SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29
    Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Thematopic: Internet Explorer 9

Microsoft heeft de langverwachte publieke bèta van Internet Explorer 9 uitgebracht. De browser moet uitblinken in snelheid en ondersteuning voor nieuwe webstandaarden zoals HTML 5.
    http://www.zdnet.be/news/120414/ie9-...lieke-intrede/

Niet alleen is Microsofts nieuwste webbladeraar sneller, ook grafisch zijn er veel zaken veranderd. De tabbladen zijn verbeterd, downloads zijn beheerbaarder op een manier zoals men het kent uit Firefox, en de meldingsbalk vult aan op de standaard afwezige statusbalk.

Bovendien maakt IE9 gebruik van hardwareacceleratie: door de GPU te gebruiken, wordt de CPU ontlast, en worden webpagina's sneller weergegeven.

Internet Explorer 9 zal een groote stap voorwaarts zijn. Wellicht een nog grotere stap dan de overgang van IE6 naar IE7. Waar laatstgenoemde vooral een technische overbrugging moest maken, lijkt Microsoft met IE8 een ware inhaalslag te zijn begonnen. IE9 maakt gebruik van de modernste technieken, en biedt vele grafische en technische verbeteringen.
    Nadeel: IE9 zal niet voor Windows XP beschikbaar komen. Het minimale systeem is Windows Vista SP 2.

Microsoft over IE9:
    Nieuw in Internet Explorer 9

Gestroomlijnd ontwerp

Vastgemaakte websites. Net als de "pinned items" voor Windows 7's taakbalk.

Downloadbeheerder

Meldingsbalk

De 64-bits versie voor Windows 7 is beschikbaar in het Nederlands en 36.6 MB.
    Ook andere versies zijn te downloaden op http://windows.microsoft.com/en-US/i...worldwide.8Mca
    Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 16-09-10 om 22:20.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Microsoft heeft al enige tijd geleden de slag "minder is meer" ingezet. Windows Media Player, IE8, Windows Live Messenger, Windows Verkenner, etc, krijgen allemaal meer "gebruiksruimte" en minder interface.

Hoewel dit aan de ene kant gunstig is, vraag ik me toch af of men de gemiddelde gebruiker niet uit het oog verliest hierbij. Monitoren worden alsmaar groter, en de resoluties alsmaar hoger. Men krijgt al steeds meer werkruimte.

Het echter doen laten verdwijnen van allerlei menubalken en structuren maakt het voor veel gebruikers verwarrend om het product ten volste te gebruiken naar mijn mening. De verdwenen menubalk in eerdergenoemde programma's is oproepbaar met de Alt-toets. Maar wie weet dit, en waar staat dit?

Opmerking: als u de opdrachtbalk, de statusbalk en de werkbalk Favorieten wilt herstellen, klikt u met de rechtermuisknop rechts van de knop Nieuw tabblad en vinkt ze aan in het menu.
    Ben benieuwd of dit ook gecommuniceerd wordt. Of in ieder geval dat het voor men duidelijk blijft hoe ze alle functionaliteiten kunnen gebruiken.
    Neem het samenvoegen van de knop favorieten en geschiedenis onder de goudkleurige ster. Hoeveel gebruikers zijn in IE7/8 wel niet hun geschiedenis kwijtgeraakt?

Kortom, Internet Explorer geeft u de controle die u nodig hebt en plaatst het Web centraal.
    Klinkt als de Google-strategie.

Het laten verdwijnen van de statusbalk vind ik eveneens geen strakke move. Het is immers waar je phising-links mee kunt achterhalen, en informatie over de versleuteling of het laden van de pagina kunt opvragen. Versleuteling is inmiddels naar boven verhuisd, maar ik zie weinig reden om het uit te schakelen. Voor de statusbalk komt er wel een Meldingsbalk in de plaats.
    levert belangrijke statusinformatie in die gevallen waar dit nodig is. U hoeft niet meer door een reeks berichten te klikken om verder te kunnen gaan met browsen.
    Maar valt dit dan nog wel op? Een pop-up die de pagina tegenhoudt is wellicht hinderlijk, maar trekt de aandacht. Ik hoop dat men hier selectief mee om is gegaan.

In het voorbeeld wordt de vraag gesteld of IE9 de gebruikersnaam- /wachtwoordcombinatie dient op te slaan. In Firefox verschijnt deze balk bovenin, terwijl de pagina doorgaat. Onderin trekt het sowieso minder de aandacht (wellicht in een poging om niet door het leven te gaan als copy cat), maar hoeveel belangrijke meldingen zullen hierdoor over het hoofd worden gezien?

Als u bepaalde webpagina's regelmatig bezoekt, kunt u deze met Vastgemaakte websites rechtstreeks openen vanaf de Taakbalk op het bureaublad van Windows 7.
    Als je gebruikmaakt van de pinned buttons van de Windows 7 taakbalk, lijkt me dit een zinnige aanvulling.

Elke keer als u een vastgemaakte website opent, wordt het websitepictogram bovenaan de browser weergegeven zodat u snel toegang hebt tot de startpagina van de website.
    Al dat geswitcht ben ík nooit zo blij mee. Ik wil blind kunnen klikken, en niet dat mijn iconen telkens overal heenvliegen. Daarom ben ik überhaupt niet blij met gepinde items op de taakbalk.
    Als het systeem op een gegeven moment een soort lijst bijhoudt van meestbezochte sites zie ik er nog wel een meerwaarde in.

Downloads weergeven en beheren
    De downloadbeheerder lijkt op wat we kennen in Firefox. Je kkunt downloads pauseren en opnieuw starten: thank you Microsoft! Hoewel ik me nooit heb gestoord aan de klassieke "een venster per download"-weergave, kan een overzichtslijst goed van pas komen.

Verbeterde tabbladen.
    Met Afscheurtabs kunt u een tabblad uit Internet Explorer slepen om de webpagina in het tabblad in een nieuw venster te openen. Vervolgens gebruikt u Snap om ze naast elkaar weer te geven.
    Afscheurtabs en snaps.. Hmm . IE9 is op dit moment nog aan het installeren, maar het klinkt als het multifunctionele systemen van het slepen en neerzetten van tabbladen uit andere browsers. Lijkt me een interessant iets.

Wanneer je een nieuwe tab opent krijg je nu een overzicht met de meestgebruikte websites. Dit lijkt uit Opera te komen, en lijkt me een zinnige toevoeging.

De Prestatiemonitor invoegtoepassingen kan een welkome aanvulling zijn bij het troubleshooten van problemen. Wel is het zo dat ik niet érg veel problemen tegenkom met een trage IE veroorzaakt door invoegtoepassingen. Dit zie ik toch vaker bij Firefox, waar men soms een compleet bataljon aan toevoegingen geïnstalleerd heeft staan.

Hoewel ik in bovenstaand verhaal regelmatig de naam van andere browsers in de mond neem, zeg ik niet dat Microsoft een ordinaire copy-paste heeft uitgevoerd. De reden van benoeming is dat men een beter beeld krijgt van de functionaliteiten, omdat ze misschien al bekend zijn vanuit de betreffende browsers. Daar komt bij dat Microsoft vaak een eigen flair toevoegt. In sommige gevallen is de gelijkenis toch wel lastig te ontkennen.

Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      downloads.jpg
Bekeken:   2488
Grootte:   56,8 KB
ID:        8289  

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Nu.nl meldt het volgende:

Windows 7

Het bedrijf heeft besloten IE 9 sterk te koppelen aan Windows 7 om ervoor te zorgen dat websites en applicaties buiten de browser beschikbaar zijn op de desktop. Met zogeheten Jump Lists kunnen gebruikers vanuit de taakbalk al een aantal functies van bepaalde websites aanklikken zonder de browser te openen.

Zo kan bijvoorbeeld van website CNN een soort applicatieknop gemaakt worden die, wanneer er op geklikt wordt, direct mogelijkheden geeft om door te surfen naar Breaking News of The Election Center, zo schrijft The New York Times in een review van IE 9.

Bij een soortgelijke knop van netwerksite Facebook kunnen gebruikers meteen surfen naar onder andere: nieuws, vrienden of berichten. Ook is er vanuit applicaties de mogelijkheid om InPrivate Browsing te starten. Dan wordt er geen surfgeschiedenis opgeslagen.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik heb 'm eens geïnstalleerd, en wat mij betreft kan Microsoft maar beter ophouden met browsers ontwerpen. Wat een armoede. Minder is meer??? Ik gebruikte IE 8 al niet, maar deze browser ga ik echt helemáál niet gebruiken.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Wat stoort jou het meeste Guus?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Je had toch al niet zoveel mogelijkheden om IE aan te passen, maar nu zijn het er nog minder geworden. En bijvoorbeeld in Verkenner of WMP kun je er nog voor kiezen om de menubalk in te schakelen - kan ook niet meer in IE9. En jarenlang ben je gewend om je Favorieten aan de linkerkant te hebben, en die zitten nu ineens rechts. En dan ben je ook dat zoekvenster aan de rechterkant nog kwijt.

EDIT: Ik zie nu dat je de menubalk met de Alt-toets wel tevoorschijn kunt krijgen, maar waarom zit die optie niet gewoon in dat menu? En waarom verdwijnt die menubalk meteen weer als je een item uit het menu hebt aangeklikt?
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 16-09-10 om 23:04.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Ben benieuwd wat de policies hiervoor worden.
    Zo is in IE7 bijvoorbeeld de menubalk met de adresbalk omgedraaid. Binnen de GUI heb ik hier geen optie voor gevonden, maar wel via group policy!

Ben dus benieuwd of we 'onder water' interessante functies kunnen terughalen.

Ook die icoontjes met huis-sterretje-radje (Chrome?) lijken me voor veel gebruikers niet duidelijk. Zeker nu je de labels niet meer kunt aanpassen.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoppa, weg ermee. Terug naar IE 8.
    Die gebruik ik ook niet, maar die gebruik ik liever niet dan dat ik IE 9 niet gebruik.

Schermafbeelding van sperwer
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32
    Antivirus
    Avast 6 Hitman Pro 3.5
    Firewall
    Windows firewall/router
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
    Hoppa, weg ermee. Terug naar IE 8.
    Die gebruik ik ook niet, maar die gebruik ik liever niet dan dat ik IE 9 niet gebruik.
    [/IMG]
    Haha, ik denk er het zelfde over. Never change a winning team en ik ben al jarenlang uitermate tevreden over Firefox.
    Je kunt niet bepalen hoe de wind staat, wel hoe je de zeilen zet

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Never change a winning team
    Nou ja, dat was IE natuurlijk al een tijdje niet meer he .

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Never change a winning team
    Nou ja, dat was IE natuurlijk al een tijdje niet meer he .
    Nee, niet echt. Beter gezegd: echt niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc Bekijk Berichten
    wat mij betreft kan Microsoft maar beter ophouden met browsers ontwerpen.
    En dat meen ik dus echt. Kijk eens naar de resultaten van Peacekeeper met de vier meest gebruikte browsers.
    Dat is wat IE betreft toch wel een bijzonder droevig resultaat.
    Als je naar de Rendering kijkt tijdens deze tests bakt IE er ook heel weinig van.
    En de complex graphics-tests worden door IE zelfs maar helemaal overgeslagen.
    (Ik heb geprobeerd IE 9 ook door Peacekeeper te halen, maar die bleef hangen bij "Analyzing system, please wait...")

De Acid3-test van IE 9 is wel een stuk beter dan die van IE 8, maar een score van 100 wordt alleen nog door Chrome en Opera gehaald.

Chrome

Opera

Firefox

IE 8

IE 9

Dus als je alleen maar lekker snel wilt browsen met voldoende opties om je browser aan je wensen aan te passen, zou ik voor Chrome gaan. En als je een browser wilt waar echt alles in zit - van een e-mailclient tot een BitTorrentclient tot een webserver om bestanden met je vrienden te delen, en nog veel meer - zou ik Opera kiezen. En als je een verknochte Firefox-gebruiker bent, blijf je lekker bij Firefox, want daar is ook weinig mis mee.

Maar IE is een bijzonder droevig browsertje. Als een onafhankelijke softwarefabrikant op dit moment iets als IE 9 op de markt zou brengen, zou ie vierkant de tent worden uitgelachen.
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 17-09-10 om 19:03.

Nou, vind hem eigenlijk niet zo tegenvallen.
    De tabbladen náást de adresbalk heeft niet mijn voorkeur. De menubalk staat middels group policy weer boven de adresbalk, en weergegeven (die policy stond nog aan, bedankt EC).

Direct na het starten gaf die nieuwe statusbalk mij een tip over trage plug-ins. Heb er hier inderdaad eentje uitgehaald die een vertraging zou geven van 1.4 seconden.

Verder is de snelheid werkelijk een verademing!

Tot nu toe vind ik het zeer prettig werken!

Dus als je alleen maar lekker snel wilt browsen met voldoende opties om je browser aan je wensen aan te passen, zou ik voor Chrome gaan.
    IE voldoet prima, dus waarom?

KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)
    Laatst gewijzigd door Passeridae; 17-09-10 om 23:47.
    Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

----------------
    Willard: Hey soldier, do you know who's in command here?
    Soldier: Ain't you?

Schermafbeelding van sperwer
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32
    Antivirus
    Avast 6 Hitman Pro 3.5
    Firewall
    Windows firewall/router
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Passeridae Bekijk Berichten

Als jij er tevreden over bent, lekker bij IE blijven. Ik hou het bij Firefox. Ieder zijn meug.
    Je kunt niet bepalen hoe de wind staat, wel hoe je de zeilen zet

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Heb hem geïnstalleerd, en moet zeggen dat het me meevalt. De snelheid vind ik echt positief.
    Echter:
    De tabs naast de adresbalk is een no no voor mij.
    De adresbalk als zoekvak gebruiken is een crime.

Wanneer je een zoekterm invult die overeenkomt met een eerdere site, krijg je een voorstel. Als je op enter drukt ga je naar die site i.p.v. de zoekterm op te volgen. Dat is dus wéér een extra handeling voor een functie die prima werkte (ctrl+e).

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Passeridae
    Wat ik schrijf is alleen maar een persoonlijke mening. Iedereen moet gewoon de browser gebruiken die voor hem/haar het prettigst werkt.
    Heb hem geïnstalleerd, en moet zeggen dat het me meevalt. De snelheid vind ik echt positief.
    Ik ben ook heel benieuwd naar de resultaten die IE 9 in Peacekeeper gaat geven. Maar hij wordt blijkbaar nog niet herkend door die site. Overigens vind ik snelheid nu niet meer zo'n groot issue - als ik puur kijk naar hoe snel verschillende sites in IE, Chrome, Firefox en Opera worden geladen, zie ik op het oog niet zulke enorme verschillen.

Maar ik blijf van mening dat Opera superieur is aan de overige drie: de enorme flexibiliteit die je hebt om alles in de interface aan je eigen wensen aan te passen, een ingebouwd e-mailprogramma, een ingebouwde BitTorrentclient, dingen als Opera Link, waarmee je je bladwijzers synchroniseert op je desktop, je laptop, en je Blackberry of je mobiel (waarop je Opera Mini of Mobile kunt installeren), Speed Dial met zijn extra zoekvenster, Opera Unite, dat in feite een webserver in je browser is, en waarmee je muziek, foto's en video's kunt delen met anderen, Opera Voice waarmee je de mogelijkheid hebt om de browser via spraak te bedienen - het maakt een heleboel extra programma's overbodig. En dat allemaal zonder dat het de browser trager maakt. Je hoeft het natuurlijk niet allemaal te gebruiken, en zelf doe ik dat ook niet, maar de mogelijkheden zijn er.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Grappig.

Je wilt een supermarkt die geen kiwi's uit Nieuw-Zeeland verkoopt, en slechts één in plaats van twintig soorten shampoo, maar aan de andere kant wil je een browser, die naast een browser een e-mailcliënt, bittorrent-cliënt, stemherkenningsprogramma, webserver, en wie weet wat nog al meer in één is .

Erg leuk allemaal, en misschien ook handig maar voor mij geen reden om Opera te gebruiken. Het is wederom voornamelijk de snelheid die mij aanspreekt in Opera. Ik hoop dat Fox 4 een positieve bijdrage hieraan levert.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Grappig.

Je wilt een supermarkt die geen kiwi's uit Nieuw-Zeeland verkoopt, en slechts één in plaats van twintig soorten shampoo, maar aan de andere kant wil je een browser, die naast een browser een e-mailcliënt, bittorrent-cliënt, stemherkenningsprogramma, webserver, en wie weet wat nog al meer in één is .
    Die vergelijking gaat toch een beetje mank. Ik wil juist niet allemaal verschillende programma's om dingen te doen op internet. Geen aparte browser én een apart e-mailprogramma én een aparte BitTorrentclient én een apart programma om bestanden te delen, maar alles in een. Ik vind de naam "browser" voor Opera trouwens ook niet helemaal goed meer - dat was ie in het begin wel, maar je zou het ondertussen beter een "internetcentrum" kunnen noemen.

Maar dit topic gaat niet over Opera, en om weer even op IE 9 terug te komen: die optie om favoriete websites in je startmenu te zetten snap ik ook niet helemaal. Die komen dan verspreid tussen je startmenu-items te staan. Ik heb het ook eens geprobeerd, maar handig vond ik het niet. Beetje overbodig eigenlijk. Als je graag via je startmenu naar je favorieten wilt, kun je toch al je favorieten in één handig menu laten tonen - zoals dat al eeuwen kan? Scheelt ook weer een extra klik trouwens.

Laatst gewijzigd door Guus abc; 19-09-10 om 10:54.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Ik zie die bewuste optie eigenlijk helemaal niet?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik zie die bewuste optie eigenlijk helemaal niet?
    Ik heb IE 9 al weer verwijderd, maar het kan wel. Je krijgt dan een snelkoppeling in je startmenu naar de betreffende site. Je kunt die sites ook aan je taakbalk vastmaken, maar ik vind het allebei van weinig nut.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Maar waar zit die optie?

Ik kwam wel een andere nieuwe optie tegen: Beeld -> Sleepbeweging.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten