Narrowcasting is al enkele jaren populair onder Nederlandse ondernemers die hun bedrijf, producten en/of diensten op een eigentijdse manier in de schijnwerpers willen zetten. Steeds meer grote bedrijven, maar ook kleine onderneming en zzp’ers kiezen voor narrowcasting oplossingen die ze zakelijk inzetten. Maar hoe kun je een narrowcasting scherm het beste zakelijk inzetten, zodat je zo goed mogelijk profiteert van de voordelen van een narrowcasting speler? Gebruik onze tips om narrowcasting slim te gebruiken, zodat jouw onderneming hier echt van profiteert.

Wat is narrowcasten precies?

Maar eerst iets over het fenomeen narrowcasten zelf. Wat is dit precies? Met narrowcasten wordt het projecteren van boodschappen op grote (vide)schermen bedoeld. Dat kan in een kantoorruimte zijn, maar ook in een overheidsgebouw, een museum, een schoolpand of een winkel. Op de narrowcasting player is dan relevante informatie te lezen, zoals lestijden, klantinformatie of interessante aanbiedingen. Dit soort narrowcast oplossingen heeft diverse voordelen te bieden: je bereikt personeel of klanten snel met jouw boodschap, je straalt professionaliteit uit en, ook dat is fijn, je kunt de boodschap of het beeldmateriaal dat je laat zien snel aanpassen en actualiseren.

 

Tip 1: laat de omgeving bepalend zijn

Hoe ga je slim om met een narrowcasting scherm? Belangrijk is in de eerste plaats om goed naar de omgeving te kijken waar je het scherm (of meerdere schermen) wilt gaan gebruiken. Wat wil je precies als boodschap de ether in sturen? En in welke ruimte ga je het scherm neerzetten? Denk goed na over plek. Zo kun je een reclameboodschap goed casten bij een tankstation, als bezoekers aan het tanken zijn. Geschikte plekken zijn ook wachtruimtes, waar mensen vaak weinig anders te doen hebben. Trap in elk geval niet in de verleiding om jouw narrowcasting oplossingen overal te willen laten zien.

 

Tip 2: kies voor een actuele boodschap

Het is aan te raden om jouw boodschap, of die nu commercieel of informatie is, te combineren met actualiteiten. Laat op jouw narrowcasting player dus, naast reclame of bedrijfsinformatie, ook actualiteit zoals het lokale weer, Nederlands nieuws of actueel filenieuws zien. Natuurlijk stem je de actuele informatie zoveel mogelijk af op de behoefte van jouw doelgroep!

 

Tip 3: ga voor kwaliteit

Ten slotte is het aan te raden om als ondernemer voor een goede kwaliteit elektronica te kiezen. Schermen voor narrowcasten staan al snel 12 uur per dag aan en moeten daarom van bovengemiddelde kwaliteit zijn. Let hier dus goed op bij de aankoop van dit soort schermen. Een gewone smart televisie volstaat niet als je wilt narrowcasten.

 

 

Categorieën: Computers

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *