SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 5 van de 5
    Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium

Online Armor 5.5 uitgebracht

Vandaag is Online Armor versie 5.5 uitgebracht.

Belangrijkste vernieuwingen:
    - Meer beveiliging en minder popups door een dubbele cloud ondersteuning.
    - Verbeterd update en licentiesysteem.
    - Hoge korting voor trouwe klanten.

Introductieaanbieding:
    Licentie voor 3 computers voor de prijs van 1 !!

Meer informatie hier.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft anti-malware 6
    Firewall
    Comodo Firewall
    Geachte Emsisoft Nederland,

Ik ben ontzettend tevreden met Anti-Malware 6.0, geweldige detectie, ik heb ook reeds een licentie gekocht van de online armor 5.5.

Maar na een tijd heb ik deze toch gedeinstalleerd vanwege een trage pc, terwijl ik deze gezamelijk geinstalleerd heb met een clean install Windows 7 64bit.

Na deinstallatie van online armor kwam mijn pc weer tot leven, website's openen weer sneller en de pc in het algemeen loopt gewoon een stuk vlotter.

Ik heb nu een gratis firewall geinstalleerd en deze werkt een stuk prettiger samen met Anti-malware 6.0

Is hier in de toekomst wat aan te doen?
    Kunnen de software ontwikkelaars hier iets mee doen bij een volgende upgrade?

Vergelijk het zelf maar, na deinstallatie van online armor werkt alles een stuk sneller.

Mvg

Gerard van der Bok

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    bokkie123,

Ik kan onmogelijk zeggen waardoor die vertraging was ontstaan.

Wel zijn er een paar mogelijke oorzaken;

- Niet alle programma's waren als Vertrouwd ingesteld.
    Programma's die niet als vertrouwd zijn ingesteld worden zeer nauwlettend in de gaten gehouden. Zeker wanneer het een flink aantal programma's betreft en/of dit programma's betreft die veel activiteiten vertonen (al dan niet zichtbaar) dan kan dit de boel wel vertragen.
    - Loggen is ingeschakeld met alle opties. Dit zal ook enige vertraging veroorzaken
    - Programma's die zeker te vertrouwen zijn maar ook erg veel activiteiten vertonen die door de HIPS worden gecontroleerd zijn niet uitgesloten van controle door OA.

Een exacte oorzaak achterhalen is alleen mogelijk door erg veel te experimenteren met de instellingen (o.a. HIPS, Webbescherming, Anti-Keylogger en Firewall om de beurt even deactiveren). Of de zgn. "foutoplossing modus" inschakelen en de daardoor gegenereerde logs naar de developers sturen.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft anti-malware 6
    Firewall
    Comodo Firewall
    Ok, dank je wel voor je reactie.....

Ik ga het even uitzoeken, maar wat ik me al afvroeg bijvoorbeeld is dat er zowel een webbescherming bij Online Armor en bij Ant-Malware 6.0 aanwezig is.
    Ik had praktisch nog geen programma's geinstalleerd, was een schone installatie van Windows 7. Het kan misschien zijn dat deze 2 web beschermers een conflict veroorzaken? zodat ik er n moet uitschakelen? Ik vind het jammer dat het geen makkelijke configureerbare Firewall is, als jezelf namelijk alle vertrouwde programma's die je installeert moet uitsluiten van controle om hiermee snelheid te winnen dan is dit zeker niet prettig. Ik bedoel hiermee dat als je een complete firewall aanschaft met veel extra bescherming je ook gebruik wilt maken van die bescherming en niet moet aanpassen of uitschakelen vanwege het vertragen van de pc.

Ik had al een aantal andere firewall's geprobeerd en die werken fantastisch samen met Anti-malware 6.0, zoals Comodo, Private firewall en zone alarm free.
    Maar ik had graag Online Armor gebruikt, ik heb immers een licentie gekocht, alleen moet dit niet ten koste gaan van mijn pc prestaties.

Mvg,

Bokkie123
    Laatst gewijzigd door bokkie123; 15-02-12 om 16:14.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    bokkie123,

Er hoeft helemaal niets te worden uitgeschakeld.

Maar... als er om een of andere reden een flinke vertraging ontstaat wanneer Online Armor actief is dan zal er moeten worden gezocht naar de oorzaak van die vertraging.

Door het om de beurt uitschakelen van de Firewall, webbescherming, HIPS en Anti-Keylogger zal snel duidelijk worden welk van die 4 onderdelen in combinatie met 'iets anders' voor de vertraging zorgt.
    Daarna wordt het al een stuk makkelijker om te speuren naar het programma dat in combinatie met dat onderdeel van OA voor een vertraging zorgt.

Wat betreft het aanpassen van de firewall, eigenlijk het HIPS gedeelte van de firewall, dat is alleen noodzakelijk om een bepaald conflict uit te sluiten c.q. een vertraging die onnodig is te voorkomen.

Het voornaamste is dat alle programma's die vertrouwd zijn, ook als vertrouwd zijn ingesteld in Online Armor. Dat scheelt popups en zorgt er tegelijkertijd voor dat alles soepeler loopt.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten