SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Firewall

Vraag over isthisfilesafe

Ik speel nu zon spel , en een bedrijf dat ook te maken heeft met dat spel heeft een paar bestanden die als BAD bestempeld zijn , moet ik me nu zorgen maken ?

http://www.isthisfilesafe.com/compan...m_details.aspx

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Nee, je moet je zorgen maken als het spel dat je speelt als malware wordt gezien.

Die 2 bestanden in de isthisfilesafe database die als malware worden gezien zullen waarschijnlijk wat (adware/advertenties) downloaden zonder dat de gebruiker dat merkt.

Als je dat spel op je computer hebt staan kun je via Online Armor ook informatie opvragen over die bestanden.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsisoft Nederland Bekijk Berichten
    Nee, je moet je zorgen maken als het spel dat je speelt als malware wordt gezien.

Die 2 bestanden in de isthisfilesafe database die als malware worden gezien zullen waarschijnlijk wat (adware/advertenties) downloaden zonder dat de gebruiker dat merkt.

Als je dat spel op je computer hebt staan kun je via Online Armor ook informatie opvragen over die bestanden.
    Ik heb wel laatst zon melding gehad over een DLL hijacking ofzo , maar ik had toestaan geklikt omdat ik het wel vertrouwde , dat was van dat spel.

Bij de info van het bedrijf , stond wel in groene letters , ik weet niet meer precies hoe of wat in groene letters stond , maar dat is een teken van een digitale handtekening toch ?

En over veel van de bestanden van dat spel is nog niets bekend , krijg ik dit bericht '' We're sorry, but we don't have any further information about this file available yet ''

En ik had gister me computer gescant met EEK , en het vond niets , alleen een trace in het register , normaal heb ik niet eens een trace , maar nu wel , raar maarja , het is maar een trace , daarvoor hoef ik me wachtwoorden niet voor te veranderen toch ?

En Hitman Pro vond een programma verdacht , dat bestand dat automatisch opstart met de computer , ook te maken met dat spel.
    Laatst gewijzigd door Pinda; 17-07-12 om 17:55.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall

En , een spel mag toch niet zomaar ongevraagd adware downloaden ?

Als een spel dat doet , verliest die dan niet wat oprechtheid , of doen ze dat allemaal ?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Pinda,

Ik weet echt niet zeker waarom die 2 bestanden in de database als trojan bekend staan. Het kan zijn dat die bijvoorbeeld advertenties of iets anders wat redelijk onschuldig is downloaden en daardoor als trojan worden gekenmerkt. Het hoeft dus niet direct gevaarlijk te zijn. Die bestanden staan nu niet op jouw systeem dus 't heeft ook geen zin om je daar verder druk over te maken.

Een DLL Hijacking waarschuwing (van Online Armor) verschijnt wanneer een programma een DLL uit een onverwachte locatie wil laden. Dit hoeft ook helemaal niet gevaarlijk te zijn, het is alleen wel wat ongebruikelijk en daarom verschijnt zo'n waarschuwing. Dan kun je die bewuste *.dll controleren in het Emsisoft Anti-Malware netwerk of op virustotal.com om er zeker van te zijn dat alles in orde is.

Een DLL Hijacking waarschuwing van Online Armor ziet er zo uit:

Bovenstaande afbeelding is gemaakt met een testprogrammaatje.
    Het testprogrammaatje probeert een bepaalde *.dll te laden van een andere locatie dan de verwachte Windows locatie en daarvoor verschijnt die waarschuwing.

Kijk in Online Armor geschiedenis of je die waarschuwing nog terug kunt vinden en controleer die bewuste *.dll om er zeker van te zijn dat er niets aan de hand is.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      DLL_hijacking.png
Bekeken:   192
Grootte:   31,1 KB
ID:        11058  

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Pinda,

Ik weet echt niet zeker waarom die 2 bestanden in de database als trojan bekend staan. Het kan zijn dat die bijvoorbeeld advertenties of iets anders wat redelijk onschuldig is downloaden en daardoor als trojan worden gekenmerkt. Het hoeft dus niet direct gevaarlijk te zijn. Die bestanden staan nu niet op jouw systeem dus 't heeft ook geen zin om je daar verder druk over te maken.

Een DLL Hijacking waarschuwing (van Online Armor) verschijnt wanneer een programma een DLL uit een onverwachte locatie wil laden. Dit hoeft ook helemaal niet gevaarlijk te zijn, het is alleen wel wat ongebruikelijk en daarom verschijnt zo'n waarschuwing. Dan kun je die bewuste *.dll controleren in het Emsisoft Anti-Malware netwerk of op virustotal.com om er zeker van te zijn dat alles in orde is.

Een DLL Hijacking waarschuwing van Online Armor ziet er zo uit:

Bovenstaande afbeelding is gemaakt met een testprogrammaatje.
    Het testprogrammaatje probeert een bepaalde *.dll te laden van een andere locatie dan de verwachte Windows locatie en daarvoor verschijnt die waarschuwing.

Kijk in Online Armor geschiedenis of je die waarschuwing nog terug kunt vinden en controleer die bewuste *.dll om er zeker van te zijn dat er niets aan de hand is.
    Ik maak me niet echt zorgen , maar als ik zie dat het het onzuivere dingen download ga ik twijfelen aan de integriteit van het bedrijf , niet dat het mijn privacy schendt ofzo , of spyware wat in een legaal programma ofzo zit ?

En in geschiedenis kon ik niets meer vinden over dat DLL hijacking , maar ik denk dat dat wel goed zit , zoveel mensen spelen dat spel.

En nog even iets , als ik iets toegelaten heb of iets heb vertrouwd of uitgezonderd van bescherming in OA Free , en ik scan met EEK , zal EEK dan ook die bestanden niet scannen ? , of scant het gewoon alles ?
    Laatst gewijzigd door Pinda; 18-07-12 om 22:29.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Pinda,

OA Free en EEK hebben niets met elkaar te maken qua instellingen. EEK zal gewoon scannen wat in de scan-instellingen is aangegeven.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Pinda,

OA Free en EEK hebben niets met elkaar te maken qua instellingen. EEK zal gewoon scannen wat in de scan-instellingen is aangegeven.
    ok bedankt

Forum Rechten