SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28
    Nucia Sagittarius Schermafbeelding van Mentos
    Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Mac OS X Firewall + Router
    Blog Berichten
    1

'Internetverslaving even erg als drankprobleem'

En op de acht Amerikanen is verslaafd aan internet en vertoont dezelfde verschijnselen als iemand die aan de drank is.

Uit Amerikaans onderzoek van de Stanford University School of Medicine onder 2513 volwassenen blijkt dat n op de acht Amerikaanse burgers kampt met problematisch gebruik van internet. Deze mensen hebben een hele sterke drang om online te zijn.

De internetverslaafden gaan stiekem surfen en vertonen gedrag dat sterk lijkt op dat van alcoholisten, schrijft het wetenschappelijke tijdschrift New Scientist.

Van de ondervraagden blijkt 8 procent zijn internetgebruik te verbergen voor familieleden, vrienden en collega's. Hetzelfde aantal zegt online te gaan om de 'echte wereld' te ontvluchten. Bij 6 procent heeft de eigen relatie ook te lijden onder het excessieve internetgebruik.
    Drang

Internetverslaafden hebben een ongezonde drang om hun e-mail te controleren, berichten op weblogs te plaatsen en websites te bezoeken, aldus onderzoeker Elias Aboujaoude.

Hij pleit voor erkenning van internetverslaving als een echte klinische verslaving. Bovendien is het ook een economisch probleem omdat excessief internetgebruik geregeld plaatsvindt op de werkvloer.

Eerder bleek al dat de meeste internetverslaafden blanke mannen zijn van dertig jaar of ouder, alleenstaand en hoogopgeleid. Gemiddeld wordt wekelijks dertig uur besteed aan onbelangrijke taken op de computer.

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Toen ik de titel las dacht ik; heb je weer zo'n vaag onderzoek, maar als je dan de dingen leest als "Internetverslaafden hebben een ongezonde drang om hun e-mail te controleren, berichten op weblogs te plaatsen en websites te bezoeken, aldus onderzoeker Elias Aboujaoude" lijkt het toch wel een serieus probleem.

Hoe denken jullie hierover?

Schermafbeelding van Toni
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Nou.....ik denk dat dit niet zo onzinnige onderzoek is hoor.
    Er blijken toch echt mensen te zijn, die zo de drang voelen
    om op het net te zijn, dat het schrikbarende vormen aan kan nemen. Let wel, het is vrij normaal,dat iemand die een hobby heeft daar ver in kan gaan. Dus het verschil tussen iemand
    die een treinverzameling heeft, en daar zijn gehele vrije
    tijd aan spendeert vindt ik net zo minder vreemd als dat iemand die zijn vrije tijd benut om op het net te zitten.
    Het is zoals met alles is het leven, het kerkje in het midden laten. Maar zoals met alles, gaat dat niet altijd op, of wilt men gewoon weg niet. Er is in Nederland trouwens al een hulpverlening voor mensen die internetverslaafd zijn en moeten afkicken.
    Dus zo raar is het niet. Mensen kunnen nu eenmaal ver in de
    dingen gaan. Zo ook met internet dus.
    Laatst gewijzigd door Toni; 19-10-06 om 20:04.
    Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
    Wordt er zelf ook door verwarmd

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik vind een aan een hobby verslaaft zijn en aan het internet verslaaft zijn juist totaal verschillend.
    De treinverzameling die jij bijvooreeld noemde, daar ben je mee bezig omdat je er plezier aan hebt, omdat je er moeite voor hebt moeten doen en er trots op bent/ kan zijn.
    En zoals in het onderzoek werd genoemt: "de drang hebben om een bericht op een weblog te plaatsten" vind ik toch iets heel anders, weblogs, forums, profielensites etc. zijn volgens mij zo populair door het sociale aspect ervan, het praten en leren kennen van mensen etc. als je niet kan wachten op een bericht en gewoon wegens het plaatsen van een bericht naar het volgende topic, profiel of wat dan ook gaat gaat het volgens mij puur om het plaatsen van een bericht.
    En dan ben je dus min of meer verslaaft aan het plaatsen van een bericht (en niet aan het plezier die een site je geeft) terwijl dat je helemaal geen moeite kost of trots maakt, dan ben je dus verslaaft want je doet het puur om het plaatsen van een bericht.

EDIT: Ik begrijp zelf ook maar de helft van wat ik nu heb getypt
    Laatst gewijzigd door Mentos; 19-10-06 om 20:11.

Schermafbeelding van Bandit123
    Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall
    >>>>De internetverslaafden gaan stiekem surfen en vertonen gedrag dat sterk lijkt op dat van alcoholisten<<<<<

Dat is dan mooi uit gelegt....Hep ikke ook allebei...En Vissen
    Kijk Eerst Bij Jezelf Dan Bij Een Ander Zelf Maakt Men De Meeste Fouten

Erelid Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Nou, ik vind dus dat Toni gelijk heeft, als jou plezier in je treinverzameling tot gevolg heeft dat je verder niets meer doet, dat je gezin eronder lijdt, omdat je nergens heen wilt, als al je geld opgaat aan het onderhouden en bijkopen van rails en treintjes etc, dan heb je dus echt een probleem. Zo ook sporten, ik ken er genoeg die elke dag 15 kilometer moeten hardlopen, anders voelen ze zich onplezierig, dat is dan ook een verslaving,( of mensen die elke dag in de sportschool rondhangen) en wat dacht je van lezen? Ik heb een tijd gehad dat ik ontzettend veel las, echt een boek per dag ofzo, dan lijdt ook je omgeving eronder (ja, wacht even even hoofdstuk uitlezen... en de rest maar wachten.) En tv kijken? Sommige mensen zitten elke minuut van hun vrije tijd voor de buis. Zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen die je een verslaving zou kunnen noemen. De vraag is of het ook echt een verslaving is.
    amiek

Verbannen
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Ik merk in dit en in een ander forum -dat ik elke dag bezoek- dat de grootste groep leden nooit iets post of nauwelijks iets.
    Dan is er de groep tijdelijk actieven: veel posten en daarna niets meer.
    En er is een groep die veel post, om wat voor reden dan ook.

Extremen kom je altijd tegen, in het ANDERE forum is een persoon, die meer dan 7000 berichten heeft geplaatst. Dat is een probleem lijkt mij voor deze persoon.

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ben ik helemaal met je eens Amiek, begrijp me niet verkeerd , ik vind het ook net zo ernstig als alle andere verslavingen maar het ging me meer om de redenen dat je de drang voelt om ermee door te gaan.
    Treintjes, lezen, sporten, tv kijken, dat zijn allemaal dingen die je doet omdat je er gewoon veel plezier aan beleeft en sommige gaan daar zo ver in dat ze er inderdaad verslaaft aan raken.
    Maar zoals bijv. een ractie op een profielensite plaatsen, dat doe je omdat je het leuk vind mensen te leren kennen en wegens het sociale gebeuren, maar als je dan de drang voelt om zoveel mogelijk berichten te plaatsen en dat zelfs stieken te doen, dan ben je volgens mij verslaaft aan het plaatsen van berichten en niet verslaaft omdat je het zo leuk vind om veel mensen te leren kennen. (nogmaal dit is mijn mening en maakt verder niets uit)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronnie
    Ik merk in dit en in een ander forum -dat ik elke dag bezoek- dat de grootste groep leden nooit iets post of nauwelijks iets.
    Dan is er de groep tijdelijk actieven: veel posten en daarna niets meer.
    En er is een groep die veel post, om wat voor reden dan ook.
    De groep die tijdelijk actief is heeft waarschijnlijk gewoon een computer probleem en nadat dat is opgelost gaat hij/zij weer weg.
    De groep die nooit iets post, ik weet niet met welk doel die zijn gekomen.
    En de groep die erg actief bezoekt en regelmatig post, (en daar horen wij dus bij) doe het volgens mij ook weer voornamelijk om het sociale aspect, 's avonds weltegerusten wensen, even de brilkat lezen, af en toe iets grappigs posten en een leuke reactie terug krijgen, dat doe je volgens mij niet om het plaatsen van het bericht maar omdat je het leuk vind om wat van andere mensen te horen en van jezelf te laten horen.

En ik denk dus dat wij niet verslaaft zijn, en dat terwijl we het forum meerdere malen per dag bezoeken, en ik vind dat omdat wij hier niet komen omdat we het zo leuk vinden om op de nieuw bericht knop te drukken, maar omdat we het leuk vinden om wat van elkaar te lezen en mensen met computer problemen te helpen, dat doen we vrijwillig en omdat we er plezier in hebben en dus is dat niet verslaaft.
    Laatst gewijzigd door Mentos; 19-10-06 om 20:30.

Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall
    Dan ben ik verslaafd,zeker gezien wat ik de laatste 2 jaar nog meer heb gedaan.......

DIT IS DE BANDIET
    Laatst gewijzigd door Bandit123; 19-10-06 om 21:01.

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Bandit ben jij ook Karine?

Edit: Die krijg ik te zien in het profiel van Helpmij, Karine.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Een probleem verzinnen , onder een andere naam posten en dan zelf het antwoord gaan bedenken???? Dat is sneaky ( of verslaafd ) Nee, Toni, Bandit is niet Karine, die heeft een heel andere manier van schrijven, dat kan nooit. Ik denk dat hij de laatste post van Karine bedoelt)
    amiek

Verbannen
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Bandit heeft 8222 berichten bij Helpmij, daarmee heeft hij aardig wat mensen geholpen.

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Ik heb verders niet gekeken alleen dat ik bij profiel de naam van Karine zag staan, dus ik dacht dat hij in eerste instantie een foute link had geplaatst.
    Maar omdat hij dit zo schreef:

Dan ben ik verslaafd,zeker gezien wat ik de laatste 2 jaar nog meer heb gedaan.......

Dacht ik van,aha.....

Edit: We gaan een beetje offtopic, maar als dit echt zo is dat iemand een probleem post en zelf de oplossing gaan geven via een andere naam, dan kan
    je idd spreken van een verslaving. Want ik zie zelf daar het nut niet van in om
    op zo manier te gaan posten Dan kan je echt spreken van een verslaving om
    het posten zelf, en niet zozeer om mensen daadwerkelijk te helpen, of het plezier dat je er aan hebt.
    Laatst gewijzigd door Toni; 19-10-06 om 21:01.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Nou, ik vind het dus (om maar weer even on-topic te gaan) een twijfelachtig onderzoek. Op de manier waarop deze meneer denkt, kun je al je hobbies wel een verslaving gaan noemen, hij heeft het niet over plezier erin hebben ofzo, gewoon, zoveel uur achter de pc, vooral internetten en je bent verslaafd. Dat vind ik dus erg kort door de bocht.
    amiek

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Inderdaad, het is gewoon moeilijk om de grens te trekken tussen erg actief internetten en eraan verslaaft zijn.
    Maar ik vond het toch wel een interessant artikel

Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall
    Edit: is veranderd Sorry....LOL

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amiek
    Nou, ik vind het dus (om maar weer even on-topic te gaan) een twijfelachtig onderzoek. Op de manier waarop deze meneer denkt, kun je al je hobbies wel een verslaving gaan noemen, hij heeft het niet over plezier erin hebben ofzo, gewoon, zoveel uur achter de pc, vooral internetten en je bent verslaafd. Dat vind ik dus erg kort door de bocht.
    De grens tussen een veel geoefende hobby of een verslaving,ligt niet zo heel ver van elkaar. Alleen met een
    hobby, heb je idd zoals Mentos ook aangeeft, plezier erin.
    Met een verslaving is het een kwestie van moeten. Dan is
    de plezier er gauw vanaf.

Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toni
    Ik heb verders niet gekeken alleen dat ik bij profiel de naam van Karine zag staan, dus ik dacht dat hij in eerste instantie een foute link had geplaatst.
    Maar omdat hij dit zo schreef:

Dacht ik van,aha.....

Edit: We gaan een beetje offtopic, maar als dit echt zo is dat iemand een probleem post en zelf de oplossing gaan geven via een andere naam, dan kan
    je idd spreken van een verslaving. Want ik zie zelf daar het nut niet van in om
    op zo manier te gaan posten Dan kan je echt spreken van een verslaving om
    het posten zelf, en niet zozeer om mensen daadwerkelijk te helpen, of het plezier dat je er aan hebt.
    WAt je hier dus aanhaal dat men Vragen stelt , en er dan via een andere Nick op gaat antwoorden,dat komt wis en waarachtig voor.
    En ja dan ben je niet verslaafd,maar ziek of een dubbele persoonlijkheid(weet het moelijke woord niet te spellen)
    Komt op sommige Forums echt wel voor hoor.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Je spelt het goed, hoor bandit, en ik geloof je onmiddelijk dat er mensen zijn die dit doen. Beetje vreemd, maar ach, er zijn zoveel vreemde mensen op de wereld.
    amiek

Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bandit123
    Komt op sommige Forums echt wel voor hoor.
    Nou hier toch niet bij mijn weten.
    Maar is idd wel vreemd, zie echt het nut er niet van in.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten