SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 12 van de 12

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Firewall

EAM - behind the scenes artikel

Mooi artikel, even gelezen.

Alleen er stonden sommige dingen, zoals dat gratis virusscanners malware niet goed kunnen verwijderen, en dat het het besturingsysteem beschadigd kan laten en dat je het niet meer kan opstarten etc.

Emsisoft verwijderde eerst ook wel eens geinfecteerde bestanden die beschermt werd door Windows File Protection, hoewel Emsisoft dat nu niet meer doet toch, nu probeert Emsisoft een vervangend bestand te zoeken voor dat geïnfecteerde beschermde bestand ? ( ik kan het verkeerd hebben )

Dat is goed, maar ik vind wel zo van, dat Emsisoft niet zomaar gratis virusscanners omlaag moet halen waar geen bewijs is, is er bewijs dat gratis virusscanners slechter zijn in het verwijderen van malware ?

Ik weet dat een betaalde virusscanner geld moet verdienen, maar vertel dan wel waarheden waar ook echt bewijs voor is, niet zomaar mensen bang maken en zeggen dat gratis virusscanners slechter in bepaalde dingen zijn, ik ken genoeg gratis virusscanners die je systeem heel goed kunnen beschermen.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Iemand ?

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Pinda,

Misschien wordt je wat wijzer van de informatie hier: http://www.av-comparatives.org/compa.../removal-tests

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Bitdefender scoort hoog inderdaad, maar dat is Bitdefender, geen EAM, ik weet dat Bitdefender in EAM zit, maar waarom worden jullie niet getest door AV Comparatives ?

En met removal, bedoelen ze daarmee preventie, en dat het bestand dat geblokkeerd is door de real-time protection dan verwijderd wordt ?

Of met on-demand scanning, en dat het bestand gedetecteerd wordt en daarna wordt verwijderd ?
    Laatst gewijzigd door Pinda; 22-11-12 om 16:07.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    In de Malware removal tests wordt een systeem eerst geïnfecteerd en daarna wordt gekeken hoeveel malware er onschadelijk kan worden gemaakt door de verschillende geteste producten. Men gebruikt in die test van AV-Comparatives alleen maar malware die door alle getste producten wordt gedetecteerd.
    Zoals op die webpagina al duidelijk wordt aangegeven hebben die tests helemaal niets te maken met de detectiekwaliteit en de bescherming die de geteste producten bieden.

Wat is dan het nut van zo'n test? Product A had misschien al die infecties voorkomen wanneer het product actief was, en product B had bijvoorbeeld 80% van de infecties voorkomen wanneer het actief was. Bij het opruimen van de malware scoort product A 85% en product B 90%. Welk product is nu beter?

Uit al die removal tests blijkt dat geen enkel programma alles verwijdert, dus je blijft met een systeem zitten dat niet meer te vertrouwen is.

On-demand scan is een scan op aanvraag. Dus een scan die wordt gestart op verzoek van de gebruiker.

Emsisoft neemt niet deel aan de AV-Comparatives tests omdat de tests niet aantonen hoe goed een product als Emsisoft Anti-Malware een systeem beschermt tegen malware. Alleen de realtime protection tests hebben nut en maken duidelijk welke producten een goede bescherming bieden. Het is niet mogelijk om alléén maar deel te nemen aan de realtime protection tests van AV Comparatives, men moet dan ook verplicht deelnemen aan de andere tests. Om die reden is bijvoorbeeld Symantec ook uit de AV-Comparitives test gestapt.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    '' If a virus scanner is working just the way it should and warns you about an infection, you would of course like to get rid of it as soon as possible. Therefore, we built a cleaning feature into Emsisoft's scan technology. It may seem surprising, but so-called "cleaning" is one of the most complicated features of all. This is because simply removing the detected file is rarely enough these days. Malware "digs" deep into your system and leaves fragments in different locations. Free scanners in particular fail here and are not able to safely remove a detected file ''

Bedoelen jullie dus met ''detected file'' dat de realtime protection het detecteert, en daarna verwijdert ?

En, voorkomen is toch anders dan opruimen, als het voorkomt, dan blokkeert het toch het bestand voordat het op je computer kan komen en dan hoeft het ook niet verwijdert te worden omdat er niets te verwijderen valt ?

En met on-demand scans, scoort EAM toch ook over het algemeen wel hoog, als ik op Youtube bijvoorbeeld kijk, doen ze wel eens een context-menu scan met een map met 500 malware bestanden en scoort meestal wel hoog, ook al het is het kleinschalig, er zijn meerdere video's.

En waarom gaf je me die link dan met de Removal Tests van AV Comparatives als het niets bewijst ?

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Met detected file wordt malware bedoeld die al actief is. Wanneer het systeem geïnfecteerd is dan kan het soms erg lastig zijn om alle malware weer te verwijderen. Wanneer de realtime bescherming malware detecteert dan wordt het geblokkeerd voordat het schade kan aanrichten en is het simpel te verwijderen.
    Natuurlijk kan het ook wel eens gebeuren dat de realtime bescherming malware detecteert die al actief is, maar pas kan worden gedetecteerd nadat er nieuwe updates zijn geïnstalleerd die virusdefinities bevatten om die malware te detecteren.

on-demand scan tests zoals die worden uitgevoerd door AV Comparatives hebben niet zoveel nut. De malware samples zijn minstens een week oud en dan is het logisch dat de meest AV's 98% of 99% van de samples detecteren. Dat bijvoorbeeld Microsoft maar 94,9% detecteert en dus beduidend minder detecteert dan de andere bekende AV's is informatie waar je wél wat aan hebt.
    Ook in de VB RAP tests scoort Microsoft Security Essentials een stuk lager dan de bekende AV's. Wanneer getest wordt met de nieuwste malware dan is het helemaal slecht gesteld met MSE.
    Toch is MSE een van de populairste antivirusprogramma's....

Ik gaf die link van de Removal Tests van AV Comparatives omdat daar wat meer informatie is te vinden over het verwijderen van malware door verschillende AV's. Daar ging dit topic in eerste instantie toch ook over? Dat zo'n test helemaal niet aantoont hoe goed de geteste programma's het systeem beschermen wordt door de meeste mensen niet begrepen en/of niet gelezen in het testrapport.
    Laatst gewijzigd door Emsisoft Nederland; 30-11-12 om 12:03.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    AVG, Avira, Avast, Comodo Internet Security beschermen je toch wel redelijk goed denk ik ?

Microsoft Security Essentials is de laatste tijd wat minder inderdaad.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Lees de diverse tests en ook de testmethode die word gehanteerd, dan kun je zelf wel enigszins bepalen welke producten de beste bescherming bieden.

Schermafbeelding van Emphy
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Basic 64
    Antivirus
    Suite
    Firewall
    F-secure
    Hallo

Hey .. Ik installeer net Emsi maar ... F-secure gooit hem er direct af... samen met Mbam.

F Sec ziet het als een virus... Vooral de online armor.. die wordt wel heel rigoreus verwijderd..(:
    F-sec deed zo moeilijk.... Virus gevonden ... heel veel pop ups... en 151 verdachte bestanden gevonden.

Watnu?

(F-secure via Xs4all)
    Laatst gewijzigd door Emphy; 03-12-12 om 16:37. Reden: aanvulling

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Emphy,

Het is eigenlijk de bedoeling om een nieuw onderwerp te starten en niet een andere, niet gerelateerde, vraag in een bestaand onderwerp te stellen.

Het mag duidelijk zijn dat F-Secure hier een fout maakt. Ik neem wel aan dat je de programma's van Emsisoft en MBAM via de officiële website hebt gedownload natuurlijk....

Mijn advies is om dit probleem met Emsisoft en MBAM te melden bij F-Secure.

Schermafbeelding van Emphy
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Basic 64
    Antivirus
    Suite
    Firewall
    F-secure
    Hallo Emsisoft,

Sorry voor het niet in een goed topic posten.
    Ik heb de F-secure problemen die ik tegenkom doorgebeld aan Xs4all.

Groet,

Forum Rechten