SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 7 Home Premium 64 bits
    Firewall

Keylogger gedetecteerd in PDF lezer

Ik gebruik Sumatra PDF , in plaats van Adobe Reader.

Maar toen ik een PDF opende van een site , AV Comparatives , kreeg ik een melding dat er een keylogger was gedetecteerd in Sumatra PDF.

Weet je een reden waarom een PDF lezer een keylogger nodig heeft ?

Ik heb het geblokkeerd en alles werkte gewoon , raar.

Schermafbeelding van Roxy90
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Besturingssysteem
    Windows 7 Professional 64
    Antivirus
    G Data IS 2013
    Firewall
    G Data IS 2013
    Maak even eens screenshot van die melding.

Emsisoft support Schermafbeelding van Emsisoft Nederland
    Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Er wordt een gedrag gedetecteerd dat gelijk is aan het gedrag van een keylogger (of screen logger).

Dit kan ook veroorzaakt worden door de manier waarop een programma sneltoetsen registreert. Wanneer je zeker weet dat het bewuste programma te vertrouwen is, dan kun je dit aangeven in de popup die getoond wordt.

Het is me niet duidelijk of dit gedrag werd gedetecteerd door Emsisoft Anti-Malware of door Online Armor, maar dat maakt verder ook eigenlijk niets uit.
    Het programma vertoonde hetzelfde gedrag als een keylogger en daarom kreeg je een waarschuwing.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsisoft Nederland Bekijk Berichten
    Er wordt een gedrag gedetecteerd dat gelijk is aan het gedrag van een keylogger (of screen logger).

Dit kan ook veroorzaakt worden door de manier waarop een programma sneltoetsen registreert. Wanneer je zeker weet dat het bewuste programma te vertrouwen is, dan kun je dit aangeven in de popup die getoond wordt.

Het is me niet duidelijk of dit gedrag werd gedetecteerd door Emsisoft Anti-Malware of door Online Armor, maar dat maakt verder ook eigenlijk niets uit.
    Het programma vertoonde hetzelfde gedrag als een keylogger en daarom kreeg je een waarschuwing.
    Oh ja sorry , vergeten er bij te noemen , het was Online Armor.

Als ik weer zon popup krijg zal ik het wel laten zien.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    Pinda,

Zoek het programma SumatraPDF.exe op in Online Armor's Programma's.
    Rechtsklikken op dat programma en kiezen voor "Bestandsinformatie weergeven" en dan in dat nieuwe venstertje op "Meer..." klikken.
    Je browser zal openen met informatie over dit bestand in het Emsisoft Anti-Malware Netwerk. Deze informatie kun je ook opvragen via de popup die je te zien kreeg met de keylogger waarschuwing.

Kopieer de regel die dan in de adresbalk van je browser staat en post die regel hier.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Hier

Maar er staat dat het voor het laatst gezien is op mei 13.

Terwijl ik op 17 of 18 mei die keylogger popup kreeg , van Sumatra PDF.

Technische vaardigheid
    5. Expert
    Antivirus
    Emsisoft Anti-Malware
    Firewall
    Online-Armor Premium
    De informatie over wanneer het bestand voor het laatst gezien is komt van Emsisoft Anti-Malware (of Mamutu/MalAware).

Wanneer je het programma start en dan ook MalAware draait, zal je zien dat de datum van vandaag op die webpagina verschijnt.

Het bestand is niet als 'Good' gekenmerkt in de database en ook niet voorzien van een digitale handtekening. Daardoor zal Online Armor het niet automatisch als een vertrouwd programma instellen.

Kijk je welk gedrag er bij een iets oudere versie werd gedetecteerd, dan zie je dat 't niet vreemd is dat er een popup kan verschijnen voor dit programma.

Ik had hier als test even deze portable versie van Sumatra PDF gestart en die werd automatisch vertrouwd aan de hand van de digitale handtekening.

Technische vaardigheid
    3. Ervaren
    Besturingssysteem
    Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emsisoft Nederland Bekijk Berichten
    De informatie over wanneer het bestand voor het laatst gezien is komt van Emsisoft Anti-Malware (of Mamutu/MalAware).

Wanneer je het programma start en dan ook MalAware draait, zal je zien dat de datum van vandaag op die webpagina verschijnt.

Het bestand is niet als 'Good' gekenmerkt in de database en ook niet voorzien van een digitale handtekening. Daardoor zal Online Armor het niet automatisch als een vertrouwd programma instellen.

Kijk je welk gedrag er bij een iets oudere versie werd gedetecteerd, dan zie je dat 't niet vreemd is dat er een popup kan verschijnen voor dit programma.

Ik had hier als test even deze portable versie van Sumatra PDF gestart en die werd automatisch vertrouwd aan de hand van de digitale handtekening.
    Ok bedankt , ik vertrouw Sumatra PDF nu wel , als OA een keylogger popup geeft , zal ik gewoon blokkeren , want ik heb geen sneltoetsen nodig , en als ik het blokkeer werkt het ook gewoon goed.

Forum Rechten