SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    Windows Firewall

Externe HD is niet toegankelijk en "moet worden geformatteerd".

Goedenavond,

Sinds een paar jaar heb ik twee externe harde schijven op mijn pc aangesloten staan. De schijf van 2TB is sinds kort echter wel zichtbaar in "deze PC", maar zodra je hem wilt openen krijg ik de melding: "De schijf in station F: moet worden geformatteerd voordat u hem kunt gebruiken. Wilt u de schijf formatteren?". Wanneer ik vervolgens op annuleren druk, krijg ik de melding: "Lokatie is niet beschikbaar. F:\ is niet toegankelijk. Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem. Controleer of alle vereiste bestandssysteemstuurprogramma's zijn geladen en of het volume niet is beschadigd.". Hierna heb ik het commando chkdsk gegeven en begon hij met een heleboel regels "deleting orphan file record ...." te spuwen met nog meer, zoals te zien in de bijlagen. Hierna nog een keer chkdsk uitgevoerd: "The first NTFS bootsector is unreadable or corrupt" en "Corrupt masterfile table". Hierna volgt dan nog een recover poging door windows, maar dat lukt niet. Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      1.png
Bekeken:   40
Grootte:   83,2 KB
ID:        15260, Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      2.png
Bekeken:   35
Grootte:   94,1 KB
ID:        15261, Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      3.png
Bekeken:   33
Grootte:   95,7 KB
ID:        15262, Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      4.png
Bekeken:   33
Grootte:   30,2 KB
ID:        15263. In de eerste 3 bijlagen de printscreens van de eerste chkdsk en in de vierde bijlage die van de tweede chkdsk.
    Ik zou de HD graag willen redden van de ondergang, daar er veel op staat wat ik nog nodig heb en ik er uiteraard geen backup van heb gemaakt, hoe dom ook. Ik hoop dat iemand mij wil en kan helpen om de data op deze schijf te redden. Alvast bedankt in ieder geval.

Met vriendelijke groet,
    Rob

Schermafbeelding van dorado
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    13
    Volg de instructies in dit artikel a.d.v. de afbeeldingen.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    Windows Firewall
    Goedemorgen Dorado,
    Allereerst heel erg bedankt voor je snelle reactie. Het eerste gedeelte van de procedure heb ik reeds gevolgd, met als resultaat dat er geen fysieke schade is aangetroffen. Een hele opluchting alvast. Ik ben nu aan het vervolgverhaal bezig, maar volgens de omschrijving kan dit lang duren, zelfs tot enkele dagen. Zodra ik dit heb afgerond laat ik je het resultaat weten. Nogmaals bedankt en een fijne dag.
    Groet, Rob

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    Windows Firewall
    Hallo Dorado,
    Zou je eens willen kijken naar de verschillende printscreens die ik tijdens de procedure heb gemaakt? Omdat er op een bepaald moment niet een soortgelijke lijst met files verscheen als in de procedure staat beschreven, ben ik gestopt Bij de write opdracht. Omdat er op een gegeven moment werd aangegeven dat de disk geometrie waarschijnlijk niet goed was ingevuld heb ik deze veranderd van 64 naar 255 en ben ik nu opnieuw met een analyze begonnen. Graag je reactie op de printscreens. Bedankt alweer.
    Groet,
    Rob
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      tstdsk2de poging.png
Bekeken:   38
Grootte:   33,2 KB
ID:        15270

Naam:      tstdsk2de poging2.png
Bekeken:   26
Grootte:   32,9 KB
ID:        15271

Naam:      tstdsk2de poging3.png
Bekeken:   31
Grootte:   34,4 KB
ID:        15272

Naam:      tstdsk2de poging4.png
Bekeken:   24
Grootte:   93,8 KB
ID:        15269

Schermafbeelding van dorado
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    13
    Sorry,ik kan hier weinig mee. Kun je iemand inschakelen die handig is met computer en met je mee wilt kijken?

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    Windows Firewall
    Nee, helaas, want dan had ik dat als eerste geprobeerd. Bedankt voor je hulp iig. Misschien dat er nog andere mensen zijn die een tip kunnen geven? Ik hoor het graag.
    Groet,
    Rob

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    De partitieinfo is vernaggeld en er is ook geen reserve gevonden, de info over de gevonden files zijn ook vernaggeld, die files kun je niet meer goed kopiren.

https://onedrive.live.com/?cid=079A0...&action=locate
    Je zou met Ptedit32 kunnen proberen de juiste koppen en sectoren in vullen en de juiste schijfindeling, 07 dient een NTFS partitie te zijn, 254 koppen en 63 sectors, dit is een vertaling en niet echt, overigens.
    Boot dient 80 te zijn, begin cyl, head en sector, 0, 1, 1.
    Eind, 1023, 254 en 63.

Ding als admin openen en er mogen geen andere partitietools open te staan en na verandering de schijf er even af te halen.

Geef je eigenlijk weinig hoop, zal opnieuw indelen en formatteren worden om hem weer normaal te kunnen gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Pearl; 23-04-17 om 20:44.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    Windows Firewall
    Hoi Pearl,
    Bedankt voor je reactie. Ik heb idd ook weinig hoop op een goede afloop. Op dit moment heb ik weinig tijd, maar van de week ga ik toch nog even kijken of ik wat met je opmerkingen kan doen. Als ik meer weet laat ik het weten.
    Groet,
    Rob

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Antivirus
    McAfee
    Firewall
    Windows Firewall
    HD deed verder niets meer en heb hem uiteindelijk voorzichtig geopend. Toen bleek dat 1 van de "vingers" die over de schijf gaan was afgebroken. Heb toen maar afscheid genomen van de HD. Iedereen bedankt voor de hulp.

Forum Rechten