SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Antivirus
    Avast
    Firewall

Laptop Acer hl traag, Windows 10

Hallo,

Ik heb het forum afgezocht naar een oplossing voor het probleem dat ik hier heb met een laptop van een vriend.
    Deze is gigantisch traag geworden sinds enkele dagen. Er is niet direct iets nieuws genstalleerd (ook geen updates gevonden). Ik heb wel gezien dat er zowel Norton als McAfee genstalleerd was (dus heb McAfee eraf gegooid (Norton is een betaalde versie).
    Verder stonden er vrij veel programma's op die niet meer gebruikt werden. Heb die er allemaal afgegooid.
    Vervolgens ontdekt dat het gebruikersprofiel maar liefst 37 GB groot was, daar ook kuis in gehouden.
    Nadien Malwarebytes eens genstalleerd (had ik hier in het forum gevonden), deze vond 138 problemen, alles in quarantaine gezet. Na herstart lijkt de PC ietsje sneller (opstart duurt nog 15 min ipv 20 min). Maar eens deze opgestart is, is hij weer gigantisch traag (effe klikken op iets en dan moet je zeker 5 min wachten voordat het opengaat...). In de taakmanager zie ik niets abnormaals (geen zaken die veel CPU nemen, geen processen die vast lijken te lopen...). In de eventvwr zie ik een bericht sinds 2/8 : "er is opnieuw een poging gedaan voor de IO-bewerking op logisch blok Ox12D52668 voor schijf 0 / PDO-naam: Device IDE AASTorageDevice-1. ==> Checkdisk gedaan : geeft geen fouten...
    Ik raak ten einde raad... (ben hier al 3 dagen op aan het zoeken) Heeft iemand enig idee wat hier nog aan de hand kan zijn ? De PC is een laptop van Acer, en het besturingssysteem is Windows 10, home editie...
    Bedankt voor de feedback,
    Eurexp

Schermafbeelding van dorado
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    12
    Plaats volgende logs:

Log 1:
    Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
    Start MiniToolBox
    - Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
    • Flush DNS
    • Report IE Proxy Settings
    • Reset IE Proxy Settings
    • Report FF Proxy Settings
    • Reset FF Proxy Settings
    • List content of Hosts
    • List IP configuration
    • List Winsock Entries
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Installed Programs
    • List Devices (Only Problems)
    • List Users, Partitions and Memory size
    • List Minidump Files
    • List Restore Points

Klik op de knop "Go".
    Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
    • Klik op Geavanceerd onder Snelle Reactie hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
    • Klik daar op.
    • Klik op Voeg bestanden toe
    • Klik op MTB.txt
    • Klik op Uploaden
    • Klik onderin op In de tekst plaatsen

Log 2:
    • Download Autoruns for Windows
    • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
    • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
    • Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
    • Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:

• Klik op Geavanceerd onder Snelle Reactie hier op het forum, waardoor je een paperclip te zien krijgt:
    • Klik daar op.
    • Klik op Voeg bestanden toe
    • Klik op AutoRuns.txt
    • Klik op Uploaden
    • Klik onderin op In de tekst plaatsen

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Dag Dorado,

Sorry voor deze late reply, maar de MiniToolBox heeft enkele uren gelopen voordat ik het TXT bestand gekregen heb. Op de Windows-PC is het bestand blanco (doch is wel 48 KB, dus heb het even naar mijn Mac gekopieerd om van daaruit hier in het forum te kunnen posten...

Hier alvast de MTB.TXT. Ik heb nu de autoruns ook opgestart (zal logfile ook posten zodra dit mogelijk is)
    Bedankt alvast.
    MTB.txt

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Hoi,

Na een uurtje scannen is ook hier de logfile van de autoruns...
    Bedankt voor het advies,

autoruns.txt

Schermafbeelding van dorado
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 32 bits
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    12
    Heb je geprobeerd de Intel Rapid Storage Technology te herinstalleren?
    https://www.intel.com/content/www/us...intel-rst.html

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Dag Dorado,

Ik heb vandaag (oops, gisteren intussen) geprobeerd om de Intel Rapid Storage Technology te herinstalleren, doch ik krijg (zowel voor Windows 10 32 als 64 bit een melding dat deze niet genstalleerd kan worden...

Zou het een optie zijn om een herinstallatie te proberen van Windows 10 zelf (ik heb in de logfile van autoruns gemerkt dat er een deel van de systeembestanden ...Wow64 (enz) ontbreken. Misschien duurt alles zo lang omdat hij naar die ontbrekende bestanden zoekt ?
    Als ik Windows 10 herinstalleer (door een "reset PC" (met behoud van de data), dien ik dan alle programma's ook opnieuw te installeren ?

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Intussen toch geprobeerd om een reset PC te doen (met behoud van data), alles lijkt nu op 't eerste zicht terug normaal te werken... Bedankt in alle geval voor het eerder gegeven advies Dorado. You're the best

Forum Rechten