SSL-certificaat van Xolphin Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers Steun Nucia, doneer!
Resultaten 1 tot 6 van de 6
    Habitué Schermafbeelding van atwee
    Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky Pro
    Firewall
    Windows Firewall

Wachtwoord Windows 10

Ondanks dat ik herhaaldelijk in de instellingen heb aangegeven dat ik Windows 10 zonder wachtwoord in te vullen wil starten krijg ik na herstart het scherm (dat ik niet via Print Screen kan reproduceren) dat aangeeft dat het wachtwoord ingevuld moet worden, als ik dat dan doe verschijnt de melding dat het wachtwoord foutief is (wat niet het geval is) en dat ik dat aan moet passen. Dat heb ik al gedaan met een ander wachtwoord. Als ik het dan nogmaals invoer gaat Windows wel van start. Deze procedure herhaalt zich bij iedere opstart van het systeem; ook de melding dat het wachtwoord fout is.

Het lijkt erop dat sinds de laatste septemberupdates de opstartprocedure van slag is. Dit heb ik gedaan:

https://www.windows-helpdesk.nl/zond...oord-inloggen/

Ik wil Windows opstarten zonder het gebruik van een wachtwoord. Deed ik al jaren. Waarom is dat veranderd en wat kan eraan gedaan worden? Toevallig heb ik dezer dagen BitDefender Antivirus Plus 2018 aangeschaft en geïnstalleerd.
    Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Met een Microsoft account dien je in te loggen, met een lokaal account hoeft dat niet.
    https://www.windowscorner.nl/handlei...rschakelen.php

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky Pro
    Firewall
    Windows Firewall
    Volgens de info heb ik toch een lokaal account? Overigens ter aanvulling: BitDefender heeft mij gedwongen (blijkt uit het logje na een scan) het wachtwoord te wijzigen. Dat heb ik gedaan.

Laatst gewijzigd door atwee; 16-09-17 om 11:35.
    Men moet de moed hebben, te doen als ieder ander.............verschillend van de rest te zijn!

Technische vaardigheid
    4. Gevorderd
    Besturingssysteem
    Windows 10 Pro 64 bits
    Firewall
    Tja, die keuze heb je zelf gemaakt, weer met die netplwiz weer aanpassen.
    Lokaal account kan ook met een wachtwoord worden opgestart maar hoeft niet, een Microsoft account moet altijd.

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky Pro
    Firewall
    Windows Firewall
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pearl Bekijk Berichten
    Tja, die keuze heb je zelf gemaakt, weer met die netplwiz weer aanpassen.
    Lokaal account kan ook met een wachtwoord worden opgestart maar hoeft niet, een Microsoft account moet altijd.
    Snap er geen biet van. Al jaaaaaren heb ik nooit een wachtwoord in hoeven vullen bij de opstart. Recent heb ik ook geen e-mailadres opgegeven voor een Windows account. Al die tijd had ik een lokaal account. Wat is er dan veranderd en wat kan ik eraan doen? Met netplwiz heb ik toch aangegeven dat ik geen wachtwoord in wil vullen?

Technische vaardigheid
    2. Redelijk ervaren
    Besturingssysteem
    Windows 10 Home 64 bits
    Antivirus
    Kaspersky Pro
    Firewall
    Windows Firewall
    Op een door mij niet te traceren manier ben ik er achter gekomen dat de toetsenbordinstelling in het aanmeldscherm, waarin ik een nieuw wachtwoord in moest voeren, "Toetsenbord Nederlands" heeft. In het gewone Windowsscherm is die indeling "Verenigde Staten". Geen wonder dat de aanpassing in netplwiz, waar ik het wachtwoord ter controle ook moest invullen, mislukte. Daar let je toch niet op?

Windows start weer op zonder wachtwoord in te voeren.

BitDefender heb ik verwijderd en het aankoopbedrag wordt mij geretourneerd; er mankeerde nog wat aan.

Forum Rechten