SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: VirtualBox

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

VirtualBox

Ik ben een virtualbox aan het instellen met behulp van een artikel uit computertaal februari 2012
    Dat schijnt te lopen en ik ben nu XP aan het installeren. Ik heb een systeemherstelpunt gemaakt. Als het nu fout loopt kan ik dan de computer naar dat punt terug zetten?
    Na het installeren van XP wordt de uitleg nogal ingewikkeld kan ik dan niet gewoon XP opstarten uit die box?
    Ik dacht dat hier minstens één iemand was die VB gebruikt.
    En wat ik helemaal mis: als ik nu mijn computer opstart, kom ik dan in mijn normale W10 en kan ik van daar uit die VB openen?
    Het scherm van XP (in VB) is heel klein, kan ik dat groter maken?
    Laatst gewijzigd door theo2602; 28-04-17 om 11:18.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Het instellen van VirtualBox liep vanzelf, maar XP is wat anders. Hij loopt even, maar dan crasht hij. Hij vind ook de USB niet hoewel ik in de virtual box de USB heb opgegeven.
    Maar blijkbaar is het hier een 'onbekend' gebied.

Schermafbeelding van Giant
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Ik draai Linux (Ubuntu) zonder problemen in VirtualBox.
    Om alles goed draaiende te krijgen moest ik wel de "guest addons" installeren.
    Heb je deze geïnstalleerd?

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik weet niet wat u bedoelt met Guest Addons, maar denk wel dat die geladen zijn. Ik zal meer vertellen als ik meer weet. Ik ben nu aan het proberen om het USB te herkennen.
    Het wordt er niets mee, ik kan XP installeren, dan begint hij updates te doen, en dan krijg ik het fameuze blauwe scherm. Misschien een fout in mijn XP schijf (die wat krasjes vertoont). Maar vrees dat er toch nog iets anders fout loopt.
    Laatst gewijzigd door theo2602; 29-04-17 om 18:05.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    De USB kun je instellen in de instellingen van VirtualBox.
    Als je deze instelt moet het gast-besturingssysteem (in dit geval WinXP) uitgelogd zijn, anders werkt het niet.

Dat je bij de XP updates het blauwe scherm krijgt komt waarschijnlijk door dat de Virtuele schijf te weinig ruimte heeft. Zeker als je meerdere updates te gelijk doet.

Mijn ervaring met VirtualBox is dat niet alles in het gast-besturingssysteem vlot draait. De wat zwaardere applicaties werken trager dan je gewend bent. Maar dat is in mijn geval geen probleem, ik gebruik het om af en toe eens wat anders uit te proberen.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik heb 10 gb gezet. Dat is toch niet weinig. En voor geheugen 1024

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Dat is zeer ruim voldoende.

Ik zou de updates proberen te installeren maar niet allemaal tegelijk, bijvoorbeeld steeds 5. Het kan best zijn dat er 1 tussen zit die het gevreesde blauwe scherm veroorzaakt, maar dan kun je achterhalen welke dit is.

Als alles bijvoorbeeld na 10 updates nog goed werkt is het handig om een kopie te maken.
    Dit doe je door naar "File" te gaan en en te klikken op "Exporteren Appliance". Deze Appliance kun je later weer importeren als alles door een foute update mislukt.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Als dat blauwe scherm komt, kan je niets meer doen. Als dat op de computer staat misschien wel. Maar in die VirtualBox, kan je niets meer doen. Het ergste is dat ik die VirtualBox enkel nodig heb om in Dos te kunnen gaan. Ik zal dus nog eens installeren en InternetOff instaleren en uitvoeren. Misschien dat dit een oplossing is. Ditmaal loopt het installeren goed en waar hij de vorige keren op een bepaald punt bleef hangen, loopt hij nu mooi door. Toch instaleer en activeer ik dadelijk Internet Off. Maar groot probleem blijft ik vind geen enkele mogelijkheid om de USB stift te ontdekken, en ook bestanden op de 'echte' schijf vind ik niet.
    Laatst gewijzigd door theo2602; 01-05-17 om 09:06.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Het voordeel van het runnen van een besturingssysteem in VirtualBox is dat alles draait in een soort luchtbel. Je kunt uitproberen en rommelen zonder dat je hoofdbesturingssysteem beschadigd raakt.
    Dat is -denk ik- ook de reden dat USB-poorten en harde schijven standaard niet werken. Het is wel mogelijk. Ik ben aan het zoeken geweest, maar ik denk dat er ook binnen XP wat instellingen/sleutels moeten worden aangepast.
    Misschien is het handig hiervoor hulp te vragen op het forum van VirtualBox https://forums.virtualbox.org/index.php

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Het schijnen alleen engelstaligen te zijn die virtual box gebruiken. Wanneer ik al problemen heb om een uitleg te begrijpen, is het nog moeilijker om vragen te stelen. Ik heb wel een mail naar een mijnheer Depuydt gestuurd die ergens op een website zijn hulp aanbied. Liefst langs Twitter, maar daar ben ik niet op. Dus maar met mail gepoogd.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Uiteindelijk klaar gekregen dat Windows XP en dus ook mijn Dos programma's in de VirtueleBox draaien. Daarvoor moest ik gedeelde mappen maken, zodat ik de data kan gebruiken, en mijn data op allebei de computers kan bewerken. Bij het maken van die gedeelde mappen zijn er enkele keuzen. Alleen lezen (dat is duidelijk en heb ik dus niet ingeschakeld) maar dan: Automatisch koppelen en Permanent maken. Die heb ik wel ingeschakeld.
    Probleem is dat ik, om te testen, enkele dingen in mijn Dbase had ingegeven, maar toen ik dat bestand dan kopieerde naar mijn andere computer, vond die de veranderingen niet.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Fijn te horen dat je alles draaiende hebt gekregen.

Voor het probleem dat de wijzigingen in Dbase zou ik zo geen oplossing weten.
    Het lijkt er een beetje op dat de Virtuele Machine de data uit de gedeelde mappen kopieert naar zijn eigen database maar de (gewijzigde) data niet kopieert naar de gedeelde mappen.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Het rare is dat het 'databestand' wel de datum heeft waarop ik het in VIRTBOX heb gemaakt. Dus hij heeft geschreven!

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Dat is heel vreemd. De bestanden worden dus gewoon opgeslagen met de juiste datum en tijd.
    Blijkbaar kun je dan alleen de gewijzigde bestanden alleen openen in de Virtuele Machine. Dan zou de wijziging dus bij het opslaan een bepaalde code/sleutel meegekregen moeten hebben.
    Dit heb ik nog niet eerder gelezen op andere fora.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Dat was met Dbase III. Maar nu heb ik in GWbasic in een kalender programma echte of bedachte afspraken in mei 2017 gezet. Toen ik dat bestand op de XP computer zette, werkte het wel. Dus nog wat verder testen, ik denk dat het werkt.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Fijn dat het nu lukt!
    Nog even een paar dagen testen en dan gewoon gaan gebruiken.

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Dat ik zo weinig er over vind, is waarschijnlijk omdat de meeste gebruikers gewoon twee computers maken die apart werken. Ik wil Dos programma's draaien op mijn laptop als ik, om de een of ander reden, niet aan de, speciaal daarvoor bewaarde, XP computer kan zitten. En dat kan niet in W10 64 bits. Daarom die Viemrtuele Machine, waarbij de data dus ook van de een naar de andere computer kunnen gaan.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Hier heb je helemaal gelijk in!
    Ik heb zelf ook meerdere pc's/laptops met verschillende besturingssystemen waaronder een van internet afgekoppelde WinXP

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    ik krijg wel mijn printer niet herkend. Denk dat dit iets te maken heeft met USB.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Ik denk dat je gelijk hebt dat de usb de oorzaak is.

Ik kwam deze Youtube-video tegen over het aansluiten van een printer in VirtualBox:
    https://www.youtube.com/watch?v=D0zs8lb1PbY

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten