SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Habitué Schermafbeelding van RHPJS
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall

Klein detailvraagje m.b.t. tot het back-uppen

Nucianen,

Ik wil graag mijn documenten op mijn laptop back-uppen naar de algemeen toegankelijke computer in onze woonkamer. Ik gebruik hiervoor op dit moment SyncBack met als taak de source en destination gelijk houden als er iets in de source veranderd. Dus als ik een bestand verwijder, het ook verwijderd wordt in de destination.

Nou vind ik het eigenlijk wel onprettig om bestanden die ik aangepast heb niet meer in 'vorige versies' terug te zien op de back-up locatie (of zelfs verwijderd). Tevens kon ik geen enkele optie vinden om slechts een bepaalde map en submappen (de map Downloads) niet te back-uppen. Daarom kreeg ik interesse in Backup4all, maar had toch wat vragen.

Uit de handleiding is mij duidelijk geworden dat het probleem van de map Downloads niet meer voor zou kunnen komen, omdat ik die dus kan uitsluiten in de opties. Echter wil ik ongeveer deze (even naar 2° differential scrollen) situatie creëren. Als ik bijvoorbeeld document A aanmaak en ik deze elke dag bijwerk, dan wil ik dat als ik bijvoorbeeld terug wil enkele versies terug van het document A, dat ik deze dan kan terughalen. Ik geloof dat Windows 7 ook zo'n functie had met iets als Shadow Copy o.i.d.

Nou had ik dus in gedachte om een Full Back-up te maken met Backup4all en deze dan d.m.v. een Differential Back-up taak telkens te back-uppen, met een maximaal aantal back-ups/versies van bestanden. Maar nou zit ik te twijfelen tussen deze optie of t.o.v. Differential Back-up Incremental Back-up in te stellen. Want is het mogelijk dat als ik bijvoorbeeld dus t.o.v. de Full back-up de back-up versie van maandag neem ik dan het gewijzigde bestand (de versie) van maandag kan herstellen?

Is dit mogelijk of is er een betere situatie die te bedenken?

Ik hoop dat ik het goed geformuleerd heb.

PS: Is het mogelijk om een image van een hele partitie of harde schijf te maken?
    Laatst gewijzigd door RHPJS; 27-12-09 om 21:16.

De zwakste schakel van een pc is de gebruiker!

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Hoi RHPJS,

Bedankt voor je interesse in Backup4all.

Excuus voor het late antwoord. We houden het maar even op een klein kerstreces.

Echter wil ik ongeveer deze (even naar 2° differential scrollen) situatie creëren. Als ik bijvoorbeeld document A aanmaak en ik deze elke dag bijwerk, dan wil ik dat als ik bijvoorbeeld terug wil enkele versies terug van het document A, dat ik deze dan kan terughalen. Ik geloof dat Windows 7 ook zo'n functie had met iets als Shadow Copy o.i.d.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Een differential back-up (differentiele back-up) bevat alle bestanden die gewijzigd zijn sinds de laatste FULL back-up. Het voordel van een differential back-up is dat het herstel sneller is dan het herstel van een incremental back-up. Het uitvoeren van de back-up is sneller dan het uitvoeren bij een full back-up.
    Niettemin is het zo, dat als de differential back-up te vaak wordt uitgevoerd, deze groter wordt dan een full back-up.
    De functie schaduwkopieën van Windows 7 (Professional, Enterprise en Ultimate), maakt op gezette tijden een back-up van gewijzigde bestanden zodat je deze in een eerdere staat kunt herstellen. Dit is een vorm van incrementeel back-uppen.

Maar nou zit ik te twijfelen tussen deze optie of t.o.v. Differential Back-up Incremental Back-up in te stellen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Een incremental back-up (incrementele back-up) bevat alle bestanden die gewijzigd zijn sinds de laatste Full, Differential OF incremental back-up. Het voordeel van een incremental back-up is dat het minder tijd kost om de back-up taak te volooien. Het nadeel is dat tijdens het herstel, elke incremental back-up verwerkt moet worden, iets wat voor langere hersteltijden kan zorgen.
    Of je differentieel of incrementeel wilt back-uppen, ligt aan de tijd die je wilt spenderen aan het maken van de back-up en het herstellen ervan, en de hoeveelheid opslagruimte die je hebt.

Want is het mogelijk dat als ik bijvoorbeeld dus t.o.v. de Full back-up de back-up versie van maandag neem ik dan het gewijzigde bestand (de versie) van maandag kan herstellen?
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
    Maandag maak je een full back-up. Hierin zitten alle bestanden (A t/m E)
    Dinsdag wijzig je A en B
    Woensdag wijzig je A en C
    Donderdag wijzig je C, D en E
    Vrijdag wijzig je A, B, D en E
    Zaterdag wijzig je C
    Zondag crasht de pc.

Differential backup
    Als je zondag alle gewijzigde bestanden terug wilt zetten heb je nodig:
    - De back-up van zaterdag.

Als je zondag alle bestanden terug wilt zetten heb je nodig:
    - De back-up van maandag.
    - De back-up van zaterag.

Incremental backup
    Als je zondag alle gewijzigde bestanden terug wilt zetten heb je nodig:
    - De back-up van alle dagen waarin wijzigingen zijn opgeslagen. Voor C betekent dit dus de back-up van zaterdag, maar voor A betekent dit de back-up van vrijdag.

Als je zondag alle bestanden terug wilt zetten heb je nodig:
    - De back-up van maandag.
    - De back-up van alle dagen waarop bestanden zijn gewijzigd. In jouw geval zijn alle bestanden wel één keer gewijzigd, dus je hebt de back-ups van maandag t/m zaterdag nodig.

Als je gebruik wilt maken van een schaduwkopie-achtige mogelijkheid heb je twee opties:
    - Of je gebruikt schaduwkopieën van Windows (dus naast Backup4all).
    - Of je gebruikt minimaal incremental back-ups. In een incremental back-up wordt alleen het gewijzigde bestanden opgeslagen sinds de laatste back-up. Als je slechts één bestand wilt herstellen naar een eerdere staat (omdat je dit hebt overschreven, of verwijderd) dan heb je genoeg aan de back-up waar alleen dit bestand in aanwezig is.

PS: Is het mogelijk om een image van een hele partitie of harde schijf te maken?
    Nee, dat is op dit moment nog niet mogelijk. Backup4all weet wel van de wens van de gebruikers af.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit graag.
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 31-12-09 om 18:58.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Maar hoe stel ik nu in dat vóór de full back-up de vorige full back-up verwijderd wordt?
    Je kunt aangeven dat het aantal back-ups beperkt moet blijven. Voor de full back-up stel je dit dan bijvoorbeeld in op 1, en voor de differential back-ups op 6.

Overigens: Bij een differentiële back-up: als ik bestanden verwijder in mijn documenten. En als ik dan de full backup en de differentiële back-up terugzet, dan is het bestand toch verwijderd, want het is immers gewijzigd?
    Bestanden worden niet uit de back-up verwijderd. Als we het eerdergenoemde schema aanhouden, en je verwijderd op woensdag een bestand dat op dinsdag gewijzigd is, dan kun je het terughalen met de back-up van dinsdag op woensdag.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik krijg bij de taakplanner een foutmelding als ik een schema wil maken:
    Error in ITaskscheduler.NewWorkItem. Fout code: 0x80070005. Wat is hier aan te doen?
    Laatst gewijzigd door RHPJS; 11-01-10 om 20:42.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Wanneer krijg je die foutmelding precies?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    Nou, ik heb een back-up ingesteld en wilde een tijd invullen wanneer de back-up uitgevoerd moet worden. Als ik dat heb ingesteld en ik naar het schema wil waar ik de tijden in kan stellen, krijg ik bovenstaande melding.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RHPJS Bekijk Berichten
    Nou, ik heb een back-up ingesteld en wilde een tijd invullen wanneer de back-up uitgevoerd moet worden. Als ik dat heb ingesteld en ik naar het schema wil waar ik de tijden in kan stellen, krijg ik bovenstaande melding.
    Gebruik je de nieuwste versie van Backup4all?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    Ja, 4.3.175.

Forum Rechten