SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall

Backup loopt vast op .lock files

Hier op het werk hebben we de trail van Backup4All gisteren geinstalleerd op een Windows 7 computer die op ons netwerk als een soort van server fungeert.

Het is voor ons belangrijk dat er dagelijks een incremental backup zal worden gedraaid, en hebben hem ingesteld om een bepaalde map met projecten te backuppen.

Gisteravond voor het eerst geprobeerd via de Scheduler hem na werktijd te laten backuppen, maar vanmorgen bleek dat hij vastgelopen was op een foutmelding, en dus niets had gedaan verder.

Uit de melding en het log maak ik op dat hij vastloopt op een aantal .lock files, en aangeeft dat "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden".
    Deze bestanden zijn een soort van tijdelijke bestanden die aangemaakt worden, en dan vervolgens weer gedelete.
    Wij zijn vaak savonds met een renderfarm scenes t.b.v. 3d animaties aan het renderen. Die bestanden worden op onze 'server' weggeschreven, en wanneer hij bezig is met het bestand wordt er eerst een .lock bestand van gemaakt, en zodra hij klaar is, staan deze bestanden er niet meer bij.

Ik vermoed dus dat Backup4All bij een eerst scan die bestanden tegengekomen is, en deze dus niet meer kon vinden toen hij zijn daadwerkelijke backup ging maken.

Om een lang verhaal kort te maken.. Is hier een oplossing voor?!
    Ik heb nog eens gezocht in de opties, maar kan niet iets vinden waarmee ik dit zou kunnen omzeilen.
    Misschien kunt u mij een tip geven wat te doen?!
    Het is nogal noodzakelijk voor ons dat dit niet foutgaat, aangezien deze situatie zich zeer regelmatig zal voordoen.

We leken namelijk enthousiast genoeg te zijn over het programma om hem aan te schaffen, maar voordat we daartoe overgaan zou dit wel een oplossing moeten hebben.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door chck; 24-06-10 om 13:16.

Hoofd businessbeveiliging Schermafbeelding van Eagle Creek

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 10 Enterprise 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Hallo chcken welkom op Nucia.

Bedankt voor je interesse in Backup4all.

Backup4all indexeert inderdaad eerst de bestanden die meegenomen worden in de back-up, en voert deze daarna uit. Dat er bestanden 'zoek' zijn zorgt foutmeldingen in de logs, maar zou niet de gehele back-up vast moeten laten lopen.

[23-6-2010 22:08:57] Waiting for user input
    Cannot open file "D:\My projects\Wyeth_Shots_Na_StoryBoard\Render_Pictures\Scn3Shot1Binnen\Depth\Scn3Shot1Binnen_Depth.829.z t.lock"
    Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden
    Hoe staan bij jou de Taakplanneropties ingesteld?
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      taakplanner.jpg
Bekeken:   474
Grootte:   118,2 KB
ID:        7848  

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeriek gesitueerde etablissement - komma -

"Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid"

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Aha, ik had daar het eerste hokje, en het laatste hokje aangevinkt!
    Ik kan me dus voorstellen dat ik in dit geval bijvoorbeeld het laatste vinkje dan weg zou moeten laten.
    Maargoed het zou dan waarschijnlijk ook inhouden dat de backup kennelijk niet door kan gaan, aangezien hij dus een melding heeft gegeven..
    Of zou hij doorgegaan zijn?!

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Het bestand is verdwenen, en dat is reden voor een waarschuwing. Met dat vinkje krijg jij de mogelijkheid om te onderzoeken, of toch door te gaan.

Ga je toch door, dan wordt er een back-up gemaakt van wat er mogelijk is, en zul je het 'verdwenen' bestand alleen terugvinden in het logbestand. Probeer dat in ieder geval even uit, dan kun je zien of dat naar tevredenheid werkt.

Het rapaille dat per Przewalskipaard arriveerde bij het feeriek gesitueerde etablissement - komma -

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Maar is het in dit geval zo, dat hij wanneer ik het vinkje weg haal, hij dus niet door zal gaan?

Het gaat ons er om dat we hem willen schedulen zodat we er geen omkijken naar hebben.. Als hij hierop vast loopt, dan schiet het niet op, en ook niet als hij vast loopt, en eerst wacht op input van ons..

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Antivirus
    Kaspersky
    Firewall
    Kaspersky
    Blog Berichten
    9
    Maar is het in dit geval zo, dat hij wanneer ik het vinkje weg haal, hij dus niet door zal gaan?
    Hij wl door zal gaan.

Technische vaardigheid
    3. Medium
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional
    Antivirus
    Avast
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eagle Creek Bekijk Berichten
    Hij wl door zal gaan.
    Ah, dan gaan we dit zeker proberen!
    Bedankt voor de snell hulp..
    Ik zal laten weten hoe onze bevindingen verder zijn..

Forum Rechten