SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 2 van de 2

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64 bits
    Firewall

Drie koeien zijn gered… en de neus wordt steeds langer

Drie koeien zijn gered… en de neus wordt steedslanger.
    Wie kent niet de beelden van de koeien in hun benarde positie in Nieuw Zeeland na de aardbeving. Alle kranten en websites kwamen groot met het nieuws en plaatsten daarbij video's. Maar hadden deze kranten en zenders nu werkelijk zelf interesse in dit nieuws? Naar mijn mening totaal niet! Normaal zou je als nieuwslezer willen weten en zien hoe dit afgelopen is en hoe dit dan in zijn werk gegaan is. Ik heb NOS, Metro e.a. om een verklaring en bewijs gevraagd, maar u weet het al, daar hoor je niets van weer. En zo gaat het vaker met nieuws, men kopieert en plakt er lustig op los en dat moet dan voor journalistiek werk doorgaan. Van verificatie komt niets terecht.

Wees nou eerlijk. Wie gelooft dit verhaal/reddingsactie? Ik geloof er helemaal niets van! Er staat een hoogteverschil van 6 meter en dan moet je het omliggende stuk land eens goed bekijken. In het ene artikel komt de boer met een shovel en een ander artikel met de schop. 'We hebben met een aantal mensen een pad uitgegraven!' 'Ze blevenrustig, dat maakte het een makkelijk klusje.'

Volgens mij is het gemakkelijk voor de pers om mensen wat voor te liegen en die leugens kunnen aan het licht komen als de pers nieuwsberichten checkt en feiten verifieert. Maar dat behoort heden niet meer tot het journalistieke werk en verantwoording.

Volgens de telegraaf:

WELLINGTON - De drie koeien die op bizarre wijze de zware aardbeving in Nieuw Zeeland overleefden, zijn gered. De beesten, waarvan de merkwaardige helikopterbeelden de wereld over gingen, werden dinsdag uit hun benarde positie bevrijd door boer Derrick Millton.
    Van de reddingsactie in het afgelegen gebied zijn geen beelden gemaakt. „Met de schop hebben we een pad gemaakt waarover debeesten naar beneden konden komen. Ze bleven rustig, dat maakte het een makkelijk klusje.
    VolgensRTL nieuws:
    Om de koeien te bereiken, is een geul gegraven, meldt de website Newshub. De dieren – twee vleeskoeien en een kalf – konden daarna worden afgevoerd. Ze maken het goed.
    Uitgesteld door naschokken
    De reddingsactie moest een paar keer worden uitgesteld vanwege de naschokken, zegt de eigenaar tegen de nieuwssite."We hebben met een aantal mensen een geul gegraven. Dat was moeilijk, want de grond was zacht en overal omgewoeld. Maar we waren in staat een pad aan te leggen en de koeien eruit te halen."
    VolgensMetro:
    Geul
    Website Newshub meldt dat de boer van het stuk met zijn shovel een geul heeft gegraven om bij de dieren te komen. De drie koeien maakten deel uit van een grotere groep koeien die eerder al werden gered.Wegens naschokken werd de hele operatie een paar keer vertraagd. „We groeven een geul met een aantal mensen. De grond was vrij zacht. Uiteindelijk lukte het ons om een geul te graven en de dieren te redden'', aldus de agrariër.
    Volgensde NOS
    De redding liet eerst op zich wachten, omdat de reddingswerkers en de boer bang waren voor een nieuwe aardbeving. Ook was er kans dat de grond nog verder zou verzakken. "Het was geen onwil", zei de boer.
    Hij vertelde aan een lokale nieuwssite dat hij nog 11 andere koeien uit het weiland heeft gered. Het stuk land was vooraf redelijk vlak, maar na de aardbeving was het onmogelijk om er over te lopen.
    "We hebben meteen aantal mensen een pad uitgegraven", zei de boer. "De koeien hadden dringend water nodig. Een paar hadden een kalf verloren tijdens de aardbeving, dus die waren behoorlijk gestrest."
    Zes meter hoger
    Ook de cameramandie het vee gisteren filmde heeft gereageerd. Hij en zijn collega's in de helikopter waren bang om de koeien te laten schrikken. "We hebben expres van een afstandje gefilmd, daarom trilt het beeld zo," zegt de cameraman.
    Volgens hem is op de beelden het hoogteverschil in het land slecht te zien. "De complete heuvel was weggezakt. De koeien stonden wel 6 meter hoger dan de rest van het weiland." Hij is blij dat de beesten bevrijd zijn.
    Laatst gewijzigd door De Hulk; 18-11-16 om 12:35.

Forumadviseur Schermafbeelding van Tom Poes
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Antivirus
    Emsisoft Internet Security
    Firewall
    Emsisoft Internet Security
    Blog Berichten
    3
    Het lijkt wel of jij en ik de enigen zijn, die gezocht hebben naar beelden van die redding. Wel veel commentaar op nieuwssites over de koeien, maar ik heb daar geen enkele kritische vraag gezien.
    Twijfel je aan de redding, of aan het hele beeld van die koeien op dat stukje grond? Dat laatste ziet er wel waarheidsgetrouw uit.
    Er zijn een paar mogelijkheden:
    1. De boer wou tijdens de redding geen helikopters boven zijn hoofd, om de koeien niet te laten schrikken. Of omdat hij sowieso iemand is, die niet op z'n vingers gekeken wil worden tijdens zijn werk. Maar dan zou toch een van zijn collega-helpers er toch wel een foto van gemaakt hebben? Selfie met koeien tijdens redding!
    2. De reddingsactie is mislukt. Dan zouden de koeien er nog staan en dat moet toch iemand opgevallen zijn. Dat het hele stel onderweg, tijdens de redding, verongelukt zou zijn zou ook nog kunnen, maar lijkt me niet waarschijnlijk.
    3. Er is helemaal geen reddingsactie geweest, omdat het onmogelijk was. Dan heeft de boer gejokt en staan ze er nog. Zie 2.

Jij bent wel erg achterdochtig:
    Volgens mij is het gemakkelijk voor de pers om mensen wat voor te liegen en die leugens kunnen aan het licht komen als de pers nieuwsberichten checkt en feiten verifieert. Maar dat behoort heden niet meer tot het journalistieke werk en verantwoording.
    In z'n algemeenheid ben ik dat niet met je eens.
    Maar misschien is tegenwoordig iets alleen maar nieuws als er beelden bij zijn?
    Laatst gewijzigd door Tom Poes; 25-11-16 om 10:45.
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

"Zonder reden 'Brand' roepen in een volle schouwburg kan niet worden gerechtvaardigd met een beroep op de vrijheid van meningsuiting." Paul Cliteur.

Forum Rechten