SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 19 van de 19
    Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Windows 8-nieuwstopic

Laatst gewijzigd door Eagle Creek; 21-08-12 om 21:06.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Weet ik niet
    Firewall
    Outpost

Schermafbeelding van pederoco
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Ubuntu
    Antivirus
    geen
    Firewall
    ufw
    What’s new in Windows 8 build 8220 ‘Consumer Preview’

Windows 8 Consumer Preview
    mvg, Peter

The future ain’t what it used to be.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Ubuntu
    Antivirus
    geen
    Firewall
    ufw
    Windows 8: How to bring back the classic Start menu [Trick]

1 In the new Windows 8 Start screen bring typing regedit and click on it to open.

2 Now in the regedit navigate:
    HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
    Look for RPEnabled, double-click it and change the value from 1 to 0

Close regedit and without restarting you can click the Start button and the classic Start menu will be display. The problem is that by doing this the new Metro UI will be disabled — in the test I was able to click the Windows key in keyboard and see the new Start screen but none of the tiles worked –. To enable once again the Metro UI, just revert the process by changing the value back to 1.
    mvg, Peter

The future ain’t what it used to be.

Schermafbeelding van Jobbes
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Blog Berichten
    1
    Voor de Firefox liefhebbers:
    Firefox voor Windows 8 draait op Metro en in desktopmodus

Mozilla heeft laten weten dat de Firefox-versie voor Windows 8 een hybride ontwerp krijgt; de browser zal zowel binnen de Metro-gui als in desktopmodus kunnen draaien. Om dat mogelijk te maken krijgt Mozilla enige hulp van Microsoft.

Vorige maand kondigde Mozilla nog een speciale Firefox on Metro-editie aan, maar de browserbouwer heeft zijn plannen inmiddels gewijzigd. In plaats van twee aparte versies, een traditionele desktopuitvoering en een editie voor de Metro-gui, zal Mozilla de twee versies laten samensmelten. Hierdoor is de opensourcebrowser te gebruiken in beide omgevingen en is slechts één installatie van de applicatie nodig.

Klik hier om het volledige bericht te lezen.
    MacBook Pro 13 inch, eind 2011: Intel Core i5 @ 2,4 Ghz, 4 GB DDR3 1333 Mhz, 500 GB
    Desktop eind 2012: ASUS Maximus V Gene, Intel Core i7 3770k, 8 GB DDR3 1600 Mhz, Crucial m4 128 gb, WD Caviar Green 1TB
    Notebook 15 inch, begin 2009: HP 6730s, Intel Core 2 Duo T5670 @ 1,8 Ghz, 2 GB DDR2 800 Mhz, 250 GB

Donateur premium Schermafbeelding van Herder
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Anders
    Firewall
    Macintosch
    Blog Berichten
    4
    In dit filmpje laat ik zien wat er nieuw is in Windows 8, en waarom ik het niks vind.
    Praten zonder denken is als schieten zonder richten.

Houwdoe, Wimke

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Ubuntu
    Antivirus
    geen
    Firewall
    ufw

Surface tablet op 26 oktober gelanceerd

Microsoft is van plan zijn tabletlijn Surface op 26 oktober te lanceren. Dat staat in een document dat Microsoft vorige week heeft ingediend bij de Securities and Exchange Commission.

In het document laat Microsoft weten dat het bedrijf op 26 oktober begint met het verkopen van de Surface, een serie door Microsoft ontworpen en ontwikkelde hardware apparaten.
    Microsoft kondigde begin juni een eigen tabletlijn aan. De Surface moet de concurrentie aangaan met de iPad van Apple en moet Windows 8 als besturingssysteem voor tablets op de kaart zetten.
    Er komen twee versies van de Surface-tablet op de markt: de Surface RT en de Surface Pro. Laatstgenoemde is bedoeld voor de zakelijke markt en verschilt in een aantal opzichten van zijn broertje, die voor de consumentenmarkt ontworpen is. De pro-versie heeft onder ander een snellere processor aan boord en een scherm met hogere resolutie.
    Prijzen voor de nieuwe tablets zijn nog onbekend.

Artikel: http://www.telegraaf.nl/digitaal/126...anceerd__.html

Bron: De Telegraaf Digitaal

Habitué Schermafbeelding van Sam98
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Sam

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013
    Terug naar de Windows 7 style in Windows 8:

Nieuwe parameters chkdsk Windows 8. In dit geval nu: /spotfix

Donateur premium Schermafbeelding van MrTre
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 8 Enterprise 64
    Antivirus
    Comodo
    Firewall
    Comodo
    In geval van "Terug naar de Windows 7 style in Windows 8":
    Waarom zou je dat willen? Ik bedoel, iets nieuws komt omdat men wil innoveren, vooruitgang wil. Je gaat niet vooruit naar iets nieuws, om vervolgens het oude te behouden wat goed en 'veilig' aanvoelde.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    MrTre heeft gelijk.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 8 Enterprise 64
    Antivirus
    Comodo
    Firewall
    Comodo
    Nog 5 dagen tot de release van Windows 8...
    MrTre heeft gelijk.

Schermafbeelding van Indicium
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Avira Antivirus
    Firewall
    Comodo Firewall
    Blog Berichten
    4

De eerste stappen

De Consumentenbond heeft "Windows 8 in 20 vragen".

Softwaremaker Microsoft heeft hoge verwachtingen van Windows 8. Dit ondanks een lauwe ontvangst in de vakpers, getemperde verkoopprognoses bij computerfabrikanten en winkeliers en een waarschuwing van de Europese Commissie dat de software niet voldoet aan eerdere afspraken.

Bron: Windows 8 gaat hele industrie veranderen, als het aan Microsoft ligt
    Zie over de "eerdere afspraken" (ook) het bericht "Klacht EC wegens gebrek aan keuzevrijheid voor browser".
    Met vriendelijke groet.
    Microsoft Pro W10 Win 10 Win10 Windows 7 Windows 8.1
    Surf bewust en voorkom misbruik. Ken het web. Onbetrouwbare sites immuniseren. Installeer geen malware. Scan (verdachte) bestanden en analyseer de overeenkomst(en). Let op de privacy. Monitor providers. Klaag over spam. Lees de huisregels. Internet veilig.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Schermafbeelding van Compizfox
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Anders
    Antivirus
    -
    Firewall
    netfilter
    Geen idee hoe snel Windows 8 opstart, maar Windows 7 op mijn SSD start ook binnen een halve minuut op

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrTre Bekijk Berichten
    In geval van "Terug naar de Windows 7 style in Windows 8":
    Waarom zou je dat willen? Ik bedoel, iets nieuws komt omdat men wil innoveren, vooruitgang wil. Je gaat niet vooruit naar iets nieuws, om vervolgens het oude te behouden wat goed en 'veilig' aanvoelde.
    Ik vind het niet raar hoor. De UI van Windows 8 is gewoon gemaakt voor tablets en andere apparaten met touchscreens. Snap sowieso eigenlijk niet waarom je dat zou willen hebben met een muis.
    Powered by 1,3,7-trimethyl-1H-purine-2,6(3H,7H)-dione

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013
    Ik heb vandaag dankzij Youtube een tool ontdekt hoelang het opstarten duurt: BootRacer:

Windows 7 Pro 64, SSD -> Flash player startte ook me voor een update.

Schermafbeelding van naarden 4ever
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Antivirus
    Windows Defender
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Compizfox Bekijk Berichten
    Geen idee hoe snel Windows 8 opstart, maar Windows 7 op mijn SSD start ook binnen een halve minuut op

Ik vind het niet raar hoor. De UI van Windows 8 is gewoon gemaakt voor tablets en andere apparaten met touchscreens. Snap sowieso eigenlijk niet waarom je dat zou willen hebben met een muis.
    Ik heb het nu een paar dagen op mijn desktop, maar ik was na een halfuur verkocht.

Daarentegen was ik vandaag (Sinterklaas ) in de Dixons om te kijken was ik dit jaar op mijn verlanglijstje kon zetten, en heb ik Windows 8 op een touch-Ultrabook kunnen uitproberen, en ik was helemaal niet zo onder de indruk.

• Ik moet zeggen dat het op de desktop authentiek wel een paar schoonheidsfoutjes en ook een paar grove missers. Ik had graag een fysieke Start-knop gezien, zoals dat nog zo was in de DP, om naar het Start-menu terug te keren. Het oude start-menu mis ik echter totaal niet! Voor de rest is de desktop perfect; Taakbeheer ziet er geweldig uit en is echt vele malen beter, de Ribbon is echt goed uitgewerkt... Echt een hele dikke verbetering t.o.v. Windows 7.
    • Ik had graag gezien in de Agenda dat bij installatie (waar je je Microsoft Account (bijv. Hotmail, Xbox, etc.) voor nodig hebt!) ook alle gegevens van Exchange meenam. Nu kost dat wat extra stappen. Maargoed, sowieso een pré dat het een ingebouwde, goedwerkende app voor Agenda heeft.
    • Bij Mail: top dat je meerdere accounts kunt configureerde, maar echt heel vervelend dat je mappen niet kunt inklappen. Heeft mij toch bewogen tot het gebruiken van Outlook 2010, dus verder heb ik er geen mening over, maar ook handtekeningen, sjablonen e.d. zullen ontbreken. Mail is gewoon een brakke applicatie, spijtig genoeg.
    • Internet Explorer: Ik vond het niet heel vanzelfsprekend dat de rechtermuisknop gebruikt moest worden om de tabbladen moest oproepen. Deze ontdekking heeft wel geholpen met het vinden van de rest van de verborgen menu's in alle andere apps. Dus: voor het menu: rechtermuisknop.
      Daarnaast vind ik het enigszins tegenvallen dat af en toe wordt terugverwezen naar de desktopversie van IE10 om van alle invoegtoepassingen gebruik te kunnen maken. Bijvoorbeeld: Als je een flash-game wilt spelen, stopt het spel met laden en wordt je naar de desktopversie verwezen.
    • Music: voor mij een heel belangrijke app, want die gebruik ik heel veel. En daarom ben ik heel kritisch.
      Integratie met Xbox Music: Geweldig. Liever had ik Spotify gezien, en vind ik het spijtig dat er zonder premium reclames tussendoor komen, maar voor de rest; topintegratie. LET OP: Als je onder de 18 bent, moet je op Xbox.com je parental settings wel op volwassen/adult zetten om gebruik te kunnen maken van de Xbox services (d.w.z. Xbox games, music en video).
      Maar de muziekspeler van eigen muziek laat echt te wensen over. Op de voorpagina zie je de covers van een aantal van je albums (bij mij 12 albums), en door op mijn muziek te klikken kom je in al je muziek. Dat is één klik teveel.
      Links kun je kiezen tussen albums, artiesten, nummers, afspeellijsten en smart dj's.
      Smart dj's kun je vergelijken met Genius. Je typt een artiest in, en dan speelt het muziek af van vergelijkbare artiesten vanaf Xbox Music (dus niet uit je eigen library). Dat is prachtig, vooral het gebruik maken van Xbox music is echt een pré, want zo wordt er nog eens andere muziek geïntroduceerd.
      Artiesten en nummers spreekt voor zich, en dat is op zich wel oke, nummers had wat compacter gekund. Waar het echt mis gaat, is dat ze albums op precies dezelfde manier aanpakken, namelijk een verticale lijst, zonder indelingscriteria. Ik heb op Windows 7 alleen maar iTunes gebruikt, en dus ben ik inmiddels gewend dat de albums eerst op artiest wordt gesorteerd, en dan de albums op leeftijd van het album. Dat kan, maar niet van oud naar jong. Het jongste album (meest recent) staat bovenaan in zo'n geval, terwijl ik dat anders gewend ben.
      Daarnaast had ik graag gewild dat ik de cover art van alle albums in een modus zichtbaar was. Cover flow jatten zou niet eerlijk zijn, maar alle plaatjes had ik graag gewild. Metro (of hoe die GUI nou ook genoemd mag worden) leent zich er heel goed voor, heel jammer dat ze dat dus laten zitten.
    • Store is ook erg mooi, maar ik mis de zoekfunctie. Die moet je activeren door het verstopte menu aan de rechterkant (muis in de rechteronder- of -bovenhoek plaatsen) te activeren en op 'zoek' te drukken. Voor de rest is het aanbod zeer gering, maar de app zelf zit goed in elkaar.
    • People & Messaging: twee geweldige apps, en goede onderlinge integratie in andere apps. Wanneer ik iemand in People vind, en ik klik op een persoon, krijg ik meteen alle opties. Ik kan hem een e-mail versturen met Mail, ik kan een telefoontje met hem plegen met Skype (wat overigens geïnstalleerd moet worden in de Store, niet standaard inbegrepen!), ik kan met Messaging een bericht versturen, en die gaat dan naar Facebook Chat of naar MSN (of, wanneer de persoon waarnaar je verstuurt ook W8 gebruikt, gewoon naar Messaging), ik kan het profiel openen, ik kan zijn adres op de Kaart-app openen, en je kunt vast met toevoeging van de twitter- en facebookapp nog veel meer functionaliteit toevoegen.
      Messaging ziet er strak uit, heel lean, en dat komt de overzichtelijkheid ten goede. Links de personen waarmee je recent hebt gechat, en in het rechtergedeelte de status van beide deelnemers en diens status, en uiteraard het gesprek zelf.

Wat betreft Windows 8 op desktop ben ik verkocht, ondanks de kanttekeningen. In elk opzicht gaat het Windows 7 voorbij, en als Microsoft nou ook eens dingen gaat toevoegen met updates en dit soort dingen gaat aanpakken, kan het alleen maar beter worden. Windows 8 lijkt voor tablets gemaakt te zijn, maar mijn ervaringen met touchscreen zijn een stuk minder goed dan met de muis en het toetsenbord. In de app gaat alles goed, maar om te switchtasken moet je meerdere gestures uitvoeren. Om start op te roepen zet je op de desktop de muis in de linkeronderhoek en klik je op linkermuisknop. Dat is evenveel als in Windows 7. Met touch moet je echter eerst het menu aan de rechterkant oproepen, door vanaf de rand aan de rechterkant weg te vegen, en vervolgens op start te drukken, dat is een gesture te veel. Om alle actieve apps te zien, moet je de linkerrand vastpakken, naar binnen vegen (dan krijg je de vorige app te zien), weer terug naar de linkerrand en dan weer naar binnen om alle actieve apps te laten zien: 3 gestures. In desktop: Naar linkerbovenhoek en dan recht naar beneden: 2 gestures. Weer één te veel op touch.

De toetsenborden op touch zitten wel goed in elkaar en zijn groot genoeg, en passen zich godzijdank ook aan de resolutie aan.
    Laatst gewijzigd door naarden 4ever; 01-12-12 om 21:42.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 8 Enterprise 64
    Antivirus
    Comodo
    Firewall
    Comodo
    Nette review ;-)
    Echter wil ik er wel graag op reageren:
    - start knop? Een fysiekere knop dan op je toetsenbord zul je niet krijgen ;-).
    - Mail is inderdaad een beetje brak. Een handtekening kun je overigens wel instellen, via:
    winkey+c > accounts > je account aanklikken en dan iets naar onderen.
    - In de store, als je in het hoofd-scherm zit en je begint te typen gaat hij gelijk naar de zoekfunctie.
    Dit is in het start-menu ook zo.

Tevens is het handig om een aantal keyboard functies uit je hoofd te leren:
    http://www.redmondpie.com/this-exten...new-interface/

Dat maakt je leven in Windows 8 nog makkelijker :-)
    MrTre heeft gelijk.

Schermafbeelding van naarden 4ever
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Antivirus
    Windows Defender
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrTre Bekijk Berichten
    Nette review ;-)
    Echter wil ik er wel graag op reageren:
    - start knop? Een fysiekere knop dan op je toetsenbord zul je niet krijgen ;-).
    - Mail is inderdaad een beetje brak. Een handtekening kun je overigens wel instellen, via:
    winkey+c > accounts > je account aanklikken en dan iets naar onderen.
    - In de store, als je in het hoofd-scherm zit en je begint te typen gaat hij gelijk naar de zoekfunctie.
    Dit is in het start-menu ook zo.

Tevens is het handig om een aantal keyboard functies uit je hoofd te leren:
    http://www.redmondpie.com/this-exten...new-interface/

Dat maakt je leven in Windows 8 nog makkelijker :-)
    - True, maar ik bedoel meer een echte, permanent aanwezige startknop, en niet eentje die zit weggestopt achter een gesture.
    - Thanks
    - En nog een keer thanks!

Schermafbeelding van Prutser
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Windows 8.1 staat er aan te komen.