SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 47

Onderwerp: Avatar maken

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

Het maken/aanpassen van signbars en avatars begint een beetje een rage te worden.
    Het maken van Toni's avatar heb ik daarom maar meteen aangegrepen om deze korte tutorial te maken. Met programma's als Paint Shop Pro en Photoshop kun je van bijna elke afbeelding op ongeveer dezelfde manier een avatar maken. Maar deze uitleg is ook handig voor degenen die nu eindelijk weleens willen weten hoe je een figuur losmaakt uit een afbeelding, zonder dat je na tien minuten al de neiging krijgt je pc door de ruiten te smijten. Voor alle doe-het-zelvers dus.
    Er is gebruik gemaakt van de Engelse versie van Paint Shop Pro 7. Degenen die een Nederlandse versie van PSP gebruiken, vinden hier een webpagina, waarop de meeste termen die je in PSP tegenkomt vertaald zijn.

Snijd de afbeelding eerst bij tot een vierkant - uiteindelijk wordt de avatar ook vierkant. In PSP zie je links onderin de taakbalk de afmetingen van de uitsnede. Door de randen ervan te verslepen kun je hem heel makkelijk precies vierkant maken.

(Tip: wanneer je in PSP een nauwkeurige selectie hebt gemaakt en dan de muisknop loslaat, komt het soms voor dat door die beweging de selectie net een paar pixels groter of kleiner wordt dan de bedoeling is. Om dat te voorkomen kun je op het moment dat een selectie precies goed is even de rechter muisknop indrukken, terwijl je de linker ook nog ingedrukt hebt. De cursor wordt dan als het ware "ontkoppeld" van de selectie, waardoor deze niet meer kan veranderen door zo'n beweging.)

Wanneer je de cursor vervolgens in de selectie zet, verandert deze in het Verplaatsgereedschap, waarmee je de selectie exact op de goede plek kunt zetten. Met een dubbele klik binnen de selectie snijd je hem tenslotte uit.

Er zijn manieren om een vorm in zijn geheel automatisch te selecteren. Die methodes werken op basis van kleur en contrast. Bij een afbeelding als deze werkt dat echter niet, omdat de kleur- en contrastverschillen tussen de figuur en de achtergrond op veel plaatsen te klein zijn. Zo'n figuur moet je dus handmatig uit de omgeving losmaken. Een ingewikkelde vorm in zijn geheel én in een keer uit de vrije hand selecteren lukt bijna nooit - begin daar maar niet eens aan. Selecteer de figuur eerst grof met het selectiegereedschap Lasso.
    Stel de eigenschappen van gereedschappen in het venster Tool Options steeds zo in als aangegeven op de afbeeldingen.

Keer de selectie dan om...

...en knip hem weg. Op plaatsen waar een selectie weggeknipt wordt, krijgt de afbeelding de kleur die als achtergrondkleur is ingesteld - in dit geval Nucia-groen. (Kleur kiezen: klik op een van de vlakjes om het kleurenpalet te openen. Hiermee kun je de kleur instellen. Door op de pijltjes tussen de vlakjes te klikken, kun je voor- en achtergrondkleur snel verwisselen.) Als de figuur later als transparante GIF op een webpagina gebruikt gaat worden, kun je daarvoor het best een achtergrondkleur instellen die dicht bij de uiteindelijke achtergrondkleur op de webpagina ligt.

Nu hoeft alleen de overgebleven bruine rand rond de figuur nog verwijderd te worden. Dat doe je ook met de Lasso. Door een beetje in te zoomen op de figuur en de rand in kleine delen weg te knippen is dat niet echt moeilijk. Het makkelijkst is om de selectie ruim buiten de figuur te beginnen. Vervolgens beweeg je de cursor naar de rand van de figuur en volg je die een stukje zo nauwkeurig mogelijk. Beweeg de cursor dan weer van de figuur af, sluit de selectie met een dubbele klik en knip het geselecteerde deel weg. Mislukt een stukje toch, dan maak je de laatste handelingen ongedaan via Ctrl + Z. Voor het selectiegereedschap kun je hier het best de precisiecursor gebruiken. Het stipje in het midden ervan is één pixel groot en geeft de exacte positie van de cursor aan. De coördinaten van die positie zijn altijd links onderin de taakbalk te zien.

Zo knip je steeds een stukje van de rand weg.

Als de figuur helemaal los staat, kun je de rand als dat nodig is nog wat vloeiender maken door hem met het retoucheergereedschap iets te verzachten.

Daarna verklein je de afbeelding naar de uiteindelijke afmetingen van 100 x 100 pixels.

Verkleinen maakt een afbeelding altijd wat onscherper.

Die onscherpte kun je verminderen met filters als Sharpen of Sharpen More, maar het Unsharp Mask Filter geeft een mooiere verscherping. De instellingen zoals je die hieronder ziet (Radius 2.00, Strength 30 en Clipping 0) geven voor de meeste foto's die je op het web tegenkomt (72 pixels/inch) een mooie verscherping die niet zichtbaar is als zodanig - bij de andere twee methoden is dat wel vaak zo. (In Photoshop geeft deze instelling voor Unsharp Mask hetzelfde resultaat als in Paint Shop Pro. Dat lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het geldt lang niet voor alle effecten die deze programma's gemeenschappelijk hebben. Strength heet in Photoshop overigens Amount en Clipping wordt daar Treshold genoemd.) Het kan voldoende zijn om dit filter één keer toe te passen. Bij deze avatar werd het effect twee keer gebruikt, wat het beste resultaat gaf.
    Tenslotte sla je de avatar op als JPEG in de hoogste kwaliteit - zonder compressie.

Als je de avatar als transparante GIF op wilt slaan, moet de groene achtergrond als transparante kleur ingesteld worden. Dat doe je via Colours > Set Palette Transparency. Voordat je onderstaand venster ziet, krijg je nog een venster te zien met de waarschuwing dat de afbeelding tot 256 kleuren wordt teruggebracht. Verander in dat venster niets aan de standaardinstellingen - klik gewoon op OK. Nadat je hebt aangegeven welke kleur transparant moet worden, sla je de avatar op als GIF, aangezien dit bestandsformaat transparantie ondersteunt en het formaat JPEG niet. Het feit dat de afbeelding tot 256 kleuren moet worden beperkt komt overigens doordat het formaat GIF niet meer kleuren kan bevatten.

Laatst gewijzigd door Guus abc; 19-11-06 om 19:32.
    Als ik niet een beetje gek was zou ik stapelgek worden.

Habitué Schermafbeelding van metriod
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Macintosh OS X 10.8
    Antivirus
    Geen
    Firewall
    Mac OS X / Router
    Ziet er goed uit guus,ga ik vanmiddag eens proberen

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metriod
    ga ik vanmiddag eens proberen
    Succes ermee.

Schermafbeelding van Marij
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    wow Guus bedankt
    die ga ik uitprinten en als het weer eens regent of donker is ,ga ik het ook proberen
    hoi.
    hoi

De beste manier om je toekomst te voorspellen is haar zelf te creëren

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marij
    wow Guus bedankt
    die ga ik uitprinten en als het weer eens regent of donker is ,ga ik het ook proberen
    Het werkt ook bij mooi weer, hoor.

Schermafbeelding van Marij
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guus abc
    Het werkt ook bij mooi weer, hoor.
    maar dat gaat vast wel wat tijd kosten en dan ben ik nu liever buiten
    hoi.
    hoi

De beste manier om je toekomst te voorspellen is haar zelf te creëren

Nucia Sagittarius Schermafbeelding van Mentos
    Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Mac OS X Firewall + Router
    Blog Berichten
    1
    Ik heb jarenlang alleen maar met Paint gewerkt
    Naar aanleiding van dit topic photofilther er opgezet en aangezien ik erg tevreden en met mn avatar ben en er nog niets van bewerken kan maar eens wat geknipt, geplakt etc. aan een wallpaper, om te oefenen

KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)

Zoiets was nooit gelukt met Paint, wist niet dat photofilter zoveel mogelijkheden had.
    Eens kijken wat er nog meer mee kan :happy:.

Kan je ook belichten vanuit een bepaalt punt/hoek nabootsen?
    Laatst gewijzigd door Mentos; 26-10-06 om 13:59.

Erelid Schermafbeelding van Crash
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mentos
    Kan je ook belichten vanuit een bepaalt punt/hoek nabootsen?
    Zoiets bedoel je?
    KLIK HIER voor een vergroting!
    (Klik bovenstaande afbeelding aan voor een vergroting!)
    Kon het even niet anders voor elkaar krijgen, omdat je plaatje al JPG is en ik er een laag overheen moest zetten.
    Heb het trouwens met Photoshop gedaan.(Rendering > belichtingseffecten) Ik weet niet of dat met photofilther ook kan. Met photoshop kun je voor verschillende belichtingseffecten kiezen.(enkele spot, meerdere spots, meerdere hoeken, gerichter)
    Grtz Lex.

Kijk ook even naar ==> de huisregels <==, dit kan zeer verhelderend werken.
    Moederbord / Processor; Gigabyte GA-X58 Extreme / Core i7 920 2,66GHz @3,67GHz.
    Koeler; Thermal right 120 Ultra Extreme met Sharkoon 120x120x25mm fan.
    Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.
    Speakers; Logitech z5500.
    Toetsenbord / Muis; Logitech G15 / G5.

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Dat bedoel ik ja
    Ik kan helaas geen belichtings optie in Photoshop vinden
    Ik zoek dus nog even door

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Ik kan helaas geen belichtings optie in Photoshop vinden
    In Photoshop bij "Filter > rendering > belichtingseffecten".
    (zie bijlage)

Bij Photofilther weet ik het niet of dat erin zit.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      photoshop.png
Bekeken:   4262
Grootte:   95,1 KB
ID:        1704  
    Grtz Lex.

Geheugen / Harddisks; Dominator GT 6GB 1600MHz in Triple-channel / OCZ Agility 2 60GB (SSD), OCZ Agility 2 120GB (SSD).
    Videokaarten / Monitoren; 2x Club3d GTX460 Overclocked Edition in SLI / 2x Samsung 2253BW (22 inch).
    Branders; Plextor 820SA.

Verbannen
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    EN KLEIN IS NIET ALTIJD MOOI.

Bovenstaand plaatje van Daffy heb ik niet bewerkt, alleen maar verkleind.
    Opknappen van een afbeelding kan flink wat tijd kosten. Erg vervelend is het om te zien dat al dat werk voor niets kan zijn, doodsimpel omdat een afbeelding van 100 pixels bij 100 pixels toch erg onduidelijk kan zijn.
    Deze Daffy moet opgeknapt worden, en dan zou het een hele leuke avatar kunnen zijn!

Schermafbeelding van Coby67
    Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    Ik maak al mijn avatars in Pains shop ,en ze blijven best mooi hoor

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crash
    In Photoshop bij
    Sorry, ik bedoelde photofiltre

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Mischien dat iemand anders daar dan antwoord op kan geven.

PS heb m'n avatar ook maar even bewerkt, hou alleen een randje aan de rechterkant. Even uitzoeken hoe ik dat weg kan krijgen in Photoshop.
    Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

† Erelid † Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Photofiltre heeft al dat soort fijne opties niet, Mentos, helaas. Het is net wat uitgebreider dan Paint, maar als je echt afbeeldingen wilt bewerken heb je Photoshop of PSP nodig.
    amiek

Antivirus
    Sophos
    Firewall
    Blog Berichten
    1
    Jammer maar helaas, bedankt

Verbannen
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Firewall
    http://www.nucia.eu/forum/showpost.p...24&postcount=9

Hier kan je photoshop 6.0 downloaden....gratis!

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RONNIEBOY
    Hier kan je photoshop 6.0 downloaden....gratis!
    Photoshop is voor zover ik weet een ander programma, dan Photoplus. Zo te lezen kun je er wel een hoop mee.
    Grtz Lex.

Branders; Plextor 820SA.

Schermafbeelding van Toni
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Ik had wel zitten donderen met mijn avatar,voor Guus eraan begon, met Paint, en ACDsee, maar is volgens mij photoshop toch uitgebreide en makkelijker te hanteren.
    Dus we kunnen naast de userbar, een nieuwe rage verwachten.
    Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
    Wordt er zelf ook door verwarmd

Schermafbeelding van Bandit123
    Technische vaardigheid
    4.
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Firewall
    Julie doen allemaal maar heel goed je best,maar ik ben en blijf
    Kijk Eerst Bij Jezelf Dan Bij Een Ander Zelf Maakt Men De Meeste Fouten

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten