SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: a-squared Free

Schermafbeelding van Venstertje
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Basic
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Vista Firewall Control

a-squared Free

Wat is een context menu scanner?
    Laatst gewijzigd door Venstertje; 15-04-10 om 14:49.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Home
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online Armor Premium
    Wanneer je met de rechtermuisknop klikt verschijnt een contextmenu.
    Wanneer je ervoor kiest om een programma op te nemen in het contextmenu kun je in het geval van a-squared rechtsklikken op een bestand en dan kiezen voor "Scan met a-squared".

Schermafbeelding van Seven of Nine
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware 8.1
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk Berichten
    Wanneer je met de rechtermuisknop klikt verschijnt een contextmenu.
    Wanneer je ervoor kiest om een programma op te nemen in het contextmenu kun je in het geval van a-squared rechtsklikken op een bestand en dan kiezen voor "Scan met a-squared".

Als je op deze manier scant zijn hier dan ook de laatste Update's in verwerkt.?

Deze vraag stel ik, omdat a-Squared free geen automatische updatefunctie heeft...

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Home
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seven of Nine Bekijk Berichten

Deze vraag stel ik, omdat a-Squared free geen automatische updatefunctie heeft...
    Een scan starten via het contextmenu staat helemaal los van het updaten.

Stel dat je een bestand hebt gedownload en dit bestand voor de zekerheid ook even met a-squared Free wilt scannen. Dan kan dit heel makkelijk door met de rechtermuisknop op dat bestand te klikken (het contextmenu verschijnt) en dan te kiezen voor "Scan met a-squared".

Wanneer deze optie niet aanwezig is in het contextmenu moet je een heleboel handelingen verrichten om het bestand te kunnen scannen met a-squared Free.

Zelfde verhaal geldt eigenlijk ook voor de aanwezigheid van bijvoorbeeld WinZip of WinRAR in het contextmenu, dat maakt het allemaal een stukje makkelijker wanneer je een bestand of map wilt inpakken.

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Nee dus. Gebruik je de contextmenu-scanner vaak, dan is het handig om a-squared Free bij opstarten van de pc automatisch te laten updaten. Dat kan via een batchfile die je dan met Taakplanner bij opstarten laat uitvoeren. Laat je dat onder je eigen account doen, dan krijg je tijdens dit proces een DOS-venster te zien. Wil je dat niet, laat Taakplanner de batch dan door het systeem uitvoeren. In Windows XP vul je in dat geval bij gebruikersnaam SYSTEM in en geen wachtwoord.

In Vista en Windows 7 geef je aan dat de taak uitgevoerd moet worden, ongeacht of de gebruiker aangemeld is of niet, waarna je je wachtwoord wél opgeeft. Je kunt ook op de knop Wijzigen klikken, en SYSTEM als gebruikersnaam opgeven, waarna je geen wachtwoord invoert. In beide gevallen zal de uitvoering van de taak dan onzichtbaar op de achtergrond gebeuren.

De batchfile die je door Taakplanner laat uitvoeren, ziet er zo uit (kopiëren naar Kladblok en opslaan als a-squared_update.bat of iets dergelijks):

@ECHO OFF

"C:\Program Files\a-squared Free\a2cmd" /u
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 21-04-10 om 11:13.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk Berichten
    Een scan starten via het contextmenu staat helemaal los van het updaten.

Stel dat je een bestand hebt gedownload en dit bestand voor de zekerheid ook even met a-squared Free wilt scannen. Dan kan dit heel makkelijk door met de rechtermuisknop op dat bestand te klikken (het contextmenu verschijnt) en dan te kiezen voor "Scan met a-squared".
    Dat bedoelde ik dus, dat zou dan zijn zonder de laatste Updates...

Is dan een mooie bruikbare tip van Guus abc...

Beiden bedankt maar weer...

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Is dan een mooie bruikbare tip van Guus abc...
    Voorkomt ook dat als je na verloop van tijd A-squared Free vergeet te Updaten je de hele database aan Updates weer opnieuw moet downloaden...

wat voor een pc met een trage verbinding een hel is...

Fleetwood Mac
    Guest
    Voorkomt ook dat als je na verloop van tijd A-squared Free vergeet te Updaten je de hele database aan Updates weer opnieuw moet downloaden...

wat voor een pc met een trage verbinding een hel is...
    Dat "vergeten" Updaten is me nog nooit overkomen,zeker omdat je direct
    de laatste datum van Update direct te zien krijgt in rood gekleurde lettertjes.

Ondanks dat Guus abc een goede tip heeft doe ik het liever zoals a-squared free
    geinstalleerd wordt.

Virussen/Malware/Spyware hebben de rot neiging om je Software aan te tasten,en telkens krijg ik nogal wat Updates die inderdaad wat tijd vergen.

Ik laat dus Updaten als daar telkens tijd voor is,dus als ik mijn PC even niet nodig heb,en laat dan scannen.
    Als het bij of vlak na opstarten gebeurt ben ik tegen, omdat ik daar niet op
    wil wachten.
    Laatst gewijzigd door Fleetwood Mac; 18-04-10 om 16:52.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fleetwood Mac Bekijk Berichten
    Als het bij of vlak na opstarten gebeurt ben ik tegen, omdat ik daar niet op wil wachten.
    Als je die taak door het systeem laat uitvoeren merk je er niets van. Het DOS-venster blijft dan weg, en het updaten zelf belast je pc nauwelijks.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Ik had een paar weken geleden héél voorzichtig aan de CEO van Emsi Software gevraagd of het misschien mogelijk zou kunnen zijn om de toekomstige a-squared Free toch automatisch te laten updaten.

Maar nee... dat komt er niet in. De automatische update is ten eerste een extra stimulans om over te stappen op de betaalde versie, én er zijn ook erg veel gebruikers van a-squared Free die pas gaan scannen wanneer het systeem flinke problemen vertoont. Dan zouden al die updates die zij intussen hebben ontvangen gewoon verspild dataverkeer zijn en dus onnodige extra kosten voor Emsi Software.

Nu valt het hier in Nederland wel mee en zijn we bijna allemaal voorzien van een goede internetverbindig dus is het niet zo'n ramp wanneer je een flinke update moet downloaden. Ik had zelf meer medelijden met mensen in andere landen waar de infrastructuur niet zo goed is als hier. Die moeten zich vaak noodgedwongen behelpen met een trage verbinding via aan 56K modem of iets in die richting.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsi Software Nederland Bekijk Berichten
    Ik had een paar weken geleden héél voorzichtig aan de CEO van Emsi Software gevraagd of het misschien mogelijk zou kunnen zijn om de toekomstige a-squared Free toch automatisch te laten updaten.
    Waarom blijven de updates die je mogelijker wijs al een keer geinstalleerd had, niet behouden dan.?

zodat als iemand te laat is met updaten, niet weer alles opnieuw moet downloaden...

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Dat "vergeten" Updaten is me nog nooit overkomen,
    Het gaat ook om de mensen die het wel vergeten...

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

Maar nee... dat komt er niet in. De automatische update is ten eerste een extra stimulans om over te stappen op de betaalde versie
    Ik vind dat wel terecht. En in feite zit de mogelijkheid om automatisch te updaten en te scannen er al in - alleen in de vorm van een command line scanner. Ga je de mogelijkheden die je daarmee hebt in de GUI aanbrengen, dan wordt het verschil met de betaalde versie natuurlijk wel erg klein. Ik vind het al heel netjes dat er met zo'n goede gratis scanner een dergelijke command line scanner wordt meegeleverd.

Fleetwood Mac
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
    Ik vind dat wel terecht. En in feite zit de mogelijkheid om automatisch te updaten en te scannen er al in - alleen in de vorm van een command line scanner. Ga je de mogelijkheden die je daarmee hebt in de GUI aanbrengen, dan wordt het verschil met de betaalde versie natuurlijk wel erg klein. Ik vind het al heel netjes dat er met zo'n goede gratis scanner een dergelijke command line scanner wordt meegeleverd.
    Inderdaad zou het voor heleboel mensen een oplossing zijn als het Updaten
    automatisch zou gaan.
    Ik heb dat liever niet.

Het zal wel bekend zijn dat ik nogal veel Online Dart,en ik verlies geheid als
    bij toeval mijn AV programm gaat updaten.

Bij NOD32 Ess viel het net te redden maar als Avira Antivir met een Update
    kwam misten de pijlen het DartBord.
    Kwestie van winst of verlies.

Als Avast 5 met een Update komt is dat meestal als ik de PC aanzet of gelukkig nog niet tijdens het werpen.

In alle andere gevallen is een Automatische update geen probleem voor me.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    ik verlies geheid als bij toeval mijn AV programm gaat updaten
    ...
    Als Avast 5 met een Update komt is dat meestal als ik de PC aanzet
    Daarom zeg ik ook dat je a-squared bij opstarten automatisch kunt laten updaten - dan heb je daarna geen last meer van "toevallige" updates. Een andere mogelijkheid is om het updaten via Taakplanner zo in te stellen dat een update alleen wordt uitgevoerd als de pc (bijvoorbeeld) 10 minuten niet actief is.

Laatst gewijzigd door Guus abc; 19-04-10 om 16:11.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Dat kan via een batchfile die je dan met Taakplanner bij opstarten laat uitvoeren.
    Die batchfile is trouwens niet echt noodzakelijk. Je kunt de command line scanner direct aanwijzen bij het maken van de taak. Daarvoor blader je naar Program Files\a-squared Free\ en daar kies je a2cmd.exe. In XP moet je de parameter /u (voorafgegaan door een spatie) dan nog even handmatig aan de opdrachtregel toevoegen in het Eigenschappenvenster van de taak.

In Vista en 7 regel je het op het tabblad Acties zo:

Een andere mogelijkheid is om het updaten via Taakplanner zo in te stellen dat een update alleen wordt uitgevoerd als de pc (bijvoorbeeld) 10 minuten niet actief is.
    En in Vista en 7 doe je dat zo:

Laatst gewijzigd door Guus abc; 19-04-10 om 17:38.

Fleetwood Mac
    Guest
    Die batchfile is trouwens niet echt noodzakelijk. Je kunt de command line scanner direct aanwijzen bij het maken van de taak. Daarvoor blader je naar Program Files\a-squared Free\ en daar kies je a2cmd.exe. In XP moet je de parameter /u (voorafgegaan door een spatie) dan nog even handmatig aan de opdrachtregel toevoegen in het Eigenschappenvenster van de taak.

In Vista en 7 regel je het op het tabblad Acties zo:

En in Vista en 7 doe je dat zo:

Potdosie Guus abc ik zie dat je er werk van gemaakt hebt,en zal binnenkort
    eens proberen of het bevalt.
    Alvast bedankt voor het voorbereidende werk.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    zal binnenkort eens proberen of het bevalt.
    Ben benieuwd. Zelf doe ik dit allemaal niet, want ik gebruik a-squared niet. 't Is best een goede scanner, maar daar heb ik er al een van.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    't Is best een goede scanner
    Zeg maar gerust een hele goede scanner

Zie onderstaande RAP test van VirusBulletin.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Zeg maar gerust een hele goede scanner
    Ok, een hele goede scanner. Maar de mijne heeft ook een context menu scanner, en staat ook in het bovenste vak - en één scanner vind ik wel genoeg.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten