SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 9 van de 9
    Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium

Emsisoft Anti-Malware 7.0 is uitgebracht.

Vandaag is versie 7.0 van Emsisoft Anti-Malware verschenen.

Grootste veranderingen zijn de nieuwe 2e scan engine en verbeterde surfbeveiliging met vele updates per dag.

Meer informatie is hier te vinden: http://www.emsisoft.nl/nl/kb/articles/news120919/

Fleetwood Mac
    Guest
    Ik heb EAM 7.0 deze morgen op mijn PC draaien en ik hoefde niks te doen,het ging gewoon per Update.
    Wat me opviel was dat ik mijn muispunt op EAM 7.0 zette ik Bitdefender zag oplichten.
    "BitDefender Engine" stond er.
    Betekend dit dat Ikarus niet voldeed of dat er nu met Bitdefender samen wordt gewerkt?
    En (je weet nooit) hoe EAM voortaan goed te verwijderen wegens eventuele problemen met EAM.
    Je weet immers maar nooit.
    Voor de rest loopt alles naar wens.
    OOhhh PS:Bitdefender scoort minder in tests dan EAM met Ikarus.
    Dat snap ik dan weer niet.
    Maar goed we lezen het wel.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Fleetwood Mac

Ikarus had iets teveel last van Fales Positives. Die maak je misschien niet eens mee als gebruiker van Ikarus, maar in de grote tests van bijvoorbeeld VirusBulletin is het vaak zo dat EAM de VB100 Award niet heeft gehaald door een stomme FP van Ikarus. Ook was het update-systeem van Ikarus een ramp. Na het missen van een x-aantal updates moest de hele database weer opnieuw worden gedownload. Dit was vooral lastig voor de EAM Free gebruikers. Emsisoft kon en mocht daar niets aan veranderen, Ikarus beloofde keer op keer om het te veranderen maar dat gebeurde nooit.
    Dit zijn de 2 belangrijkste redenen waarom Emsisoft Ikarus heeft ingeruild voor de Bitdefender engine.

Het heeft wel meer voordelen, maar dat wordt te technisch. Een van de voordelen die je wl kunt zien is de scan performance instelling in het scherm waar je een scan kunt kiezen. Je kunt daar aangeven hoeveel processors en threads er mogen worden gebruikt voor de scan en met welke prioriteit. Eigenlijk kun je dus kiezen voor de snelste scan die veel meer van het systeem zal vergen of voor een langzame scan die je niet eens merkt op de achtergrond.

Qua detectie zit er eigenlijk weinig verschil tussen Ikarus en Bitdefender. Het ligt er maar net aan welke test je bekijkt.
    Natuurlijk scoorde Ikarus met EAM wel beter dan Bitdefender, omdat Bitdefender het in die tests zonder de malwaredefinities van Emsisoft moest doen. We zullen vanzelf wel zien welk effect deze nieuwe dubbele engine heeft in volgende tests...

Als je een probleem hebt met het verwijderen van EAM dan kun je altijd op het forum om hulp vragen. Maar om eerlijk te zijn heb ik al zeker 100 keer EAM genstalleerd en verwijderd en nog nooit een probleem ondervonden bij het verwijderen. Als er wel een probleem is opgetreden ligt dat meestal aan andere software die het probleem veroorzaakte.

Fleetwood Mac
    Guest
    Ja bedankt voor je uiteenzetting hoe het er voor staat met EAM.
    Nou stuurde ik alles naar het Emsilab op (ook FP"s) om Emsisoft te voorzien van wat er volgens "V-Total" een FP was.
    Ik hoopte zo mee te dragen om het aantal FP"s bij tests wat te verminderen.
    Maar ik heb er vrede mee want BitDefender deed het dus ook erg goed de laatste jaren.

We zijn er dus zeker niet veel minder opgeworden want Ikarus had ook kuren,vooral toen ik deze scanner eens
    uit mocht proberen 2 a 3 jaar terug.
    Mijn PC werd nogal "schokkerig" waarvan ik bij EAM niks van merkte.
    EmsiSoft proficiat met deze nieuwe scanner.

Schermafbeelding van Seven of Nine
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware 8.1
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsisoft Nederland Bekijk Berichten
    Een van de voordelen die je wl kunt zien is de scan performance instelling in het scherm waar je een scan kunt kiezen. Je kunt daar aangeven hoeveel processors en threads er mogen worden gebruikt voor de scan en met welke prioriteit. Eigenlijk kun je dus kiezen voor de snelste scan die veel meer van het systeem zal vergen of voor een langzame scan die je niet eens merkt op de achtergrond.
    Dat gaat over dit gedeelte...

KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Zou je hier eens wat meer uitleg over kunnen geven.? Wat nu het verschil is tussen de opties die je kunt kiezen...

En wat is hier de ideale instelling, of staat die standaard al goed ingesteld...

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Seven of Nine,

Die performance instellingen bepalen hoeveel processorkracht er gebruikt mag worden tijdens de scan. Elk systeem is anders en wordt op een andere manier gebruikt c.q. belast, en natuurlijk verschillen de wensen van de gebruikers ook.
    Wanneer een scan het systeem merkbaar trager maakt, omdat er ook veel andere programma's gebruik worden op dat moment, of omdat het al een ouder en trager systeem is, dan kun je kiezen om minder processors/threads te gebruiken voor de scan en/of om de prioriteit te verlagen.

De ideale instelling zal voor iedereen anders zijn. Als er wel een ideale instelling zou zijn die voor iedereen ideaal is dan hadden we die hele scan performance-instellingen niet eens in EAM gestopt
    Heb je nu geen last van een scan, dan hoef je niets te veranderen aan de instellingen. Heb je wel last van een scan omdat bijvoorbeeld 'uitzendig gemist' wat schokkerig gaat tijdens een scan dan kun je instellen dat het systeem minder belast wordt door de scan.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Heb je wel last van een scan omdat bijvoorbeeld 'uitzendig gemist' wat schokkerig gaat tijdens een scan .
    Oke, dan heeft het op mij geen betrekking, want dit speelt pas als je b.v. je pc handmatig diep scant tijdens gebruik van je Pc...

Wat ik dus niet doe, scannen en surfen...

ps: Misschien een rare vraag, maar als EAM als realtime scanner op je Pc staat, wat heeft een Handmatige Diepe scan dan eigenlijk nog voor toegevoegde waarde...

Eigenlijk zou je daar niets mee moeten vinden... Toch.?
    Laatst gewijzigd door Seven of Nine; 22-09-12 om 01:20.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Een scan heeft inderdaad erg weinig nut wanneer je Emsisoft Anti-Malware met realtime beveiliging gebruikt.

Stel dat je malware had gedownload die niet door definities en ook niet door de gedragsbewaking werd geblokkeerd (misschien omdat de malware nog niet gestart is), dan zou je die malware zeer waarschijnlijk wel met een scan wel vinden nadat er nieuwe definities zijn verschenen.
    Maar ook als je niet scant en die malware start, dan wordt die direct gedetecteerd en geblokkeerd. Zou de malware actief zijn en er verschijnen definities om die malware te detecteren dan wordt die malware ook direct gedetecteerd.

Gebruik je de gratis versie dan wordt het natuurlijk een heel ander verhaal, dan is scannen ook eigenlijk het enige dat je kunt doen.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    , dan zou je die malware zeer waarschijnlijk wel met een scan wel vinden nadat er nieuwe definities zijn verschenen.
    Zo dacht ik er ook over...

Bedankt maar weer...

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten