SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38
    Schermafbeelding van typetje
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4

Updates is nog wel een dingetje in windows 10

Elke keer schrik ik me het apelazerus als er een update komt.
    Begint mijn laptop te zuchten en te kreunen en valt gewoon uit bam zo uit

start je op dan dan komt ie niet in zijn normale start scherm maar hangt dan op een grijs scherm

ik denk dan eerst dat ie vast is gelopen en dan ineens dat scherm met dat rondje windows updates worden uitgevoerd

zo zonder waarschuwing

als het dan weer voorbij is dan is het wel weer oké maar een kleine melding vooraf van er zijn updates wil je de computer herstarten of zoiets is dan wel fijn.

ook zo leuk dat ik dan net een bericht aan het schrijven was en op verzenden had geklikt, dus of die is aangekomen ?????

Als maar niet weer al mijn 14 vaste tabbladen eruit gegooid zijn

nee die verassingsupdates die kan ik niet waarderen op deze manier.
    Laatst gewijzigd door dorado; 05-10-15 om 08:05.
    Liefs Typetje

Als ik er nog niet ben, dan ben ik in ieder geval onderweg.

read my blog

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Ik heb dus nog steeds issues met die updates en vind dat wel vreemd, gister viel de laptop weer uit bij het "zoeken naar updates"

blijkbaar doet Windows 10 dat met enige regelmaat, soms dagelijks, zelfs zonder ook een update te vinden of te installeren.

Waarom dat zo'n impact heeft op mijn laptop, geen idee, want ik was alleen maar in chrome aan het werk.

En vroeger met 7 haalde hij 1 keer per maand soms een vracht updates binnen en dan draaide AVG nog een scan 2 browsers open en een skypegesprek en geen problemen.

De laptop word echt erg warm nu hij alleen "zoekt" naar updates

En ik heb nog wel een externe koeler eronder mocht niet baten, ik heb de koeler zelfs gesloopt om hem beter op de
    warme plekken te situeren, inmiddels weer in elkaar gezet de luchtstroom was niet goed en nu staat de externe koeler dus echt overdwars onder mijn laptop, en andere kant een boek voor het evenwicht.

Vandaag nog geen problemen ondervonden. Dus ik hoop wel dat het iets tijdelijks was

Ik heb wel wat opstartprogramma's uitgeschakeld en mijn vaste tabbladen in chrome gereduceerd van 21 ( ik dacht 14 ) naar 11

Maar nu heb ik 2 browsers openstaan en alles gaat goed, gister later ook weer.

Ik had de laptop wel even uitgezet na die update zoekpartij
    om hem even af te koelen.

Maar nu bijvoorbeeld is er geen probleem.

En de batterij was er op dat moment niet in, nu wel

( wilde weten of daar verschil in zat, maakt niks uit)

En vandaag heeft hij ook nog niet naar updates gezocht.

Maar daar zit geen schema in, dat kan per dag verschillen

Gister was dat rond deze tijd, maar hij heeft het wel afgemaakt toen ik een uurtje later de laptop weer opgestart had, dat kan
    ik zien bij updates, ik had toen wel nog geen programma's opgestart, ik wilde eerst kijken of hij niet weer ging uitvallen.

Tot nu toe gebeurd het wel steeds alleen bij het zoeken of binnenhalen van de updates

en dat had ik voorheen met w7 nooit gehad.

Ik heb een Toshiba met Intel core i3 en een RAM van 6 gb

Windows programma's draaien verder allemaal goed
    en ervaar verder geen problemen

vind over het algemeen dat de laptop er sneller op is geworden.
    Laatst gewijzigd door typetje; 09-10-15 om 13:52.
    Liefs Typetje

read my blog

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Is om 16:30 gezocht naar updates door windows 10, het is nu zonder problemen verlopen. Hopelijk blijft dit zo.
    Ik heb wel een andere externe koeler besteld, hopelijk presteert die beter, ik moet het dan wel stellen zonder mijn 4 extra USB poortjes, dus het was wel slim geweest er een hub bij te bestellen, maar goed.

Ik hou de updates en gedrag van mijn laptop ( het te warm worden) nu even goed in de gaten.
    Liefs Typetje

read my blog

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    En het was weer zover de laptop is weer uitgevallen bij het "zoeken naar Updates"

En nu is de laptop weer "rustig"

Zijn er meer die deze ervaringen hebben?
    Liefs Typetje

read my blog

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Nou ik schrijf maar weer hier een stukje over mijn avonturen met de updates van Windows 10. Heb begint aardig op een blog te lijken, omdat er geen andere input komt. Maar vooruit ik blijf dingen uitzoeken. Dus het volgende heb ik nu weer ontdekt. En dat deel ik graag ook met iedereen die hier leest.

Ik dacht ik ga de automatische updates uitschakelen, nu lijkt dat niet te kunnen!!
    Hoewel ik ergens gelezen had dat dat wel kon, maar dat je dan wel zelf minimaal 1 keer per week naar updates moet zoeken.
    Maar dat schijnt toch niet mogelijk te zijn.

Na wat zoekwerk hier en daar ben ik op dit artikel gestuit en dat verklaart een hoop.

http://nl.hardware.info/nieuws/44492...-in-windows-10

Wat wel veranderd kan worden is dat je je instelt dat ze niet automatisch installeren en dus het systeem ook gelijk herstarten bij surprise

je kan dan kiezen voor de instelling "Melding om opnieuw op te starten" zoiets als je in AVG krijgt als je dat kent dan kan je dat uitstellen als je bezig bent met iets op dat moment.

Zie plaatje:

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      w10updat3.JPG
Bekeken:   94
Grootte:   32,1 KB
ID:        14097

Wat ik wel vreemd vind is de rode zin, "Sommige instellingen worden door uw organisatie beheerd."
    Ik ben mijn eigen organisatie

Naam:      W10 update1.JPG
Bekeken:   97
Grootte:   69,8 KB
ID:        14098

Verder kwam ik bij de geavanceerde instellingen het volgende tegen, dat stond ingeschakeld en
    de onderste optie was daarbij geselecteerd.
    Nu heb ik dat eerst maar eens uitgeschakeld om te kijken of dat enig verbetering geeft.

Zie onderstaand plaatje.

Naam:      w10 update2.JPG
Bekeken:   103
Grootte:   57,9 KB
ID:        14099

tot zover weer deze aanvulling op de updates.
    Ik ben nog steeds benieuwd naar reacties.
    Liefs Typetje

read my blog

Habitué
    Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    AVG
    Op 1 probleem na geen ellende gehad met de overstap van W8 naar W10. In W10 en dan met gebruik van IE was het niet mogelijk om flash werkend te krijgen. Uiteindelijk de strijd gestaakt en de overstap naar Chrome gemaakt wat mij nu uitstekend bevalt.

Edge vind ik een draak van een browser dus laat ik links liggen.

Over W10 ben ik verder zeer tevreden, het draait allemaal net even soepeler dan W8. Persoonlijk vind ik dit na XP de beste Windows.

De problemen die jij ondervindt zijn voor mij onbekend.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Heb een probleem met defender updates

de update mislukt steeds, de app scant wel en vind geen bedreigingen,

• Definition Update for Windows Defender - KB2267602 (Definition 1.209.255.0) - Fout 0x80240009

Ook heb toch al een paar keer herstart, ook meldingen dat mijn pc onbeschermd is
    ik denk door die update die niet door wil zetten
    Liefs Typetje

read my blog

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Hitman Pro
    Firewall
    Uitgebreide Ziggo
    Hier blijf ik ook problemen houden. Als de laptop pas is opgestart meteen al een foutmelding. Begint het weer van voor af aan en moet opnieuw opstarten. Waardoor fouten? Blijft voor mij een raadsel. Met XP Prof had ik deze problemen niet,maar kwam overal uit. Nu vanaf vorig jaar dat ik deze laptop kocht doffe ellende. Zo ook met de update naar Windows 10, klaar en de boel valt uit zonder reden. Blijf het vreemd vinden en gebruik mijn laptop daarom niet veel.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Hoi Sylvia,
    Ik heb het probleem nu onderschept door de instellingen te veranderen en dus word er nu wel automatisch gezocht naar updates en geďnstalleerd, maar als er een herstart vereist is krijg ik een melding om dat te plannen.

Een van de plaatjes in mijn vorige post kan je dat zien.

En dat scheelt wel, want nu kan ik het toch uitstellen of als ik toch even wat anders ga doen, dan kan ik ook beslissen om dan gelijk te herstarten
    Liefs Typetje

read my blog

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Hitman Pro
    Firewall
    Uitgebreide Ziggo
    Bij mij staan de updates automatisch,maar er blijven problemen. Als er iets is,lees ik hier, of daar een oplossing voor is Gebruik liever mijn iPad,dan heb ik die problemen niet. Maar goed leuk is anders en ik huiver dat ik weer een crash krijg en het grootste gedeelte is foetsie.

Dit is een fijn forum,top!

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylvia Bekijk Berichten
    Bij mij staan de updates automatisch,maar er blijven problemen. Als er iets is,lees ik hier, of daar een oplossing voor is Gebruik liever mijn iPad,dan heb ik die problemen niet. Maar goed leuk is anders en ik huiver dat ik weer een crash krijg en het grootste gedeelte is foetsie.

Dit is een fijn forum,top!
    Als je bang bent dat je bestanden kwijt raakt, maak dan een back up en hou dat bij.
    Liefs Typetje

read my blog

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Hitman Pro
    Firewall
    Uitgebreide Ziggo
    Daar heb jij volkomen gelijk in,maar moest er wel om lachen. Nu vraag jij je af waarom,omdat ik vandaag een foutmelding kreeg dat een back- up was mislukt. Als ik veel tijd heb,mij er eens dieper in verdiepen. Dank je wel

Schermafbeelding van berma
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    windows defender
    Firewall
    kweetnie
    Ik kan altijd terug naar een ouder brouwsel lost meestal de problemen weer op.
    Al de nieuwe instellingen geven mij iedere keer wel veel hoofdpijn, tabbladen zijn ineens verdwenen enz.
    O ja bij mijn laatste update was mijn vergrootglas verdwenen daarvoor moest je op de startknop
    drukken, wat was in godsnaam de startknop in dit brouwsel dat is het bovenste raampje, het systeem van een zoekopdracht is totaal omgegooid.
    Als je geen vergrootglas meer hebt kijk daar maar eens.
    Ik ben een update terug gegaan, ik heb dus weer een vergrootglas.
    Laatst gewijzigd door berma; 05-01-16 om 17:48. Reden: aanvulling

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    je kan niet altijd terug als je windows 10 heb ge upgrade heb je 1 maand de tijd om het terug te draaien. Dus hou daar wel rekening mee.
    Liefs Typetje

read my blog

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Windows 10 is inderdaad wel verrassend. Ik wil Windows foto viewer gebruiken, maar omdat ik een 'zuiver' installatie heb (geen update), blijkt hij dat niet te hebben. Even Googlen, en dan komt er een ingewikkelde (Engelse) uitleg. Weet iemand die in het Nederlands staan?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Nee, de Windows foto viewer zoals die in Windows 7 vertrouwd was is weg, dat is trouwens ook zo bij de upgrade. Ik heb namelijk beide zowel een upgrade ( op mijn laptop) als een nieuwe installatie van Windows 10 pro op mijn PC en dat is bij beide hetzelfde. De foto's kun je in wel zien in een ander programma. De foto viewer is ook niet terug te halen voor Windows 10.
    Ik ben er inmiddels aan gewend. Het is inderdaad wel zo dat ik de viewer van Windows 7 fijner vond.
    Liefs Typetje

read my blog

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Volgens Google zou het wel kunnen, maar de uitleg is Engels en hoewel ik dat, beroepsmatig veel nodig HAD, is computer toch iets anders.

Dit zou een (ingewikkelde) mogelijkheid zijn

http://www.howtogeek.com/224342/how-...ll-windows-10/
    Laatst gewijzigd door theo2602; 18-04-16 om 13:33.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Typetje, om op het eigenlijk onderwerp door jou gestart terug te komen: inderdaad dat langdurig zwart scherm om dan plots opstarten is wel zeer vervelend. Als beginner in Windows 10, bezorgt mij dat wel wat hartproblemen.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    4
    Ik heb dat destijds opgelost door de bij de updates de herstart het moment dan in te plannen, ik krijg een melding dat de updates gereed zijn en dat ik het tijdstip kan inplannen dat de herstart kan plaats vinden op een moment dat het me uit komt. ik zet dat dan zo ver mogelijk weg. En kijk dan in de loop van de dag als ik mijn werk zoveel mogelijk af heb dan ga ik al alles opslaan en dan denk ik van nu kan het wel even dan sluit ik alles en dan doe ik snel "opnieuw opstarten" ( gelukkig gaat dat wel als een speer in Windows 10 ) en dan is het weer gebeurd. De situaties die ik aan het begin van dit topic had, heb ik niet meer ervaren.
    Liefs Typetje

read my blog

Schermafbeelding van berma
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    windows defender
    Firewall
    kweetnie
    Ik heb gelukkig geen problemen meer ik gebruik wel edge o een probleem nog, ik kan geen geschiedenis oproepen.
    Op een moment heb ik tijdens een sessie geschiedenis gehad maar bij de volgende sessie of opstart is het weer niet meer oproepbaar het lijkt een instelling dat geschiedenis iedere keer gewist word.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten