SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Bit Torrent

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

Bit Torrent

Veel jaren geleden, probeerde ik, in navolging van iedereen, eens een film te downloaden. Simpel omdat die nooit op TV komt en ook nergens in de, toen nog veel aanwezige, videotheken te vinden was, namelijk 'Annie Get Your Gun'. Dat lukte niet en het enige resultaat was een mail, zogezegd afkomstig van het FBI met de bedreiging dat ik kon vervolgd worden omdat ik een film probeerde te downloaden.
    Later vroeg ik het iemand anders en enkele dagen later had ik een, onofficieel, gedownloade film.
    Nu kwam ik echter, per toeval, met een jonge kerel in contact die regelmatig aan kennissen en vrienden filmen bezorgd (niet verkoopt). Zo kwam ik te weten dat zij het programma Bit Torrent gebruiken. Ik dacht dat dit een of ander louch programma was, maar men blijkt dat gewoon te kunnen downloaden en Wikipedia geeft daar een uitleg over, maar geen enkele waarschuwing. Hoe zit dit in elkaar? Mag men nu ineens zomaar filmen enz. downloaden?

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Luister je bent een mens (neem ik aan ), de keus is aan jou of je je door anderen regels laat opleggen. Als jij ervoor kiest je te identificeren met je persoon (persoon komt uit het latijn en betekent masker), dus je zegt ik ben ... wat op een ID staat dan wordt je geacht dat je je houd aan de regeltjes die de eigenaar van dat document bedenkt aan regels. In het geval van een ID kaart of paspoort is de eigenaar de staat. En zij hebben relatief recent (onder druk van de EU) bepaald dat het niet meer mag, films downloaden (en evengoed worden er nog kopieer heffingen gereend op opslag media, super krom).
    https://www.youtube.com/watch?v=wDf0kzM8JDQ

We hebben wel in het verleden een belofte van een minister gehad dat particulieren (of wat de term precies was iig de gewone burger) niet vervolgd zou worden. Tot op heden is dat ook nog niet gebeurd in NL voor zover ik weet. Er was eind 2015 wel een Nederlandse distributeur die van plan was om net zoiets als in Duitsland gedaan wordt dat gepoogd wordt particulieren civielrechtelijk aan te klagen maar dan meteen met de optie om af te kopen voor 150€ per overtreding was het plan (niks meer van gehoord maar ook niet echt gevolgd verder). Hoe dan ook op die manier als je niet ingaat op dat settlement aanbod moeten ze wel bewijzen dat ze schade geleden hebben door jou download activiteiten wat me vrijwel onmogelijk lijkt. BREIN heeft laatst wel een aantal groot uploaders aangeklaagd waar een settlement uit is gekomen.

Hoe dan ook tegenwoordig is het gebruikelijk in landen waar men dus zoals in Duitsland geconfronteerd kan worden met zo'n "boete" om een VPN dienst te gebruiken zodat bv jou torrent activiteiten niet naar jou IP adres te traceren zijn. Overigens moet een ISP wel meewerken om IP aan persoonsgegevens te koppelen wat geloof ik pas af te dwingen is met een gerechtelijk bevel (hoewel daar laatst wat versoepeling in was gekomen geloof ik) wat natuurlijk een behoorlijk blok is om zomaar jan en alle man die wel eens wat downloaden te identificeren. De Zweedse ISP Bahnhof, neemt het op voor haar abonnees en zal zeker niet vanwege download activiteiten persoonsgegevens vrijgeven en bied ze zelfs gratis een VPN dienst aan.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Dat is de ingewikkelde uitleg die ik in de loop van de jaren al gehoord heb, maar nu vraag ik is het zoals met een Drone in Belgie, je mag hem kopen maar niet gebruiken?

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Die vergelijking gaat niet op, hij past wel aardig bij de oude situatie van je mag wel downloaden maar niet uploaden. Hoe dan ook als jij je ondergeschikt stelt aan de staat zoals in de eerste alinea van m'n post aangegeven is het niet toegestaan om zonder toestemming materiaal waar auteursrecht op zit te kopiŽren. Meer kan ik er ook niet van maken.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Bedankt, maar ik vind het raar dat bv Wikepidea niets zegt over onwettelijk. Maar officieel dient dat programma eigenlijk om (zelfgemaakte) dingen met elkaar uit te wisselen zeker! Ik ben daar niet echt mee bezig, maar omdat ik, toen ik het ooit probeerde, al dadelijk een dreigmail kreeg (zogezegd van FBI) en ik nu hoor hoe, bijzonder jonge mensen, de laatst uitgekomen filmen downloaden was ik benieuwd. We zullen maar sluiten zeker

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Firewall
    Oh je legt de focus op het programma, had ik niet door aangezien ik bij de term bittorrent eerder aan het protocol denk dan die cliŽnt met dezelfde naam welke verder niet echt populair is. Wat dat betreft is het idd zo dat het protocol en de programma's die daar gebruik van maken natuurlijk gewoon mogen. Net als dat een mes ook gewoon mag hoewel er ook moorden mee begaan kunnen worden. Het bittorrent protocol doet dan ook niks anders dan bandbreedte op een efficiŽnte manier gebruiken.

Forum Rechten