SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 15 van de 15

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Private Firewall

Backup van Thunderbird terugzetten lukt niet

Ik heb zonet een systeemherstel op mijn pc moeten toepassen. Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma. Ik had een backup van mijn mails. Voor diegenen die thunderbird kennen weten dat deze worden opgeslagen in 'Profiles'. Toen ik thunderbird opnieuw installeerde na het systeemherstel zag ik dat hij een andere default directory had aangemaakt (gty3dhkd.default) dan diegene voor het systeemherstel (ccaa1701.default). Bijgevolg, thunderbird herkent het profiel niet en neemt mijn mails niet over.
    Alles in de nieuwe default directory kopiŽren werkt niet, dan laat Thunderbird mij weten dat hij geen profiel kan laden.
    Wat moet ik doen?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    De mappen met de extensie default zijn de backups, de inhoud van eentje met een datum van voor het probleem in de werkende profiel map kopiŽren proberen.

Toevallig vorige week hetzelfde meegemaakt met een PC, gelukkig was er een systeem backup want bovenstaande werkt niet echt, sommige dingen waren weg.

Tip, maak backups met Windows backup en met Aomei.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Private Firewall
    Ik vind geen mappen met als extensie 'default'.

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    default directory had aangemaakt (gty3dhkd.default)
    systeemherstel (ccaa1701.default)

Geen systeem of windows backup gemaakt?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Private Firewall
    Ik heb geen systeembackup. Ik heb destijds bij backup aangeduidt welke mappen er moeten gebackupt worden.
    Ik kan die mappen dus terugroepen en vragen die terug te plaatsen. Maar de mails uit thunderbird stonden dus vroeger in een andere directory dan bij de nieuwe installatie. En daar zit hem dus het probleem want alles kopiŽren in de nieuwe default directory helpt dus niet.

Schermafbeelding van Giant
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pascal123 Bekijk Berichten
    (...)
    Ik kan die mappen dus terugroepen en vragen die terug te plaatsen. Maar de mails uit thunderbird stonden dus vroeger in een andere directory dan bij de nieuwe installatie. (...)
    Je hebt ook waarschijnlijk de mogelijkheid om deze terug te plaatsen op een andere locatie bijvoorbeeld het bureaublad. Als deze map het goede (oude) profiel bevat moet je deze vervangen voor de map "Thunderbird" welke in de directory "Application Data" staat. Wel eerst de map Thunderbird die daar nu staat verwijderen of herbenoemen.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Private Firewall
    Vroeger (bij Windows 7) lukte het kopiŽren van de profielmap in de nieuwe default directory wel. Deze bevond zich in C:\User\Appdata\Roaming\Thunderbird\Profiles. Maar blijkbaar staat er bij Windows 10 (wat ik nu gebruik) nog eens een Thunderbird profiles directory in C:\User\Appdata\Local\Thunderbird\Profiles Wellicht is dat de reden dat de pc zegt dat hij het profiel niet kan laden, omdat de bestanden in die directory niet overeenstemmen met de bestanden uit de andere?

Bestaan er trouwens geen hulpprogramma's die voor jou een backup maken van je mails uit thunderbird, en die ze na een systeemherstel ook kunnen terugzetten?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Het kopieren van de profielmap werkt ook in Windows 10. Gisteren nog gedaan omdat een nieuwe versie van CCleaner de Thunderbird profielmap bij veel gebruikers om zeep heeft gebracht.

Je moet wel de hele map kopieren. Dus de map "Thundebird" inclusief alles wat er in zit en deze in Application data plaatsen.
    Als je alleen het daarin zittende profiel kopieert verwijst het configuratiebestand (profiles) onjuist. Deze zou je eventueel ook handmatig kunnen aanpassen.
    De map Thunderbird in "local" kun je in zijn geheel verwijderen. Die wordt bij opstarten van TB opnieuw aangemaakt.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Private Firewall
    @ Giant: heb het zonet geprobeerd maar ook om een of andere bizarre reden lukt het toch niet. Hij laadt niets van mijn oude mails in. Er moet ergens een bestand ontbreken. Het is mij ook een raadsel want het is de eerste keer dat ik zoiets voorheb. Ik heb in het verleden al enkele keren mijn mails moeten terugzetten en dat gaf nooit problemen en nu plots wel, ik begrijp het niet.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Private Firewall
    Het is me gelukt! Blijkbaar stonden er in de Roaming-directory een pop.telenet.be EN pop.telenet-1.be map. Mijn oude mails stonden in de pop.telenet.be Wanneer ik dan alles kopieerde naar die pop.telenet-1.be dan laadde hij mijn mails wel allemaal in. Waarom hij die pop.telenet-1.be heeft aangemaakt is mij nog een raadsel. Maar het is blijkbaar nu de map waarin mijn mails worden opgeslagen.

Alleen nog 1 vervelend iets, het adresboek. Ik had een volledige onderverdeling gemaakt maar alles is weg. Nu moet ik manueel alle adressen opnieuw inputten. Waar bevindt het adresboek zich trouwens ergens? Ik had gehoopt dat die ook in de profielmap zou zitten maar bljkbaar niet?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Fijn dat het gelukt is!

Het adresboek bevind zich in het profiel en heeft de naam abook.map. (soms ook abook-1,map enz.).

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Private Firewall
    Die staan er idd in, meerdere zelfs, van abook.map tot abook-12.map
    Maar waarom krijg ik dan toch mijn vroegere onderverdelingen niet te zien?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Dat kan, abook.map is het adresboek "Persoonlijk adresboek" en die met volgnummers zijn extra adresboeken.
    "Verzamelde adressen" heet "history.map".

Ik neem aan dat je met de onderverdeling de lijsten bedoeld. Die worden in principe opgeslagen in abook.map. Maar het zou kunnen zijn dat die staat in een van de abooks, met een volgnummer. Deze is dan waarschijnlijk niet (meer) actief in het nieuwe Thunderbird-profiel.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Private Firewall
    Met die onderverdeling bedoel ik idd de lijsten. En kan ik die op een of andere manier terug activeren?

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Norton
    Het kan waarschijnlijk wel als je het bestand met de lijsten kunt vinden. Je moet daarvoor alle abook.map bestanden bekijken in bijvoorbeeld het programma "kladblok" . Als je de juiste hebt gevonden moet je bekijken of dit bestand naast de lijsten ook je adresboek bevat. In dat geval kun je het adresboek dat nu wordt gebruikt vervangen voor dit bestand.

Staat het adresboek er niet bij dan moet je een tweede adresboek aanmaken en het bestand met de lijsten daarheen kopieren. In theorie moet dit werken maar of dat ook zo in de praktijk is weet ik niet. Het kan zijn dat er nog een configuratiebestand moet worden aangepast.

Forum Rechten