SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Firewall

Online Armor firewall

Vraagje , mijn LAN verbinding , is op vertrouwd , dat is toch gewoon goed.

Dat wil niet zeggen dat alles mijn computer kan binnendringen toch , alleen de computers/laptop van het netwerk waar ik in zit toch ?

En als bijvoorbeeld de laptop in ons netwerk een worm heeft , zou die gewoon kunnen binnendringen in mijn computer ?

Omdat het vertrouwd staat , vraag ik dat.

Dat LAN verbinding op vertrouwd staat wil niet zeggen dat de poorten openstaan voor het world wide web ?

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Pinda,

Wanneer de interface vertrouwd is wordt elke verbinding van computers in het lokale netwerk naar uw computer toegestaan, zonder enige beperking.

Dus de computers binnen je eigen netwerk worden niet geblokkeerd. Vertrouw je alle computers in je eigen netwerk dan kun je de interface vertrouwen.

Heb je twijfels dan kun je kiezen om de interface niet te vertrouwen en bij 'Computers' aan te geven welke computers je wel vertrouwt.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsisoft Nederland Bekijk Berichten
    Pinda,

Wanneer de interface vertrouwd is wordt elke verbinding van computers in het lokale netwerk naar uw computer toegestaan, zonder enige beperking.

Dus de computers binnen je eigen netwerk worden niet geblokkeerd. Vertrouw je alle computers in je eigen netwerk dan kun je de interface vertrouwen.

Heb je twijfels dan kun je kiezen om de interface niet te vertrouwen en bij 'Computers' aan te geven welke computers je wel vertrouwt.
    als ik het vinkje vertrouwd weghaal , krijg ik dan problemen met de communicatie , bijvoorbeeld internet problemen ?

en als ik het vinkje weghaal wordt het rood , ik heb ook wel eens een gele kleur gezien.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Pinda,

Je kunt het vinkje bij 'Vertrouwd' gewoon weghalen en dat zal geen problemen opleveren met internet.
    Alleen wanneer je alle computers binnen het lokale netwerk vertrouwt en er zijn wat problemen met bestands- en printerdeling bijvoorbeeld dan wordt dit meestal opgelost door de interface als 'vertrouwd' in te stellen.

Heb je 't draadloze netwerk niet goed beveiligd en iemand anders maakt vrolijk gebruik van jouw netwerk dan wordt die computer/laptop automatisch ook vertrouwd. Of je krijgt een laptop van iemand anders die wat problemen heeft en je sluit 'm aan in je eigen netwerk dan kan dat vervelende gevolgen hebben als die laptop vol malware (wormen) zit. Da's natuurlijk niet de bedoeling. Het is bij problemen met bestands- en printerdeling dan ook aan te raden om de interface niet te vertrouwen en in het volgende venster (Computers) alléén de computers te vertrouwen die jij ook vertrouwt.

De kans dat zoiets gebeurt is natuurlijk klein, maar een kleine kans is ook een kans...

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Pinda,

Je kunt het vinkje bij 'Vertrouwd' gewoon weghalen en dat zal geen problemen opleveren met internet.
    Alleen wanneer je alle computers binnen het lokale netwerk vertrouwt en er zijn wat problemen met bestands- en printerdeling bijvoorbeeld dan wordt dit meestal opgelost door de interface als 'vertrouwd' in te stellen.

Heb je 't draadloze netwerk niet goed beveiligd en iemand anders maakt vrolijk gebruik van jouw netwerk dan wordt die computer/laptop automatisch ook vertrouwd. Of je krijgt een laptop van iemand anders die wat problemen heeft en je sluit 'm aan in je eigen netwerk dan kan dat vervelende gevolgen hebben als die laptop vol malware (wormen) zit. Da's natuurlijk niet de bedoeling. Het is bij problemen met bestands- en printerdeling dan ook aan te raden om de interface niet te vertrouwen en in het volgende venster (Computers) alléén de computers te vertrouwen die jij ook vertrouwt.

De kans dat zoiets gebeurt is natuurlijk klein, maar een kleine kans is ook een kans...
    Ik gebruik bijna nooit een printer dus dat is wel ok , als ik het wel nodig heb zet ik het wel even tijdelijk op vertrouwd , daarna weer terug naar niet vertrouwd.

Er zit geen malware op de laptop , maar je weet maar nooit.

Bedankt !

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Pinda,

Ohja , en ik heb het nu op niet vertrouwd , kan nu niemand meeliften op me draadloze internet ?

Of moet ik dan OA ook op de laptop installeren en op niet vertrouwd zetten ?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Pinda,

Online Armor kan niet voorkomen dat iemand gebruik maakt van jouw draadloze netwerk wanneer dit niet goed beveiligd is.
    Het gaat erom dat als iemand toegang krijgt tot jouw netwerk, op welke manier dan ook, dat die niet automatisch als vertrouwde computer wordt behandeld.

Het is natuurlijk ook van belang dat je WLAN beveiligd is met WPA2 en in je router kun je vaak ook nog MAC filtering inschakelen en daarbij aangeven welke MAC adressen toegang hebben tot jouw draadloze netwerk.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Pinda,

Online Armor kan niet voorkomen dat iemand gebruik maakt van jouw draadloze netwerk wanneer dit niet goed beveiligd is.
    Het gaat erom dat als iemand toegang krijgt tot jouw netwerk, op welke manier dan ook, dat die niet automatisch als vertrouwde computer wordt behandeld.

Het is natuurlijk ook van belang dat je WLAN beveiligd is met WPA2 en in je router kun je vaak ook nog MAC filtering inschakelen en daarbij aangeven welke MAC adressen toegang hebben tot jouw draadloze netwerk.
    ok bedankt !

Forum Rechten