SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Firewall

OA Free , vraag over netwerk

Ik heb het al eens eerder gevraagd , maar wil het even zeker weten.

Ik heb in OA , bij Firewall>Interfaces , het vinkje weggehaald bij vertrouwd , je kunt altijd nog apart de computer vertrouwen heb ik meegekregen , maar als ik het op onbekend laat staan , krijg ik dan geen problemen met het internet ?

Onbekend is een stel regels , maar wat voor regels , wil je zo aardig zijn om een voorbeeld te geven ?

Ik heb de hulp pagina van OA gelezen maar kan het 123 niet zo vinden van die regels.

En als ik een computer op ''niet vertrouwd'' zet , kan die computer helemaal niet communiceren met mij ?

Of dat er alleen geen malware naar me toe kan worden gestuurd , bijvoorbeeld een worm ?

Bedankt alvast !
    Laatst gewijzigd door Pinda; 08-08-12 om 19:52.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Pinda,

Wanneer je de interface op vertrouwd zet worden alle computers die in het lokale netwerk zitten ook vertrouwd. Omdat je nooit zeker weet of alle computers in het lokale netwerk vertrouwd zijn is het verstandiger om de interface niet op vertrouwd te zetten.
    Dat heeft verder geen invloed op je verbinding met het internet, het gaat om de verbinding/toegang tussen de computers in het lokale netwerk.

Indien de computers binnen het lokale netwerk onderling gegevens uitwisselen, bijvoorbeeld gedeelde documenten/schijven dan kan het noodzakelijk zijn om die computer(s) als vertrouwde computer in te stellen omdat er anders iets geblokkeerd wordt dat je liever niet geblokkeerd ziet worden.

Probeer het gewoon. Zet de interface op niet vertrouwd en laat alle computers onbekend. Werkt alles dan naar behoren, dan laat je het zo. Wordt er iets geblokkeerd tussen bijvoorbeeld PC1 en PC2 dan kun je op PC1 en PC2 instellen dat die computers vertrouwde computers zijn.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsisoft Nederland Bekijk Berichten
    Pinda,

Wanneer je de interface op vertrouwd zet worden alle computers die in het lokale netwerk zitten ook vertrouwd. Omdat je nooit zeker weet of alle computers in het lokale netwerk vertrouwd zijn is het verstandiger om de interface niet op vertrouwd te zetten.
    Dat heeft verder geen invloed op je verbinding met het internet, het gaat om de verbinding/toegang tussen de computers in het lokale netwerk.

Indien de computers binnen het lokale netwerk onderling gegevens uitwisselen, bijvoorbeeld gedeelde documenten/schijven dan kan het noodzakelijk zijn om die computer(s) als vertrouwde computer in te stellen omdat er anders iets geblokkeerd wordt dat je liever niet geblokkeerd ziet worden.

Probeer het gewoon. Zet de interface op niet vertrouwd en laat alle computers onbekend. Werkt alles dan naar behoren, dan laat je het zo. Wordt er iets geblokkeerd tussen bijvoorbeeld PC1 en PC2 dan kun je op PC1 en PC2 instellen dat die computers vertrouwde computers zijn.
    Ja ik heb de interface op niet vertrouwd , en sommige systemen in het netwerk heb ik ook op niet vertrouwd gezet , omdat dat soms ik wel eens een laptop van famillie of bekende nakijk.

De rest laat ik op onbekend.

De on vertrouwde computers die ik heb ingesteld , kunnen niets geen malware via het netwerk naar me sturen toch ?
    Laatst gewijzigd door Pinda; 08-08-12 om 23:41.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Computers in het netwerk die niet vertrouwd zijn hebben ook geen toegang tot jouw computer.

Forum Rechten