SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!

Bekijk Poll Resultaten: Betaal jij online?

Stemmers
27. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Nee, ik betrouw het niet...

2 7,41%
  • Nee, ik heb betere redenen om het niet te doen namelijk ...

0 0%
  • Ja, via Paypal.

8 29,63%
  • Ja, via iDEAL.

16 59,26%
  • Ja, maar alleen via overschrijving.

5 18,52%
  • Ja, op een andere manier namelijk...

4 14,81%
Dit is een Meerkeuze Poll
Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 38 van de 38

Onderwerp: Koop jij online?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulkeeper Bekijk Berichten
    Zodra ik de inhoud van de collie heb gezien teken ik en betaal ik het bedrag aan de koerier.
    De regels bij rembours zijn dat je eerst betaald en pas dan krijg je het pakket overhandigd. Niet andersom zoals jij vermeld.

Habitué Schermafbeelding van satshow
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Anders
    Firewall
    Ik heel zelden, af en toe een programma zoals winrar of zoiets dat ik gekocht heb. En als ik wat koop probeer ik het met ideal te doen.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Padre Bekijk Berichten
    De regels bij rembours zijn dat je eerst betaald en pas dan krijg je het pakket overhandigd. Niet andersom zoals jij vermeld.
    Dat weet ik zo net nog niet.
    Toen ik een keer onder rembours bestelde werd mij verteld dat ik eerst het pakket moest controleren op de juiste inhoud alvorens te tekenen. En tekenen en betalen gaat samen. Had ik namelijk al getekend en betaald en was de zending niet in orde, dan was het mijn verantwoordelijkheid, zo zei men.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeëriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Dat weet ik zo net nog niet.
    Het zijn de regels, naleving van de postbesteller is een tweede. Rembours

Schermafbeelding van Guus abc
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 32
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Padre Bekijk Berichten
    Met "overhandigd" wordt hier natuurlijk "definitief overhandigd" bedoeld. Als je dit letterlijk gaat nemen, kan de ontvanger het nog steeds controleren, maar dan moet ie het pakket openen, terwijl de postbode het vasthoudt. Ik zie het voor me: "Nee meneer, ik houd het pakje vast en u maakt het open. Als u daarna dan getekend en betaald hebt, mag u het pas zelf vasthouden."
    Laatst gewijzigd door Guus abc; 02-08-09 om 16:03.

Forumadviseur Schermafbeelding van Tom Poes
    Technische vaardigheid
    1. Beginner
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Emsisoft Anti-Malware
    Blog Berichten
    3
    Ik bestel online regelmatig bij bol.com Meestal betaal je met een acceptgirokaart, die bij het product wordt meegestuurd. Als het een hoog bedrag is gaat het via mijn creditcard. Nooit problemen mee gehad
    Aanvraag van papieren bij de gemeente moest ik, geloof ik, betalen met iDEAL. Ging ook prima.
    Ellen

"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing." George Bernard Shaw.

"Zonder reden 'Brand' roepen in een volle schouwburg kan niet worden gerechtvaardigd met een beroep op de vrijheid van meningsuiting." Paul Cliteur.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Home
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door metriod Bekijk Berichten
    Vroeger zaten wij bij de Postbank (nu ING) en daar maakte ze gebruik van tancodes, dan had je een A4'tje met allemaal codes die je moest gebruiken tijdens een overboeking. En dat was nu niet bepaald erg veilig, zoek maar es op Google en er staat genoeg over.
    Het zag er inderdaad erg onveilig uit. Maar je kreeg dan bij de online betaling te zien dat je bijvoorbeeld TANcode nummer 43 van de lijst moest invullen en die vulde je dan in. Als die lijst in andere handen valt is er nog niets aan de hand, ze hebben niet je pincode of wachtwoord.

Nu maak ik gebruik van TANcode via SMS. Ik bestel ergens, kies voor iDEAL van de postbank, log in bij de postbank met een gebruikersnaam + wachtwoord, controleer het bedrag, klik op Betalen en krijg binnen 4 seconden een SMS met TANcode + volgnummer + bedrag.

Werkt prima

Ook al zou ik mij giropas kwijt zijn dan kan ik nog vrolijk gebruik maken van iDEAL via de postbank.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows XP Home
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online Armor Premium
    Zag net weer een topic op Wilders Security Forum over een abonnement waar mensen zomaar aan vast zitten terwijl ze dat niet wisten. Ging nu voornamelijk over Symantec.

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=248981

Van de ene kant kun je zeggen dat het goed is en de gebruiker zo niet kan vergeten om de licentie te verlengen, maar uit de verhalen in dat topic blijkt wel dat veel gebruikers er geen weet van hadden.

Schermafbeelding van Seven of Nine
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware 8.1
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ctrlaltdelete Bekijk Berichten

Ben er alleen nog niet helemaal zeker van of ik alles moet uitpakken terwijl de postbode erbij staat om te controleren of ik de juiste artikelen heb ontvangen, en dan pas de postbode moet betalen.
    Ik doe dat nooit, pak 't wel later uit, die postbode heeft 't ook druk zat en ik heb altijd gekregen wat ik besteld had.
    Maar als 't nu echt helemaal volgens de regeltjes moet... moet je dan eerst de geleverde goederen controleren voordat je de postbode gaat betalen?
    Lijkt me als je de postbode betaalt de Koop gesloten is...

Als dan later tijdens het uitpakken blijkt dat je b.v. 2 bakstenen gekocht hebt voor een paar honderd euro, het moeilijk te bewijzen is dat je ze er niet zelf ingedaan hebt...

oftewel eerst Kijken dan Kopen... of airmiles sparen...
    Laatst gewijzigd door Seven of Nine; 03-08-09 om 05:56.

Habitué
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Antivirus
    Bitdefender
    Firewall
    Bitdefender
    Blog Berichten
    1
    iDEAL, voor nieuwsgroepen en andere online dingen

† Erelid † Schermafbeelding van amiek
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seven of Nine Bekijk Berichten
    Lijkt me als je de postbode betaalt de Koop gesloten is...

Als dan later tijdens het uitpakken blijkt dat je b.v. 2 bakstenen gekocht hebt voor een paar honderd euro, het moeilijk te bewijzen is dat je ze er niet zelf ingedaan hebt...

oftewel eerst Kijken dan Kopen... of airmiles sparen...
    Welnee, daar zijn allemaal regels voor hoor. Ik koop zo nu en dan ook wel dingen online, nog geen problemen mee gehad. Bij bol.com maak ik het rechtstreeks over van mijn bankrekening, en ik hoef pas te betalen nadat ik de boel ontvangen heb, en al helemaal niet aan de postbode.
    amiek

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door amiek Bekijk Berichten
    aan de postbode.
    Via de bank zal het wel goed geregeld zijn...

ctrlaltdelete stelde deze vraag dus over betaling aan de postbode dan lijkt me even een controle ,of de goederen die je aangevraagd hebt ook werkelijk geleverd zijn wel op zijn plaats...

Als je eenmaal getekend en eventueel betaald hebt lijkt het mij dat je akkoord bent gegaan

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Volgens mij gelden daar dezelfde regels als bij colporteurs, je hebt dan nog zoveel dagen om de boel terug te sturen en je geld terug te krijgen.
    amiek

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Volgens mij gelden daar dezelfde regels als bij colporteurs, je hebt dan nog zoveel dagen om de boel terug te sturen en je geld terug te krijgen.
    Zie me zelf geen 2 bakstenen terugsturen... Geld terug krijgen is meestal een moeilijk verhaal... ( betalen gaat altijd van een leien dakje... )

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Avast!
    Firewall
    Windows Firewall
    Blog Berichten
    1
    Ik neem aan dat je kopen via marktplaats bedoelt, want als je bij een bedrijf koopt, krijg je echt geen bakstenen. Via marktplaats heb je dus ook bescherming. Als je wat koopt en het blijkt niet in orde zijn er nog behoorlijk wat mogelijkheden, hoor:
    Wanneer de u als koper vooraf de verkoper betaalt, maar de verkoper het product vervolgens niet levert, adviseren wij u als volgt:
    Neem eerst nogmaals contact op met de verkoper. Mogelijk is er sprake van een misverstand of wordt het product alsnog geleverd.
    Doe in geval van oplichting altijd aangifte bij de Politie (dit kunnen wij niet voor u doen).
    Iedereen heeft het recht aangifte te doen van een strafbaar feit en opsporingsambtenaren zijn verplicht uw aangifte op te nemen (artikel 163 lid 5 in verband met artikel 161 Wetboek van Strafvordering).
    Voor de aangifte is het van belang om alle gegevens gereed te hebben. U kunt hierbij denken aan een kopie van de advertentie, het advertentienummer (te vinden rechts bovenaan in de advertentie), de (contact)gegevens van de verkoper (inclusief het bankrekeningnummer) en de onderlinge communicatie.Marktplaats.nl werkt op haar beurt nauw samen met Politie en Justitie.
    Meld oplichting ook altijd aan Marktplaats.nl. Wij nemen dergelijke meldingen zeer serieus en nemen waar mogelijk gerichte maatregelen.
    Wanneer u het product bij een Gecontroleerde Verkoper heeft gekocht, komt u in aanmerking voor Kopersbescherming. Kijk hier voor de voorwaarden en neem contact op met Marktplaats.nl.
    Je bent dus niet helemaal vogelvrij. Bovendien is de verkoper bekend of in elk geval te achterhalen.
    amiek

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Ik neem aan dat je kopen via marktplaats bedoelt, want als je bij een bedrijf koopt, krijg je echt geen bakstenen. Via marktplaats heb je dus ook bescherming. Als je wat koopt en het blijkt niet in orde zijn er nog behoorlijk wat mogelijkheden, hoor:

Je bent dus niet helemaal vogelvrij. Bovendien is de verkoper bekend of in elk geval te achterhalen.

Bij marktplaats is alleen de Gecontrleerde verkoper bekend... (dacht groen vinkje achter zijn naam ) ( maar het ging niet over marktplaats maar over betalen aan de postbode...)

En ik denk niet dat de politie hier een halszaak van maakt...

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Ultimate 64 bits
    Firewall
    Altijd opletten dat je bij 'vertrouwde' bedrijven koopt, die je kent. Bestel nooit voor extreem hoge bedragen omdat ieder bedrijf failliet kan gaan. Betaal nooit om te betalen. Sommige bedrijven brengen kosten in rekening om te betalen. Stuur een e-mail en maak ze duidelijk dat het een stelletje idioten zijn.

Schermafbeelding van Jobbes
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    NOD32 Security Suite
    Firewall
    NOD32 Security Suite
    Blog Berichten
    1
    Ik koop online
    eerst via overschrijving
    later ideal
    MacBook Pro 13 inch, eind 2011: Intel Core i5 @ 2,4 Ghz, 4 GB DDR3 1333 Mhz, 500 GB
    Desktop eind 2012: ASUS Maximus V Gene, Intel Core i7 3770k, 8 GB DDR3 1600 Mhz, Crucial m4 128 gb, WD Caviar Green 1TB
    Notebook 15 inch, begin 2009: HP 6730s, Intel Core 2 Duo T5670 @ 1,8 Ghz, 2 GB DDR2 800 Mhz, 250 GB

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten