaas nog niet onder linux versie 10,5

Schermafbeelding van maser00

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 8 Pro 64
    Antivirus
    Microsoft Defender/MSE
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuinstoel Bekijk Berichten
    Als ik kijk naar al die functies van Opera is het moeilijk te begrijpen waarom het marktaandeel maar 1.68 procent is. Hoe kan het dat Opera zo weinig wordt gebruikt? Terwijl het nu 14 jaar bestaat en google chrome nog niet eens 1 jaar(?)
    Omdat Opera niet zo bekend is bij de gemiddelde gebruiker denk ik. Iedereen gebruikt ook Google dus is het redelijk makkelijk om reclame te maken voor Chrome.. En op Youtube staat bv ook reclame voor Chrome.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Tevens was Opera altijd een betaalde browser. Iedereen gebruikte Internet Explorer, en wilde je wisselen naar een goed alternatief dan moest je betalen, of reclame zien.

Los daarvan zat alles en iedereen toch vastgeroest aan Internet Explorer, en is pas sinds het openbreken van de browsermarkt door Mozilla, Opera ook meer in het licht gekomen.

Over het algemeen zijn Opera-gebruikers ook erg trouwe gebruikers.

Schermafbeelding van SlasH
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avira AntiVir Premium
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuinstoel Bekijk Berichten
    Ik zit eraan te denken weer Opera te installeren alleen het probleem is dat er maar heel weinig mensen zijn die het gebruiken in verhouding tot firefox en internet explorer, wordt het dan niet slechter ondersteund of past Opera zich aan?

Dat is toch geen argument om het niet te gaan gebruiken ?De meeste mensen zijn kuddedieren en nemen alles klakkeloos aan omdat het zo hoort, of om dat de ander het ook doet en/of gebruikt.

Firefox is een prima browser met bovenal een hele goede marketingafdeling
    Commentaar en kritiek op de Mozilla organisatie wordt niet op prijs gesteld.
    Tot het ''sektarische'' aan toe zelf, Microsoft wordt de grond ingeboord het is Firefox voor en Firefox na.Eigenlijk voor mij 1 van de reden om jaren geleden Opera te gaan gebruiken, geen poeha, maar wel even een browser die met kop en schouders boven alle anderen uitsteekt.

En zie nu eens zelf hoeveel er ''gejat'' wordt van de makers van Opera, tabbed browsing is bv iets waar Opera ooit mee is begonnen.
    Momenteel gebruik ik Firefox om even te bekijken of het wat is, de vormgeving is ook weer gejat van Opera. Is het sneller? Nee!
    Veel handige dingen die bij Opera gewoon al aanwezig zijn moet je bij Firefox allemaal weer apart gaan zitten downloaden, wat de browser er weer onstabieler en trager maakt.

Enigste nadeel van Opera wat ik kan bedenken is dat sommige pagina's niet goed worden weergegeven, dat kan een irritatie zijn.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlasH Bekijk Berichten
    Enigste nadeel van Opera wat ik kan bedenken is dat sommige pagina's niet goed worden weergegeven, dat kan een irritatie zijn.
    Al kan je dit vaak oplossen door de website te maskeren/identificeren als IE of FF. Oke, het zal niet altijd werken maar de mogelijkheid is er wel.
    Zelf kom ik nog maar zelden websites tegen die niet goed werken in Opera.

Schermafbeelding van SlasH
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avira AntiVir Premium
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metriod Bekijk Berichten
    Al kan je dit vaak oplossen door de website te maskeren/identificeren als IE of FF. Oke, het zal niet altijd werken maar de mogelijkheid is er wel.
    Zelf kom ik nog maar zelden websites tegen die niet goed werken in Opera.

Ik kan als ras-Amsterdammer erg genieten van de prachtige Panoramafoto's van A-Dam. http://www.panoramsterdam.com/

De 360-380 foto's kun je in IE8 en ook Firefox prima beeldvullend bekijken, dit kan in Opera nog steeds niet.Ook niet in de Opera 10.50 pre-alpha.
    Dat zijn dan dingen die ik ''jammer'' vindt.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Dat is inderdaad een hele mooie site. Inderdaad jammer dat het nog steeds niet mogelijk is. Guus gaf dit ook al eens aan een tijd terug, als ik me niet vergis.

Hier ook even getest in versie 10.10 en 10.50, maar inderdaad niet beeldvullend te bekijken.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Nieuwe snapshot versie van Opera 10.50.
    Het transparante effect zou nu goed moeten werken, de positie van het tabblad zou niets uit mogen maken. Dit omdat het volgende probleem in deze build is opgelost:

Fix for transparent margins when using full transparency

Ben benieuwd, nu is het even afwachten totdat er een update komt van de skin.

Habitué Schermafbeelding van satshow
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Firewall
    Hij zou nu ook moeten werken onder linux. Heb hier opera 10,10 draaien en die doet het prima. Is opera 10,5 merkbaar sneller overigens?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Dus zoals je de skin moet toevoegen in versie 10.5, moet dat ook in 10.10 en werkt het zonder problemen?
    Versie 10.5 zou weer sneller moeten zijn dan 10.0, dit omdat 10.5 draait met Presto 2.4. Zelf vind ik dat het renderen van pagina's in 10.5 toch net weer iets sneller gaat dan in 10.10.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Het is beter om Herders probleem in een eigen topic te behandelen, dit topic gaat meer over ervaringen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlasH Bekijk Berichten
    Dat zal overtijd alleen maar verbeteren. Wellicht herinner je je nog dat toen Firefox net uitkwam, complete volksstammen surfde via het (niet zich aan de standaarden houdende) Internet Explorer, en websitemakers juist standaarden omzeilden om hun site te laten werken in Internet Explorer. Vrijwel elke moderne website werkt prima in Firefox, en naarmate de standaarden in steeds meer browsers gemeengoed worden, zullen ook steeds meer sites werken in Opera.

De enkele uitzondering daargelaten, is er straks geen harde eis meer om een site te bezoeken met Internet Explorer.
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 03-02-10 om 22:44.

Pagina 5 van de 22 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten