SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    TrendMicro
    Firewall
    trend micro

backup bij meerdere partities

Hallo,

Ik heb een 320gb harde schijf met de volgende partitie in mijn XP pro computer

C\Win XP (30gb)
    D\(Nog geen naam) (80gb)
    E\Data Algemeen (50gb)
    F\Data Astrid ("dokumenten van Astrid")(70gb)
    G\Backup(70gb)

Nu heb ik het voor elkaar gekregen dat alles wat ik opsla in mijn dokumenten, naar mijn F\ schijf wordt weggeschreven.( "dokumenten van Astrid")

Programma's heb ik op C\ staan
    Backups gaan naar G\(met Backup4all 4 trial versie)

Aangezien ik nog nooit eerder een hdd met meerdere partities heb gebruikt,is mijn vraag dus ook, is de partitie indeling die ik gebruik eigenlijk wel logisch?

Momenteel laat ik backup4all dagelijks Firefox en Incredimail naar G\ back-uppen, maar hoe zit dat met Programma's of Program files

Graag wat hulp over de indeling van mijn schijf en over wat en hoe te back-uppen?

gr Astrid

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Hoi Astrid,

Er even vanuit gaande dat je de zaken nog kunt veranderen stel ik het volgende voor:

Let er op dat je een back-up op moet slaan op een extern medium. Een partitie op dezelfde schijf is niet verstandig omdat je bij een crash dan alsnog je data kwijt bent.

Als we 300 GB te verdelen hebben (je verliest een aantal GB's door het partitioneren) raad ik de volgende indeling aan:
    C:\ Win XP (50 GB)
    D:\ Program Files (50 GB)
    E:\ Data algemeen (100 GB)
    F:\ Data Astrid (100 GB)

Een nadeel is wel dat je bestaande programma's op een andere partitie dient te installeren. Het voordeel is dat wanneer je Windows opnieuw moet installeren alle documenten en programmabestanden op een aparte partitie staan. De programma's zul je opnieuw moeten installeren na een nieuwe Windows-installatie maar je hebt dan rustig de tijd om de benodigde data veilig te stellen en hoeft niet bang te zijn dat je zaken kwijtraakt.

Als je per se een een back-up partitie wilt kun je nog wat GB's afsnoepen van een van de data partities, hoewel ik daar niet direct de noodzaak toe zie.

Het back-uppen van programma's is niet altijd mogelijk. Dit komt omdat de meeste programma's ook informatie wegschrijven in het Windows-register. Sommige programma's slaan hun instellingen op in de programmamap en weer anderen maken gebruik van bestanden in jouw persoonlijke mappen (dat kan zowel 'mijn documenten' als 'local settings' zijn).
    Omdat het per programma verschilt is het lastig daar één advies voor te geven.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dit graag.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    1. Starter
    Besturingssysteem
    Windows XP Home/Pro
    Antivirus
    TrendMicro
    Firewall
    trend micro

backup bij meerdere partities

Beste Eagle Creek,

Ik ben inderdaad van plan om speciaal voor de backups een extra harde schijf aan te schaffen, want op dezelfde schijf backuppen. waar je ook je werk op doet, heeft zoals je al vermeld geen zin.

Ook krijg ik nu een beter idee hoe andere de schijf opdelen.

Bedankt voor de snelle reactie,

Astrid

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Hi,

Welke indeling je uiteindelijk gebruikt is natuurlijk ook een beetje smaak. Sommige mensen hebben graag een game-partitie, anderen een audio-visuele partitie. Of je nu alle data op een zelfde partitie zet, een map op een bestaande partitie of een letter koppelt aan een map; uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Namelijk een goede onderverdeling van je bestanden/mappen en enige zekerheid mocht je een andere partitie moeten formatteren.

Externe schijven zijn al flink in prijs gezakt. De hoeveelheid die je moet hebben is een beetje afhankelijk van je back-upmethode. Op de back-up kan een aardige compressie toegepast worden waardoor de uiteindelijke back-up minder ruimte inneemt dan de som van de gebackupte bestanden. Daar komt bij dat je nooit de 300 GB volledig in gebruik hebt.
    Als je extra ruimte tot je beschikking hebt kun je bijvoorbeeld 2x per week een back-up bijhouden. Op die manier kun je tot twee keer terug in de tijd, wat handig is als je toch iets uit een eerdere back-up terug moet halen.

Al deze mogelijkheden worden ondersteund door Backup4all.
    Sommige externe harde schijven beschikken over een "one touch backup"-knop. Deze zorgt ervoor dat een back-up gemaakt wordt door letterlijk één keer op de knop op de schijf te drukken. Ook dit is te koppelen met Backup4all.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Forum Rechten