SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 3 van de 3
    Schermafbeelding van typetje
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4

Grooming - digitale kinderlokkers

Voor oudersGrooming

Op internet is grooming de term die we gebruiken voor digitaal kinderlokken; het benaderen van kinderen voor seksueel contact. Grooming is in Nederland verboden.
    Wat kun je doen als opvoeder?

Maak duidelijke afspraken over wat je kind op internet mag doen.
    • Wees kritisch met vriendschapsverzoeken; ken je iemand in het echte leven niet, accepteer hem/haar ook niet online
    • Ga niet met je echte naam online, alleen met een nickname
    • Laat nergens je adres en telefoonnummer achter
    • Zet geen uitdagende fotos en filmpjes online
    • Als je afspreekt met iemand die je van internet kent, doe het dan op een drukke plek en neem iemand mee
    • Bekijk meer tips op helpwanted.nl en meldknop.nl
    • Gaat het toch mis? Vertel het aan iemand die je vertrouwt.
    Praat er met je kind over en geef goede informatie. Hoe ouder ze worden, hoe meer ze experimenteren. Ze moeten weten dat ze altijd bij jou kunnen aankloppen Justine Pardoen, hoofdredacteur van Ouders Online

LEES VERDER

Hoe ontmasker je een faker?

De dertienjarige Lisa is terecht na een vermissing van drie dagen(link is external). Het meisje zou zijn 'gelokt' via Facebook, vermoedelijk door een man van 41 jaar. Hoe voorkom je dat je kind ingaat op verzoeken van onbekenden via internet? Natuurlijk moet je kinderen waarschuwen voor groomers. Maar wil je echt doordringen, praat dan over fakers.

Over groomers en fakers
    Een groomer is een volwassene, doorgaans een man, die via internet actief minderjarigen benadert, met als doel seksueel contact. Een faker is iemand met een nep-account op een site als Facebook of Instagram. Dat kan iemand zijn die uit is op seks, maar vaker is het een leeftijdgenoot, die zich vermomt achter een valse identiteit. Fakers zijn laf, vinden de meeste jongeren, want ze stelen foto's van knappere jongens en meiden.

LEES VERDER
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Mooi, al helpt het maar EEN!

Schermafbeelding van typetje
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Vooral ook dat mensen ( ouders ) wakker worden. Kinderen zijn in veel gevallen hun ouders voorbijgestreefd in het internetgebruik.

Ik schrik soms wat mijn oudste zoon niet allemaal beweegt

Ik heb ook al expres de Xbox van zoon 2 van het internet afgehaald, hij chatte daar ook met "vreemden"

En voor het spelplezier maakt het niet uit.

Het blijft lastig inzicht te krijgen, wat ze doen, maar ik als ik naar ze toe ga dan check ik wel hun tablets en smartphones.

Ze mogen van mij nog geen facebook account en gelukkig is vader daar ook mee eens. Ik weet niet hoe lang ik dat nog
    kan tegenhouden, maar voorlopig houden ze zich er wel aan.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Forum Rechten