SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: a-squared Free

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013
    Uiteraard is a-squared zeer goed!

Best raar dat MSE in de 80-90% hoek ligt. Had toch wel in het 100% hoek verwacht. Toch wel grappig dat ik onbekende AV's zie, die toch hoog scoren.
    Interesse in antivirus producten en malware? Check dan deze link eens.

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013

Interesse in antivirus producten en malware? Check dan deze link eens.

Schermafbeelding van SlasH
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avira AntiVir Premium
    Firewall
    Windows Firewall
    Die context menu scanner zul w's kwijt zijn in de nieuwe Emsisoft Anti-Malware 5.

Oorspronkelijk geplaatst door Emsi Software Nederland
    Versie 5 van Emsisoft Anti-Malware zal ook zonder licentie gebruikt kunnen worden, dan werken dezelfde functies als in de oude vertrouwde a-squared Free.
    a-squared Free wordt Emsisoft Emergency Kit.
    Deze hoeft niet geïnstalleerd te worden en zal werken zonder de a2service.
    Ik loop op de zaken vooruit hoor, maar als de software niet hoeft te worden geïnstalleerd lijkt me dat vrij logisch.
    De PC en/of de losse bestanden online scannen? Net als bij een Online-virusscan zal dan de bedoeling zijn.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlasH Bekijk Berichten
    Ik loop op de zaken vooruit hoor, maar als de software niet hoeft te worden geïnstalleerd lijkt me dat vrij logisch.
    De PC en/of de losse bestanden online scannen? Net als bij een Online-virusscan zal dan de bedoeling zijn.
    Nee, met niet installeren bedoel ik dat je géén setup hoeft te starten. De Emsisoft Emergency Kit kun je gewoon downloaden en in een map zetten, of op een USB stick en dan scannen. Het zal te vergelijken zijn met de Emergency USB stick zoals die er nu is, maar zal werken zonder dat de a2service benodigd is.

De online virusscanners installeren trouwens wél dingen op het systeem.

Schermafbeelding van SlasH
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avira AntiVir Premium
    Firewall
    Windows Firewall
    Oh oke

Mij benieuwen ik ben persoonlijk erg tevreden over deze anti-malware software.
    Als ik een bestand niet vertrouw, of het idee heb dat mijn PC wellicht weleens geïnfecteerd kan zijn. Is dit product meteen het 1e wat ik aan het werk zet.
    Pas daarna als second opinion en third opinion laat ik MBAM en Avira de zaak doorlichten. Mijn ervaringen zijn dat a-squared meestal wel wat vindt, wat de overige 2 scanners over het hoofd zien, andersom gebeurt nauwelijks.

Ik ben dat in het verleden op een ouwe PC ook nog eens ''uitvoerig'' wezen testen door expres allerlei foute illegale software te gaan downloaden via dubieuze sites. De virusscanner uitgezet om het afbreken ervan vroegtijdig te voorkomen, en dan daarna de bestanden scannen.

MBAM wat als zeer goed staat aangeschreven vondt opvallend weinig, of soms zelfs helamaal niets.Dit in tegenstelling tot a-squared.

2 nadelen van het programma zijn, dat het scannen erg langzaam gaat, en dat de volledige versie merkbaar je PC vertraagd.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SlasH Bekijk Berichten
    2 nadelen van het programma zijn, dat het scannen erg langzaam gaat, en dat de volledige versie merkbaar je PC vertraagd.
    Het scannen van de hele PC duurt inderdaad wat langer dan met de meeste andere scanners, maar we detecteren ook meer dan de andere scanners .

Ook kan andere beveiliging die op dat moment actief is een negatief effect hebben op de snelheid van de scan. Het beste kun je de beveiligingssoftware zo instellen dat product A niet de hele tijd blijft controleren wat product B aan het doen is, en andersom natuurlijk.

Wanneer dit niet is ingesteld zal bijvoorbeeld Avira ook elk bestand scannen dat op dat moment door a-squared wordt gescand en dat levert natuurlijk de nodige vertraging op.

Wanneer a-squared Anti-Malware het systeem merkbaar trager maakt zal dit veroorzaakt worden door andere beveiliging, kwestie van even goed instellen. Andere mogelijkheid is dat er nog een ander proces zeer actief is dat ook de hele tijd door a-squared gemonitored wordt. Wanneer dit een vertrouwd proces is kun je dit uitsluiten van verdere controle door a-squared Anti-Malware.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten