SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!

Bekijk Poll Resultaten: Hoevaak scan jij?

Stemmers
63. Je mag niet op deze poll stemmen
  • 1x per uur

0 0%
  • 1x per dag

2 3,17%
  • 1x per week

28 44,44%
  • 1x per maand

16 25,40%
  • 1x per jaar

5 7,94%
  • Anders, nml.

12 19,05%
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 41

Onderwerp: Hoevaak scan jij?

Schermafbeelding van gup
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Premium 32
    Antivirus
    Avast Antivirus Free
    Firewall
    Windows Firewall
    1 x per week of 1 x per 2 weken Avg Of mbam + Elk bestandje of mappie binnehaal,dubbel scan erop,eerst Avg Dan Mbam.
    Dit test ik ook Af en toe Door bewust een virus te zoeken via limewire pro,
    Hihi wel grappig is dat AVg de trojan direkt eruit haalt,maar Mbam niet,die vindt weer andere virussen.( wel een goede leer op deze manier)
    1 per week AdAdware 2008 draaien voor de cookies.
    1 x per maand,online scan Eset of Kaspersky online scan.
    leek mij meer dan voldoende.
    Alleeen ben ik al te gewend Aan Avg free versie,bijna niet durf open te stappen op andere,misch het dan Nod32 wordt volledige versie,andere ervoor in de plaats van avg zou ik niet weten.
    Laatst gewijzigd door gup; 16-12-08 om 09:15.

Schermafbeelding van Geeske
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows Vista Home Basic 64
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Op anders gestemd, als ik vermoed dat er iets op de pc staat waat ik niet om gevraagd heb, eigenlijk nooit dus. Als deze pc niet meer lekker loopt is het van ouderdom, wat nu het geval is.
    Hou er svp rekening mee dat ik slechtziende ben.

Schermafbeelding van Gammo

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Ik laat mijn pc altijd elke week op woensdagavond scannen, omdat ik dan toch niet thuis ben.

Schermafbeelding van Kevin.L
    Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Media Center
    Antivirus
    AVG
    Firewall
    Windows Firewall
    Mijn doel is altijd 1 keer per week, maar ik ken m'n eigen al een beetje en het komt er nooit van, dus het komt er meestal op neer dat ik 1 keer in de maand ofzo scan.

Schermafbeelding van EvelineGirl

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Heb voor mezelf 1x per maand aangeklikt. Al is dit heel verschillend. Het ligt er ook maar net aan of ik veel, weinig of helemaal niets gedownload heb in die tijd. Wel probeer ik toch zeker 1x per week met Malwarebytes Anti-malware te scannen. Wanneer ik iets gedownload heb scan ik altijd met mijn vaste AV. Tja dat kan wel eens 1x per uur zijn. Verder scan ik mijn computer als ik een melding van mijn AV gehad heb of wanneer er andere syptomen zijn die kunnen duiden op een virus. Toch probeer ik mezelf voor te houden zeker wel 1x per maand met mijn AV te scannen en dus 1x per week met Malwarebytes.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Ubuntu
    Firewall
    A - squared scant altijd bij mij om de 3 dagen. Hoewel dit vreselijk irritant is onder het spelen van full screen games, want die worden dan pardoes onderbroken

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows Vista Ultimate
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Ik scan eigenlijk nooit, ik heb realtime beveiliging en zodra ik iets binnenhaal wat niet klopt krijg ik al een melding. Verder (sinds kaspersky) nog nooit geinfecteerd geweest en laatste tijd ook helemaal geen dreigingen eigenlijk. Ik zie dus niet in waarom ik die scan zou doen.

† Erelid † Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik scande dus ook ooit, totdat EC dit zei:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Laat je lokale scanner -ook- met enige regelmaat scannen anders kan de realtime functie zijn werk niet het meest efficient doen!
    Dus nu zo 1 x per 2 weken. Geen idee of het echt nodig is hoor, maar ach, kwaad kan het niet. Ik ga intussen wel iets anders doen. Uurtje is meestal genoeg.
    amiek

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Of het vandaag de dag nog nodig is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Schijven worden steeds groter en een standaardscan is vaak niet eens meer ingesteld.
    Ik zal er wel eens in duiken.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Schermafbeelding van EotT
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Windows Firewall
    ik scan als ik eraan denk, en op dat moment pc niet wil gebruiken. Enkele keren per jaar dus maar. Vroeger scande ik meer, maar bij gebrek aan virussen ben ik er maar mee gestopt. (zo was er ook niets leuk meer aan )

Schermafbeelding van Toni
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EotT Bekijk Berichten
    ik scan als ik eraan denk, en op dat moment pc niet wil gebruiken. Enkele keren per jaar dus maar. Vroeger scande ik meer, maar bij gebrek aan virussen ben ik er maar mee gestopt. (zo was er ook niets leuk meer aan )
    Hier hetzelfde
    Maar, tot ik gisteren in een keer dacht om Kaspersky online te scannen, en wat denk je. Hij vind twee verdachte infecties die terug te leiden is naar Eset in de opgeslagen textbestand
    Ach ja...virusscanners
    Wie een zonnetje brengt in het leven van een ander.
    Wordt er zelf ook door verwarmd

Schermafbeelding van Mohawkje
    Technische vaardigheid
    2.
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    Ik scan vrijwel nooit. Deze bijna 2 jaar oude pc 1 keer met NOD32 gescant en 1 keer met MBAM. De andere pc van circa 6 jaar oud is 2 keer met NOD32 gescant en 1 keer met MBAM. Alle binnengehaalde software/mediaformaten/ect. scan ik altijd met Virustotal/Jotti's/Filterbit. Verder gebruik ik de McAfee SiteAdvisor, een geweldige tool die nu op elke pc hier staat. Érg handig als je van sites download die je nog nooit hebt bezocht + het opent een beveiligingsrapport als een website die je aan het laden bent ongewenst software op je pc wil installeren. Zo heb ik al veel rommel van mijn pc gehouden.

Schermafbeelding van Soulkeeper
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Antivir
    Firewall
    PC Tools Firewall Plus
    Ik heb een OEM-versie besteld i.c.m. hardware-aankoop .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sperwer Bekijk Berichten
    Adviseer je dat ons ook??
    :LOL:

Ik scan selectief en niet op een interval. Alles wat nieuw binnenkomt aan data wordt gescand. Als ik een USB stick inplug scant Avira eerst de bootsector en de autorun, ook op rootkits. Staat er nieuwe data op de stick dan scan ik de data apart, via het contextmenu.

Het is onzin om processen te scannen die een goede checksum hebben en altijd actief zijn (kernel, drivers, windows files, programma's, en opstartitems). dat vertraagt de PC en ik heb geen aktief shield voor intern verkeer in de PC, maar wel een aktieve internetshield, mailguard en downloadmanager aanstaan.

Ik ga echt scannen als de PC zich apart gaat gedragen. Ik heb zoiets snel in de gaten in dan ga ik gericht zoeken.

Toch alweer sinds 2003 geen malware meer gezien op mijn systeem, wel meer dan 20x weten te voorkomen...

Avira AntiVir werkt onder bijna elk Windows OS.
    Laatst gewijzigd door Soulkeeper; 28-06-09 om 13:32.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Ik heb een OEM-versie besteld i.c.m. hardware-aankoop .
    Een OEM-versie van een scanner?

Als ik een USB stick inplug scant Avira eerst de bootsector en de autorun, ook op rootkits.
    Autorun is een functionaliteit: hoe kun je die scannen?

Het is onzin om processen te scannen die een goede checksum hebben en altijd actief zijn
    Hoe concludeer jij dan dat de checksum in orde is?

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate
    Antivirus
    Avast! Internet Security
    Firewall
    Comodo
    Avast - 1x per kwartaal
    Spybot - 1x per 2 weken

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Norton
    Firewall
    Windows Firewall
    ik scan 1x per week

Schermafbeelding van Jobbes
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Blog Berichten
    1
    Ik scan nooit mijn hele pc omdat:
    1. Ik draai MBAM betaald die heel goed in de gaten houd welke sites ik bezoek
    2. Als ik wat download ondergaat die een scan en wordt muziek (wat ik het meeste download) toch geconverteerd naar een ander formaat waarmee je ook veel virussen verliest
    3. Al mijn documenten draaien op SkyDrive en die worden eerst gescand voor ze worden geupload en foto's draaien op een 2e harde schijf in mijn pc die ik gewoon scan voor het geval dat er een vervelend virus ook naar dat station is gegaan.
    4. Ik doe om de maand een herinstallatie van Windows wat mij nog minder tijd kost dan een volledige scan van een virusscanner omdat ik na de Windows installatie een programma heb dat al mijn programma's in 1x installeerd

Dus alle bestanden staan virusvrij extern en de "gebruikschijf" gaat telkens leeg. Dat geeft mij een veilig gevoel omdat ik vaak heb gehad dat virussen mijn antivirus uitschakelt en dat die dan een hele lading virussen binnehaalt die met een scan nooit zijn te verwijderen en toen was ik ook nog mijn bestanden kwijt. Dus daarom op deze vreemde manier die me best bevalt
    MacBook Pro 13 inch, eind 2011: Intel Core i5 @ 2,4 Ghz, 4 GB DDR3 1333 Mhz, 500 GB
    Desktop eind 2012: ASUS Maximus V Gene, Intel Core i7 3770k, 8 GB DDR3 1600 Mhz, Crucial m4 128 gb, WD Caviar Green 1TB
    Notebook 15 inch, begin 2009: HP 6730s, Intel Core 2 Duo T5670 @ 1,8 Ghz, 2 GB DDR2 800 Mhz, 250 GB

Schermafbeelding van Probleempjes
    Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Firewall
    Ik scan eigenlijk alleen maar zodra ik vermoed dat ik iets binnen geslurpt heb.

Schermafbeelding van Hallogeenlamp
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Windows Firewall
    ik scan minimaal 1 keer per week meestal meer dan minder

Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    NOD32 Antivirus
    Firewall
    Comodo
    Ik scan soms meerdere keren per dag, dan weer maanden lang niet en dan weer per week, het hangt er een beetje vanaf wat ik gedaan op het net.

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten