SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 18 van de 18
    Forumadviseur Schermafbeelding van Tom Poes
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3

Problemen met mirror backup.

Omdat ik Windows XP opnieuw ga installeren wil ik een mirror backup maken van twee partities, C en D, op een externe HD.
    Na installeren van Backup4all Standard (trial) ben ik volgens de aanwijzingen tewerk gegaan. Eerst C. Niet helemaal goed, denk ik. Want ik kreeg allerlei waarschuwingen:

[30-8-2011 19:54:42] Preparing shadow copy
    [30-8-2011 20:16:56] Waiting for user input
    Cannot open file "C:\Documents and Settings\xxx\Application Data\Softland\Backup4all Standard 4\bkcFiles\New Backup.bkc-journal"
    The system cannot find the file specified
    [30-8-2011 20:29:40] Continuing
    [30-8-2011 20:29:40] Warning: Skipping file C:\Documents and Settings\xxx\Application Data\Softland\Backup4all Standard 4\bkcFiles\New Backup.bkc-journal
    Source error (code 2). The system cannot find the file specified. (C:\Documents and Settings\xxx\Application Data\Softland\Backup4all Standard 4\bkcFiles\New Backup.bkc-journal).
    [30-8-2011 20:31:25] Waiting for user input
    Cannot open file "C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Application Data\Microsoft\CardSpace\CardSpaceSP2.db"
    Access is denied
    [30-8-2011 20:31:33] Continuing
    [30-8-2011 20:31:33] Warning: Skipping file C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Application Data\Microsoft\CardSpace\CardSpaceSP2.db
    Source error (code 5). Access is denied. (C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Application Data\Microsoft\CardSpace\CardSpaceSP2.db).
    [30-8-2011 20:31:33] Waiting for user input
    Cannot open file "C:\Documents and Settings\xxx\Local Settings\Application Data\Microsoft\CardSpace\CardSpaceSP2.db.shadow"
    Access is denied.

Ik heb verdere waarschuwingen genegeerd en kreeg een backup met dit resultaat:

Total number of files added to backup: 68306
    Total number of folders added to backup: 9278
    Total size of files added to backup: 22,84 GB
    Number of files excluded: 141
    Number of folders excluded: 0
    Files skipped: 141
    Next scheduled backup:
    Backup completed at 30-8-2011 21:47:46 with 0 error(s), 141 warning(s)

Omdat ik dacht, dat ik de Thunderbird plugin moest toevoegen tijdens de installatie heb ik Backup4all gedeïnstallerd, waarna ik bij het herinstalleren ontdekte, dat alle plugins al aanwezig waren.

De backup ziet er trouwens mooi uit, alle mappen te openen. Precies, wat ik me voorstel bij een mirror. Maar tja, nu die waarschuwingen nog.
    Ik had in Settings de verborgen mappen geopend.

Hoe kan ik die waarschuwingen vermijden en wat moet ik doen, als ze opduiken?
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

"Zonder reden 'Brand' roepen in een volle schouwburg kan niet worden gerechtvaardigd met een beroep op de vrijheid van meningsuiting." Paul Cliteur.

Habitué Schermafbeelding van Sam98
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik weet niet wat die waarschuwingen betekenen en hoe je deze kan vermijden. Als deze back-up echter wel goed werkt, lijkt me er niet veel aan de hand.
    Wist je trouwens dat Windows XP ook een backup-functie heeft? Je vindt deze door te gaan naar Start- Alle programma's- Bureau accessoires- Systeemwerkset- Back-up.
    Als je deze wizard goed doorloopt, heb je ook een goede back-up. Zie ook hier (je moet iets naar beneden scrollen voor XP).
    En als je het echt makkelijk wilt, kun je ook gewoon de bestanden die je nog wilt hebben naar je externe hardeschijf slepen, en na de installatie terugslepen.
    Laatst gewijzigd door Sam98; 01-09-11 om 22:07.
    Sam

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Hallo Sam,
    Bedankt voor je reactie.
    Omdat ik dacht, dat er fouten in zaten heb ik de backup weer verwijderd.
    Ik dacht, dat Windows backup niet handig was om een mirror van de complete HD te maken. En ik vertrouw op de kennis omtrent Backup4all hier.
    En slepen: het gaat om de hele HD. Kan je gewoon C:/ en D:/ verslepen?
    Volgens mij moet ook de mail (Thunderbird) weer een aparte behandeling hebben?
    Kortom: ik wacht nog even af.
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

"Zonder reden 'Brand' roepen in een volle schouwburg kan niet worden gerechtvaardigd met een beroep op de vrijheid van meningsuiting." Paul Cliteur.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Poes Bekijk Berichten
    Hallo Sam,
    Bedankt voor je reactie.
    Omdat ik dacht, dat er fouten in zaten heb ik de backup weer verwijderd.
    Ik dacht, dat Windows backup niet handig was om een mirror van de complete HD te maken. En ik vertrouw op de kennis omtrent Backup4all hier.
    Ze zijn beiden goed. Het is de keus aan jou welk programma en welke back-up je gebruikt.

En slepen: het gaat om de hele HD. Kan je gewoon C:/ en D:/ verslepen?
    Gewoon alle bestanden die je wilt (programama's ed gaan niet omdat er nog dingen als serienummers in het register zitten) of druk op CTRL+A om alles te selecteren, en CTRL+C om te kopieren+CTRL+V om alles te verplaatsen. Ook kun je inderdaad gewoon slepen van de ene naar de andere map. Dit duurt misschien lang, maar zolang het niet om programma's met meestal een licentie gaat, maakt dit niet zoveel uit. Alle sneltoetsen hierboven kun je ook vinden door rechts te klikken op (alle bestanden).
    Volgens mij moet ook de mail (Thunderbird) weer een aparte behandeling hebben?
    Ja, daar is ook weer een apart iets voor. Hier heb je een handleiding van Schoonepc.nl, waarin zowel Thunderbird als je browser als instellingen, enzovoort kan worden gebackupd.
    Laatst gewijzigd door Sam98; 02-09-11 om 07:11.
    Sam

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Bedankt, Sam!
    Nuttige link naar Schoonepc.nl.
    Ik dacht naïef, dat ik met één druk op de knop een mirror van een hele partitie zou kunnen maken
    Daar ga ik nog eens goed op studeren.
    Ellen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Graag gedaan hoor. Lukt het nu een beetje met back-ups maken?
    Sam

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sam98 Bekijk Berichten
    Graag gedaan hoor. Lukt het nu een beetje met back-ups maken?
    Ben nog aan het studeren, Sam. Nu op de Windows backup en wat die met C:/ doet. En hoe alles weer teruggezet moet worden daarna.
    Ellen

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Zou iemand nog eens willen kijken naar mijn probleem, beschreven in de eerste post?
    Wat betekenden die waarschuwingen, is het goed als je ze overslaat?
    Ik zou toch het liefst een backup willen maken met Backup4all Standard.
    Wat deed ik verkeerd?
    Ellen

† Erelid † Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik heb zelf geen Backup4all, dus ik kan je niet helpen met het oplossen van de fouten, maar de fouten die ik zie in je eerste post lijken me niet heel ernstig.

Source error (code 2). The system cannot find the file specified. (C:\Documents and Settings\xxx\Application Data\Softland\Backup4all Standard 4\bkcFiles\New Backup.bkc-journal).
    Heb je die file misschien verwijderd? Vast niet, jou kennende, maar die file staat in elk geval niet op die locatie.

Ik heb nooit goed begrepen waar het voor was, iets met Identity Cards ofzo, ik denk niet dat jij het gebruikt, dus het lijkt me niet erg serieus als het niet gebackupped wordt.
    Misschien is het toch handig om te wachten tot EC reageert, die heeft meer verstand van B4A.
    amiek

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Bedankt voor je reactie, Amiek!
    Ik heb in de handleidingen ook weer gelezen, dat je van tevoren kan kiezen voor:"waarschuwingen overslaan", maar dan moet je toch wel een beetje weten wat je doet, denk ik
    Voorlopig lees ik maar van alles hier en op hun site. Het zal wel goed komen. Ooit.
    Ellen

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Waakhond Idefix kwam langs omdat dit topic nog niet op "opgelost"staat. Het is ook nog niet opgelost.
    Natuurlijk ben ik Sam en Amiek dankbaar voor hun reacties, maar ik dacht, dat er nog wel iemand langs zou komen met Backup4all ervaring. Hier op het forum is er een heel subforum aan gewijd. Daar heb ik veel in zitten lezen, maar ik weet nog niet, wat die waarschuwingen inhouden en of je ze rustig kan overslaan. Bij een nieuwe backup kreeg ik er weer 140.
    Ik kan dit nu wel op "opgelost"zetten en gewoon aannemen, dat alles in orde en van geen belang is. Maar dat is toch niet echt bevredigend.

Een greep uit de waarschuwingen bij de backup van de C:/ partitie:

[5-9-2011 16:59:37] Doorgaan
    [5-9-2011 16:59:37] Waarschuwing: Bestand C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\00894f7fa02621caf116b7c0c592ff2b_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866 wordt overgeslagen
    Fout in bron (code 5). Access is denied. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\00894f7fa02621caf116b7c0c592ff2b_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866).

[5-9-2011 16:59:38] Waarschuwing: Bestand C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\055fa1ae512787b8ac82de10956c4279_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866 wordt overgeslagen
    Fout in bron (code 5). Access is denied. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\055fa1ae512787b8ac82de10956c4279_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866).

[5-9-2011 16:59:38] Waarschuwing: Bestand C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\06b09082af729ffd89b7e904ade4b9a7_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866 wordt overgeslagen
    Fout in bron (code 5). Access is denied. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\06b09082af729ffd89b7e904ade4b9a7_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866).

[5-9-2011 16:59:38] Waarschuwing: Bestand C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\075c81eb22357dd0e8108ba7f3b7d376_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866 wordt overgeslagen
    Fout in bron (code 5). Access is denied. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\075c81eb22357dd0e8108ba7f3b7d376_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866).

enz enz
    Ellen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    [5-9-2011 16:59:37] Waarschuwing: Bestand C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\00894f7fa02621caf116b7c0c592ff2b_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866 wordt overgeslagen
    Fout in bron (code 5). Access is denied. (C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Crypto\RSA\MachineKeys\00894f7fa02621caf116b7c0c592ff2b_8fc0d66e-2e31-4512-ab3a-34f649c55866).
    Het lijkt er dus op dat de toegang tot al deze bestanden geweigerd is. Dit is meestal ter bescherming van bijvoorbeeld systeembestanden. Je zou dus alles leesbaar kunnen maken, maar ten eerste is dat een hele klus gezien de grote hoeveelheid fouten en de locaties, en ten tweede wil dat niet zeggen dat de back-up dan wel lukt.

De keus is dus aan jou, gewoon doorgaan of proberen ook deze bestanden leesbaar te maken en dan een back-up maken.
    Sam

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    De keus is dus aan jou, gewoon doorgaan of proberen ook deze bestanden leesbaar te maken en dan een back-up maken.
    Alweer bedankt, Sam!
    Als ik het goed begrijp kan ik beter gewoon een backup maken met het overslaan van die bestanden. Op de site van Backup4all zag ik, dat er plugins te downloaden zijn voor speciale bestanden, maar daar is wel computerervaring voor vereist. Niet voor mij dus.
    Ik ga gewoon verder. Fijn, dat je me helpt.
    Ellen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Alweer bedankt, Sam!
    Graag gedaan hoor. Heb je nog hulp nodig met installeren of wil je nog een automatische installatie, waarin je enkel je licensiecode nog moet invoeren?
    Sam

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Graag gedaan hoor. Heb je nog hulp nodig met installeren of wil je nog een automatische installatie, waarin je enkel je licensiecode nog moet invoeren?
    Zoals hier beschreven staat? Dat lijkt me erg ingewikkeld bij het eerste doorlezen.
    Ellen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik maak hem dan voor je. Je hoeft dan alleen nog maar de installatie te starten.
    Sam

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Dat lijkt me geweldig, Sam. Hoe doen we dat?
    Ellen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Avast! Free Edition
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik stuur je zo een PB.